sterrenkijker?

23-09-2014 09:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag dames



ik ben momenteel bijna 39 weken zwanger van ons eerste kindje en kreeg vorige week te horen bij de gyn dat de baby momenteel in sterrenkijker-positie ligt. De baby kan eventueel wel nog draaien zei ze en daarom moet ik zoveel mogelijk op mijn linkerkant slapen.



dit nieuws maakte me best wel bang en wat opzoeken over bevallingen van sterrenkijkertjes maakt dit er niet beter op: pijnlijkere rugweeën, moeilijker indalen, veel langer persen, gebruik van vacuümpomp, veel grotere knippen/scheuren, kindjes die vaak naar de osteopaat moeten wegens nekblokkages



nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn? draaide jullie baby nog? zo niet, hoe verliep de bevalling? is de bevalling te doen zonder epidurale? hebben jullie kindjes er iets aan overgehouden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iepsie,



Bijzonder dat ze dat nu al kunnen zien. Mijn vk zei na de bevalling tussen neus en lippen door: oh ja, het was een sterrenkijker. Ook wel apart. Vond de persfase wel pittig, maar het duurde niet uitzonderlijk lang. Er is ook geen tang aan te pas gekomen hoor. Het was wel mijn tweede kind en bij de eerste kreeg ik een knip. We zijn wel bij de osteopaat geweest, omdat we vonden dat daar aanleiding voor was. Uiteindelijk bleek hij naast kenmerken van KISS ook verborgen reflux te hebben. Jammer dat je nu zo (extra) gespannen de bevallig ingaat. Kan me voorstellen dat je dit misschien liever niet geweten had?

Succes en laat je niet gekmaken!
Alle reacties Link kopieren
Ben bevallen met 34 weken. Zoon bleek ook een sterrenkijker .. Ben na 4 uur persweeen (twee uur wegpuffen) uiteindelijk ingeknipt en is er een pomp gebruikt. Zoon wilde en niet draaien en niet indalen. Dus helaas alle punten zoals genoemd in je topic .. Echter, osteopaat en/of problemen met wervels zijn gelukkig niet aan de orde geweest.



Maar er zullen tig bevallingen zijn geweest waarbij dit alles niet aan de orde is geweest - ondanks dat de baby de andere kant op keek -. Laat je niet 'gek maken' door de verhalen op internet.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Heb je een idee hoe zwaar je baby kan zijn?

Ik was zelf een kleine baby, nog geen 5 pond. Lag verkeerd maar kwam er met één perswee uit, vertelde mijn moeder. Zij had daar niets aan overgehouden. Bevallen in het ziekenhuis, door de huisarts geholpen. Praat ik wel over meer dan 50 jaar geleden.

Pas als je baby een 8 ponder is zou ik me zorgen gaan maken. Sterkte met de bevalling
Precies wat bemby zegt: laat je niet gek maken door de verhalen op internet. Over het algemeen is een bevalling van een sterrenkijkertje wat moeilijker, maar dat hoeft bij jou zeker niet het geval te zijn. Daarnaast kan het ook heel goed dat het kindje tijdens de zwangerschap (of tijdens de bevalling!) nog gaat draaien. Probeer het zo veel mogelijk los te laten (gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk) en heel veel succes met de laatst loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Mijn kleine was ook een sterrenkijker. Dat wisten ze pas na de geboorte. De bevalling was wel heftig, duurde in totaal 22 uur, maar ze was tijdens het persen in nog geen uur geboren. Ben zelf ook helemaal vergeten om pijnstilling te vragen,was te druk bezig met de weeen en zo, dat kwam pas achteraf bij me op

De kleine heeft ook nergens last van gehad, dat zagen ze op de echo's tijdens de weeen. Ook heeft ze na de geboorte geen last van haar nekje gehad, en nu nog steeds niet.



Laat je niet te veel gek maken door internet! En veel succes met de laatste loodjes en sterkte met de bevalling
Alle reacties Link kopieren
Jup sterrenkijkertje van 9 pond gehad.

10 uur volledige ontsluiting gehad tot een helder licht in het ziekenhuis zei: we maken nog even een echo. En toen was het pas te zien,



Maar goed, knip gehad en vaccuum en johan jr was er uit.





Maak je geen zorgen, misschien draait je kindje nog. Genoeg horror verhalen maar die mensen leven allemaal nog om het na te kunnen vertellen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi iepsie,



Mijn dochter was ook een sterrenkijker. Dit werd pas duidelijk bij volledige ontsluiting, toen ik mocht gaan persen.

Ik was nog thuis en haar harttonen daalden, waardoor ik naar het ziekenhuis moest. Daar is mijn dochter gehaald met een knip en de vacuumpomp.

Ik heb dit NIET als vervelend ervaren, iedereen bleef rustig en ikzelf dus ook. Mijn dochter en ik moesten een nachtje blijven omdat ze met de pomp was gehaald. Maar zij en ik hebben er niets aan overgehouden. Geen nekklachten gehad verder. Inmiddels is ze alweer 4.



Laat je niet gek maken, het hoeft helemaal niet te gaan zoals je vaak leest. Men is eerder geneigd de negatieve dingen op internet te zetten dan de positieve.

Succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Dochter was ook een sterrenkijker dat zagen ze pas met de bevalling, anderhalf uur persen en uiteindelijk met een knip en vacuümpomp gehaald

Dochtertje was met 36 weken geboren en woog ongeveer 5 pond.
Mijn beide kinderen waren sterrenkijkers. De jongste draaide tijdens de bevalling naar sterrenkijkerpositie, de gyn zag het gebeuren. Het waren beiden tamelijk langdurige en pittige gevallen maar het kwam allemaal goed (ze wogen 7,5 en 8,5 pond). Ze hebben er niets aan overgehouden, oudste is wel met de pomp geboren. Ik had een epi, dat is overigens heel gebruikelijk waar ik woon (niet in NL).



Ik wens je een goede bevalling en een prachtige baby!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was een sterrenkijker en daar kwamen ze pas achter toen ik al een hele tijd lag te bevallen. Het was een helse bevalling. 16 uur lang verschrikkelijke weeën, buik, rug en been. Twee uur persen, vacuümpomp, tang, 20 mensen om mijn bed en uiteindelijk een keizersnede omdat het echt niet lukte.



De tweede lag wel normaal en die bevalling was véél minder pijnlijk (ik lag me af te vragen wanneer de écht pijnlijke weeën nou kwamen, maar die kwamen niet) en was zo gepiept. Anderhalf uur en twee keer persen. Als ik het allemaal van tevoren had geweten, was ik veel eerder voor een keizersnede gegaan. Wat een verschrikking was dat.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon was een sterrenkijker. Hij was er in 2,5 uur zonder hechtingen en uitscheuren. Het kan ook goed en makkelijk hoor. Hij was wel onze derde.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een sterrenkijkertje, mijn moeders 1e kind. Ik was een dikke, zware baby, ruim 8 pond, maar mijn moeder heeft mij er geloof ik een een pers of 6 uitgewerkt, een totale bevalling van 6 uur, ik had geen werveltjes die niet goed zaten, geen problemen. Het kan allemaal goed gaan zonder moeite, het kan moeilijk gaan en goed gaan, het kan zwaaar zijn en goed gaan, het kan minder goed gaan maar goedkomen, het kan niet goed gaan maar goedkomen, het kan slecht gaan. Maar de kans op die laatste is echt heel klein.



Succes, praat goed met je vk hierover, zij kan alle scenario's met je doornemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen mooi verhaal helaas... Dochter was ook sterrenkijker maar dat is pas tijdens de uitdrijving geconstateerd... Binnen 4 uit had ik volledige ontsluiting dus dat was prima. (Wel rugweeen gehad, maar had ik bij de 2e ook, die wel goed lag) Maar toen duurde de persfase ook nog eens 4 uur, wegens wegvallende weeën met gillende sirenes naar het ziekenhuis, daar aan de opwekkers, geduw, getrek, ik kreeg het echt niet voor elkaar... Uiteindelijk een flinke knip, vacuüm, is meisje eruit getrokken... Ik vond het zeer heftig en zeer traumatisch... Met meisje ging alles gelukkig wel goed, al zat de vacuüm voorop haar hoofd en heeft ze nog weken korsten op haar hoofd gehad... Met mijzelf ging het niet goed... Maar ik weet niet of je dat wilt weten...

Later is gezegd dat als het geen 2e kerstdag was geweest, er een spoed KS gedaan was...nl



Toch, ondanks alles, een 2e gekregen (die ploptr er zo uit, meisje 1 heeft flink wat ruimte gemaakt) en nu zwanger van de derde...

Alles is genezen, bij mij en bij dochter, ze is nu bijna 7 en gaat supergoed.



Dochter was overigens heel klein 3030 gram, en ook eerste kindje. Het gewicht maakt bij deze positie niet heel veel verschil... De grootste diameter van het hoofdje ( van kin naar achterhoofd) komt naar buiten ipv de kleinste... Dat maakt het zo moeilijk... Wil je meer weten, stel gerust je vragen!



Ohja, mij is trouwens wel verteld dat als de Gyn het wel goed had gevoeld dat ze in deze positie lag, dat ze dan tijdens de bevalling nog gedraaid had kunnen worden...
anoniem_1252 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 10:12
Reden: Spelfout...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zegt "laat je niet gek maken door internet" en dan kómen er toch verhalen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je bevalling loopt zoals het loopt. Niemand kanje vertellen hoe het bij jou zal gaan.

Laat het gewoon gebeuren, heb vertrouwen in je lijf en de dokter.

Zelfs al komt er een knip (dat altijd veel enger klinkt dan dat het is) en al wordt er een vacuüm gebruikt, dat maakt je op dat moment toch niet uit!

Alle resultaten zijn hetzelfde; jij schenkt je kind het leven. Het komt vast goed!

Probeer er ook van te genieten! Ik vond het beide keren een fantastische ervaring, ook al was nr 1 een sterrenkijkertje ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste was ook een sterrenkijkertje, kwamen we pas achter tijdens de bevalling. Ik heb maar 20 min geperst, en dat is niet lang voor een eerste kindje. Hij heeft er verder niets aan over gehouden. Ook heb ik niet het idee dat de weeën pijnlijker waren dan bij mijn tweede. Bij beide ben ik bevallen zonder pijnstilling. Bij mijn tweede lag ze met haar hoofd ook niet helemaal gunstig (geen sterrenkijker) en heeft de verloskundige haar tijdens een wee nog gedraaid. Dat was geen pretje, maar het hielp direct, met tien minuten persen was ze er. Ik zou me er absoluut niet te druk over maken. Elke bevalling gaat anders en dat het een sterrenkijker is wil niet zeggen dat het moeilijker gaat dan als je kindje wel goed ligt.
Alle reacties Link kopieren
No offence, echt niet, maar waarom horrorbevallingen uitschrijven op een topic van iemand die nog moet bevallen en daar zorgen over heeft? Hoe rustig zou je daar zelf van worden als zwangere? Ik ben nu zwanger van de derde en weet maar 1 ding en dat is dan mijn lichaam het kan, en dat ik wel zie hoe het zal lopen. Iedere bevalling is anders en ik laat het over me heen komen. Dat is de reden dat ik tijdschriften ed mijd waarin dat soort verhalen staan. Het is vreselijk als het je overkomt, maar omdat het bij jou niet goed ging wil niet zeggen dat het TO ook een grotere kans heeft dat het niet goed zal gaan. En van slechte scenario's lezen wordt ze in ieder geval niet rustiger/meer zeker.
Mijn kind was een sterrenkijker, zo bleek tijdens de bevalling.

De bevalling, die op dat moment op 13 uur duurde inclusief 3 uur persweeën en 4 pogingen met een vacuümpomp liep daardoor uit in een spoedkeizersnede.



Kind en ik hebben er verder niks aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sterrekijker van bijna 10 pond werd met een spoedks gehaald, maar dat lag meer aan zijn gewicht dan omdat hij andersom lag.
Alle reacties Link kopieren
Dochter hier was een sterrenkijkertje, hoorde ik pas na de bevalling. Het duurde ietsje langer, sneller persweeën, maar verder geen problemen.

No worries, bevallen doet sowieso pijn, maar je kan het, echt waar.
quote:ambrosia9 schreef op 23 september 2014 @ 11:32:

No offence, echt niet, maar waarom horrorbevallingen uitschrijven op een topic van iemand die nog moet bevallen en daar zorgen over heeft? Hoe rustig zou je daar zelf van worden als zwangere? Ik ben nu zwanger van de derde en weet maar 1 ding en dat is dan mijn lichaam het kan, en dat ik wel zie hoe het zal lopen. Iedere bevalling is anders en ik laat het over me heen komen. Dat is de reden dat ik tijdschriften ed mijd waarin dat soort verhalen staan. Het is vreselijk als het je overkomt, maar omdat het bij jou niet goed ging wil niet zeggen dat het TO ook een grotere kans heeft dat het niet goed zal gaan. En van slechte scenario's lezen wordt ze in ieder geval niet rustiger/meer zeker.Ehm, omdat TO om ervaringsverhalen vraagt?
Alle reacties Link kopieren
Geen sterrenkijker en toch een lange bevalling, geen pijl op te trekken, lijkt me. Ik zou het overleggen met de gynaecoloog, je angsten uitspreken en samen proberen een goede oplossing vinden. Als je gestrest aan een bevalling begint, lijkt me dat ook niet echt bevorderlijk voor het proces.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik hoorde pas na de bevalling dat mijn zoon een sterrenkijker was. Heb er van begin tot eind 13,5 uur over gedaan, ben ingeknipt en hij is met de tang gehaald. Het was geen pretje, maar omdat het mijn eerste en enige kind was/is, heb ik geen vergelijkingsmateriaal.



Wat ik wel weet is dat veel vrouwen het prettig vinden als ze eenmaal mogen persen. Ik vond dat juist het meest pijnlijke van de bevalling. ik had ook het idee dat mijn persweeen te zwak waren, en dat ik het heel erg op eigen kracht lag te doen. Toen het te lang duurde, kreeg zoon het benauwd en hebben ze de gynaecoloog en de tang erbij gehaald. Zoon moest een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat hij misselijk was en vruchtwater had binnengekregen.

Inmiddels is het een blij, vrolijk kind van 6. Hij heeft er niks aan overgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven