Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is Berlijn een geweldige stad!!! Aan calorieen heb ik niet gedacht maar ik hoop dat de hele dag door zo'n gave stad fietsen en het beklimmen van alle trappen in de dom de schade een klein beetje beperkt hebben.



Nu bek af, straks kindjes naar bed en morgen nog een vrije dag.
Fishie zouden wij bij elkaar in de buurt wonen? Hier ook dorpsfeest!



Ik wilde even vragen of het goed is als ik even niet meer bijhoud hoeveel ik kwijt ben of aankom. Ik ben er de afgelopen weken zo mee bezig dat het al mn gedachten beheerst. Word er helemaal gek van. Wilde me even vooral concentreren op me goed en fit voelen. Wel blijven afvallen natuurlijk maar me even niet zo focussen op de getallen.

Als dat niet handig is dan blijf ik mn gewicht gewoon doorgeven. Wil namelijk wel heel graag blijven meeschrijven...
Alle reacties Link kopieren
@simoon: jaa ik heb lekker gesport, gewoon op de fitnessapparaten in de sportschool, niets bijzonders.



@crepe: klinkt als een heel leuk weekend! Ben jaloers dat je morgen lekker vrij bent! Vaak balanceert het elkaar wel uit hoor. Ik was zo verbaasd dat ik na een weekend Rome met pizza's etc. Niet was aangekomen maar dat komt gewoon doordat je zoveel loopt/fietst.



@roos: zou best kunnen! Hoewel het nu in meerdere dorpen feestweek is. Is het een dorp met een tulpentoren? verder lijkt het mij beter voor je als je even niet meer op de getallen let. Het gaat er ten slotte om dat je je goed voelt over jezelf.
Haha een tulpentoren.... daar weet ik niks van!

Gerard Joling heeft vrijdagavond opgetreden op t feest hier
Alle reacties Link kopieren
Haha nee dan is het zeker niet hetzelfde dorp! Hoewel ze hier wel dezelfde muzieksmaak hebben is Gerard Joling iets te duur voor in mijn dorp denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoe is het gegaan het weekend met iedereen? Ik heb wel wat extra's gehad en ook wijn, zowel zaterdag als zondag. Vind ook dat het bij het weekend hoort. En zolang ik af blijf vallen met zo nu en dan wat lekkers, blijf ik dit ook doen.

Vandaag gewoon weer zin om het weer goed aan te pakken deze week. Zou heel graag onder de zeventig kilo (lang geleden!) willen komen op vrijdag, maar dan moet ik 0,7 afvallen. Dat is best veel.

Verder ga ik het sporten/bewegen deze week écht oppakken. Vandaag ga ik denk ik starten met 30 day shred deel 1 (eerder gedaan, maar niet volgehouden) en morgen wil ik een rondje hardlopen.

Hou jullie op de hoogte!



Oh en roosv: Je moet doen wat voor jou het beste voelt. Ik was begonnen met eetlijstjes (en ook wel eens calorieën geteld) en dan ben ik er ook veel te veel mee bezig. Dat werkt averechts. Ik probeer gewoon gezond verstand. En zolang ik daarmee elke week iets afval is het oké.

Als jij de weegschaal even links wil laten liggen: gewoon doen. Je schrijft vaak mee, dus je wordt heus niet zo de tabel uitgewipt.
tsja.....
Oh Famke 0.7 is inderdaad veel maar niet onmogelijk. Een kilo per week is goed te doen maar niet perse noodzakelijk natuurlijk. Ik val soms wel 2 kilo per week af.

Wel een goed voornemen zeg om zo te gaan sporten.



Ik heb ook een knoop doorgehakt. Ik ga het voorlopig niet redden om volledig veganistisch te eten. Maar ik ga het wel zoveel mogelijk proberen. Een boterham met biologische kaas moet maar even kunnen. Ik wil echt proberen om deze keer gezond af te vallen. Ik ben de vorige keer 20 kilo in no time kwijtgeraakt door eiwitshakes. Maar dat wil ik niet meer doen. Zoiezo was er 10 kilo weer terug, en ik vind dat geen normaal voorbeeld voor mijn kinderen.

Ga alleen even niet meer zo focussen op de getallen inderdaad. Wil de komende tijd een weg gaan vinden in een gezond eetpatroon, en daarbij wel blijven afvallen!



Vandaag de afspraak bij de kinderarts. Wat een fijne man! Hij nam ons heel serieus en plande gelijk een volgende afspraak. Dochter wordt nu onderzocht op bloed, ontlasting en een urinewegecho. Arts wil wormen, infecties of allergie uitsluiten. Hij verwacht zelf dat de klachten met een paar simpele aanpassingen in haar dieet op te lossen zijn. Hij zei dat veel kinderen met de klachten rondlopen. Ben benieuwd. Vond het heel fijn dat hij het zo serieus nam. Had ergens de angst met 10 minuten weer buiten te staan, ook omdat het zo'n onduidelijk verhaal is...



Het lijkt erop dat de herfst begonnen is. Vind het echt een enorm gezellig seizoen, maar zal het warme zonnetje wel erg missen!!



Ik ben ook benieuwd naar het weekend van de rest!
quote:famke76 schreef op 22 september 2014 @ 13:35:

Hallo,

Hoe is het gegaan het weekend met iedereen? Ik heb wel wat extra's gehad en ook wijn, zowel zaterdag als zondag. Vind ook dat het bij het weekend hoort. En zolang ik af blijf vallen met zo nu en dan wat lekkers, blijf ik dit ook doen

Werkt voor mij net zo. Iets lekkers in het weekend maakt dat ik op werkdagen makkelijker discipline weet te houden. En met mate wat lekkers he. Ik merk dat ik (soms) best wel kleinere porties kan eten, wat ik eerder nooit kon

In het weekend tel ik geen calorieën. Denk wel dat het er meer waren dan vorig weekend...



Roos, er is nog iemand die niet weegt, maar wel gezellig meeschrijft. Als dat goed is voor je motivatie is dat alleen maar beter toch.
Alle reacties Link kopieren
*mompelt iets over schnitzels, bradwurst en halve liters bier*



Verrassend genoeg heb ik geen hoge verwachtingen van vrijdag *kijkt onschuldig*
Alle reacties Link kopieren
@roosv wat fijn dat de kinderarts je serieus neemt. Ik hoop dat ze snel vinden wat het probleem is
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb net zo'n lekkere karbonade op! Met een beetje jus.. maar zo lekker! En daarbij nog spinazie met champignons. Vanmiddag een blokje pure chocola (is gezond!). Vanavond weer pumpen.



Ik merk net als Marana dat ik met mindere porties kan. Begin dit jaar at ik altijd gebakken aardappels bij mijn avondeten, maar nu eet ik tijdens het avondeten vaak alleen maar groenten + vlees en daar heb ik helemaal geen moeite meer mee, ik zit gewoon goed vol en het scheelt toch veel in koolhydraten/calorieën. Je lichaam went er gewoon aan denk ik.



RoosV: sterkte met je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie lijst MBB, thx!



Crepe, schreef je iets over bier,worst en schnitzels?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
ja famke vroeg hoe het weekend van iedereen was. Nou zo dus
Alle reacties Link kopieren
quote:CrepeDeFromage schreef op 23 september 2014 @ 06:45:

ja famke vroeg hoe het weekend van iedereen was. Nou zo dus ha ha! Nou ik waardeer je eerlijkheid en hoop dat je hebt genoten.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik hou wel mijn eetlijstje bij dus voor degene die dit wil lezen:



O: Havermout met melk

T: Banaan, 2 crackers met halve avocado

L: Salade met andere helft van avocado, rucola, komkommer en paprika

T: 2 crackers met philadelphia en 2 blokjes pure chocola met hazelnoot

A: Kip ovenkrokant uit zo'n maggi zakje met gekookte wortels

T: magere yoghurt met aardbei



(Of verveel ik jullie hiermee? Want dan stop ik wel met eetlijstjes posten, ik vind het zelf wel leuk om lijstjes van anderen te lezen )



Koken jullie wel eens met een braadzak? Dat is afval-proof want je kookt zonder vet, daarnaast is het ook heel makkelijk en is het lekker Wat ik laatst heb gemaakt was couscous met kip uit braadzak (de knoflookversie) met kokosmelk. Dat wordt dan een thaise curry. Echt super lekker in combinatie met rijst. Hebben jullie nog lekkere recepten met braadzak? (Het is nu in de bonus bij de Albert Heijn )
fishie44 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 15:28
Reden: smiley deed het niet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fishie44 ik vind lijstjes leuk!! Ik kwam er zelf even niet aan toe om ze te plaatsen maar dat zal ik vanavond weer doen.



Sporten... veel en veel te weinig. Het lukt me nu om 1x per week 'hard' te lopen (moet weer helemaal opbouwen) en dat slaat natuurlijk nergens op. Keuzes, keuzes... O ja en 2 kinderen waardoor ik niet zo flexibel ben.



Roos bij deze is er democratisch besloten dat het voor jou verboden is om te wegen



Mijn weekend was heel leuk. Verjaardag van dochter heel gezellig en de cupcakes waren jummie jummie. Over weken ga ik met vriend een culinair weekend weg en dan wil ik er eigenlijk kilo af hebben. Weet niet of dat gaat lukken maar ik doe mijn best.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijst van vandaag:

O: havermout met melk en mango

T: appel

L: verse tomatensoep, cracker met kaas en boterham met ham en huttenkase

T: handje noten en halve banaan

D: couscous met groente en salami



Weltruste allemaal!
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Crepe ik plaag je alleen een beetje maar hoor.



***kijkt jou strak aan de biecht op: afgelopen weekend hier ook hamburgers en frites gegeten



Ik sport wel 3x in de week ( groeplessen)

Maar mijn buik is laatste tijd erg opgezwollen pffff

Ik ben zo bang voor vrijdag
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane Ice, een opgezwollen buik heb ik ook last van! Wat kun je jezelf dan in de weg zitten he? Waar zou het toch door komen?
Eten jullie wel genoeg vezels?





Met mij gaat het niet zo deze week, had even behoefte aan comfortfood gisteren vanwege werkstress, en afgelopen weekend wat gezellige dingen gedaan dus ook niet opgelet. Zometeen een gebakje bij de koffie (ik doe gewoon mee met een verjaardag, vind het zo ongezellig om als enige niet mee te doen, we hebben toch maar een klein team dus niet zo vaak een verjaardag). Sporten lukt ook niet deze week helaas... Ik zie het vrijdag wel, hetzelfde als vorige week zou al fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben soms ook wel heel opgeblazen en winderig. Ik denk dat te maken heeft met het anders eten. Fijn is het niet en sexy al helemaal niet



Hoe ervaren jullie het afvallen tot nu toe? Ik merk wel dat ik het moeilijk vind om mijn 1x per week patat te missen, daar ben ik zo dol op!
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Het gaat bij mij tot nu tot goed MadameBonBon! Na een half jaar van halfslachtige pogingen...



Geloof dat de tabel hier ook wel aan meewerkt. Wil toch elke week wel iets afgevallen zijn.



Ik eet trouwens wel patat als het zo uitkomt. Toevallig vanavond... Hou er overdag een beetje rekening mee, vanmiddag een boterham minder gegeten en de anderen met mager beleg. Drink wat extra water enzo.

Maar eet gewoon patat mee, wel met salade. En dan neem ik ook gewoon een kaassouffle oid. Ik doe geen klodders mayo, dus daarom ook geen fricandel speciaal. En bij de patat een beetje mayo en wat meer chilisaus of een andere rode saus.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde Famke! Dan denk ik.. als het vrijdag is wil ik wel resultaat zien in de tabel! Dat is ook een van de redenen dat ik mij bij dit topic heb aangemeld, het is een extra stok achter de deur.



Ik zondig overigens ook wel hoor! Maar daarin moet je de balans proberen te vinden. Ik ben wel blij dat ik weer begin af te vallen. Begin dit jaar ben ik vijf kilo afgevallen maar daarna is het gestagneerd en ben ik wel 3-4 maanden op hetzelfde gewicht gebleven , ik begon bijna te denken dat mijn lichaam niet meer wilde afvallen! Maar stiekem heb ik dan toch teveel gegeten want nu lukt het wel (heb mij stiekem op maandag gewogen). En ik wil zo graag de '7' op de weegschaal zien staan!



Wat ik wel moeilijk vind zijn de sociale aspecten van eten. De komende twee weken heb ik een High-Thea met een vriendin, feestje van mijn broer, etentje van werk en een lunch van werk. En ik vind het heel moeilijk om op een feestje van de chips af te blijven. Hopelijk verpesten die uitjes niet mijn nieuwe afvalpatroon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zondig ook wel hoor. Afgelopen weekend was één en al zondigen. Taart, patat, broodje hamburger, chips. En overdag hou ik daar dan wel rekening mee door smoothies te drinken en veel fruit te eten. Hmmm nu ik het zo overdenk is dat natuurlijk ook de juiste manier om wel wekelijks patat te eten. Vaak eten we ovenfriet dat scheelt al enorm.



Fishie dat is ook moeilijk want je wil ook gewoon mee doen en niet met een eigen trommeltje aan komen zetten. De kwestie is dus balans. Heb je een slecht eten moment dan moeten de andere eetmomenten op die dag laag in calorieën zijn.



famke wat fijn dat het nu wel goed gaat! Fijn hè die tabel. Vind ik ook hoor. Goeie stok.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zojuist iets leuks! Je kan gratis receptenboekjes aanvragen van de W eight W atchers. En dat doe je hier!
Maar ik heb niet gechipst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven