mag niet rijden in auto van mijn vriend

22-09-2014 16:13 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend laat me niet meer rijden in zijn auto omdat zijn auto nu 2x stuk is geweest nadat ik er vaak in had gereden.

Hij zegt dat ik eerst maar weer rijles moet nemen, maar ik heb pas een klein jaar mijn rijbewijs, dus dat is een domme opmerking van hem.

Mijn vriend heeft een benzine auto en ik heb lessen gehad in een diesel. In het begin viel de motor heel vaak stil waardoor mijn zelfvertrouwen om te rijden daalde tot een dieptepunt.

Nu vind ik dat ik best wel redelijk kan rijden in zijn benzine auto, optrekken en file rijden blijf ik spannend vinden omdat ik nog steeds bang ben dat de motor stil valt. Met een klein beetje gas geven maakt de motor al veel toeren en de koppeling voel ik niet goed en daardoor gaat de auto stuk zegt mijn vriend.

De 2e keer dat de auto stuk ging was toen ik lang in de file stond, steeds een klein stukje opschuiven.

Heeft mijn vriend gelijk dat ik de auto stuk maak?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals...



Welke rijschool heeft jou in vredesnaam laten slagen.



Of Tallyho heeft gelijk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 23 september 2014 @ 11:48:

De opwinding over de 2 gesloopte koppelingsplaten is aan het verflauwen dus gooit TO de spoorwegovergang erin. Spoorwegbomen gingen dicht maar TO kon de auto gewoon van de rails duwen.............Tuurlijk. En niemand belt dan de politie omdat er een gevaar op de weg bezig is?Ik denk ook dat dit nep is, maar even over jouw opmerking. De meeste spoorwegbomen gaan maar over de helft van de weg. Dus aan de kant waar het het spoor op rijdt. De kant waar je het spoor af gaat is meestal vrij. Dit is dus ivm voorkomen dat mensen gevangen raken tussen de bomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fozziebear schreef op 23 september 2014 @ 11:50:

[...]





Ik vind dat altijd zo'n raar advies, want een deuk in een ander of in andersmans bezit rijden zou toch altijd voorkomen moeten worden. Of dat in elk geval proberen...Zou jij je zoon van 18 een gloednieuwe BMW geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:jaja8080 schreef op 23 september 2014 @ 12:06:

[...]





Zou jij je zoon van 18 een gloednieuwe BMW geven?Nee, maar ik vind het ook niet normaal om op je 18e met een goedkoop koekblik botsautotje te spelen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Na dat verhaal over de spoorwegbomen heb ik ook zo m'n twijfels.. Je weet dat er een trein aankomt, maar ipv weg te rennen ga je als vrouw-zijnde staan proberen de auto van de rails af te krijgen?

Ik heb een gloednieuwe auto, maar als ik in zo'n situatie zou belanden, zou ik daar skit aan hebben en keihard wegrennen om zelf niet onder de trein te komen. Vraag me sowieso af in hoeverre ik de auto van de rails af had kunnen duwen in m'n eentje...
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 september 2014 @ 11:59:

Nogmaals...



Welke rijschool heeft jou in vredesnaam laten slagen.



Of Tallyho heeft gelijk.

Ik vermoed het CBR en niet de rijschool.



Ik had vroeger een vriend die ook geen auto kon rijden, ook al had hij z'n rijbewijs gehaald. Raakte bijna altijd wel iets. Reed 30 kilometer per uur in de stad en 70 op de snelweg. Doodeng.

Maar goed, hij had wel z'n rijbewijs. Dus het kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn auto ook niet toevertrouwen aan iemand die nog niet zo lang haar rijbewijs heeft, niet vaak zelfstandig gereden heeft en wel eens wat in de prak rijdt.



Maar hij kon het je wel wat subtieler vertellen en uitleggen waarom hij zijn auto niet aan jou wil uitlenen.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
quote:Suze02 schreef op 22 september 2014 @ 21:04:

Ik vind jullie echt heel onaardig. Jullie hebben allemaal moeten leren rijden nadat je dat papiertje/kaartje hebt opgehaald. Nergens voor nodig om haar zo af te katten.Natuurlijk, echt rijden leer je pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Alleen ken ik echt helemaal niemand die één, laat staan twéé koppelingsplaten naar z'n grootje heeft geholpen. Dan doe je toch echt iets héél fout.quote:kastella schreef op 23 september 2014 @ 10:45:

Persoonlijk vind ik het ook wel wat ver gaan wat sommigen zeggen. Niet iedereen is even handig met de koppeling en sommigen leren het simpelweg nooit. Maar toch: een slechte technische motoriek met de koppeling hoeft echt niet te betekenen dat je automatisch ook een slecht verkeersinzicht hebt. Verkeersinzicht is nog altijd het belangrijkste om een veilig chauffeur te kunnen zijn. Veilig van A naar B komen en je eigen beperkingen kennen.Als dit hele topic überhaupt waar is: TO beheerst haar voertuig niet én heeft ook geen verkeersinzicht. Een dubbel gevaar op de weg dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaja8080 schreef op 23 september 2014 @ 12:06:

[...]





Zou jij je zoon van 18 een gloednieuwe BMW geven?



Nope, daar mag ie lekker zelf voor werken. Maar het feit dat mensen menen dat oude auto's gebruikt kunnen worden als 'botsauto' vind ik een raar fenomeen. Natuurlijk kun je eens een paaltje raken, maar als je daarbij je schouders ophaalt en denkt 'och, ik heb niet voor niets een oud autootje', kweek je mi een verkeerde houding.

Ik heb ook weleens een paaltje geraakt toen ik net mijn eerste auto had, ik was er ziek van en ben ook bij mezelf nagegaan hoe ik die onvoorzichtigheid had begaan, vooral omdat ik dacht 'nu is het een paaltje, wat als het een fietser was geweest?'. Als ik mijn schouders had opgehaald omdat het toch een 'botsauto' was en deuken er in je eerste jaar blijkbaar bij horen, had ik minder geleerd over mezelf in het verkeer. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar waar in dit verhaal staat dat jij de koppelingsplaten zou hebben opgeblazen? Daarvoor moet je toch wel van goede huize komen en meestal gebeurt dat ook niet in een keer. Dat er wat moet gebeuren aan je nnzekerheid is een feit, zeker na het voorval op de spoorbaan. Maar dat je nooit goed zou kunnen leren rijden, is ook niet per definitie gezegd. De houding van jouw vriend maakt je onzekerheid uiteraard erger. Ga een paar keer oefenen op een leeg terrein en laat hem zijn eigen auto voor zichzelf houden. Op zich is dat natuurlijk zijn goed recht, maar zijn houding maakt jou wel onzeker en dat zou ook anders kunnen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:ilse95 schreef op 23 september 2014 @ 10:30:

De onzekerheid met optrekken is ontstaan nadat ik op een spoorwegovergang stil stond, file en toen de slagbomen naar beneden gingen en ik weet ik hoe vaak de motor heb laten afslaan wetende dat er een trein aan kwam. Gelukkig ben ik toen uit de auto gestapt en heb de auto van de rails gedrukt. Ik denk dat je dit verzint. Op het moment dat de slagbomen al omlaag zijn, komt er altijd al snel een trein aan. Dan heb je geen tijd meer om de motor nog heel vaak af te laten slaan, daarna nog even uit te stappen en dan in je eentje (!) de auto van de rails te duwen. Zoveel tijd heb je gewoon niet, los van het feit dat het wel erg heel knap van je zou zijn als jij in je eentje een auto voort kunt duwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven