wat zijn de beste slabbertjes?

23-09-2014 12:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is nu zes maanden en mag van het cb bijvoeding. Wij willen graag de Rapley methode uitproberen. Nu heb ik op youtube baby's gezien met een soort plastic truitje. Weet iemand waar die te koop zijn of wat anders handige slabbertjes zijn?
Alle reacties Link kopieren
Silly billyz!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Hier die schilderschortjes van de ikea gekocht voor een paar euro. Werkte prima. Wel de mouwtjes oprollen.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoeld je kind zelf laten eten....

Al die dure woorden
Gewoon een slabber met mouwen, heb je bij de Action en wibra heel goedkoop.



Sillybilliez zijn handig, maar ik vond ze te duur.
Alle reacties Link kopieren
bij ikea hebben ze die
Die van ikea idd. En ik heb er 1 gehad waar haar naam op geborduurd was, die is van jolein, met mouwen. Is van badstof. Dat vind ik ook een hele fijne!
Silly billyz en dan het liefst de lange messy eater als je toch gaat investeren.
Alle reacties Link kopieren
Silly Billys hier vooral gebruikt tegen het kwijlen.



Bij eten kleed op de grond, gewoon een goedkope slab en gaan met die banaan, of broccoli of bloemkool.

Oh en mocht je iets gaan geven wat af geeft, aardbei of weet ik veel, doe dan lichte kleding vast uit.
Ikea dus en de sillybilliez (ofzo) zijn gewoon te koop bij winkels als prenatal.

Verder gebruik ik ook wel de hele simpele slabbers van de zeeman, die zijn lekker groot (en goedkoop) maar hebben geen mouwtjes ofzo.



Edit: Voordeel van de zeeman-gevalletjes is dat ze op 60 graden gewassen kunnen worden. Dat kunnen die dingen met mouwtjes volgens mij niet. Nadeel van de sillybilliez vind ik dat de halsopening wat wijd is waardoor er dingen naar binnen vallen (bij dochter dan), dus er moet dan nog een slab overheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van de wibra fijn met druk knoopjes. Die zijn makkelijk was baar en handig met aan en uit doen.
Silly billyz, duur maar zo fijn. Blijven netjes in de was en je kindje blijft droog.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon van die badstoffen grote slabbers. ideaal, kan je op 60° wassen en kan de droger in. En toen ze te smerig werden, gooide ik ze gewoon weg ;)



Anders heb je ook van die slabbers met mouwtjes, maar daar zit van dat plastic onder, dus kan je niet zo heet wassen en kan ook niet in de droger
Alle reacties Link kopieren
Hm, bedankt voor de tips, ik begrijp vooral dat ik niet te moeilijk moet denken. Kleed op de grond is wel een goeie ja. Ik ga ook maar eens naar de ikea, bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Badlaken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Correct gespeld: 'slabbetje' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal.



Een slab of slabbetje, ook wel (foutief) gespeld als slabbertje, of bavette is een kledingstuk dat moet voorkomen dat voedselresten worden gemorst op kleding.



slabbertje

heeft geen uitgebreide woordinformatie en komt niet voor in de woordenlijsten die zijn goedgekeurd door de Taalunie.

Ook op encyclo.nl zijn geen resultaten gevonden voor `slabbertje`.

Best knap dat niemand van de moeders in dit topic het woord correct gebruikt. Ikke heb niet eens kinderen, maar de topictitel deed meteen pijn aan mijn ogen.
Wij zijn heel tevreden over de slabbetjes van de Hema met lange mouw. Gewoon de stoffen.
Alle reacties Link kopieren
bloot en daarna in bad!
Alle reacties Link kopieren
Ha kerol, bedankt voor de slab op mijn taalcentrum, haha
Alle reacties Link kopieren
De Bibetta slabbetjes!

Te koop bij een Mediq apotheek en de 9-maandenbeurs (verder heb ik ze nog nooit ergens gezien....)



Met mouw of zonder mouw, dus gewoon als slab. Het is een soort foam, dus in de nek is het zacht met klittenband. De onderkant kan je omvouwen als een opvang-bak, maar dit hoeft niet (heb ik wel altijd)..



Ze zijn wel duur, 15 euro. Ik heb er 3 en gebruik ze al 1,5 jaar. Ze kunnen gewoon in de wasmachine, afwasmachine (wordt afgeraden, want te heet, maar ze gaan hier niet stuk..).



De silly billy slabbetjes, hebben geen opvangbakje. Ik vind dit zeer handig, zo valt niet al het eten op de grond. En nu hij wat ouder is dan pakt hij de stukjes eten eruit (wat van de vork/lepel is gevallen in de slab).
anoniem_171276 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 15:06
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:lilalinda schreef op 23 september 2014 @ 14:52:

bloot en daarna in bad!



+1



Is sowieso de meest praktische methode. Maar je kunt ook bij de hema een knutselschortje kopen .
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 september 2014 @ 14:52:

bloot en daarna in bad!Koud...!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:zon_bloempje schreef op 23 september 2014 @ 15:06:

[...]





Koud...!!!

verwarming mag wel aan



Qua slabbetjes knoopten wij de grote hydrofiel-luiers om, die lagen toch nog in de kast

(en een laken/oude kranten onder de kinderstoel)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker een zooi maken! De kleren gaan de was in, baby in bad en de vloer gaat een dweil over.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 september 2014 @ 15:08:

[...]



verwarming mag wel aan



Qua slabbetjes knoopten wij de grote hydrofiel-luiers om, die lagen toch nog in de kast

(en een laken/oude kranten onder de kinderstoel)



Oke, dat is fijn . Maar bloot eten? In de zomer oké, Maar nu zou ik zelf ook niet in m'n blootje willen eten, want veel te koud.

Maar het is inderdaad een optie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven