Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Achteraf snap ik ook niet helemaal, waarom er bij de FAQ stond, dat het een moeilijk event is, ik moet nog 1 rondje tonnen en dan is alles al klaar, het eerste deel heb ik gisteravond al kunnen afsluiten.......
Ik nog niet, maar het is wel het eerste evenement waarbij ik het idee heb dat ik het wel eens zou kunnen halen. Of waarbij ik in ieder geval een flink eind kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 'm niet halen, vooral omdat ik geen zin meer heb hier wac of ppj aan te besteden, denk ik. Heb er vooral ppj aan verbruikt, omdat ik dat zelf kan maken, maar voor 1x oogsten heb je steeds ppj nodig. Dus.. heb nu nog 85 theevaten (ik denk steeds 'biervaten' ) staan en ga verder met de 4x4 veldjes en zie hoever ik kom.
Later is nu
Ik heb hem af. Vond hem niet moeilijk maar ook niet bijzonder leuk.



Had helaas uit die kisten 2 dezelfde items een geluksvarken. Nou ja het zit er weer op en de dieren staan weer op het land.
Ben er nog niet, en weet niet of ik het ook ga halen, maar ben in ieder geval een eind gekomen voor de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom met het thee inleveren net niet tot en met level 6 waardoor ik dus de wolkenrij niet heb
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen een happystallendag

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... dag.11444/



En voor dreamer..... ik houd het nog steeds in de gaten hoor, of er binnenkort een uitverkoop komt in de groothandel
Alle reacties Link kopieren
Dankje Wiesje.. ik zit af en toe al te kijken hoe en waar ik dat kan zien



Volgende week ben ik er niet, zul je net zien.. (heb wel Ipad mee, maar kan daarop geen boerderij doen, helaas)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oeps, dan hoop ik echt voor je, dat het nog een week duurt

en dat kan ook best, want er is dit week-end weer genoeg te doen.

Morgen komt de koekoek weer terug met daarbij voor het week-end de baby-boom.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ing.11451/



En de bijbehorende FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.11386/



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ing.11445/
Alle reacties Link kopieren
Oh mooi, dan ga ik dit weekend beginnen met een kamelen- of pandafok. Kan net



(maar zo kom ik dus nooit aan die koekoek toe)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Panda's aan 't fokken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 september 2014 @ 15:25:

Ik ben Panda's aan 't fokken





Hier is het weer volop, koekoekstijd
Alle reacties Link kopieren
Eventkalender van oktober is waarempel al bekend!!!

Wel even scrollen



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Panda's tot en met level 6 volledig in kunnen leveren. Van level 1 alleen de eerste en helaas kreeg ik de panda van level 7 niet, want die van level 8 heb ik al wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yeay, we gaan ezels fokken! (hoop ik wel eerst ergens weer supervoer te krijgen)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 september 2014 @ 12:30:

Yeay, we gaan ezels fokken! (hoop ik wel eerst ergens weer supervoer te krijgen)



Ah, gelijk maar je avatar aangepast???

Je kunt natuurlijk meteen vast je molen aanzetten voor supervoer.

Ik neem altijd voor een paar maanden zo'n molen abonnement,

Dan gaat je molen 2X zo snel, ook voor het maken van supervoer...

vanorgen alweer mijn tweede koekoeks-quest afgerond. Weet niet helemaal of ik nu nog even door zal gaan met de koekoeken voor volgende event...... Maak nu eerst maar eens mijn bruine varkens op, daar heb ik er meer dan 100 van....
Wat leuk, die ezels en volle maan event lekker lang. En het leukste event van het jaar: het halloween event. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 september 2014 @ 16:19:

Wat leuk, die ezels en volle maan event lekker lang. En het leukste event van het jaar: het halloween event. Nu al zin in!Fijn hè, IBI, hier psies hetzelfde, geniet er volop van
Alle reacties Link kopieren
Ik weet helemaal niet van een molenabbo?



Maar.. is wel een idee. Alleen.. ik ben komende week niet thuis, dus dan kan ik sowieso niets. Nouja.. die ezelfok blijft natuurlijk wel Ik zal eens gaan kijken of mijn ezel überhaupt nog wel ergens op een veld staat.



Lange vollemaan.. dat is me helemaal niet opgevallen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan al vanaf 20.00 uur niet meer op mijn farm komen, dat is best wel heeeeel erg balen..... De servers schijnen er uit te liggen...
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen zeg, is het al verholpen?



Ik ben de knechtenaanbieding misgelopen Ga ik dus voor volle pond aanschaffen, dit keer. Ik wil echt niet meer zonder!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 05 oktober 2014 @ 17:34:

Dat is balen zeg, is het al verholpen?



Ik ben de knechtenaanbieding misgelopen Ga ik dus voor volle pond aanschaffen, dit keer. Ik wil echt niet meer zonder!



Ja, is na 12 uur verholpen, maar daar heb ik die avond niet op zitten wachten meer

Oeps, dat is wel jammer, dat je de knechtenaanbieding bent misgelopen..... Was dat net in de week, dat je weg was?

Of heb je er niet aan gedacht?

Ik wil de aankondiging ervan ook best hier neerzetten hoor, maar ik dacht eigenlijk, dat niemand daar op zit te wachten

Ik maak er zelf altijd wel gebruik van, net zoals van het molen-abonnement. Dat kost ¤2 en dan gaat je molen 2X zo snel. Is best wel makkelijk, als je zelf ook graag SV wilt draaien.....
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint het oktober-event......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... gen.11551/



En natuurlijk ook de FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... gen.11561/
Alle reacties Link kopieren
Ik koop elke maand bij de aanbieding en meestal zie ik dat wel. Vorige week niet ingelogd, ivm weg, en deze week m'n knechten op, dus ik ga ervan uit dat vorige week de aanbieding was?



Ik had nog wat coupons, daar heb ik er nu eerst 1 van gebruikt.
Later is nu
Ook ik maak dankbaar gebruik van de knechtenaanbieding iedere maand. Jammer dreamer dat je die misgelopen bent. Ik heb er destijds gewoon in 1 keer 2 maanden gekocht zodat ik altijd wat overlap heb. Verder heb ik ook nog veel coupons dus dat scheelt.



Doen jullie mee met dit event? Ik wil, lig nu in bed te wachten totdat de gewassen weer klaar zijn en dan kan ik alle 4 de velden denk ik al vol zetten.

Verder heb ik voor flink wat BD de benodigde bruine fokdieren gekocht die ik niet had. Weer wat BD terug verdiend door knoflook voor ruim 170 BD per stuk te verkopen.



Ik heb deze keer ook voor 2 maanden het molen abonnement gekocht voornamelijk ivm supervoer. Denk dat ik het de volgende keer weer doe het is ideaal! Hoop dat ook het drakenvuur maar de helft van de tijd duurt dat scheelt nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven