Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Pippilotta, met lou-klank;



Marlou

Malou

Lilou

Louana

Louanne

Marilou

Louvina



Of anders nog;

Lois

Madelieve

Nuria

Lieve

Bloem

Wende

Amerylis

Marinte

Viënna

Belle

Sterre

Zaria

Blossom

Lenka

Rifka

Twiggy

Perla

Ruby
Alle reacties Link kopieren
@polala dankjewel voor je mening hoor haha ^^



@Mendy je kan het als beide uitspreken maar voor een meisje gaan wij richting kejlan dat vind ik dat toch meisjesachtiger klinken als kalan.



@jennecke jaa zijn goede boeken hè! Wij zijn er alle 2 helemaal weg van eigenlijk m'n hele schoonfamilie wel.. En daarom vinden we de naam Kahlan ook zo mooi maar we zijn bang dat het vertekend is door het boek en hoe ze daar geschetst word..



Andere namen die we mooi vinden zijn

Jill

Laureen (buurmeisje heet Laura dus twijfel heel erg bij deze naam)

Christa (in manlief z'n top 3 lekker meisjesachtig vind hij)

Mirthe

Kayleigh (all time favorite.. Alleen m'n beste vriendin heeft haar dochter Kylie-Jane genoemd met roepnaam Kylie dus lijkt teveel op elkaar denk k)



Wat vinden jullie hiervan? Of evt nog andere opties voor ons? We willen niet te makkelijke namen zoals pien fien enz..
Ik zou het niet laten afhangen van een buurmeisje als dat de naam is die jullie voorkeur heeft. Buurmeisje kan verhuizen. Jullie ook.
Alle reacties Link kopieren
@ poekie



Maureen

Maura

Lauren

Feija

Mirre

Mirle

Mironne

Marèl

Josta
Alle reacties Link kopieren
of

Mayla

Mayte

Dayna
Alle reacties Link kopieren
Poekie, buurmeisjes Laura en Laureen vind ik prima kunnen hoor. Kayleigh vind ik niet mooi. Mirthe vind ik wel mooi, maar als je een aparte naam wilt is dat misschien wat minder passend bij jullie. AIk zal ook nog eens gaan denken over andere ideeën voor je
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de verdere reacties! Er zitten wel wat namen tussen die ik 'best wel leuk' vind (Aimee, Lotte, Meike, Jiska), maar DE naam nog niet denk ik. Mijn man heeft gisteravond helaas de namen Vera en Laura/Lauren afgeschoten. Hij wil graag Ilse of Charlotte. Die namen vind ik niet heel lelijk, maar zijn het voor mij toch niet echt. Dus we zoeken nog even door. Gelukkig hebben we nog een paar maanden, dus we komen er vast uit!
Alle reacties Link kopieren
@nicole123



http://www.babybytes.nl/namen/babynaamgenerator.php

Misschien helpt dit nog? Kun je achternaam, aantal letters, beginletter enz. invoeren, geeft een hoop suggesties.



Ik vind Isabel (als variatie op Ilse, misschien dit wel leuk?), Luna, Lieke en Robin ook leuk!
@Nicole123: En bijvoorbeeld Elze/Elsa als variatie op Ilse? Of nog Maaike, Tessa, Lara, Lianne, Dionne, Ellen, Nienke, Aniek, Jolijn, Rosanne, Emily, Veerle, Rianne



@Pippilotta: als jullie Jade ook al Nederlands uitspreken en het Nederlandse het enige ''probleem'' met de naam Vlinder is, gewoon doen! Dan heb je 3 Engelse en 2 Nederlandse namen, juist een betere balans. En bovendien moet je sowieso vooral kiezen voor wat je echt wil . Nee, het is geen alledaagse naam, maar dat zijn de andere namen ook niet. Soit. Die stijl past duidelijk goed bij jullie, leuk toch?
Alle reacties Link kopieren
Nicole, ik wil best nog wat meer opties noemen hoor. Ik kom hier tenslotte omdat ik dat leuk vind om te doen.



Tessa

Chantal

Fieke

Ella

Neeltje

Lotte

Lenny

Emmy

Inge

Judith

Ine

Carolien

Cristel

Angela

Noortje

Elleke

Iris

Juliette

Tanja

Lisette

Mirthe

Veerle





Pippilotta, is voor jullie Kalila misschien een optie? Die vind ik zelf heel mooi
Alle reacties Link kopieren
Poekie, voor jou nog;



Hailey

Cleo

Minthe

Yenthe

Ninthe

Leyla

Yuna

Thalia

Twinga

Nuria

Aila
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Gek heh dat je ineens gaat twijfelen als je zwanger bent...



Mijn 3e heeft dus als 2e naam India. Dat was DE naam destijds, maar wilde haar vader niet dus vergeven als 2e naam. Nu S P I J T want deze beeb had echt India geheten als deze al niet was vergeven....



Vlinder al 5 jaar favoriet en idd Nederlandse uitspraak is de drempel. Vind namen als Birdie Skye en Indigo ook wel mooi. Kortom, ik moet nog een paar kids er bij haha
Hallo allemaal! Even getwijfeld, maar ik ga toch om jullie advies/mening vragen!

Mijn vriend en ik twijfelen tussen twee meisjesnamen. Althans, ik ben weg van de ene, hij van de ander... Wat vinden jullie en hebben jullie misschien nog andere opties? (Even met puntje ertussen ivm herkenbaarheid):



Lie.ve en Ster.re
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel staan zeker leuke namen tussen



@cejo

Maureen, Feija en Lauren vind ik erg leuk



@mendy

Hailey en Yenthe vind ik mooi



nu manlief nog haha



Christa vind ik nog steeds heel meisjesachtig maar is zoveel op te rijmen christa pista chrissy pissy enzo weet niet of ik dat wel zo leuk vind..



En Kahlan blijft toch in m'n hoofd spoken vind die heel mooi maar ven bang dat het echt te apart is..
Alle reacties Link kopieren
quote:poekie90 schreef op 23 september 2014 @ 10:32:

Dankjewel staan zeker leuke namen tussen



@cejo

Maureen, Feija en Lauren vind ik erg leuk



@mendy

Hailey en Yenthe vind ik mooi



nu manlief nog haha



Christa vind ik nog steeds heel meisjesachtig maar is zoveel op te rijmen christa pista chrissy pissy enzo weet niet of ik dat wel zo leuk vind..



En Kahlan blijft toch in m'n hoofd spoken vind die heel mooi maar ven bang dat het echt te apart is..Als jij het mooi vindt waarom ben je dan bang dat het te apart is? Voor wie te apart?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Polala en Mendy, bedankt voor jullie verdere suggesties! Ik vind Else (leuker dan Elze of Elsa) wel een leuk alternatief voor Ilse inderdaad. Hoewel eigenlijk vooral als je het schrijft. Als je het uitspreekt vind ik Ilse juist weer leuker en vlotter. Mijn punt bij Ilse is dat ik als het getypt is altijd LLse lees, omdat de hoofdletter i en de kleine letter L allebei als 'l' geschreven worden. Ik vind dat er zo lelijk uitzien! Maar misschien ben ik de enige met zo'n gedachtenkronkel en zitten Ilses zelf er helemaal niet mee?
Alle reacties Link kopieren
En misschien willen jullie nog wat verder meedenken. Ik legde gisteren aan mijn man voor wat op dit moment onze top 3 zou zijn: Ilse, Eline en Sanne. Hij vond bij nader inzien deze categorie toch niet helemaal super en stelde voor om nog eens verder te kijken naar wat klassiekere/chiquere namen. Wel namen die ook een beetje vlot, gangbaar en niet al te lang zijn, dus bijv. Sophie, Anna, Emma, Julia. De eerste 3 van deze namen vallen af wegens voorkomen in onze directe omgeving. Julia zou kunnen, maar is wel heel erg populair en afgekort naar 'Juul' vind ik het vreselijk.



En toen kwamen we op de naam Amelie en dachten we beiden: ja, dat is een mooie naam!



Maar ik twijfel. Een van mijn criteria was namelijk dat het een bekende naam zou zijn waarvan duidelijk is hoe je het schrijft en uitspreekt. Ik heb zelf een naam die zelden voorkomt (niet Nicole dus) en heb het altijd heel irritant gevonden om mijn naam 10x te moeten herhalen en spellen. Ik heb me daarom voorgenomen dat mijn kind nooit aan te zullen doen. Maar ja, grote kans dat mensen niet Amelie, maar Annelies of Annemarie verstaan, er Emily van maken of het uitspreken als Amuhlie in plaats van Ameelie. Wat vinden jullie, is dat inderdaad een punt of maak ik het groter dan het is? Ik lees hier regelmatig dat het alleen uitmaakt of wij als ouders de naam mooi vinden, maar daar ben ik het niet mee eens: het belangrijkste vind ik dat mijn dochter later blij is met haar naam, want zij moet hem haar hele leven dragen.



En nog twee andere puntjes. Is het niet vervelend voor haar als mensen het associëren met de film? Mij maakt het niet veel uit, maar ik kan me voorstellen dat het irritant kan zijn. En mijn moeder heeft een naam die er qua uitspraak veel op lijkt (iets in de trant van Annemarie of Emily), is dat vervelend of zouden jullie het daarom niet laten?



Dus graag jullie mening over Amelie of eventueel alternatieven voor een vlotte klassieke/chique meisjesnaam!
Alle reacties Link kopieren
@Nicole

Mijn 1 jarige nichtje heet Amélie.

Haar ouders kozen voor een streepje op de E omdat ze dan inderdaad Ameelie en niet Amuhlie zou heten.

Ik kan ze vertellen dat de missie mislukt is....

Wij noemen haar allemaal Amuhlie.

Dat loopt nu eenmaal lekkerder dan Ameelie.

De naam komt tegenworodig steeds meer voor, dus onbekend is de naam zeker niet.

Klassiek/chique vind ik ook:

Juliët, Berber, Olivia, Livia, Linde, Noëlle, Mende, Ninthe, Norah, Joëlle, Nova, Lynouk, Merle, Merlin.
Alle reacties Link kopieren
En nog als jullie alternatieven gaan bedenken: Charlotte en Aimee komen al voor in de omgeving (en vind ik ook minder mooi dan Amelie) en in het huidige digitale tijdperk vind ik namen met een accent heel onpraktisch, dus ook namen als Juliëtte en Viviënne vallen af (en die vond ik sowieso ook al te lang, we zoeken nog steeds naar namen met 2-3 lettergrepen).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Treintje! Als het gewoon makkelijker uitspreekt als Amuhlie dan heb ik daar geen heel grote problemen mee, dan is dat gewoon zo. Goed om te weten! Wij zouden het sowieso zonder accent schrijven, zoals je kunt lezen in mijn crosspost.



Van jouw rijtje vind ik Olivia en Livia mooi maar niet echt bij ons passen, Merle ook wel mooi maar niet DE naam en de rest heeft een accent of is voor ons wat te hip/modern ben ik bang. Maar bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
En je hebt inderdaad gelijk dat de naam steeds meer voorkomt. Ik heb het even gecheckt op de site van het Meertens Instituut: zo'n 750x in totaal inmiddels (op beide manieren geschreven samen). Dat is toch wel heel veel meer dan de ongeveer 10x dat mijn eigen naam voorkomt. Vanaf 2001 (jaar van de film) schiet de lijn enorm omhoog. En dan roep ik dat ik wel klassieke en geen hippe namen wil, lekker onnavolgbaar!
@ Nicole:



Evelien of Eveline

Marloes

Marlies

Amerins
Amelie vind ik prachtig. En zeker een bekende naam; als mensen Annelies of Annemarie zouden verstaan zou ik dat echt heel raar vinden hoor. De associatie met de film zou ik ook niet vervelend vinden.



In dezelfde categorie als Amelie:



Frederique, Eliane, Philine, Rosalie, Marise, Lorraine, Milene, Felice, Josine, Juliette, Eveline, Justine



Leuk dat jullie wat meer de klassieke hoek op willen! Ik ben dol op Franse meisjesnamen dus vind deze categorie persoonlijk net wat leuker dan Sanne of Ilse. Dat zijn ook prima namen maar toch wat saaier dan Amelie. Vind ik dan he .
Alle reacties Link kopieren
Amelie vind ik leuk, ik hou wel van dat soort namen. Net als de naam Louise of Juliet.



Wat vind je van Julie (op z'n Frans)? Of Jolie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven