Rammen offerfeest gestolen.

23-09-2014 01:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=138983



Heeft iemand ergens 54 rammen gesignaleerd ??



Is het Dierenbevrijdingsfront herrezen ?



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:nini28 schreef op 23 september 2014 @ 23:14:

[...]





WIj noemen het helemaal geen offerfeest, in het ARabisch heet het vrij vertaald het grote feest.



En in het Turks kurban (slacht) bayram (feest).

Nou, fijn feest, ik heb het om me heen gezien en gehoord.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 september 2014 @ 23:21:

[...]





En in het Turks kurban (slacht) bayram (feest).

Nou, fijn feest, ik heb het om me heen gezien en gehoord.Bof ik even dat ik niet van Turkse komaf ben
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:nini28 schreef op 23 september 2014 @ 23:18:

Gaan jullie nou echt met zn allen bij de slager na waar jullie vlees precies vandaan komt en onder welke omstandigheden het geslacht is??







Ik kan alleen voor mezelf spreken en het antwoord is JA.





http://www.degroeneweg.nl/ketenregisseur



http://www.degroeneweg.nl/boer-in-de-buurt
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 23 september 2014 @ 02:48:

Het offerfeest is iets walgelijks..Is dit serieus
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:nini28 schreef op 23 september 2014 @ 23:18:

Gaan jullie nou echt met zn allen bij de slager na waar jullie vlees precies vandaan komt en onder welke omstandigheden het geslacht is??

Buiten het massaal slachten met het 'grote feest' worden er toch elke dag voor de voedselindustrie beesten afgemaakt?

Nogmaals, met 'het grote feest' gaan wij ons tasje karbonade en gehakt voor de bbq ophalen en is het groot feest.

Zie er geen verschil in met kerstJe ontloopt de discussie.

Het is aangetoond dat onverdoofd slachten dieren doet lijden. Niet goed. Al helemaal niet omdat het moet van een onzichtbare meneer in de lucht.
quote:nwdesie schreef op 23 september 2014 @ 23:28:

Is dit serieus Hoe zou jij doelbewust dierenleed willen omschrijven dan?
Ja ik ga dat inderdaad na.

Omdat ik slachten er in alle culturen walgelijk aan toe vind gaan, ben ik namelijk gestopt met vlees nuttigen. Voor mij hoeft een dier niet te lijden.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe gaat het ondertussen met die rammen? Huppelen die nog ergens in vrijheid rond, hebben de boeven ze zelf geslacht en opgesmikkeld, ...?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 september 2014 @ 09:05:

Maar hoe gaat het ondertussen met die rammen? Huppelen die nog ergens in vrijheid rond, hebben de boeven ze zelf geslacht en opgesmikkeld, ...?Dat was dus mijn vraag als TO.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 september 2014 @ 12:33:

Wat doet het Meldpunt Discriminatie met de melding van een Nederlander die wordt gediscrimineerd?Niets want Nederlanders worden nooooit gediscrimineerd, het is altijd onze eigen schuld namelijk. En er iets van zeggen mag niet want dát is dan wel weer discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 september 2014 @ 09:47:

[...]



Niets want Nederlanders worden nooooit gediscrimineerd, het is altijd onze eigen schuld namelijk. En er iets van zeggen mag niet want dát is dan wel weer discriminatie.De wereld op z'n kop dus.
verba volant, scripta manent.
quote:tonkje schreef op 24 september 2014 @ 09:05:

Maar hoe gaat het ondertussen met die rammen? Huppelen die nog ergens in vrijheid rond, hebben de boeven ze zelf geslacht en opgesmikkeld, ...?



Inderdaad, waar laat je zoveel rammen? En wat moet je ermee?



En is het trouwens iemand opgevallen dat dit volwassen rammen zijn? Die maandenlang heerlijk ik de wei hebben gelopen, in plaats van zoals bijna alle andere rammen, haantjes en stiertjes nog voor ze de puberteit hebben bereikt naar de slacht te verdwijnen?

Dat is ontzettend zeldzaam voor mannetjesdieren in deze maatschappij.

Als de rammen mochten kiezen zouden ze zich waarschijnlijk massaal aanmelden voor het offerfeest.



Verder eens met iedereen die opmerkt hoe hypocriet deze discussie is, zeker als je zelf vlees eet. Ook de gewone slacht is verre van pijnloos en diervriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 september 2014 @ 23:51:

[...]

Je ontloopt de discussie.

Het is aangetoond dat onverdoofd slachten dieren doet lijden. Niet goed. Al helemaal niet omdat het moet van een onzichtbare meneer in de lucht.





Ik ontloop de discussie helemaal niet, ook al lees ik hier echt tenenkrommende uitingen.

Nogmaals, ik ben opgegroeid met beesten om me heen en heb mijn eigen opa en nu mijn vader een dier de keel doorsnijden zien.

Dat gebeurd in een mum van tijd, kan mij niet voorstellen dat het beest lijdt.

De slagader wordt in een ruk doorgesneden, bij een verdoving lijkt mij het dier veel meer stress erbij lijden.

Maar goed, hopelijk kan de Partij van de dieren het voor elkaar krijgen dat halal slachten afgeschaft wordt.

Zijn wij van het gezeur af elk jaar weer.

Wie weet kunnen wij bij de Joodse slager terecht, want die slacht op dezelfde manier en is het vlees dus halal.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Het is jammer dat de aanloop naar het offerfeest elk jaar verzand in een discussie over het slachten van de dieren. De gedachte en waarden van het feest zijn heel mooi. Je slacht een dier en eet een derde zelf op, geeft een derde aan je naaste en een derde aan de armen. Ik zal wel in een verkeerd deel van Nederland wonen waar alleen gematigde moslims wonen, maar hier brengt het offerfeest juist verbinding en begrip tussen moslims en niet moslims (ook veel christenen). Nu moet ik er wel bij zeggen dat vrijwel alle moslims hier in de buurt van Turkse komaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:okkervil schreef op 24 september 2014 @ 10:13:

Het is jammer dat de aanloop naar het offerfeest elk jaar verzand in een discussie over het slachten van de dieren. De gedachte en waarden van het feest zijn heel mooi. Je slacht een dier en eet een derde zelf op, geeft een derde aan je naaste en een derde aan de armen. Ik zal wel in een verkeerd deel van Nederland wonen waar alleen gematigde moslims wonen, maar hier brengt het offerfeest juist verbinding en begrip tussen moslims en niet moslims (ook veel christenen). Nu moet ik er wel bij zeggen dat vrijwel alle moslims hier in de buurt van Turkse komaf zijn.Nou fijn, hier hetzelfde met veel van Marokkaanse komaf.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Dat er af en toe een geit wordt gestolen bij de kinderboerderij is bekend, maar 54 !!! rammen. Dat is een vrachtwagen ! Geen kruimelwerk van oom Dries en tante Nel voor de buurt bbq.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 24 september 2014 @ 09:36:

[...]





Dat was dus mijn vraag als TO.



Tja, ik dacht 'laten we terugkeren tot het eigenlijke onderwerp!'



Volgens mij zijn zo ongeveer alle reacties off topic geruzie over de slacht tijdens het offerfeest.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Qthee schreef op 23 september 2014 @ 23:53:

[...]

Hoe zou jij doelbewust dierenleed willen omschrijven dan?



Lieve Qthee, je doet een beetje dom....





http://www.youtube.com/watch?v=2tfTrwjcWIo



http://www.youtube.com/watch?v=j2SkKNQDyqg



http://www.youtube.com/watch?v=DqB7kEq7S9E



Maar dat halal slachten, dat is pas verwerpelijk hè?
Een broccoli in 3en delen en dat aan al je naasten uitdelen is ook mooi.

Waarom.moet daar toch een dier voor lijden?



Maar ik ben me ervan bewust dat ik anders denk dan vele anderen. Mijn eigen kinderen, man en mn moeder tel ik niet mee in het volgende dat ik ga zeggen maar; in mijn ogen is een mensenleven net zoveel waard als een dierenleven. Sterker nog, denk dat de wereld een stuk beter af zou zijn als de mensheid uit zou sterven.

Benieuwd wat ik nu over me heen krijg
En nee Cadou hoe we in onze cultuur slachten is ook duivels bah
quote:roosv1989 schreef op 25 september 2014 @ 21:39:

Een broccoli in 3en delen en dat aan al je naasten uitdelen is ook mooi.

Waarom.moet daar toch een dier voor lijden?



Maar ik ben me ervan bewust dat ik anders denk dan vele anderen. Mijn eigen kinderen, man en mn moeder tel ik niet mee in het volgende dat ik ga zeggen maar; in mijn ogen is een mensenleven net zoveel waard als een dierenleven. Sterker nog, denk dat de wereld een stuk beter af zou zijn als de mensheid uit zou sterven.

Benieuwd wat ik nu over me heen krijg



Dat idee speelt ook vaak door mijn hoofd...

Dat computerprogramma in de film the matrix zei het heel mooi, "de mens lijkt nog het meest op een virus, alles waar het mee in aanraking komt, wordt er door besmet, en kapot gemaakt".
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 25 september 2014 @ 21:39:

Een broccoli in 3en delen en dat aan al je naasten uitdelen is ook mooi.

Waarom.moet daar toch een dier voor lijden?











Omdat het feest een afgeleide is van het verhaal waarin Abraham zijn eigen zoon moest offeren aan god, maar het uiteindelijk slechts een ram hoefde te zijn.



En dat vlees duur is en een luxe zal ook wel een rol spelen.
tonkje wijzigde dit bericht op 25-09-2014 23:36
Reden: Stuk,quote weggehaald
% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 september 2014 @ 23:21:

[...]





En in het Turks kurban (slacht) bayram (feest).

Nou, fijn feest, ik heb het om me heen gezien en gehoord.Ik vraag me toch wel af waarom jij veel "weet" over Turkije en turken? Je komt er blijkbaar vaak, ondanks dat je er een enorme weerstand tegen hebt, het land en volk maar niks vindt? Werk of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 25 september 2014 @ 21:39:

Een broccoli in 3en delen en dat aan al je naasten uitdelen is ook mooi.

Waarom.moet daar toch een dier voor lijden?



Maar ik ben me ervan bewust dat ik anders denk dan vele anderen. Mijn eigen kinderen, man en mn moeder tel ik niet mee in het volgende dat ik ga zeggen maar; in mijn ogen is een mensenleven net zoveel waard als een dierenleven. Sterker nog, denk dat de wereld een stuk beter af zou zijn als de mensheid uit zou sterven.

Benieuwd wat ik nu over me heen krijg Dus een mensenleven is evenveel waard als een dierenleven, behalve die van je eigen gezinsleden? Die zijn meer waard of zo?
quote:nini28 schreef op 23 september 2014 @ 23:18:

Gaan jullie nou echt met zn allen bij de slager na waar jullie vlees precies vandaan komt en onder welke omstandigheden het geslacht is??

Buiten het massaal slachten met het 'grote feest' worden er toch elke dag voor de voedselindustrie beesten afgemaakt?

Nogmaals, met 'het grote feest' gaan wij ons tasje karbonade en gehakt voor de bbq ophalen en is het groot feest.

Zie er geen verschil in met kerstDoen de moslims dat hier ook niet dan , nagaan wat voor vlees het is en hoe het geslacht is?? Vandaar toch al die halal slagers en dan heb ik het nog niet eens over al die voedsel produkten die ook halal zijn. Zonder dat de niet-moslims dat weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven