Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Look.
poef
Dus ga je dat ook zijn? Onafhankelijk van hoe hij reageert ga jij gewoon eerlijk vertellen dat je gaat scheiden en dat je dan een intensere relatie met Bello wilt?
Bella, ik was gisteren even wat mensen aan het loepen om m'n geheugen weer even bij te spijkeren en toen merkte ik dat we al meer dan een half jaar deze adviezen aan je geven en dat je er alleen maar dieper in weg lijkt te zakken. Ben je je dat bewust?

Ik nog nooit iemand zo vaak zien schrijven: Jullie hebben helemaal gelijk hoor, maar......
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn tegen Bello de beste optie? Wat gaat die eerlijkheid je brengen dan? Hij weet allang dat je smoorverliefd op 'm bent (en stiekem wel meer zou willen), en jouw huwelijk was door je bedrog toch allang 'schijn' geworden.



M.a.w. voor Bello verandert er niets. Hij weet dat zijn minnares (1 van de 3 of 4) nog steeds komt opdraven zodra hij een kik geeft. Dat hij af en toe lieve appjes moet sturen om haar in die verliefde waan te laten. En dat ze nog steeds bij haar 'man' in huis woont, te bang om knopen door te hakken.



En eerlijkheid tegen je man, wanneer komt dat aan de orde? Hij wordt nu al maandenlang bedrogen. Niet alleen door zijn eigen vrouw, maar ook nog eens met een vriend/bekende van hem. En dan kun je wel zeggen 'dat is niet netjes van me' (understatement als je 't mij vraagt), maar wanneer ga je daar iets mee doen? Gek hoor, dat je in je hoofd bezig bent met 'eerlijk zijn tegen Bello', terwijl je geen seconde nadenkt over 'eerlijk zijn tegen je man'...
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:bella03 schreef op 23 september 2014 @ 11:13:

Look. Dankje. Appels en peren vergelijken? Tjah, miss wel. Het zit hem in hele kleine dingen. Dingen die zelfs mijn vriendin bijv wel ziet em mee krijgt en waarbij ik bij man bijna letterlijk op mijn kop moet gaan staan.



Psych zal ik het ook zeker vertellen.



Natuurlijk hebben wij een kindje op de wereld gezet samen. Maar daarna is er ook heel veel gebeurt. Heel veel dingen die mijn ogen hebben geopend. Onder andere door een psych!

Aha, dus de psych heeft ook jouw ogen geopend. En wat heb je daar toen mee gedaan? Heb je bij de psych ook iets geleerd?
@bella : misschien is het een idee om samen met je psycholoog een plan van aanpak te maken om schoon schip te maken. Eerlijk zijn naar jezelf , je man en Bello. Eerst zal dit een storm veroorzaken daarna komt er rust en ruimte in je hoofd. Nu hou je nog steeds alle ballen in de lucht , de ballen van halve waarheden en illusies. Je lijkt me een lieve vrouw die verstikt is geraakt.
@lena : pfff afspraken die niet doorgaan is erg frustrerend vooral als je niet direct een schuldige kan aanwijzen. ik hoop dat er snel weer iets fijns op de agenda komt.
quote:Lookolook schreef op 23 september 2014 @ 12:11:

[...]





Aha, dus de psych heeft ook jouw ogen geopend. En wat heb je daar toen mee gedaan? Heb je bij de psych ook iets geleerd?Look, daar doe ik nu iets mee. Wil er hier niet te ver over uit wijden.
Boohoo, mannen zijn over het algemeen wel goed in dood laten bloeden, flirts verdwijnen regelmatig van de horizon na een poosje contact. Mannen vinden het moeilijk om knopen door te hakken, merk ik nog wel eens. En dus laten ze het op zijn beloop in de hoop dat het vanzelf oplost.



Voor jou is het nu de kunst om ruimte te geven. Laat hem los. Als hij terugkomt weet je dat hij voor je kiest en je niet kwijt wil.
poef
quote:roodkapjeendewolf schreef op 23 september 2014 @ 12:31:

@bella : misschien is het een idee om samen met je psycholoog een plan van aanpak te maken om schoon schip te maken. Eerlijk zijn naar jezelf, je man en Bello. Eerst zal dit een storm veroorzaken daarna komt er rust en ruimte in je hoofd. Nu hou je nog steeds alle ballen in de lucht, de ballen van halve waarheden en illusies. Je lijkt me een lieve vrouw die verstikt is geraakt.+1. Neem even een flinke break voor jezelf Bella, misschien ook van dit topic. Mij heeft dat in elk geval goed gedaan. Juist omdat er op dit moment zoveel meer aan de hand is in je leven dan "wel of geen minnaar". Steeds opnieuw schrijven-reacties krijgen-reageren hier gaan je niet de rust en het overzicht brengen die jij nu nodig hebt.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 23 september 2014 @ 12:31:

@bella : misschien is het een idee om samen met je psycholoog een plan van aanpak te maken om schoon schip te maken. Eerlijk zijn naar jezelf , je man en Bello. Eerst zal dit een storm veroorzaken daarna komt er rust en ruimte in je hoofd. Nu hou je nog steeds alle ballen in de lucht , de ballen van halve waarheden en illusies. Je lijkt me een lieve vrouw die verstikt is geraakt.+1.
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, bedankt voor de steun en ik ga absoluut vooruit.

Ik ben er inmiddels zelfs trots op dat ik niks doe. Het voelt een soort stoer. Dat past ook beter bij mij, ik ben op ook geen afhankelijk type. Ik hoop dat ik er morgen nog zo over denk en dat het natuurlijk niet al te lang nodig is. Ik heb er bij nader inzien ook wel wat meer vertrouwen in dat het vanzelf goed komt.
Alle reacties Link kopieren
A*nok@ goed advies aan Bella.

Van mannen en doodbloeden, denk ik niet echt. Wel dat ze niet goed in knopen doorhakken zijn maar als de vrouw een besluit heeft geuit de man daar standvastiger gevolg aan geeft. Veel dames ( ikzelf incluis ) komen vaak weer terug op een besluit.

En aan boohoo, ik sluit me aan bij de rest gewoon afwachten wat er gebeurd. Ik zie dat ik vaak met doorvragen en of duidelijk proberen te maken het eerder averechts heeft gewerkt. Is me hier ook gezegd met drammen en bevestiging afdwingen wordt je er niet aantrekkelijker op. Ook steeds willen laten zien, voelen horen etc hoe leuk tof aantrekkelijk jij bent als partij kan juist verkeerd uitvallen. Alsof je iets hoe dan ook wil verkopen. Gaan veel mensen juist steigeren en afzien van wat over aangeboden wordt

Nu mijn minnaar uit beeld is en ik rustig de scheiding aan het uitwerken ben, kan ik ook veel objectiever met nr 1 de zaken afhandelen. Het rare is dat ik hem soms weer leuk vind, als man niet als mijn man.
Alle reacties Link kopieren
quote:bella03 schreef op 23 september 2014 @ 11:13:Hint. Je hebt gelijk! Bello blijft een bekende van mijn man, dat zal niet veranderen. Toch denk ik dat, als het er ooit in zit met Bello juist man het zal begrijpen.



Vreemd gaan met de gezamenlijke vriend vind ik 10x pijnlijker dan dat je een vreemde vent uit de kroeg had opgepikt.



Misschien makkelijk verzonnen maar wat ik zou doen als ik jou was.



Een dikke streep door die Bello zetten!!! Gaat toch nergens heen met die player!!!!!!



Je emotionele leegte vul je bij vriendinnen en de psych. Koopt een mooie nieuwe vibrator. Het zal een paar weken janken zijn maar dan hoeft je man die pijn niet door.



Kun jij op je gemak scheiden..... en dan komt er vanzelf een leuke frisse nieuwe vent.



Alle reacties Link kopieren
"Ivan, eerlijk zijn naar Bello. Ik verwacht er niets van eigenlijk en idd, veel dingen weet hij echt wel. Eerlijk zijn naar man gaat vast ooit komen, maar dan nog zal het niet alles zijn."



Ik volg je niet meer. Maar dat kan komen door mijn Asperger (reden dat jouw verhaal me raakte)... Je geeft me dus gelijk dat 'eerlijk zijn richting Bello' niets toevoegt. Waarom hik je er dan zo tegenaan?



Waarschijnlijk alleen maar omdat je nog altijd dolgraag van Bello wilt horen dat hij jou (en jou alleen) wil in een relatie. Zodra je dat hoort heb jij direct je koffers gepakt, jammer dan van het 'schijnhuwelijk' met je 'man'.



Gek hoor, dat je zó verblind kunt zijn dat je niet eens inziet dat een oudere man die er meerdere minnaressen op nahoudt, en die het geen probleem vindt om de vrouw van een kennis te verleiden, nooit relatiemateriaal kan zijn.



'Eerlijk zijn naar je man' kan nooit als je dingen weglaat (zeker de essentiële dingen waarvan ik vermoed dat jij ze wilt weglaten).



Last but not least, je hebt een jong kind. Daar ligt je eerste verantwoordelijkheid. Ruim die puinzooi in je hoofd & leven op. Voor jezelf, voor je kind, voor je man.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ivan, het zal niet met je asperger te maken hebben dat je me niet meer volgt. Er zijn er meer die dat niet meer doen. Ik hik er zo tegenaan omdat ik mezelf dan kwetsbaar op moet stellen maar hdm toe en daar ben ik niet zo goed, mezelf kwetsbaar op stellen maar anderen.
Alle reacties Link kopieren
Zucht
heb je het er moeilijk mee, nouwnouw?
Coralie, hoe is het eigenlijk afgelopen met jou en de man van je vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Ok. Begrijp ik want dat is je grootste angst, Bello verliezen. Maar misschien kun je dan nadenken over of jou en Bello. Want het lijkt dat na maanden affaire er nog steeds geen stabiele minnaars relatie is. Hij veroorzaakt nog steeds een grote rollercoaster aan emoties. Je raakte een tijd geleden al van slag toen hij 3 dagen geen bericht had gestuurd!!! En je durft nog steeds niet eerlijk te zijn in angst voor zijn reactie of wuift het weg dat het toch geen nut heeft. Ik trek de conclusie dat je smoor verlieft bent op Bello... Alles wat je typt wijst daar naar.
poef
Oh en hint, je conclussie klopt zeker! Dat heb ik mezelf de afgelopen maande langzaam maar zeker toe gegeven en durf daar nu eerlijk voor uit te komen. En ja, ook Bello weet dit.
@krimp : dat weet Bella zelf toch ook wel ??

Dat is ook het gecompliceerde van de situatie voor Bella . Ken jij iemand die smoorverliefd het contact verbreekt terwijl dit tegelijk de vlucht is van de ellende in het leven ? Een beetje mildheid in dit topic naar Bella vind ik wel op zijn plaatst, ik denk dat allemaal wel iets herkennen in het verhaal van Bella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven