Feestje voor mijn partner, hij wordt 40

22-09-2014 16:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn partner 40 en dat wil ik vieren met een select groepje naaste vrienden als verrassing voor hem. Ik wil het bij voorkeur gewoon thuis doen en de vrienden onderling zijn niet allemaal geheel bekend met elkaar.



Ik dacht aan een hilarische avond en lekker met elkaar lachen. Ik heb op een uitje met mijn werk bijvoorbeeld wel eens op locatie "ik houd van holland" quiz gedaan. Was super lachen. maar vind ik alleen op locatie of met heel veel personen.



Heeft iemand anders nog goeie ideeen?
een hilarische avond gaat niet hilarisch worden als je het gaat plannen. Dat gebeurd of gebeurd niet. En zit jouw man echt te wachten op een feestje met een spel? Of zou hij liever een borrel met happen willen?



Ik zou omdraaien en weggaan namelijk
Alle reacties Link kopieren
Borrels en happen komen er zeker bij kijken en ik wil je bedanken voor je reactie.



Mijn partner houdt er gelukkig wel van en draait zich niet om en gaat er zeker niet bij weg,



Ik hoop dat er verder nog reacties komen die positief met leuke ideeën reageren, want daar heb ik meer aan voor dit moment
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook echt niet van die spelletjes op een verjaardag, heb dus geen tips. Kun je niet gewoon een buffet doen, drankjes erbij en muziek. De sfeer komt dan vanzelf wel toch?
Alle reacties Link kopieren
En met een paar mensen iets doen op een locatie wordt te duur?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een wie is de mol-spel of de lama's?
Beter een half motto....
Hier ook een enorme aversie tegen opgelegde spellen, ik zou ook gillend wegrennen maar jij kent je vriend het beste. Maar weet dat veel mensen er echt niet van houden, en jij en je vriend zijn niet de enige op het feest.



Mijn vriend wordt ook binnenkort 40. We hebben allebei een enorme hekel aan verassingsfeestjes, dus ik ga echt niks stiekems regelen. Hier gewoon lekkere hapjes en veel drank en de gezelligheid komt vanzelf!
60 seconds is ook een leuk spel!
Ik houd wel erg van spellen dus mij zou je er heel blij mee maken. En to kent haar partner neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel overleggen met de mensen die komen,niet dat je ze voor het blok zet op de avond zelf als ze niet mee willen doen.



En ik zou denk ik iets in teams doen,dan hoeven mensen die niet iedereen kennen voor een groep(je) mensen iets alleen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje kun je in teams doen, voor uitleg zaterdagavond z Paul de Leeuw.

Of mensen vragen iets mee te nemen waarbij ze heel erg aan vriend moeten denken. Vriend laten raden van wie het komt.

Foto's laten maken bij binnenkomst met pruiken, peuken, props.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips, ga ik naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hier op het forum zijn spellen en speeches op feesten een taboe, dus niks van aantrekken.



Ik zou het ook super leuk vinden!



Ik hou van Holland kun je ook heel makkelijk zelf maken, maar het kost wel wat tijd. Hier kun je vragen en dergelijken bestellen als je geen zin hebt om ze zelf te maken: http://www.eerstehulpbijf ... uren-spelen-of-zelf-maken





Verder is Who's the man ook altijd leuk.



Hier staat uitgelegd hoe het werkt, alleen ik speel het meestal met 1 minuut ipv een halve minuut





http://www.recensiekoning.nl/2011/12/51364/whos-the-man



Het idee is dus dat je elke ronde dezelfde briefjes gebruikt zodat je ze al "kent" als je bij de één-woord-ronde bent aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ow vreselijk verplichte spellen.

Lijkt me niet hilarisch dus. Geen tips dus hier. Ik zou een zaaltje/ruimte afhuren , een bbq bestellen en genoeg drank aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen zoveel smaken. Een spel waaraan je min-of-meer verplicht mee moet doen vind niet iedereen leuk. Ik persoonlijk ook niet.



Is met de groep een aantal bowling banen afhuren niet een idee? Compleet met een etentje na afloop?

Of als dat te duur is bijvoorbeeld een (amateur) DJ inhuren om de boel thuis te vermaken met drankjes, hapjes e.d.?
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind spelletjes tijdens verjaardagen en oudjaarsavond etc. ook erg leuk. Ik denk dat jij het beste kan inschatten of jouw partner en jullie vrienden dit leuk vinden.

Kijk ook even naar hoe je partner omgaat met verassingen. Ik zou denk ik haast boos worden van een surprise party, ik heb daar echt een hekel aan hoe lief ook bedoeld. Ik wil me kunnen voorbereiden, ik hoef niet te weten wat, maar wel dát er iets gaat gebeuren. Als je partner dol is op dit soort dingen, vooral niks zeggen. Maar geef hem anders wat subtiele hints.



Ik zou ook voor spellen gaan die je in twee teams doet, beetje party en co, 60 seconds, roodkapje, ik hou van holland achting (hier is overigens ook een bordspel van). Een ander leuk spel voor grote groepen is "Onvoorspelbaar", ook een bordspel van Paul de leeuw met imitaties, zingen, rollenspellen, uitbeelden etc. Je kunt ook een combinatie maken tussen de verschillende spellen of de vragen aanpassen zodat ze bijv wat met jullie als stel, jullie vriendengroep of jouw partner gaan. Niet alle vragen natuurlijk, maar een keer hem uitbeelden etc kan best leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het spel waar AnAppleADay mee komt, http://www.recensiekoning.nl/2011/12/51364/whos-the-man, is bij mijn vriendengroep ook heel erg geliefd. Maar wij kennen elkaar via een toneelvereniging en deden dit spel vaak bij de lessen als warming up. Je kan dit wel heel leuk doen door er bijv. namen in te gooien van mensen die voor jullie als groep heel grappig of herkenbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan die "Ik hou van holland" quiz alleen op locatie? Of heb je gewoon een grote ruimte nodig?



Ik ben eens op een oud en nieuw feestje geweest waar we verplicht Picturionary moesten doen. In eerste instantie vind ik het echt afschuwelijk en wou ik het liefst weg rennen. Toen iedereen eenmaal een krat bier achter zn kiezen had en niet meer normaal kon tekenen werd het inderdaad hilarisch, maar dat zal je vast niet bedoelen



Heb ook wel eens gehoord van een "moordspel", een soort cluedo maar dan anders. http://www.uwmoordspel.nl/kringspellen.php
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die opgelegde spellen leuk vond, behalve degene die ze bedenkt. Dus ik zou nog maar eens goed nadenken en die vrienden ook vragen. Je zei dat je op het moment meer hebt aan ideeen en positieve reacties, maar geloof me, op het moment heb je het meest aan een realistische kijk op dit soort dingen. De kans dat het echt niet zo hilarisch wordt, als je die mensen die elkaar niet eens kennen verplicht een of ander spel laat doen, nou die kans is zeer groot.



Je kunt beter hapjes en drankjes met muziekje erbij regelen. Dan gedurende de avond leg je dat bordspel op tafel, zet je de muziek zacht en roep je 'iemand zin om dit spel te doen?'. Je zult zien dat ze niet staan te juichen. Dan kan het feest gewoon verder met gezellige sfeer, muziek en drankje en heb je toch enige hilariteit gehad, want over jouw oproep wordt dan nog lang nagepraat.



Het lijkt me ook best een klus om het allemaal geheim te houden. Ik hoop dat ze mee werken. Alvast veel succes en een leuk feestje gewenst.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 23 september 2014 @ 15:35:

....



Heb ook wel eens gehoord van een "moordspel", een soort cluedo maar dan anders. http://www.uwmoordspel.nl/kringspellen.phpZo'n "moorddiner op locatie" heb ik wel eens meegemaakt om een jubileumverjaardag van mijn zus te vieren. Was best leuk, en het voordeel is dat iedereen in het kader van het "onderzoek" elkaar moet bevragen, dus dat neemt al snel drempels weg als mensen elkaar vooraf niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
Globe, ik ben het echt niet met jouw reactie eens. Het ligt gewoon heel erg aan de soort vriendengroep die je hebt. Ik doe dit soort spelletjes echt vaak op familieavonden, met vrienden tijdens verjaardagen of als ik weg ben met mijn studentenvereninging. Natuurlijk moet TO even inschatten of haar vriendengroep dit leuk vind, maar nu al met een soort zekerheid zeggen dat haar gasten dit niet leuk vinden slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten op familie weekend ook mee doen met een spel, nou liever niet, maar om sociaal te zijn toch mee gedaan, het was nog best leuk. Maar op een verjaardag of oud en nieuw? Nou dank je de koek koek.
Alle reacties Link kopieren
bedankt! Leuke ideeën!quote:AnAppleADay schreef op 23 september 2014 @ 14:51:

Hier op het forum zijn spellen en speeches op feesten een taboe, dus niks van aantrekken.



Ik zou het ook super leuk vinden!



Ik hou van Holland kun je ook heel makkelijk zelf maken, maar het kost wel wat tijd. Hier kun je vragen en dergelijken bestellen als je geen zin hebt om ze zelf te maken: http://www.eerstehulpbijf ... uren-spelen-of-zelf-maken





Verder is Who's the man ook altijd leuk.



Hier staat uitgelegd hoe het werkt, alleen ik speel het meestal met 1 minuut ipv een halve minuut





http://www.recensiekoning.nl/2011/12/51364/whos-the-man



Het idee is dus dat je elke ronde dezelfde briefjes gebruikt zodat je ze al "kent" als je bij de één-woord-ronde bent aangekomen.
60 seconde is best leuk voor een half uur. Wie ben ik met een kaartje op ieders rug ook. Ik vind het best leuk om op een verjaardag een spel te doen hoor. Ook goed als dat er niet is. Ik ben een hele makkelijke gast, geef mij een wijntje en een hapje en je zegt maar wat ik moet doen. Zoals ik ik, zijn er meer en je vriend moet het leuk vinden. Mijn ervaring is, als het feestvarkens het leuk vind, de meeste vrienden ook. Omdat je nu eenmaal vrienden uitkiest die hetzelfde leuk vinden.



Karaoke is ook wel eens grappig. Laat iedereen verkleed komen en schenk wat borrels in. Als de stemming erin zit. Haal je dat ding tevoorschijn. Wel alles alvast aansluiten zodat het gelijk aankan. Heel stom als je nog een half uur stekkertjes aan het aansluiten bent. Niet van te voren melden!



Veel plezier.
Je hebt ook zo'n gezelschapsspel met allerlei verschillende opdrachten. Ik ga zo even googelen want ik kan niet op de naam komen, maar het is hilarisch als je veel drank op hebt

Volgens mij was het Party & Co, maar dat weet ik niet zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven