Peuter met evenwichtsstoornissen

19-09-2014 06:19 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben altijd een meelezer geweest, maar nu merk ik dat ik graag eens van me af wil schrijven dus toch maar een account aangemaakt.



Pfff, ik lig al de halve nacht wakker en ben nu maar beneden gaan zitten met de laptop op schoot en een beker warme melk.



Onze dochter van net 3 jaar heeft sinds een week last van haar evenwicht.

Het begon afgelopen weekend. Ze zwalkte alsof ze gedronken had. We waren een weekendje weg en zaten in zo'n mobile home die een beetje mee beweegt als je loopt. Dus wij dachten dat het daaraan lag en het viel ook vooral binnen op.



Maar ook thuis was het nog, vooral na het opstaan. Al dagen getwijfeld of we er nou iets mee moesten. Verder is ze haar vrolijke en pittige zelf. Speelt graag, is niet ziek.

Gisterochtend echter was het zo erg dat ze bij het rechtop komen na het wakker worden meteen weer om viel. Toen ze uit bed stapte zwalkte ze zo dat ze tegen de muur opliep en daarna bij het opstaan steeds omviel. Ze werd er zelf ook onzeker van en wilde gedragen worden.



Beneden gekomen leek het alweer wat minder, dus toch haar naar de gastouder gebracht en haar gevraagd er op te letten. We hielden contact en aan het einde van de ochtend meldde ze dat het haar ook erg opviel.

Ik heb daarop de huisarts gebeld om een afspraak te maken voor vandaag. Maar hij wilde haar direct zien. Omdat ik een half uur van huis werk, is mijn schoonvader met haar naar de huisarts gegaan, dat zou sneller zijn.



Hij dacht aan een beginnende oorontsteking met veel oorsmeer, waardoor ze evenwichtsproblemen kon hebben.

Ze mocht gewoon weer lekker gaan spelen bij de gastouder.

Maar het zat me toch niet lekker en voelde me onrustig. Daarom heb ik op mijn werk (ik werk in een ziekenhuis) een kinderarts om raad gevraagd of zij dacht dat ik inderdaad af kon wachten met dit beeld. Zij heeft overlegd met de kinderneuroloog, maar ook hij wilde haar direct zien.

Dus ik heb haar meteen opgehaald en naar de kinderarts gebracht.

In eerste instantie wilde hij haar opnemen ter observatie, een MRI en ruggenprik doen. Maar na lichamelijk onderzoek vond hij het beeld te mild om deze intensieve onderzoeken bij haar te doen.



Ik mocht naar huis met haar en als ze vanochtend weer zo'n heftig beeld laat zien als gisterochtend moet ik hem bellen en meteen weer naar het ziekenhuis komen en gaat ze de molen in, zoals hij het noemde.



Nu werd ze 2 uur geleden huilend wakker en wilde bij ons liggen, maar weer direct omvallen. En nu weet ik dus dat we straks naar het ziekenhuis zullen moeten en wat voor onderzoeken mijn meisje gaat krijgen, en ik voel me verdrietig en bang.

Ik wil helemaal niet dat ze vervelende onderzoeken mee moet maken, maar ik wil wel dat ze goed naar haar kijken.



Sorry, voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat ik het even op kon schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Queenfan, het wordt inderdaad onder sedatie gedaan, beiden onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Die onderzoeken zijn niet leuk, maar het lijkt me goed dat ze gedaan worden. De klachten van jullie dochter kunnen op van alles wijzen en je kunt maar beter zoveel mogelijk uitgesloten hebben. Laten we hopen dat het inderdaad gewoon een oorontsteking is. Heel veel sterkte vandaag!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte en succes vandaag!

Liefs
Denk aan jullie!
Succes. Laat je niet gek maken door je eigen gedachten en angsten, goed dat dit wordt uitgezocht.
quote:eenhoornn schreef op 23 september 2014 @ 06:56:

Pfff, ik lig al vanaf 3 uur wakker. Nu dan toch eindelijk maar mijn telefoon erbij gepakt voor de afleiding. Even Facebook bekijken en wat is het allereerste dat ik lees: een sterkte wens aan iemand die vandaag een jaar geleden zijn dochter is verloren aan kanker. Ik ken die mensen helemaal niet en denk nu: zou dit een voorteken zijn?



Hè bah, normaal ben ik zo helemaal niet, maar ik kan niet meer realistisch denken volgens mij....Dit wordt een lange dag:-(Heel veel sterkte vandaag. Als je door slaapgebrek niet meer helder kunt denken kun je je inderdaad de meeste nare dingen in je hoofd halen. Helemaal als het over je eigen kind gaat kun je sowieso vaak niet meer realistisch en rustig denken. Ik hoop dat je vandaag gerustgesteld gaat worden met goede berichten en dat je je vanavond lekker kan ontspannen en vroeg naar bed om alle zorgen weg te slapen. Voor nu, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag! En wat goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd, en fijn dat de artsen er bovenop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heeft jullie dochter de onderzoeken doorstaan? Weet je hoe lang het duurt voor jullie duidelijkheid krijgen?

Liefs en sterkte
Up, hoe is het gegaan? Weten jullie al iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan vandaag, hopelijk goed?
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
De onderzoeken waren heftig, ze verzette zich zo. Dat was echt hartverscheurend om te zien. Maar het goede nieuws is dat de uitslag van de MRI helemaal goed was! We zijn zo opgelucht en we mochten gisteravond nog naar huis.

Het bloed en hersenvocht is op kweek gegaan en krijgen we nog de uitslag van.
Dan duurt wachten lang! Hopelijk heeft ze geen fobie voor witte jassen opgelopen, en zijn meer van zulke onderzoeken niet nodig.

Wees maar extra lief voor haar!

Alle reacties Link kopieren
Gelukkig was de MRI helemaal goed. Dat is een opluchting. Dergelijke onderzoeken zijn inderdaad niet leuk om aan te moeten zien. Hopelijk zijn de rest van de uitslagen straks ook goed.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig was de MRI goed ( geen schade)!Dat is erg belangrijk!

Nu hopen dat de hersenvocht en bloed geen afwijkingen laat zien.



Bij onze meid zagen ze het aan het hersenvocht dat ze een hersenontsteking had en niet aan de MRI ( vonden wel een motorische afwijking dat ons een verklaring gaf waarom ze niet kan fietsen)
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog uitslag hiervan gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je dochter Eenhoorn?
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik zie nu pas jullie vragen.

Het gaat gelukkig heel goed met onze dochter.

Uit alle onderzoeken is niets gekomen, dus de kinderarts gaat uit van een post - virale ontsteking.



Mijn dochter is ook weer helemaal in haar oude doen gelukkig.



Soms heeft ze het nog over de prikjes die ze gehad heeft van de dokter en dat dat echt niet leuk was. Maar nu de pleisters eraf zijn is alles weer goed, volgens haar.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het ze het zo goed doet. Jullie zullen wel opgelucht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven