Werk & Studie alle pijlers

Goedkope zangles?

16-04-2011 13:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Omdat ik erg van zingen hou, maar er zeker nog wel het één en ander aan mijn stemgeluid schort, ben ik opzoek naar een niet al te dure zangdocent(e).Over het algemeen zijn zanglessen namelijk duur en ik vroeg me dan ook af of jullie een zangdocent(e) of muziekschool kennen in Utrecht die niet al te duur is (ik ben maar een 'arm' studentje)... Misschien geeft iemand van jullie zelf wel zanglessen?



Liefs
Wij hebben in Rotterdam het SKVR, dat is een gemeentelijke stichting waar iedereen met een kleine beurs muzieklessen kan volgen. Misschien is er ook wel zoiets in Utrecht, succes.
Alle reacties Link kopieren
Je wil privé les, geen cursus?
Alle reacties Link kopieren
Geen tip voor een docent, maar kijk in dit geval wel uit met prijskopen, want je stembanden kun je snel geweld aandoen als je verkeerde of incomplete lessen krijgt/volgt. En ja, een uurtarief zegt niet alles. Je hebt meer aan vijf goede lessen van ¤ 50,- dan aan tien slechte lessen van ¤ 25,-...
Alle reacties Link kopieren
Eens met ligeia.

Ik geef geen les in Utrecht (amsterdam) maar als je iemand hebt die je niet goed kan begeleiden (wat toch ook het geval kan zijn bij conservatoriumstudenten die het voor een lagere prijs doen) dan kan je veel verpesten.

Bij zangles is goedkoop meestal echt duurkoop. Je kunt dan beter sparen , of 1 les per 2 weken doen, die opnemen met je laptop en veel oefenen etc.
Alle reacties Link kopieren
Nee, die bestaan niet. Zangleraressen moeten per slot van rekening ook een inkomen genereren, en kwaliteit moet betaald worden.



( was getekend; zanglerares Zamirah).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen zangdocent, maar heb wel jaren zangles gevolgd en mijn ervaring is hetzelfde: goedkoop is duurkoop.



Je hebt niks aan goedkope lessen en kunt er alleen maar je stem mee verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij geeft zangles in Utrecht. Ze is conservatorium-studente en dus niet heel duur, wel goed voor zover ik kan beoordelen en ze heeft meerdere leerlingen al. Als je wilt kan ik haar emailadres doorgeven oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 16 april 2011 @ 13:14:

Nee, die bestaan niet. Zangleraressen moeten per slot van rekening ook een inkomen genereren, en kwaliteit moet betaald worden.



( was getekend; zanglerares Zamirah).Hey wist ik helemaal niet En eens
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook maar een arme student en ik volg een cursus via de universiteit. 10 lessen van 1,5 uur voor 80 euro. Goed, het is wel met een groep, maar je leert er toch een hoop van.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Bij de kunstvakinstituten (in Utrecht het UCK) werken gediplomeerde docenten terwijl de lessen betaalbaar zijn (vanwege subsidie door de gemeente).



Verder geeft parnassos in Utrecht cursussen voor studenten met korting. Is daar niks voor je bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook kunstdocent en ook mijn advies, ga voor kwaliteit.

Overigens zullen centra voor de kunst door bezuinigingen op de subsidies t zwaar krijgen, dus

dat gaat gevolgen hebben voor de cursist.
Je kunt ook bij een koor gaan. Bij ons koor doen we ook stemoefeningen en noem maar op. En je moet alleen zingen. daar leer je ook veel van. En het is een stuk goedkoper vaak.
Alle reacties Link kopieren
parnassos. Maar die was al genoemd, ik noem m nog een keer, want het is wel een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
http://www.singing-studio.com/

les bij Evelyn Vierbergen

De moeite waard om even contact mee op te nemen.

Is zeer betaalbaar.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Beste Veerr



Als je geen geld hebt, moet je je eisen bijstellen. Privé-les is misschien op dit moment niet zo'n goed idee. De andere tips zijn al gegeven: Zoek een koor, doe een cursus bij een club, zoek iemand om zangles mee te delen of ga niet zo vaak op les.



Eigenlijk vind ik jouw vraag weinig respectvol voor de vakmensen die les geven. Deze mensen hebben heel veel jaar heel veel uur per dag gestudeerd om hun vak te leren beheersen. Om de een of andere reden mag kunstonderwijs niet duur zijn, omdat het voor de meeste mensen een hobby is. Maar de mensen die les geven zijn professionals.



Ik reageer zo fel omdat je niet de eerste bent die privé-lessen 'zo duur' vindt. Maar vergelijk het eens met andere beroepen. Eén op één les is gewoon heel duur, omdat het heel arbeidsintensief is.

Heb je wel eens uitgerekend wat iemand verdient als 'ie 40 uur les per week geeft? En trek daar dan de helft af voor de belastingen. Als het al mogelijk is om 40 uur les te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:_yellowlove_ schreef op 16 april 2011 @ 13:28:

[...]





Hey wist ik helemaal niet En eens
quote:isadoro schreef op 16 april 2011 @ 15:25:

Beste Veerr



Als je geen geld hebt, moet je je eisen bijstellen. Privé-les is misschien op dit moment niet zo'n goed idee. De andere tips zijn al gegeven: Zoek een koor, doe een cursus bij een club, zoek iemand om zangles mee te delen of ga niet zo vaak op les.



Eigenlijk vind ik jouw vraag weinig respectvol voor de vakmensen die les geven. Deze mensen hebben heel veel jaar heel veel uur per dag gestudeerd om hun vak te leren beheersen. Om de een of andere reden mag kunstonderwijs niet duur zijn, omdat het voor de meeste mensen een hobby is. Maar de mensen die les geven zijn professionals.



Ik reageer zo fel omdat je niet de eerste bent die privé-lessen 'zo duur' vindt. Maar vergelijk het eens met andere beroepen. Eén op één les is gewoon heel duur, omdat het heel arbeidsintensief is.

Heb je wel eens uitgerekend wat iemand verdient als 'ie 40 uur les per week geeft? En trek daar dan de helft af voor de belastingen. Als het al mogelijk is om 40 uur les te geven.helemaal mee eens. Maar dat geldt wel voor ieder topic op dit forum waar mensen vragen om een goedkoop alternatief voor iets wat ze eigenlijk te duur vinden. Aannemers, stucadoors, stoffeerderders, loodgieters, tuinmannen, noem maar op. Maar da's een persoonlijke ergernis, die off topic is. Excusez moi.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt wel gelijk, Katherina.
Veer,



Ik heb toen ik ging studeren ook via het conservatorium een erg leuke en goede zangdocente gevonden. Ik had een keer in de twee weken les. Daardoor werd het wat betaalbaarder en had ik ook meer tijd om zelf te oefenen. Ik kwam via via aan haar, maar je kunt ook een briefje op het prikbord van de school hangen oid.



Hmm, ik krijg ook weer zin. Moet haar toch weer eens bellen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 16 april 2011 @ 14:56:

Je kunt ook bij een koor gaan. Bij ons koor doen we ook stemoefeningen en noem maar op. En je moet alleen zingen. daar leer je ook veel van. En het is een stuk goedkoper vaak.



Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zit ook bij een koor en wij hebben ook les van een vocal coach (die tevens zelf zangeres is en zangles geeft), maar ook tijdens zo'n les (tijdens onze repetitietijd) kun je je stem best verknallen/verkeerd leren gebruiken. Hoe erg ze ook haar best doet: ze kan niet alle leden (bij ons zijn dat er 30) in de gaten houden, monitoren en coachen. En dat terwijl haar lessen ook erg degelijk zijn.



Zelf heb ik ook (nog) zangles bij de locale muziekschool 40 privélessen van 30 minuten voor 600 euro. Tsja het kost wat, maar dan heb je ook iets. Het is wel zwaar gesubsidieerd, dus ik houd mijn hart vast voor de komende tijd. Als de prijs veel hoger wordt, dan ga ik of minder vaak lessen of stop ik ermee.



Bij mijn muziekschool kun je kiezen tussen moderne (veelal pop) en klassieke zanglessen. Ik heb voor dat laatste gekozen omdat m.i. je daar meer op techniek let. (Wat ook echt blijkt, want mensen die voor moderne zang hebben gekozen, komen veelal bij ons koor niet door de stemtest heen. En dat terwijl hun docent erg positief was over hun zangkwaliteiten (zowel vaardigheden als talenten).



Vroeger heb ik overigens jáááren bij een kinderkoor gezongen en vind het sindsdien erg leuk. Had al lange tijd het plan/de wens om op zangles te gaan en ben nu blij dat ik het (uiteindelijk 3 jaar terug) gedaan heb. Op deze manier ben ik ook 'aan' dit koor gekomen (tsja als je eenmaal in het circuit zit) en maakt zingen een groot deel van mijn leven uit. (Nou ja het repeteren niet zo..) En ik word er echt super blij van en het is ook leuk om van anderen (niet familie) te horen dat ze enthousiast zijn over mijn stem :D Kortom, laat je niet weerhouden en misschien kun je wachten tot na je studententijd, wanneer je meer geld hebt? Heb ik ook gedaan en het was het wachten waard!



@Zamirah: ik ben nu bezig met mijn A-examen (klassieke zang). Doe dit gewoon voor mijn plezier en om ergens naartoe te werken (een doel te hebben). Maar wat is de waarde van dit soort examens, vroeg ik me gewoon eens af (uit nieuwsgierigheid). Ik weet dat wanneer je Hafabra hebt (en dan vaak vanaf C- of D-niveau) je vaak makkelijker bij (semi-)professionele orkesten binnenkomt, maar hoe zit dat met zang?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2014 10:43
Reden: spam
% gewijzigd
I believe it is easy to change a thought or pattern

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven