Gezondheid alle pijlers

Ik heb genitale herpes!

23-09-2014 22:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,



Ik weet nu ongeveer 7 maanden dat ik herpes genitalis heb.

Ik weet nog steeds niet van welke van mijn exen ik het heb gehad.

7 maanden geleden kreeg ik opeens een uitbraak (een hele pijnlijke blaasje bij mijn schaamlip en hevige spierpijn) en toen zei mijn huisarts dat ik besmet was. Ik was in die tijd vrijgezel en had geen seks dus ik kon het niet helemaal plaatsen. Ik heb toen in totaal 4 sekspartners gehad en bij elke relatie deed ik een soa test en was ik elke keer "schoon". Blijkbaar werd ik niet op herpes getest en daardoor kan ik nu niet weten van wie ik het heb. Ik heb begrepen als je besmet wordt dat je heel snel daarna een uitbraak krijgt maar ik heb nu ook vaker gelezen dat het pas veel later kan komen wat mijn geval is.



Ik heb in 7 maanden maar 1 uitbraak (eerste en de laatste tot nu toe) gehad en verder heb ik er gelukkig geen last van.

Ik zit er wel heel erg mee. Ik ben bang om een nieuwe relatie te beginnen omdat ik mij heel erg schaam om het te vertellen aan iemand. Alleen ik en mijn huisarts weten het, ik durf het niet eens aan mijn beste vriendin of mijn moeder te vertellen.



Ik wou graag weten of er meer mensen zijn die het ook hebben waarmee ik kan praten aangezien ik niemand heb om erover te hebben.



groetjes Lois
anoniem_207877 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 22:53
Reden: fout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 23:15:

Zonder nou vervelend te willen zijn, maar ik snap écht niet dat er zoveel mensen uit een soort gewoonte, laksheid (of onwetendheid ? ) vrijen zonder condoom, ook als ze niet een langere relatie met iemand hebben. Eigenlijk heb je nog ''geluk'' met herpes omdat je dan gewaarschuwd bent en niet opnieuw die fout maakt. Maar stel nou dat het HIV was ? Dan was je verder van huis.Wie zegt hier zonder soa-testen aan seks zonder condoom te doen? TO niet in ieder geval. Zij en haar partners hebben zich op soa's laten testen. Op herpes wordt niet getest. Hadden ze condooms tot aan hun 80ste moeten gebruiken binnen hun relatie?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
En meelezer 1984 doe je ook een beflapje tussen de monden bij het tongzoenen? Want de kans dat je herpes labialis krijgt of doorgeeft is echt significant aanwezig. Wat doe jij om dat te voorkomen dan?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zephora schreef op 23 september 2014 @ 23:10:

Uit deze website blijkt dat 20-30% van de Nederlandse bevolking herpes genitales heeft.

http://www.vulvapoli.nl/w ... /herpes-genitalis-23.html



Het klinkt wat vreemd dat je dit juist nu krijgt. Maar als ik de term 'recidief' goed begrijp, gaat het om iets dat (ook op andere wijze) pas veel later na de infectie terug kan komen of tevoorschijn kan komen.Bedankt voor je informatie! Ja het was inderdaad vreemd dat ik het toen kreeg want zelfs mijn huisarts zei dat je het meestal binnen week na besmetting krijgt en ik had toen zeker 3 maanden geen gemeenschap gehad. Verder ook nooit koortslip gehad dus wel gek maar blijkbaar kan het gewoon veel later opkomen.
quote:stala schreef op 23 september 2014 @ 22:54:

[...]





Herpes kan je prima met condoom oplopen!Precies...er is niks tegen bestand.Maar het is ook onschuldig...heel veel mensen lopen dit virus o[p.Je blijft drager, maar je bent alleen besmettelijk als je die wratten hebt.
Alle reacties Link kopieren
hoi

balen voor je zeg .Ik wist ook niet dat een condoom niet beschermd tegen herpes genitalis.En ook niet dat de soa testen dit niet testen.

Ik zelf bleek besmet met een hpv virus er zaten wat bobbeltjes op mijn baarmoedermond die weggesneden zijn in het ziekenhuis.Uiteraard weet ik niet wie mij dit virus kado heeft gedaan maar ik had daar ook nog nooit van gehoord tot dat ik de oproep voor het bevolkingsonderzoek kreeg.Ik voelde me erg smerig en het heeft jaren geduurd voor dat ik weer sex had met iemand .En ik durf mij zeker niet meer te laten bevredigen met de mond door iemand nu ik gehoord heb over het verband met keelkanker en hpv besmetting.Jammer dat de voorlichting nog niet wat beter is over soa s.Ik baal er wel van nu ik jou berichtje lees ..bah het kan zo fijn zijn met iemand te vrijen en nu blijkt het dus nog gevaarlijker te zijn als ik dacht.

Hpv besmetting en pilgebruik schijnen ook met elkaar te maken te hebben .Als ik dat eerder had geweten was ik dus nooit de pil gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:goededag schreef op 24 september 2014 @ 01:23:

hoi

balen voor je zeg .Ik wist ook niet dat een condoom niet beschermd tegen herpes genitalis.En ook niet dat de soa testen dit niet testen.

Ik zelf bleek besmet met een hpv virus er zaten wat bobbeltjes op mijn baarmoedermond die weggesneden zijn in het ziekenhuis.Uiteraard weet ik niet wie mij dit virus kado heeft gedaan maar ik had daar ook nog nooit van gehoord tot dat ik de oproep voor het bevolkingsonderzoek kreeg.Ik voelde me erg smerig en het heeft jaren geduurd voor dat ik weer sex had met iemand .En ik durf mij zeker niet meer te laten bevredigen met de mond door iemand nu ik gehoord heb over het verband met keelkanker en hpv besmetting.Jammer dat de voorlichting nog niet wat beter is over soa s.Ik baal er wel van nu ik jou berichtje lees ..bah het kan zo fijn zijn met iemand te vrijen en nu blijkt het dus nog gevaarlijker te zijn als ik dacht.

Hpv besmetting en pilgebruik schijnen ook met elkaar te maken te hebben .Als ik dat eerder had geweten was ik dus nooit de pil gaan gebruiken.Bedankt voor je reactie! Jeetje jou verhaal is ook niet beter. Ik wist eerlijk gezegd niet wat hpv virus was, ik heb het net opgezocht. Jij had er dus geen last van tot dat je een oproep kreeg en eigenlijk per ongeluk achter kwam? Het is eigenlijk zo eng he, hoe voorzichtig je ook niet bent je kan altijd iets oplopen en het dan geen eens beseffen..
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 24 september 2014 @ 01:16:

[...]



Precies...er is niks tegen bestand.Maar het is ook onschuldig...heel veel mensen lopen dit virus o[p.Je blijft drager, maar je bent alleen besmettelijk als je die wratten hebt.Dit is heel dubbel, ik hoor een keer dat je altijd besmettelijk bent en andere keer hoor ik weer dat je alleen besmettelijk bent als zweertjes hebt (het zijn trouwens geen wratten)
Alle reacties Link kopieren
Het vocht in de blaasjes is erg besmettelijk. Maar het is niet uitgesloten dat je het over kunt dragen wanneer er geen blaasjes zichtbaar zijn en je wel drager bent van het virus.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Niks om je voor te schamen, want het is onderdeel van het HPV virus, en bij 99% komt het niet tot uiting, en bij jou wel helaas. Je kan het dus ook gewoon krijgen van beschermde seks. En het kan ook pas na hele lange tijd naar voren komen. Je kan daardoor er moeilijk achter komen van wie.

Het gros van de mensen heeft maar eenmalig een uitbraak en dan stopt het.

Je bent alleen direct besmettelijk als je blaasjes hebt. Maar dat is het vreemde, gezien het van een virus komt zou je ook indirect besmettelijk kunnen zijn, alleen heeft het dan te maken met het hpv virus en met wie er vatbaar voor is.

Regel is, heb je blaasjes, ben je hoog besmettelijk, heb je ze niet, ben je vrijwel niet besmettelijk.



Zo lang je geen blaasjes hebt, kun je in die zin gewoon seks hebben met mensen.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die hier prediken dat to een condoom had moeten gebruiken...

Genitale herpes kun je ook via het koortslip virus oplopen. Dus als degene met wie ze sex had een koortslip had (of er net een bij hem aankwam of het net had gehad) en er oraal kontakt is geweest, kan ze ook al besmet zijn geweest.

Ook als je zelf een koortslip hebt en met je vingers eraan hebt gezeten en daarna jezelf bevredigd, kun je jezelf besmetten.

Dus niet zo snel oordelen, condooms beschermen hier niet tegen. Het is een veel voorkomende besmetting en heel veel mensen dragen het bij zich zonder dit te weten.



Helaas heb ik het zelf ook gekregen via een vriend die net een koortslip besmetting had gehad... Mijn vriend had op het moment van sex overigens geen blaasjes, maar volgens huisarts ben je met blaasjes alleen erger besmettelijk, maar ook zonder blaasjes kun je het virus dus overdragen.

Maar ook ik heb hier sindsdien (bijna jaar geleden nu dat ik de eerste aanval had) geen last meer van gehad. Dus misschien valt het bij jou ook mee, to. Wel lijkt het me idd lastig om aan een nieuwe partner te vertellen. Ik heb al lang een vaste partner, dus bij mij is dat gelukkig niet nodig. Maar je zult het toch moeten vertellen voordat je sex hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven