Aardewerk beschilderen

18-07-2008 12:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik wil graag theekopjes + schotels beschilderen. Heeft iemand een idee wat voor verf ik hier voor nodig heb, bestaat er een vernis wat je er over heen kan doen, zodat je het gewoon kan afwassen. Graag tips.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bij Pippoos of een andere hobbywinkel kun je inderdaad speciale verf halen. Je hoeft het vaak niet te vernissen, maar je moet het een tijdje in een warme oven zetten... maar die uitleg staat vaak wel op de potjes verf! Je hebt overigens heel weinig verf nodig... dus laat je geen grote potten aansmeren... ik heb zo'n kinderpakketje gekocht.. met van die hele kleine potjes verf en daar heb ik 10 borden en 10 mokken mee beschilderd (met een vrij grote print) en ik heb nog genoeg over...
Alle reacties Link kopieren
hallo extrahalo,



dank je wel voor de tip! ik ga zeker even langs pipo om daar advies te vragen.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
hallo welsie,



jij ook bedankt voor de tip!



groetjes
Behalve verf heb je ook stiften met porseleinverf en contourverf, ook erg leuk om te gerbuiken. De geschilderde spullen moet idd in de oven en ik dacht zelfs dat je ze daarna ook in de vaatwasser kunt doen, maar ik kan zo snel de stiften niet vinden. Ik heb ooit mokken met namen gemaakt, dat is met stiften handiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven