Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



@bohooo : de bal ligt echt bij hem. Je kunt wel aan hem trekken maar dan forceer je het , door paniek en angst die dat oproept zal hij zich misschien nog verder terug trekken of je krijgt later zelf twijfels omdat jij de kar schijnbaar moet trekken voor jullie liefde.

De kans is groot dat hij van je houd maar dat hij toch kiest voor de veiligheid van zijn leven en eigen vrouw, mannen zijn meestal niet zo goed in radicale beslissingen nemen.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 22 september 2014 @ 19:16:

@bohooo : de bal ligt echt bij hem. Je kunt wel aan hem trekken maar dan forceer je het , door paniek en angst die dat oproept zal hij zich misschien nog verder terug trekken of je krijgt later zelf twijfels omdat jij de kar schijnbaar moet trekken voor jullie liefde.

De kans is groot dat hij van je houdt maar dat hij toch kiest voor de veiligheid van zijn leven en eigen vrouw, mannen zijn meestal niet zo goed in radicale beslissingen nemen.Eens.
Heeeidi, hoe is het met jou meissiee?!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Heidi dat vroeg ik me ook af gaat het daar allemaal wel. Ben ook benieuwd of blauwe vrouw wat is bijgekomen van de ontwikkelingen daar.

Wat betreft mijzelf het is vreselijk moeilijk om ex minnaar niet te bestoken met contact, vragen, aandacht etc. Nog steeds kan ik er voor mijzelf de vinger niet op leggen, wil ik nou echt zo graag iets van hem of is het junkie aandacht en kan ik het niet uitstaan dat hij veel beter zich kan beheersen. De kater na de laatste keer helpt wel om me te weerhouden. Uiteindelijk weten we het toch nooit echt van elkaar, de liefde, de hartstocht de diepgang.

Nu ik midden in het scheiden zit met mijn nr 1 kan hij wel feilloos aangeven wanneer ik gevoelsmatig vertrokken was, minder blind dan ik dacht. Ben heel blij dat ik nu in ieder geval helder met hem onze verbondenheid kan afronden zonder een vonkende minnaar op de achtergrond.
poef
Alle reacties Link kopieren
Nr2 vandaag gezien.



Hij heeft een collega in vertrouwen genomen op zakenreis en hem verteld dat hij het gehad heeft met zijn partner.

De collega in kwestie heeft ook een scheiding achter de rug en zei hem dat als eenmaal de beslissing om te scheiden genomen is dat er dan niet te lang meer gewacht moet worden om tot de scheiding over te gaan.



Ik had destijds gezegd dat ik hoopte dat we tegen Valentijnsdag volgend jaar samen zouden zijn.

Hij zei zelf dat hij zo lang niet wil wachten.

Hij zegt heel binnenkort te zeggen dat hij niet meer verder wil. Ik geloof hem maar het is niet gemakkelijk voor hem aangezien zijn partner zo een moeilijk karakter heeft.



Ik geef hem de tijd, geen druk. Voor mij is het goed zo.

Als we voorbestemd zijn zal het wel gebeuren.

Mijn baby het belangrijkst. Mijn man laat ik ook vrij om te doen wat hij wil. Nog steeds getrouwd voorlopig maar eerder twee individuen onder hetzelfde dak, maar het werkt wel zo nu.
@nell, ik ben te lui om alles uitgebreid bij te gaa lezen, maar ik hoop toch idd dat het niet te lang meer gaat duren allemaal.



Jou post doet me nog denken aan edn vraag van iemand voor mij, sorry daarvoor.



Maar iemand vroeg me of man dan nu ook vrij is om te doen en laten wat hij wil en ja, natuurlijk is dat zo! Ik kan hem niet gaan tegenhouden om eem eventuele nieuwe relatie op te gaan bouwen lijkt mij. Dus dat zal ik ook niet doen!
quote:hart01 schreef op 21 september 2014 @ 15:01:

Bella,

Ik begrijp de "zet" binnen jouw huwelijk wel.Moeilijk om er in 1x mee te stoppen dus dat doe jij op deze manier.Ik denk niet dat dat erg leefbaar is maar misschien voor dit moment goed genoeg.De tijd zal leren hoe dat verder zal verlopen.

Jouw gedachten gang richting Bello begrijp ik helemaal niet.Latrelatie?Jij houdt maar vast aan dat relatiegedeelte.Het is in mijn ogen geen relatie.Je hebt een affaire met iemand die er ook andere op na houdt en geen toekomst met je wil.Gewoon,voor zolang het leuk is.Ik ben dan ook heel erg benieuwt wat Bello tegen jou gaat zeggen als je hier over gaat praten.



Ergens denk ik dat jij jezelf hebt vastgebeten in de woorden van jouw vriendin dat hij misschien wel wil als jij niet meer met jou nmr 1 bent.Je kan Bello nog niet helemaal uittesten maar je hebt met deze keuze thuis wel een opening.

Laatst schreef jij dat jij enkel voor jezelf bij nmr 1 weg zou gaan en als dan zou blijken dat Bello niet bij jou zou horen zei je goed onderuit te gaan.

Waarom ga je onderuit als je het enkel voor jezelf doet?





haha. Hart, weet je dat ik die hele tekst van mijn vriendin op vakantie gewoon ben vergeten? Ik las het en dacht oh jah, dat is ook zo. Inderdaad doe ik het nu vooral voor mezelf. Als ik deze kar moet blijvdn trekken ga ik zelf kapot en dat kan niet.



Bello en eem lat relatie? Tjah, ik heb er een verkeerd woord bij bedacht. Ik ben er nu eigenlijk wel heel nuchter in en houd het op een kansloze relatie haha. Ik weet dat er meerdere zijn en ik heb daar zozls het nu gaat eigenlijk geen moeite mee. Ik wil inderdaad gewoon genieten met Bello, maar ik heb echt geen toekomstbeeld met hem voor ogen. Miss komt dat ooit, maar nu heb ik dat zeker niet.



Waarom ik dan op mijn bek ga? Omdat het pijn gaat doen. Net zomals dat dat het nu met man doet. Dus ja, dan ga ik op mijn bek. Dan ga ik me rot voelen. Maar dat moet ik er dan ook maar bij nemen.
Bella, wat zegt Bello nou precies tegen jou? Over jou/jullie/de toekomst? Vertel je hem ook eerlijk wat je ons hier vertelt over de status van je huwelijk? En je gedachtenspinsels over hem?
Bella, je zwalkt weer van links naar rechts. Je neemt een besluit op vakantie: je weet het zeker. Dit is wat je wilt, latten met Bello. Dus wat je nu hebt, maar dan meer. Avondje uit en zo.



En nu zeg je: Dat is een kansloze relatie, ik heb geen toekomstbeeld met hem.



Hoe is het intussen met je psychische hulp? Heb je al een afspraak?
@bella : waarom noem je de relatie met Bello ineens kansloos ? Omdat " wij" dit vinden ?

Wat ik je vooral wil adviseren , ga de confrontatie aan met Bello. Vertel over je gevoelens naar hem en dat hij veel invloed heeft op je denken en handelen. Neem het risico dat hij stopt omdat het voor hem te ver gaat , wees eerlijk naar jezelf en hem en zo snel mogelijk naar je man. Het groeit je boven het hoofd op deze manier , je zit vast in alle goedbedoelde leugens.
Alle reacties Link kopieren
Bella,

Als jij voelt dat het zo goed is dan zal ik niet zeggen dat dat niet zo is.Het is jouw leven.Ik lees enkel wat jij schrijft en kan daar op een andere manier naar kijken.

Ik dat je inziet dat je zolang jij gek bent op een ander je beslissingen zal nemen met een tunnelvisie.

Jouw beslissing aangaande huwelijk staat niet op zichzelf omdat je aan jouw beslissing een uitbreiding richting Bello koppelt.

Dat is wat ik zie en daardoor denk ik dat je bewust het ene mindert om het ander te kunnen uitbreiden.

Als je Bello een half jaartje uit je hoofd zet ziet de wereld er heel anders uit en maak je misschien wel heel andere beslissingen.Ik zeg niet dat jouw huwelijk dan stand houdt maar de belangen zijn anders.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zie ik het forum als een vergaarbak van ervaringsdeskundige die mij veel eye openers hebben gegeven door de bene there,done that theorie.

Ik vind het fijn als anderen mij andere invalshoeken laten zien en een spiegel voorhouden.Daar kan ik heel veel mee en geeft mij stof tot nadenken.



Bella,

Jij hebt te maken met een jong gezin,een man die je beste vriend is.Als je van Bello niets verwacht wat let je dan om hem een tijdje aan de kant te zetten en je focus te leggen op wat er thuis speelt.Om zonder eigenbelang eerlijk naar jouw huwelijk te kijken en daar in ieder geval geen puinhoop van te maken.Ook in het belang van jouw kind.

Je leest het hier zo vaak.Vrouwen met een slecht huwelijk die minnaar in de koelkast parkeren om zich op thuis en kinderen te focussen als het crisis is.Bello is "maar" een minnaar.Geen toekomst wat jou betreft.Deze minnaar is er vast nog wel als jij weer in rustiger vaarwater zit thuis.

Mijn persoonlijke mening is dat je met deze thuissituatie geen minnaar kan hebben.Ik vind het dubbel bedrog aangaande jouw inzet thuis.Jouw inzet is al maanden vertroebeld door de roze bril.Zet hem eens af.Voor het te redden huwelijk, jezelf,jullie kind en jouw man.
Ik heb zo het idee, Hart, dat Bella zich daar helemaal niks van aantrekt.
Goedemorgen allemaal.
In je allereerste bericht, waarin je aangaf iets met je nr 2 te willen beginnen (dat was er toen nog niet) schreef je dat je huwelijk best oké was, maar dat er wel dingen waren die niet zo oké waren. Je wilde een minnaar omdat je vond dat je het verdiende, het was tijd voor jou, om iets voor jezelf te doen.



Zie je nu hoe alles ontzettend met je op de loop is gegaan? Dat je dat zelf hebt gedaan? Ondanks al onze waarschuwingen, adviezen, spiegels en weet ik wat.



Je blijft maar tegenstrijdige dingen roepen. Nee, je hebt geen toekomstbeeld met je nr 2. Ja, je wil nog steeds een soort LAT-relatie, in hetzelfde bericht, bijna in dezelfde zin. Denk je nu echt dat je hier zelf nog uitkomt? Je denkt in kronkels.



Nogmaals mijn vraag: heb je al een afspraak met een psycholoog? Daar was je toch mee bezig?
quote:theemok schreef op 23 september 2014 @ 09:34:

Ik heb zo het idee, Hart, dat Bella zich daar helemaal niks van aantrekt.

Nee, maar dat is omdat ik mijn keuze heb gemaakt. Omdat ik binnen mijn huwlijk gewoon moe ben, op ben, moe van het vechten. Ik heb me de laatste tijd zo ontzettend rot gevoeld. Ik ging er aan onderdoor. Ik kan gewoon niet zonder emotionele steun. Ik ben zelf een heel emotiondeel persoon. Ik wordt onzeket gemaakt binnen mijn huwlijk. Steun in dingen en geborgenheid is er niet meer. Dus ja, nu kies ik voor mezelf. Ja, man is lief, zeker weten, maar dat weegt niet meer op tegen alle dingen die ik moet doen en nemen om te zorgen dat alles leuk blijft en gezellig blijft.



Ik voel me voor het eerst sinds maanden weer eens redelijk goed. En dat is me ook veel waard. Ik kan niet in een huwlijk blijven hangen waar ik zelf aam onderdoor ga.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het ook niet Theemok.

Maar proberen kan geen kwaad.



Ze zit er tot haar over haar oren in maar ziet het zelf niet.

Ik kan alleen maar hopen dat Bello een slimme jongen is en zich terugtrekt en haar een half jaartje geeft om hem uit haar hoofd te zetten.

Bene there,done that zeg maar.Gelukkig wist mijn minnaar hoe laat het was toen ik aan scheiden ging denken.En ik wilde niet scheiden voor hem maar voor mezelf.Hij wist dat alle irritaties richting man onder een vergrootglas lagen omdat hij in mijn hoofd zat.Ik keek niet meer eerlijk naar mijn huwelijk.

Ik ben blij ik het nog wel een beetje zag en dat hij het ook wist.Ik moest van hem af om helder te kunnen denken.Hoe moeilijk ook.Dat half jaar heb ik echt nodig gehad.



Ik hoop zo dat Bella dat gaat inzien.Niet omdat ze dan perse haar huwelijk kan redden maar er wel neutraal naar heb kunnen kijken voordat ze een scheiding gaat inzetten.
poef
Alle reacties Link kopieren
Bella,

Natuurlijk ben je op,moe,moe van het vechten en heb je je heel rot gevoeld de afgelopen tijd.Natuurlijk heb je het gevoel dat je in je huwelijk hangt.

Jouw hoofd is in de wolken bij een andere man.

Zet die een tijdje aan de kant.Geen dates,niet appen,niet bellen,geen contact en kijk dan eens hoe je je voelt.

Dat is wat ik bedoel met een "eerlijke" blik.
En jullie vergeten maar gewoon even dat ik al heel erg lang aan mijn huwlijk twijfel. Dat was al ver voor Bello gaande. En Bello weet dat ook.
quote:bella03 schreef op 23 september 2014 @ 10:01:



En dat jij denkt dat een psych mij wel even beter kan gaan maken zegt ook al genoeg. Mijn afspraken daarmee staan gepland en die blijven staan en zal ik zeker naar toe gaan.

Huh? Waar zeg ik dat dan? Jij had zelf voor je vakantie aangegeven dat je een psycholoog op wilde zoeken. Ik vraag alleen of dat al gelukt is. Het lijkt me heel nuttig, ik zeg niet dat dat een instant oplossing is.



Maarre, ik ben wel weer klaar met de Bella-show. Zijn we het daarover in elk geval eens
Engel, heel veel sterkte. Heb niet alles meegekregen maar begrijp wel dat het een zak eerste klas is.





Ik heb het ff gehad. Zoveelste keer hier dat we eindelijk elkaar konden zien en er door overmacht bij mij of hem wat tussenkomt. Dit is niet leuk meer. :(
Lena



Theemok, sorry dan, verkeerd op gevat. Maar ja, psych gaat gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Engel en Lena

Bella ook, maar oh jee wat zit ik op m'n handen om vooral maar niks te typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven