Gewone kinderen, bestaan ze nog?

23-09-2014 09:21 501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets wat ik me in alle oprechtheid afvraag: gewone doorsnee kinderen, bestaan die nog?



Als ik hier op het forum kijk bijvoorbeeld, dan vliegen de termen me om de oren. ADHD, PD-NOS, autisme, hoogbegaafd of hypersensitief, kortom, ieder kind lijkt wel iéts te hebben. En anders is er in elk gezin toch wel minstens één zo'n kind aanwezig.



Zijn gewone doorsnee kinderen dan uitgestorven? Gewone kinderen, die zoals het een kind betaamt, wel eens druk, wel eens lastig, wel eens erg slim of wel eens erg verlegen zijn, zonder dat daar meteen een etiket aan vasthangt?



Ik heb altijd gedacht dat het een kleine minderheid van de kinderen betrof die zo'n "etiket" hebben, maar de laatste tijd lijkt het wel bijna ieder kind te zijn dat wel iéts heeft.



Ligt het aan mij, verbeeld ik het me, of plakken we gewoon te snel een etiket? Wie het weet, mag het zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 september 2014 @ 21:44:

Dus een huis in de bergen in Zwitserland, lopend naar school en de drie R's toepassen. Nou makkie lijkt me.En dan zijn het 'gewone' kinderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Chryssa.. mooie post, die hele lange.



Nouschi, ik denk dat we de oplossing hebben. Ben benieuwd of Zwitserland ook zo blij is daarmee? Ze zijn neutraal toch? Dat zal het zijn. Of misschien moeten we meer kaas eten.
Later is nu
quote:Nouschi schreef op 23 september 2014 @ 21:44:

Dus een huis in de bergen in Zwitserland, lopend naar school en de drie R's toepassen. Nou makkie lijkt me.wel kut dat die school op 30 km afstand staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 september 2014 @ 21:50:

[...]



En dan zijn het 'gewone' kinderen?Ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 23 september 2014 @ 22:06:

[...]



wel kut dat die school op 30 km afstand staat.Vroeg opstaan dan, krijgen ze niks van. De R van rust wordt dan wat lastig maar daar vinden we wel wat op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 september 2014 @ 22:08:

[...]





Ja.

Ow.



Kolere eind rijden dan elke keer om een gewoon kind te hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 september 2014 @ 22:17:

[...]



Ow.



Kolere eind rijden dan elke keer om een gewoon kind te hebben.Alles voor je wondertje Enn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huis in Zwitserland, en een kind met etiket. Is daar iets mis mee? Ik dacht dat het zo hoorde :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:31:

Ik heb een huis in Zwitserland, en een kind met etiket. Is daar iets mis mee? Ik dacht dat het zo hoorde :-)Gaat kind wel lopend naar school?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee hij gaat naar een speciale school voor etiketten kinderen en wordt met de taxi gebracht en gehaald!



Zwitserland heeft soms z'n voordelen.
Alle reacties Link kopieren
De etiketten-taxi
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:37:

Nee hij gaat naar een speciale school voor etiketten kinderen en wordt met de taxi gebracht en gehaald!



Zwitserland heeft soms z'n voordelen.Ja, daar ga je al? Hoe zit het met de drie R's?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:38:

De etiketten-taxi







Briljant! Gaat door voor het woord van 2014.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:38:

De etiketten-taxi
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alleen op gelezen. Mijn zoon is heel normaal. Maar heeft etiket 'eiceldonatie'

Of hij daardoor zo extreem vrolijk is en zo ontzettend veel eet weet ik niet, maar daarin is ie dan weer niet echt normaal
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg. We hebben er hier maar één: Rijk Heb dat etiketje niet voor niets gehaald. :-)



We moeten enorm ons best doen om ervoor te zorgen dat hij het etiket behoudt. Zo moet hij een keer per dag van ons een driftbui hebben, we hebben hem geleerd dat aankijken onbeleefd is en hij weet hoe hij psychedelische tekeningen moet maken. De psychiater trapt er elke keer weer in
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:45:

Kom op zeg. We hebben er hier maar één: Rijk Heb dat etiketje niet voor niets gehaald. :-)



We moeten enorm ons best doen om ervoor te zorgen dat hij het etiket behoudt. Zo moet hij een keer per dag van ons een driftbui hebben, we hebben hem geleerd dat aankijken onbeleefd is en hij weet hoe hij psychedelische tekeningen moet maken. De psychiater trapt er elke keer weer in Hier valt niet tegenop te lopen idd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:38:

De etiketten-taxi

Twee etikettenkinderen, dus twee etiketten-taxi's.

Hoewel nu even niet, want 1 van mijn etikettenkinderen is even een tijdje opgenomen in een etiketteninstituut, nu moet ik de reiskosten ineens zelf betalen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:45:

Kom op zeg. We hebben er hier maar één: Rijk Heb dat etiketje niet voor niets gehaald. :-)



We moeten enorm ons best doen om ervoor te zorgen dat hij het etiket behoudt. Zo moet hij een keer per dag van ons een driftbui hebben, we hebben hem geleerd dat aankijken onbeleefd is en hij weet hoe hij psychedelische tekeningen moet maken. De psychiater trapt er elke keer weer in





Je schrijft héérljk!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Solomio schreef op 23 september 2014 @ 22:53:

[...]



Twee etikettenkinderen, dus twee etiketten-taxi's.

Hoewel nu even niet, want 1 van mijn etikettenkinderen is even een tijdje opgenomen in een etiketteninstituut, nu moet ik de reiskosten ineens zelf betalen.

Serieus? Wij krijgen dat dus vanuit leerlingenvervoer vergoed...hij gaat daar namelijk naar school en is thuis ingeschreven.Dus zijn de vervoerskosten leerlingenvervoer.

(maar goed, elke gemeente mag zelf weer met de voorziening goochelen)
Alle reacties Link kopieren
Etiketten instituut in een andere gemeente? Dan daar een vergoeding voor reiskosten aanvragen.

(Of is dat te simpel gedacht ?)
Godzijdank heb ik een normaal kind. Een doodgewone puber met puberstreken en bijbehorende hersenverweking. Het is er wel maar ééntje....op zich schijnt dat wel zielig te zijn, zegt mijn broer. Misschien dat hij daar nog iets aan over houdt. Maar daar gaat hij later dan maar voor naar een therapeut. Mag hij lekker zelf betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat me wel opvalt is dat mensen met "normale" kinderen vaak een oordeel vellen over kinderen met een aandoening zonder te weten wat het inhoud. Onze zoon is 6 jaar en we hebben sinds zijn 2e al zoiets van er is iets maar wat. Opvoeden en opgroeien ging niet zo bij andere kinderen/gezinnen. Ik zal jullie de details besparen maar geloof ik was soms radeloos en wist het niet meer. Terwijl ik stevig in mn schoenen sta. Sinds een jaar is na lang testen adhd vastgesteld en zijn we met medicatie (ja kom maar met alle oordelen) en hulp bij opvoeden en de overgang van een openbare school naar een sbo school op goede weg, dat is ons de afgelopen 5 jaar nog niet gebeurd. Voor de duidelijkheid we kunnen de touwtjes nooit laten vieren. Vakantie is leuk en gaat steeds beter maar ook daar ritme en als we de touwtjes laten vieren 2 weken zijn we daarna 4 weken bezig om zoon in weer in gareel te krijgen. Voor mensen die in zulke situatie zitten is het soms heel handig om een etiketje te krijgen naar meer zodat ze weten wat voor hulp ze kunnen krijgen en wat ze zelf moeten doen in de opvoeding.
quote:Xaloy schreef op 23 september 2014 @ 22:31:

Ik heb een huis in Zwitserland, en een kind met etiket. Is daar iets mis mee? Ik dacht dat het zo hoorde :-)Dan is jouw kind zeker wel heel erg, als Zwitserland al niet helpt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven