Schiphol en inchecken

23-09-2014 09:11 66 berichten
Ik heb een vraag, ik ga volgende week een stedentrip maken binnen Europa en heb alleen handbagage mee. De vlucht vertrekt echt heel vroeg en ik heb weinig zin om al 2uur van te voren aanwezig te zijn.



Wie heeft er ervaring met later komen? Hoe ging dat en was er genoeg tijd? Ik wil van te voren online inchecken als dat met mijn vlucht mogelijk is.

Mijn trein komt 6uur 'sochtends aan en 7uur vertrekt het vliegtuig.

Ik hoop op geen vertraging bij NS natuurlijk ;)

Of is dit te tricky? Als ik mij online incheck moet ik dan alsnog naar die incheck balie voor mijn tas? Hoe gaat dat?



Ik hoor graag ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:parachuutje schreef op 23 september 2014 @ 13:53:

Via marktplaats en buurtfbpaginas vind je soms ook goedkope taxi's.



Hier zo ik heel erg mee oppassen. Hele makkelijke manier voor inbrekers om te weten wanneer iemand op vakantie is.



Via kennissen kan natuurlijk wel gewoon.
We hebben twee keer meegemaakt dat ons vliegtuig eerder vertrok. Het zal niet zo heel vaak gebeuren, maar het kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een hotel pakken. Vind het zelf erg riskant om op het laatste moment aan te komen hobbelen!



Veel plezier in ieder geval!
Carpe Diem!
We hebben op het laatste moment een groupondeal gevonden (tot 0:00 te koop), we kunnen voor 30euro 5 dagen parkeren in Aalsmeer en van daaruit word je 24/7 met de taxi naar Schiphol gebracht.

Lekker thuis slapen dus en dan met de auto. Fijn!
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 23 september 2014 @ 17:06:

We hebben twee keer meegemaakt dat ons vliegtuig eerder vertrok. Het zal niet zo heel vaak gebeuren, maar het kan wel.Dat zou heel goed kunnen, als alle passagiers al aan boord zijn voor vertrektijd en de luchtverkeerleiding geeft al toestemming om te vertrekken dan kan het zijn dat je eerder gaat. Dus des te fijner is het als iedereen lekker ruim optijd is, want eerder weg is nooit verkeerd toch? Er zijn normtijden opgesteld dus als er een passagier nog mist moeten we wachten tot de normtijd. Is ie er dan nog steeds niet dan kan de passagier daarna ook niet meer mee als ie aan de gate verschijnt want dan zijn ze waarschijnlijk de koffer al aan het uitladen. Het houdt idd ergens op. Kom liever niet later dan een kwartier voor vertrek want 10 min van te voren zouden ze moeten beginnen met uitladen van de betreffende koffer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren moest ik zo omreizen naar Schiphol dat ik 70 minuten later aankwam dan gepland..
quote:Flashy schreef op 23 september 2014 @ 11:08:

Mijn ervaring is dat het boarden altijd een uur van te voren begint.

Dan ben je dus aan de late kant / telaat.Naar de VS misschien? Voor een simpel Schengenvluchtje niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 23 september 2014 @ 23:32:

[...]





Naar de VS misschien? Voor een simpel Schengenvluchtje niet hoor.Nee hoor binnen Europa of Turkije.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1,5 u wel aandurven, ook omdat je dan altijd nog een half uur aan komt mocht er iets misgaanet de trein.



Ik zou me geen zorgen maken over een uur op Schiphol, tijd zat, alleen de ns zou ik me wel voor behoeden
Alle reacties Link kopieren
.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Quote:

Dat zou heel goed kunnen, als alle passagiers al aan boord zijn voor vertrektijd en de luchtverkeerleiding geeft al toestemming om te vertrekken dan kan het zijn dat je eerder gaat



-



Ik heb wel eens gehad dat het vliegtuig 20 minuten eerder vertrok, terwijl nog niet alle passagiers aan boord waren. Ze hadden wel ingecheckt op het vliegveld zelf, maar hingen nog ergens anders rond. Winkelen, eten? Maar we gaan niet op ze wachten, werd gezegd door de purser. Dat was een Arke vlucht. Sindsdien kom ik niet meer op het laatste moment aan de gate en hou ik netjes de begin-boardingtijd aan, ook als die naar mijn idee enorm vroeg voor de geplande vertrektijd is.
.
Als de gate-sluitingstijd 30 minuten voor vertrektijd is, kan een vliegtuig prima 20 minuten eerder vertrekken, met alle mensen die zich aan de sluitingstijd hebben gehouden. Wat swan-lady ook zegt, ze moeten wachten tot de normtijd. Ik ben absoluut niet voor het maar op de laatste minuut aan laten komen, zit regelmatig als een van de eersten in het vliegtuig, maar al die bangmakerij is ook weer onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet of ik een gate-sluittijd had meegekregen. Soms krijg je alleen een boardingtijd volgens mij.
.
Dan zou het moeilijk worden je eraan te houden Ik heb al heel lang niet met Arke gevlogen dus misschien doen zij het wel anders? Dan zou ik me ook aan die tijd houden idd.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, helemaal hou ik me er ook niet aan. Ga ervan uit dat boarden minstens 20 minuten duurt, dus die marge neem ik nog wel. Maar voorheen vond ik 20 min. voor vertrektijd goed genoeg. En dat is het dus niet altijd.
.
Vueling naar Barcelona vorige week: gate B 26 (of was het 29?), dat is een eindje lopen. Op Schiphol 1:15 vantevoren, aan de gate 45 min vantevoren, instappen begon 25 min vantevoren en iedereen zat er in een kwartiertje of zo in. Op tijd vertrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven