Katten kunnen niet met elkaar overweg

20-09-2014 13:18 16 berichten
.
Uh, onderweg in de titel moet natuurlijk overweg zijn. Ik ben nog niet helemaal wakker!
Shit, dat heb je snel aangepast. Wilde net vragen waar ze samen naartoe moesten
Is jouw kat erg jong? Misschien gaat het beter als ze dan wat ouder is en niet meer zoveel wil spelen?
Wat lief dat je van alles probeert en wil proberen om het te laten slagen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gewoon wel goed komt, alleen dat kan wel heel lang duren, lange adem hebben en je doet het volgens mij wel op de juiste manier. Wellicht de 'opdringere' kat corrigeren.

Al is dat iets wat lastig bij katten.
Alle reacties Link kopieren
Kan goed een jaar duren voordat ze met elkaar door één deur kunnen want dat heeft veel tijd nodig.



Normaal gesproken heeft zijn kat ook niet een andere kat om mee te spelen, en dan moet hij zich ook maar zien te redden. Zijn kat zal moeten leren te respecteren dat de ander niet wil spelen, en haar met rust moeten laten.



Je kunt het voor de dieren onderling niet regelen, dat moeten ze zelf uitvechten, zolang het maar niet uit de hand loopt en één van de twee geen leven meer heeft.
Zorg voor voldoende schuil- en slaaplekken (krabpalen, planken tegen de muur). Geef ze samen lekkere hapjes. Speel vaak met de drukke kat die blijkbaar veel energie heeft.
.
Heeft er verder niemand dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat je kunt doen is je er niet druk om maken en het gewoon z'n gang laten gaan. Tenzij ze echt flink gaan vechten natuurlijk. Naar elkaar blazen, grommen of een keer uithalen is niet zo erg, dat doen zelfs de broer en zus die ik hier thuis heb lopen haha. Die rollen soms ook wel eens over de grond heen. Ze moeten natuurlijk ook hun rangorde kunnen bepalen.



Bij mijn ouders lopen er twee katten, een van 16 en een van 3. Hoewel de jongste er als kitten bijgekomen is vindt de oudste het nog steeds niets. Ze accepteren elkaar, maar het enige moment dat ze elkaar aanraken is als ze natvoer krijgen haha. Verder hebben ze gewoon niks met elkaar. Toen de jongste erbij kwam en wilde spelen zocht de oudste ook haar eigen plekjes op en heeft een tijdje niet meer naar binnen gewild. Ga vooral niet dwingen, want dat werkt niet en kan er alleen maar voor zorgen dat ze jou straks ook niet meer vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 poezen doen dat na 15 jaar nog steeds. Het zijn net Odie en Garfield met elkaar. Ze zijn nu 16 jaar oud, heb lang de hoop gehad dat het wel goed zou komen, maar ze verschillen gewoon teveel. Ze vinden elkaar niet aardig en gaan elkaar dus vrijwel altijd uit de weg. Vechten doen ze overigens nooit, maar de "Garfield" blaast nog steeds iedere keer als de sukkelkat voorbij komt. Het zijn nu gewoon 2 bejaarde mutsen en dan mogen ze van mij chagrijnig zijn. Mijn droombeeld was 15 jaar geleden dat de 2e poes erbij zou komen om zo gezellig samen met de eerste op te groeien en dat ze samen konden slapen enzo. Dat is niet gebeurt, maar dat wil niet zeggen dat we niet 2 onwijs leuke poezen hebben waar we heel veel van genieten.
Alle reacties Link kopieren
.
Katten zijn geen roedel dieren. Bij elkaar zetten van katten zodat ze gezelschap of een speelmaatje hebben is een grote misvatting.



Als je geluk hebt zullen ze elkaar tolereren. Maar het is door een mens bedacht dat katten graag samen zijn of eenzaam zijn alleen. Ze zijn liever heer en.meester in hun eigen domein. En dat zijn jullie katten altijd geweest.



Succes er is nl. geen gouden tip hoe ze elkaar leuk gaan vinden. Misschien gaan.ze.elkaar ooit tolereren. Misschien
Katten kunnen elkaar wel degelijk doodmaken als ze dat echt willen. meestal zullen ze dat echter niet willen en is het meer dat de een de ander ziet als 'prooi' om op te jagen. Desondanks kunnen ze elkaar toch lelijk verwonden en ' ze hun gang laten gaan omdat de dominantie bepaald moet worden' is geen goed idee al was het al;leen maar omdat dat flinke dierenartsrekeningen kan opleveren.

het beste is idd om de katten ruim de tijd te geven om aan elkaar te wennen; een week is niets in kattenlogica. verdeel het huis in twee delen, laat de ene kat in de ene ruimte en de ander in de andere ruimte. Met twee katten moeten er ook minimaal 3 bakken in huis zijn. verwissel idd dekentjes zodat ze aan elkaars geur wennen en voer ze hun lievelingsvoer aan weerszijde van en deur. begin met zo'n 2 meter van de deur af en verplaats de bakjes iedere dag een klein stukje richting deur, zodat na ongeveer een week de bakjes naast de deur staan. dan doe je de deur op een klein kiertje. zodra je ziet dat de katten een ' staring contest' beginnen moet je het oogcontact doorbreken, bijvoorbeeld door een stuk karton tussen de katten te houden. Leidt dan de katten af met een speeltje.

Als de ene kat een klimmer is en de ander niet kun je territoria scheiden door een kattensnelweg te bouwen met meubels, planken tegen de muur en krabpalen, zodat de kat van bovenaf de ruimte kan overzien.

Mijn twee katten zijn ook geen vrienden, ze tolereren elkaar en hebben het huis keurig verdeeld. De een zoekt graag de hoogte op en zit graag bovenop de boekenkast die wij speciaal in de vorm van een trappetje hebben gebouwd. de ander heeft zich het bed en alle stoelen toegeëigend, en heeft een eigen hangmatje in onze werkkamer, waar kat 1 nooit komt. alleen ' s nacht liggen ze samen bij ons op bed, maar wel elk aan een eigen kant en met de ruggen tegen elkaar, want als je die andere kat niet ziet, kun je doen alsof ie niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee die echt niet samen kunnen helaas, vechten tot verwondingen aan toe. Wij wisselen de katten, op zolder is een kattenkamer en een is er beneden op de helft vd dag wisselen ze om. Niet ideaal maar zo hoeft er geen een weg
Ignorance is bliss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven