Gezondheid alle pijlers

Waarschijnlijk blaasontsteking maar...

23-09-2014 11:41 24 berichten
Ik mag morgenochtend pas mijn urine komen inleveren van de assistente, want ze willen de test met ochtendurine doen .



Wat helpt tegen de pijn, behalve paracetamol, warme kruik en veeeeel drinken?
Alle reacties Link kopieren
Is zo naar, weet er alles van...... Ik drink juist altijd heel veel pure cranberrysap (koop ik bij de reformwinkel) en dat helpt vaak genoeg, zodat ik die nare antibiotica buiten de deur kan houden. Helpt het niet, dan moet ik wel aan zo'n kuur. Maar ik probeer het altijd te voorkomen. Werkt ook goed preventief, als je gevoelig bent voor blaasontsteking. Heel veel sterkte, want je voelt je zo rot, he .
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beredruif kopen (kruid) bij bijv de Tuinen. Ongeveer tweemaal per dag thee van maken. Zit er bloed in je urine?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waardeloos dat je nu niet al terecht kunt. Als ik blaasontstekking voel opkomen drink ik altijd heel veel saliethee. Werkt ontzettend goed.
Alle reacties Link kopieren
Zure sapjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij natuurwinkels verkopen ze blaas-en nierkruidenthee. Ik heb daar weleens baat bij gehad. Verder zijn de tabletten van Roter (cranberry en beredruif, bij de drogist) erg goed. Sterkte!
't Is al met al een heel gedoe
Cranberry capsules.
Stom. Je kunt toch altijd even checken? Twee weken geleden mocht ik het nog om 4 uur ff snel brengen. Was duidelijk een ontsteking (maar dat voelde ik ook wel).
Alle reacties Link kopieren
Een handje vol vitamine c tabletjes, dat hielp mij altijd. De bedoeling is dat je de zuurgraad van je urine omhoog helpt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Echtgenoot vond het ook Stom. Ik ook overigens, wat is de moeite nu eenmaal om even een stickje in urine te dopen, maar het is "beleid" volgens de assistente. Maar ik mocht toch langskomen met mijn plasje na een (dwingend doch)vriendelijk telefoontje van mijn man. Ik ben helaas niet het overredende type.

En inderdaad, blaasontsteking. Vanmiddag ligt er een kuurtje voor me klaar bij de apotheek. En ik had heus echt wel mogen langskomen als ik zo'n last had hoor. Mmm, dat had ik toch uit mijn telefoontje beslist niet op kunnen maken.



Ik had al een pot vitamine-c pillen opgeduikeld, maar die was zwaar over de datum, heb nog wel cranberry thee in huis.
Alle reacties Link kopieren
hier testen ze ook andere urine, assistent heeft mij verteld als het een flinke ontsteking is dan komt dat wel naar boven



beterschap!
Fijn dat je toch terecht kon TO! Hopelijk slaat het snel aan en is in ieder geval de pijn weg.
Pure cranberriesap van de natuurwinkel. Wel de gezoete, anders valt het glazuur van je gebit van zurigheid hahaha

3 keer per dag 100 ml. Werkt als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je man heeft gebeld. Wat een onzinnig beleid.

Als de blaasontsteking erg genoeg is dan valt die ook in de middag aan te tonen.

Ik mocht laatst gewoon s' middags brengen. Er werd alleen bijverteld dat als ze niks konden vinden ik de volgende ochtend alsnog de eerste ochtendurine in moest leveren.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Idd van blaasontsteking kun hele nare symptomen en bijwerkingen krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tsja, ze had dat stripje er nog niet ingehangen of hij verkleurde al aan alle kanten. Ik heb ooit tegen een nierbekkenontsteking aangehangen en sindsdien is me op het hart gedrukt niet te wachten met urine brengen.

Maar ik klonk blijkbaar niet zielig genoeg. Als ik had gezegd dat ik echt verrekte van de pijn had ik best mogen komen.

Gelukkig is man nogal vasthoudend.

Heb de eerste capsule inmiddels binnen, hoop dat het snel aanslaat want er zit behoorlijk wat bloed in mijn urine. Was even vergeten hoeveel pijn zo'n blaasontsteking ook alweer doet, de laatste was meer dan 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
hé dames ik heb een vraagje, maandag had ik na het plassen , roze afscheiding en 3 kleine drupjes bloed,

dinsdag heel de dag moeten plassen en tegen de avond een pijnlijk gevoel op het einde voor ik stop met plassen. ook af en toe roze slijm achtig bij afvegen,

vandaag af en toe nog roze bij afvegen,

ik heb deze week al getest mijn zwangerschapstest geeft negatief, normaal een cyclus 30-35 dagen en nu ben ik dag 40 .

ik heb gebeld naar de dokter en dacht blaasontsteking. dus lichte anti-biotica vermits mogelijke zwangerschap..



wat is jullie mening? ervaringen wie heeft dit ook al gehad?
Alle reacties Link kopieren
TO: je hebt er nu niks meer aan, maar na de anti-biotica beginnen met preventief elke dag een cranberry capsule (van bv ROTER) te nemen.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 24-09-2014 13:14
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ik neem aan dat de huisarts wel eerst een plasje wil (laten) controleren als hij een blaasontsteking vermoedt?

Je kunt bij een blaasontsteking ook bloed in je urine hebben, heb ik ook.

En als je zwanger bent mag je ook antibiotica.
quote:miedo schreef op 24 september 2014 @ 13:12:

TO: je hebt er nu niks meer aan, maar na de anti-biotica beginnen met preventief elke dag een cranberry capsule (van bv ROTER) te nemen.Ze stonden al op mijn boodschappenlijstje, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
ik heb een plasje moeten binnen brengen, deze gaan ze alvast controleren, ze gaan kijken om welke vorm het gaat, de dokter zei dat het gemakkelijk een innesteling kon zijn, maar dat ze eerder denkt aan een blaasontsteking, de antibiotica mag genomen worden tijdens de zwangerschap. ze gaan wel onderzoeken, we zijn al 10 maand aan het proberen om zwanger te worden, ik ben al eens zwanger geweest maar na 5 weken MK,

toen ik vroeger een blaasontsteking had was het branderig, nu eerder pijnlijk maar niet branderig.en vroeger had ik geen roze,slijm bij afvegen.
Alle reacties Link kopieren
@Lugh héél irritant als je dan idd tot de volgende ochtend moet wachten.



Een paar weken geleden had ik hetzelfde. De symptomen waren zo duidelijk en hevig, maar toch moest het ochtendurine zijn

Volgende ochtend was het zo overduidelijk dat ik de zwaarste kuur kreeg (omdat ha bang was dat het een nierbekken was/werd)



Helaas nu, 2,5 week verder, heb ik het wéér. En wederom moet ik nu tot morgenochtend wachten. Je zou denken dat ze weten dat ik het gevoel wel herken. Voel me ook ziek (grieperig)

Goed, morgenochtend dus....



Jij al opgeknapt, TO?
Neuh. Na drie dagen antibiotica zou het toch een stuk beter moeten zijn, maar het knapt nog niet hard op. Ik ga dus morgenochtend braaf een plasje opvangen en volgens het beleid de assistente bellen.



Jij ook sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven