Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:30:

[...]





Enerzijds heb je gelijk, het is legaal, dus erop wijzen is niet zo gek. Echter als je naar de OP kijkt staat er duidelijk dat ze een abortus niet zag zitten (de kans is dus heel erg klein dat ze het wel ziet zitten nu ze zo ver is). Dan vraag ik me af: waarom persé benoemen? Zeker gezien de ervaringen dat dit soort opmerkingen olie op het vuur kunnen zijn waardoor de eigenlijke vraag van TO volledig ondersneeuwt en er vooral over die opmerking gediscussieerd wordt. Persoonlijk vind ik dat net zo respectloos. Ik kan me nl. voorstellen dat het voor een TO niet meer oké voelt om dan nog terug te komen in het topic.



Dit dus.

Het ging er niet eens om of het mag. Het ging erom dat TO het helemaal niet (meer) wil en dat er toch op gehamerd bleef worden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:impala schreef op 23 september 2014 @ 13:35:

Ik vind het niet respectloos om de mogelijkheid van abortus te noemen. Het is nu eenmaal nog steeds een optie. Ik vind het wél respectloos om mensen die die optie noemen af te maken. En dát is wat het topic en ook de discussie hier heeft verziekt. Niet het noemen van de optie an sich, maar de te heftige reactie van de tegenstanders.Wat moet het dan opleveren volgens jou? Iemand heeft de optie overwogen en er nee tegen gezegd. Wat maakt het dan dat iemand zich geroepen voelt om het toch nog eens te benoemen? Wetende dat de kans heel groot is dat het daarna niet meer over de vraag gaat, maar over die ene opmerking?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 september 2014 @ 13:35:

[...]





Ik vind het niet respectloos om de mogelijkheid van abortus te noemen. Het is nu eenmaal nog steeds een optie. Ik vind het wél respectloos om mensen die die optie noemen af te maken. En dát is wat het topic en ook de discussie hier heeft verziekt. Niet het noemen van de optie an sich, maar de te heftige reactie van de tegenstanders.

Plus 1.

Ze heeft het eerder overdacht, besloten het niet te doen en nu mag ze daar niet op terugkomen? En mogen we haar al helemaal niet op de mogelijkheid wijzen omdat de tegenstanders daar niet normaal op kunnen reageren?

Dat is toch te gek voor woorden! Doet mij denken aan dat volk dat demonstreert bij abortusklinieken en wiens recht op demonstratie zwaarder weegt dan de veiligheid van patiënten daar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 september 2014 @ 13:36:

[...]





Ik verwijs even naar mijn post hiervoor.



Maar verder vind ik, nogmaals, dat je een punt hebt.

Alleen, ook nogmaals, het is een soort roepen in de woestijn.

Want de één kan zich wel voornemen om de manier van posten aan te passen, maar er zijn er dan vaak nog 10 die het toch blijven doen. Ik vind dat persoonlijk soms het meest frustrerende hier.

Dan lijkt iedereen het met elkaar eens en bam, dan komen er ineens weer 4 anderen 'binnen' die kolen op het vuur gaan gooien.



Herkenbaar. Toch is die ene alleen verantwoordelijk voor zijn eigen posts. Diegene kan er dus ook voor kiezen om een oneliner neer te zetten en het vuur verder te negeren, toch?



Oh, Pimpel, ik heb je gelezen hoor!! Dank je
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 september 2014 @ 13:34:

[...]





Niet om het per se te willen weerleggen, maar die heb ik dan allemaal gemist blijkbaar.



Of bedoelde je de dingen die ik zei?

Laten we nou niet Roomser doen dan de paus, er wordt hier wel vaker wat naar elkaar geroepen. En de één is meer onder de indruk van krachttermen dan de ander. Het heeft ook alles te maken met referentiekader. Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van de dingen die ik heb geroepen, maar jij blijkbaar wel.



Ik ben niet onder de indruk van hetgeen je roept hoor. Je begrijpt me denk ik verkeerd.

Gaf aan dat fatsoenlijkheid wat mij betreft een algemeen gedragen idee is. Maar wat Ladyziva zegt klopt echter ook wel weer; wat jij fatsoenlijk vindt, vind ik misschien juist aso en omgekeerd.
anoniem_202898 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 13:44
Reden: naam verkeerd
% gewijzigd
quote:hatsetats schreef op 23 september 2014 @ 13:40:

[...]



Plus 1.

Ze heeft het eerder overdacht, besloten het niet te doen en nu mag ze daar niet op terugkomen? En mogen we haar al helemaal niet op de mogelijkheid wijzen omdat de tegenstanders daar niet normaal op kunnen reageren?

Dat is toch te gek voor woorden! Doet mij denken aan dat volk dat demonstreert bij abortusklinieken en wiens recht op demonstratie zwaarder weegt dan de veiligheid van patiënten daar.Zoals ik al zei, van mij mag het hoor, ik vind het niet passen in deze context en met de ervaring hoe dit soort opmerkingen een topic kunnen verpesten. En zoals ik het lees zijn het niet alleen de tegenstanders hoor. Ik vind het vooral jammer voor TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:37:

[...]





Wat moet het dan opleveren volgens jou? Iemand heeft de optie overwogen en er nee tegen gezegd. Wat maakt het dan dat iemand zich geroepen voelt om het toch nog eens te benoemen? Wetende dat de kans heel groot is dat het daarna niet meer over de vraag gaat, maar over die ene opmerking?Ik moet het teruglezen, maar volgens mij werd er niet gehamerd door de mensen die de optie noemden. Wél door de tegenstanders. Maar ik ga even kijken of ik dat misschien verkeerd heb gezien.
.
De topicopener mag wat mij betreft zelf bepalen wat ze respectloos vindt en wat niet. En nee, niemand heeft daar gehamerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:45:

[...]





Zoals ik al zei, van mij mag het hoor, ik vind het niet passen in deze context en met de ervaring hoe dit soort opmerkingen een topic kunnen verpesten. En zoals ik het lees zijn het niet alleen de tegenstanders hoor. Ik vind het vooral jammer voor TO.

Ja het is sneu voord e TO, helemaal eens.

Toch ben ik het niet met je eens dat het opperen van abortus het topic verknald. Dat zijn toch echt de pro-life achtige reacties van de tegenstanders. Dat zie je hier ook, je bent meteen een mafklapper.

Het is nou niet zo dat EN de TO aanraadt om van de trap te springen of te gaan paardrijden in de hoop op een miskraam.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:impala schreef op 23 september 2014 @ 13:46:

[...]





Ik moet het teruglezen, maar volgens mij werd er niet gehamerd door de mensen die de optie noemden. Wél door de tegenstanders. Maar ik ga even kijken of ik dat misschien verkeerd heb gezien.Maakt het uit wie er uiteindelijk allemaal op doorgaan? Je kunt op je vingers aftellen dat zo'n opmerking tot dit soort gedoe leidt. Ik weet dat je dit mag benoemen, maar hey, het hoeft niet. Soms is zwijgen nog veel meer waard dan goud.
Alle reacties Link kopieren
Dat is jouw mening, dat je het niet hoéft te noemen. Maar als andere mensen daar een andere mening over hebben en het wél noemen, mogen die dan uitgescholden en afgemaakt worden? Is dat dan een reden/rechtvaardiging om ruzie met ze te gaan maken?
.
quote:hatsetats schreef op 23 september 2014 @ 13:50:

[...]



Ja het is sneu voord e TO, helemaal eens.

Toch ben ik het niet met je eens dat het opperen van abortus het topic verknald. Dat zijn toch echt de pro-life achtige reacties van de tegenstanders. Dat zie je hier ook, je bent meteen een mafklapper.

Het is nou niet zo dat EN de TO aanraadt om van de trap te springen of te gaan paardrijden in de hoop op een miskraam.Verschil van mening en verschil van uitgangspunt, en dat is dan ook nog helemaal prima. Dat vind ik fijn forummen. Thanks
Wat een gewauwel. Gister ben je de zgn verdachte aan het verdedigen ivm haar ban. Was je ook niet zo begaan met degene die gekwetst was. De botterik moest het voordeel van de twijfel krijgen toch? En nu is ineens heel naar.. Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
LadyZiva, zonder van het negatieve uit te gaan (want ik hoop dat het lukt) wil ik op voorhand zeggen dat ik het wel onwijs goed van je vind dat je probeert hier de sfeer te veranderen



Wil ik gewoon even zeggen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het ertoe doet, want van mij mag iedereen zijn eigen mening en advies geven, maar TO zei zelf: Soms denk ik zelfs had ik maar toch een abortus gedaan



Dan is het al helemáál niet gek dat mensen zeggen dat ze zich nog steeds kan bedenken.



Nee, het afbranden van de mensen die de abortus als mogelijkheid noemden is voor mij op geen enkele manier goed te praten.

edit: afbranden is nooit goed te praten.
.
Ik weet dat je hier off-topic mag gaan maar ik word wel echt een beetje moe van dat "principiële" gekrakeel hier. En het lijkt wel alsof iedereen (of, enigszins genuanceerd: velen) hier het laatste woord wil(len) hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 23 september 2014 @ 13:53:

Wat een gewauwel. Gister ben je de zgn verdachte aan het verdedigen ivm haar ban. Was je ook niet zo begaan met degene die gekwetst was. De botterik moest het voordeel van de twijfel krijgen toch? En nu is ineens heel naar.. Heel raar.



Is niet raar.

1.Als een opmerking twijfelachtig en níet duidelijk over de schreef is, moet er niet geband worden. Bannen is een straf, en een straf deel je alleen uit als er geen twijfel is.

2. forummers moeten in geen enkele omstandigheid uitgescholden of afgebrand worden. Als je het niet met ze eens bent kun je dat op een normale manier zeggen.
.
quote:*lelie* schreef op 23 september 2014 @ 13:53:

Wat een gewauwel. Gister ben je de zgn verdachte aan het verdedigen ivm haar ban. Was je ook niet zo begaan met degene die gekwetst was. De botterik moest het voordeel van de twijfel krijgen toch? En nu is ineens heel naar.. Heel raar.



??? Heb ik iets gemist?



@Impala, ik probeer juist te zeggen dat ik dat hele ruzie gedoe, wie er ook aan meedoet, gewoon not done vind. En het tweede wat ik vind is dat je soms ook vooruit mag denken als je post. Maar hey, nogmaals, mijn mening. Deze is absoluut niet heilig en iedereen moet vooral doen waar hij / zij zich goed bij voelt. Ik forum eromheen, staf eventueel als ik het echt te ver vind gaan en laat het lekker los. Ik benoem het hier omdat het me opviel, niet meer en niet minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:52:

[...]





Verschil van mening en verschil van uitgangspunt, en dat is dan ook nog helemaal prima. Dat vind ik fijn forummen. Thanks





Abortus is een tricky onderwerp omdat er zoveel emoties bij komen kijken bij veel mensen. Het komt te dichtbij een eigen gemis (jij wilt zo graag een kindje en het lukt niet en een ander haalt het 'zomaar' weg)

Of het benadrukt nog eens extra hoe kwetsbaar je bent als als ouder (je grootste angst is je kind verliezen en een ander doet dat willens en wetens) Dat maakt de discussie vaak heel moeilijk wanneer je er wat afstandelijker in zit. ( en ja, ook ouders en ongewenst kinderlozen kunnen hier afstandelijker over denken)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:59:

[...]





??? Heb ik iets gemist?



@Impala, ik probeer juist te zeggen dat ik dat hele ruzie gedoe, wie er ook aan meedoet, gewoon not done vind. En het tweede wat ik vind is dat je soms ook vooruit mag denken als je post. Maar hey, nogmaals, mijn mening. Deze is absoluut niet heilig en iedereen moet vooral doen waar hij / zij zich goed bij voelt. Ik forum eromheen, staf eventueel als ik het echt te ver vind gaan en laat het lekker los. Ik benoem het hier omdat het me opviel, niet meer en niet minder.



Ok, ik dacht dat je wilde zeggen dat jij ook vond dat mensen dat niet hadden mógen zeggen (van de abortus) en dat het dus terecht is dat ze daarom afgebrand worden.

Als je alleen zegt dat jij van mening bent dat je het beter niet kan noemen, is daar natuurlijk niks mis mee.



(en ja je hebt een andere discussie gemist. Maar die heeft hier niks mee te maken)
.
@Impala: Alhoewel ik daar heel erg tegen ben eindigt TO mee. Dus niet helemaal normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 23 september 2014 @ 14:04:

@Impala: Alhoewel ik daar heel erg tegen ben eindigt TO mee. Dus niet helemaal normaal.



Wat jij wil. Ik zie het anders. Ik lees twijfel in haar opmerking.



Je kunt van mening verschillen over de vraag of het een goed idee is om de abortus te noemen.

Maar dat het absoluut niet zou mógen en dat je wordt afgebrand en uitgescholden als je het wél doet, dat is niet ok. Lijkt me niet dat je dáárover van mening kan verschillen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 23 september 2014 @ 13:59:

[...]





??? Heb ik iets gemist?





Dat ging over Impala.

Die was hier gisteravond ook flink in discussie omdat ze de ban van dubbeltje ter discussie wilde stellen.

(terwijl ze het bewuste topic niet had gelezen en ook niet wist wat er zich had afgespeeld)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem23092014 schreef op 23 september 2014 @ 13:25:

Ik ga trouwens anonimiseren, ik zoek het niet meer zo.. Daag forummatties!!





wellicht neem ik een nieuwe proxy;)

Bye Larva

Jammer dat je anoniem verder gaat.
Dat zal het misschien zijn Hatsetats. Ik heb niks tegen abortus binnen een bepaald termijn om deze reden. Maar om nu te roepen van ach haal je het toch alsnog weg. Dat vind ik grof.



En ik ben het verder wel met je eens Impala.

Elkaar persoonlijk afvallen omdat je een verschil van mening hebt is ook niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven