Schiphol en inchecken

23-09-2014 09:11 66 berichten
Ik heb een vraag, ik ga volgende week een stedentrip maken binnen Europa en heb alleen handbagage mee. De vlucht vertrekt echt heel vroeg en ik heb weinig zin om al 2uur van te voren aanwezig te zijn.



Wie heeft er ervaring met later komen? Hoe ging dat en was er genoeg tijd? Ik wil van te voren online inchecken als dat met mijn vlucht mogelijk is.

Mijn trein komt 6uur 'sochtends aan en 7uur vertrekt het vliegtuig.

Ik hoop op geen vertraging bij NS natuurlijk ;)

Of is dit te tricky? Als ik mij online incheck moet ik dan alsnog naar die incheck balie voor mijn tas? Hoe gaat dat?



Ik hoor graag ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt per maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er inderdaad aan met welke maatschappij je vliegt. Als je er een uur van tevoren bent met alleen handbagage en je van tevoren online incheckt, kan je in 1x door naar de security als het goed is dus daar heb je niet heel veel tijd voor nodig. Als je lowbudget vliegt loop je wel het risico dat je een heel stuk moet lopen naar de gate.

Ik zou wel met het oog op hoeveel storingen er de laatste tijd rondom Schiphol zijn, een trein eerder pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet riskeren,stel dat het heel druk is bij de security en je daar 45 minuten moet wachten en je gate is helemaal aan de andere kant van het vliegveld...



Bij online inchecken en als je een boarding pass hebt kun je meteen door de security naar de gate,je tas hou je tenslotte bij je.



En er zullen altijd mensen zijn die zeggen dat het tijd genoeg is en er zullen ook altijd mensen zijn die zo wel eens het vliegtuig gemist hebben. Het is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker tricky, ook omdat de treinen rond Schiphol niet betrouwbaar zijn. Altijd wat daar op die lijn.

NS weet dat ook en biedt tegenwoordig een aankomstgarantie aan voor 5 euro extra geloof ik. Dan wordt je desnoods met de taxi vervoerd. Maar: je moet dan extra vroeg vertrekken, dat ga jij dus niet redden. Ik zou een nachtje hotel boeken op Schiphol. Citizen M bijvoorbeeld.

Daarom vermijd ik dus vliegreizen die zo vroeg vertrekken, het hotel kost je soms meer dan het ticket.
.
Ik reis met vueling airlines, ken het zelf niet..

Vind het tot nu toe ook te tricky hoor, maar trein eerder is gelijk ook een uur eerder. Zo vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Lopen van het treinstation naar de vertrekhal, in de rij voor de security check en de paspoortcontrole, dan nog naar de gate lopen (die misschien wel aan het einde van het platform zit), daar moet je ook op tijd zijn omdat 7 uur vliegen niet betekent dat je dan om 6.59 nog het vliegtuig in mag... ik zou niet gokken dat je dit in een uurtje gaat lukken.



Maar wat Dolfje zegt: er zullen vast wel mensen zijn die het hebben gehaald. En ook die het vliegtuig hebben gemist.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja het is vroeg maar ja ik denk altijd beter te vroeg dan te laat en dan ga je daar ergens ontbijten en de tijd is zo om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 23 september 2014 @ 09:18:

Ik reis met vueling airlines, ken het zelf niet..

Vind het tot nu toe ook te tricky hoor, maar trein eerder is gelijk ook een uur eerder. Zo vroeg.Dan ga je een bakkie koffie/thee drinken, mensen kijken, bij de winkeltjes kijken en een leuk boek/tijdschrift uitzoeken, even (gratis) internetten... voor je het weet is het tijd om te boarden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vueling is idd een eind lopen. Ik zou het te krap vinden ivm de trein.

De douane door is zo gepiept zeker op dat tijdstip.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat kun je boarden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ga nou maar een trein eerder. Tijd vliegt op Schiphol.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Oh je kan wel een trein eerder nemen? Zéker doen dan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vloog laatst ook om 7 uur 's ochtends en ben van "better safe than sorry" dus kwam al rond 4 uur met de trein op Schiphol. Achter de douane moesten we nog een flink eind lopen naar de gate (dat is meestal zo met goedkope maatschappijen) en daar naast hebben we ontbeten en wat bij winkeltjes gekeken. Er zijn ook genoeg mensen die proberen te slapen op plekken die er niet zo comfortabel uit zien

Jouw marge zou ik zelf in ieder geval nooit nemen, dan maar een trein eerder.
Ik weet niet hoe laat ik kan boarden, daar had ik nog niet eens bij na gedacht.

Ben er al uit. Ga met de trein van 4 uur, gelijk een half uur langer reis tijd ook naar schiphol, maar goed. Beter het zekere voor het onzekere.



Ik neem aan dat ik het wel ga redden als ik 5:30 op schiphol aankom?

Anders moet ik met de trein van 3uur en dan ga ik overwegen een nachtje ergens rondom schiphol te slapen in een hotel.
Zelfs een uur eerder wordt al behoorlijk krap. Hou rekening met minimaal een half uur lopen naar de gate en 20 minuten oponthoud bij security en de gate, en dat moet je er minimaal 20 min voor het boarden zijn. Dat is al meer dan een uur (als alles mee zit)!
Alle reacties Link kopieren
5.30 zou ik zelf wel durven doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 23 september 2014 @ 09:24:



Anders moet ik met de trein van 3uur en dan ga ik overwegen een nachtje ergens rondom schiphol te slapen in een hotel.Dat had ik sowieso al gedaan.. Zoveel relaxter dan midden in de nacht je bed uit moeten.
Alle reacties Link kopieren
In principe moet je het dan redden, met aankomst 5.30. Als er dus geen treinstoring is...
.
6.00u zou ik niet doen, maar 5.30u zou ik wel aandurven, zeker omdat je online gaat inchecken en geen bagage hebt.



Goede reis!
Alle reacties Link kopieren
Te krap.



Je trein hoeft maar even vertraging te hebben en je bent er wel heel kort van te voren.



Vroeg je bed uit is niet leuk maar je vliegtuig missen is nog veel minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 september 2014 @ 09:28:

In principe moet je het dan redden, met aankomst 5.30. Als er dus geen treinstoring is...



En het is regelmatig bal in de Schipholtunnel, dan staat die weer in storing en gaan er geen treinen doorheen. Ik weet niet van welke kant je gaat reizen?



Al met al zou ik een hotel pakken en relaxed aan je vakantie beginnen. Hoef je ook niet achterlijk vroeg op pad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben al aan het kijken voor hotels, maar die zitten dan ook weer een stukje verderop als je een beetje betaalbaar wilt slapen.

Het liefst pak ik een hotel, dat geeft meer rust inderdaad.
quote:Eva- schreef op dinsdag 23 september 2014 09:34 Ik ben al aan het kijken voor hotels, maar die zitten dan ook weer een stukje verderop als je een beetje betaalbaar wilt slapen.

Het liefst pak ik een hotel, dat geeft meer rust inderdaad. Kijk even in Hoofddorp, daar hebben de meeste hotels een shuttle naar Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar keer bij Ibis Budget overnacht,ik weet alleen niet hoe laat die shuttle gaat rijden dat zou je uit moeten zoeken.

Collega van mij slaapt altijd in Citizen M.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven