verbruik stadsverwarming

22-09-2014 14:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Ik heb een koopwoning op het oog die stadsverwarming heeft.

Omdat ik het voorschot bedrag die ze noemden in de brochure hoog vond, heb ik nagevraagd wat hun stook gedrag is. Ik zou graag van anderen willen weten of het verbruik klopt bij dit stookgedrag.



Momenteel wonen er 2 personen in het huis, hiervan is 1 persoon veel thuis.

Het is een tussenwoning van 100m2, gebouwd in 1980. Deels platdak. Er is ook een bad.

Hun verbruik is 60GJ per jaar en de thermostaat zetten ze op 23 C.

Ze betalen ¤150 per maand.



Zelf heb ik de thermostaat meestal niet hoger dan 19 C en werk 28 tot 36 uur. Ik zou het verbruik toch wel willen halveren. Is dat realistisch?
Alle reacties Link kopieren
Als er nu 2 mensen wonen waarvan 1 veel thuis en de thermostaat op standje sambal hebben, dan zul je inderdaad minder verbruiken.

Maar dat zal pas blijken als je er woont en je meterstanden bij houdt. Dan kunnje het na een paar maanden alsnog verlagen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten op gemiddeld 22 gj per jaar. Tussenwoning, maar goed geïsoleerd. Wss stoken de buren ook voor ons... Wij werken allebei fulltime, maar als we thuis zijn doen we niet heel krampachtig met stoken. Alleen is ons huis snel warm, dus hoeven we nauwelijks te stoken. Ook hier een bad, maar we douchen meestal. Wij betalen 70,- voor warmte.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Wat je teveel betaalt krijg je terug. Ik geloof dat ik iets van 120 Euro per maand betaal, in dertig jaar heb ik één keer moeten bijbetalen, toen hadden we een héél lange en koude winter, meestal spelen we quitte, soms komen er een paar tientjes terug. Ik stook niet echt veel, man, hond en ik hebben het alle drie snel warm en bovendien is het hier allemaal goed geïsoleerd.
verba volant, scripta manent.
Hier zitten wij rond de 120 euro per maand.

Jaren 60 tussenwoning, gedeeltelijk dubbelglas (alleen tussenverdieping enkel, daar wordt niet gestookt) matig geisoleerd (wordt aan gewerkt nu) Huis ligt wel op de zonkant, dus als de zon schijnt in de winter is het gelijk warm en hoef je niet meer te stoken.

Ik zelf ben 4 dagen in de week thuis, man werkt fulltime, kachel op de 20 graden overdag, 's avonds op 21. We wonen hier met 3 personen waarvan 1 kind van 2, dus redelijk wat was. Bad wordt regelmatig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hier hoekhuis 3 personen sinds maart. ¤145 per maand.
Alle reacties Link kopieren
Halveren is trouwens niet realistisch je warm water word daar ook bij gerekend.
Alle reacties Link kopieren
En waar de thermostaat op staat zegt niet zo heel veel, die kloppen vaak niet. Bij mijn ouders moet je hem op 17 zetten. Dan is het echt geen 17 graden (thuis heb ik het onder de 20 al koud), maar de afstelling klopt niet helemaal. Dus je kunt niet zomaar zeggen dat hij veel te hoog staat voor jou. Kan, maar hoeft niet.
We hebben stadsverwarming en het is niet alleen de kachel maar ook al het andere warme water wat je verbruikt.

Daarnaast kook je niet op gas maar op elektra, en dat is ook duurder.
Alle reacties Link kopieren
Stadsverwarming/blokverwarming ik zou er nooit voor kiezen zeker geen koop is gewoon erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hoekwoning met stadsverwarming en betalen maar 56 euro per maand. Moet zeggen dat wij geen koukleumen zijn en eerder een dekentje pakken. En wij kunnen per verwarming de warmte instellen. Wij gebruiken er maar twee. Wij douchen niet op stadsverwarming maar op gas. Misschien dat dat ermee te maken heeft dat wij minder betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat een heel groot deel naar vastrecht gaat.

Hier is dat bijna 500,- per jaar.



Dat niet meer dan anders principe is n principe.

Ik betaal met 1 persoon minder minstens 300 euro meer en dan zit ik ivm de kosten nog met n dekentje en twee paar sokken.



In mn vorige huis stond de verwarming vaak hoger.

Als ik dat hier doe is het helemaal niet te betalen.



Plus je kunt niet overstappen, het systeem werkt slecht en degenen hier met koophuis hebben spijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 23 september 2014 @ 20:58:

Wij hebben een hoekwoning met stadsverwarming en betalen maar 56 euro per maand. Moet zeggen dat wij geen koukleumen zijn en eerder een dekentje pakken. En wij kunnen per verwarming de warmte instellen. Wij gebruiken er maar twee. Wij douchen niet op stadsverwarming maar op gas. Misschien dat dat ermee te maken heeft dat wij minder betalen.



Dat is echt zonde, stadsverwarming en ook nog gas hebben.



Voor 56 euro kun je per maand aardig wat gas wegstoken met een goed afgestelde hr ketel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook stadsverwarming (huurhuis, overal dubbelglas, 3 personen en niet overal de kachel aan en wel de deuren dicht) Betaal per maand 85 euro, en moest in januari een bedrag van 250 euro bijbetalen.

Ik stook niet veel, niet hoger dan 20 graden, maar ik heb het idee dat het vele malen duurder is dan gas.

Mijn verbruik was in januari 30 GJ



Als het kon stapte ik over naar compleet gas maar helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven