Wie kent Valencia in november

23-09-2014 10:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met mijn partner graag een weekendje weg in november, zonder onze kinderen, om even op te laden. Nu viel mijn oog op Valencia. Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de do's en don'ts? Wat is een leuke wijk?

We gaan vliegen, uiteraard, en willen 3 dagen/2 nachten weg.

Leuke tips? Laat maar horen!!
Alle reacties Link kopieren
Valencia is erg leuk! Leuke wijk is alles in en rond de oude stad. Via booking.com of airbnb kun je leuke hotelletjes of appartementjes scoren voor weinig.

Leuke dingen om te doen daar: fiets huren en door de Turia en over de boulevard fietsen, of naar het natuurgebied net buiten Valencia. Verder natuurlijk naar het Sciencepark, het marktgebouw en slenteren door de oude stad.
Leuk! Valencia is een fijne stad. Het ov is prima en er staan op veel plaatsen fietsen (al zijn de fietspaden ehm apart soms), dus je kunt eigenlijk overal wel logeren. Is maar waar jij de voorkeur aan geeft: kleine kamer in het centrum of wat meer ruimte en faciliteiten iets verder weg. Een hotel met ontbijt heb je in elk geval niet nodig, veel leuker en lekkerder om ergens tostadas te eten met tomaat en olijfolie of iberico ham.



De oude stad is heerlijk om doorheen te dwalen. La Lonja, het oude handelscentrum, is indrukwekkend. Je hebt de centrale markt om je aan allerlei heerlijks te vergapen. De stad van de kunsten en wetenschap. En natuurlijk het strand en heel veel terrasjes en restaurants. Het kan nog erg lekker zijn, maar verwacht geen zomerse temperaturen. Ik wil er zo weer heen
Leuk plekje is het terras van Cafe Sant Jaume in de oude stad.
Alle reacties Link kopieren
Valencia in November is lenteachtig met frisse avonden.

Vlakbij het strand logeren en je zit tussen de studenten of in een armere wijk. Het centrum is prachtig, en de oude rivier dat nu een stadspark is dat om de stad heen loopt is ongeveer 7 kilometer lang en heerlijk wandelen of fietsen.

La Lonja zit tegenover Mercado Central en die zijn beiden een bezoekje waard.

Verder vind je je weg er vanzelf. Het openbaar vervoer is goed geregeld, de metro is makkelijk en de bussen rijden er op tijd hun vaste rondjes.

Valencia is een prachtige stad met een relaxte sfeer. Je kan er ook goed shoppen.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
http://www.verrassendvalencia.nl/fiets-huren.html
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er zin in! Leuk ook dat het niet een 'standaard-stedentrip-stad' is. Een kléin beetje out of the box, dat levert de leukste ervaringen op.

Vanaf welk vliegveld kun je het beste vliegen? En ook: náár welk vliegveld? Veel grote steden hebben voor de prijsvechters een aparte luchthaven, maar dan kost het bijvoorbeeld nog 2 uur om in de stad te komen. En tijd... daar hebben we niet genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Bekijk wel de klimaatstaatjes. Ik heb het ook overwogen voor die periode maar al best fris dan, en aardig wat kans op regen.



Toch veel plezier. In de Kampioen stonden ook meerdere pagina's over Valencia laatst (deze maand of vorige).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Valencia heeft een eigen vliegveld net buiten de stad waar je met de metro zo naar toe kan vanuit het centrum (half uurtje). Vueling vliegt erop vanaf Schiphol.

In november is het over het algemeen prima daar. Ben vaak in die hoek van Spanje geweest in november en kon nog gewoon in een tshirt lopen en regelmatig aan het strand liggen overdag.



Albufera is ook erg mooi om naartoe te fietsen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben ooit naar València gelift. Maar dat is denk ik niet de tip die je wilt hebben. Leuke bestemming!
Alle reacties Link kopieren
Je kan vanaf Rotterdam en Amsterdam in ieder geval met Transavia vliegen. Weet niet of in november dat ook nog vanaf Rotterdam kan.

Heerlijk vooruitzicht!
Wij gaan morgen voor een lang weekend, ik zal je laten weten hoe het was!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in september geweest.ik vind het een erg leuke stad.ga naar het sciencepark,niet alleen overdag,maar savonds is het prachtig verlicht.en idd metro superhandig.bewaar wel je metrokaartje,kan je hem voor op de terugweg weer opladen.verdr hebben wij alles gelopen of gefietst.
Alle reacties Link kopieren
Whopper,veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En wie heeft er nog een leuke tip qua hotel? Ik zie door de bomen het bos niet meer..
SH Ingles is fijn. Moet wel bij je budget passen, in november is het heel betaalbaar zie ik.
Wij zitten in het Barceló. Prachtige ligging, mooi hotel. Geen idee wat het kost

En wat een ontzettend gave stad is Valencia zeg! Ik vind het park wat aangelegd is in de droge rivierbedding ( wil je het verhaal horen van de droge rivierbedding?) prachtig, met al haar bruggen. Het kunst en wetenschapspark is onwijs gaaf. De opera, waar jij denk ik niet zomaar naar binnen mag, is prachtig. Wij mochten er wel in, met een gids. Segway tour was leuk. Mooi man, op zo'n ding

Heerlijk gegeten aan het strand. De oude stad te voet en per fiets verkend. Zelfde fietsenregeling als in Parijs: makkelijk en goedkoop. Vanavond gaan we nog eten in het oceanium, morgen een boottocht. Ik laat je weten hoe het was .
Alle reacties Link kopieren
Oooooh Valencia is echt mijn favoriete stad in Spanje. Heeeerlijk. Al vraag ik me wel af of het in November wel zo leuk is. Ik ben er een aantal keren geweest in augustus/september. De bezienswaardigheden van de stad heb je in principe binnen twee daagjes wel gezien. De andere dagen kan je naar het strand, maar in november is het toch minder lekker om naar het strand te gaan. Maar ik geloof dat er in de omgeving wel één en ander te doen is, maar daar heb ik me nog nooit in verdiept.



Veel plezier. Valencia is echt top. Ik ga er zeker nog een keer heen.
Alle reacties Link kopieren
De hoek van Spanje waar Valencia in ligt heeft een microklimaat waardoor het weer het hele jaar door zacht is. Toen ik er een winter woonde heeft het 1 nacht ongeveer 5 minuten gesneeuwd (er viel wat wits uit de lucht). Dat haalde meteen het landelijke nieuws! Dit terwijl er in het noorden van Spanje ongeveer 3 meter sneeuw lag en het zuiden van Spanje compleet overstroomd was. Maar het was dan ook een hele rare winter!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh Valencia!! HEERLIJK!!



Hotel Zenit is erg mooi en op een goede locatie. Naast het station en vlakbij de winkels.

Het is ook leuk om naar de stierenvechtersarena te gaan. Ik ben tegen stierenvechter, dat gebeurd hier ook nog maar 1x per jaar maar het is leuk om in de arena te staan.



Het strand is prachtig! Er zijn niet echt strandtentjes dus houdt daar rekening mee.



Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
whopper,hoe heb jij het nou gehad???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven