Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Ik val echt zeker weten bij de niet-hygiënische mensen.



Hier in huis is het best netjes, en de keuken wordt iedere avond opgeruimd. We zijn ook heel erg goed in het organiseren van de was.



Maar...



Stofzuigen doe ik wanneer de vloer een beetje smoezelig is

Mijn vriend maakt de kattenbak schoon

Bedden verschonen doen we ook niet al te vaak



Mensen hier zouden schrikken als ze weten hoe weinig de badkamer schoongemaakt wordt. Gek genoeg ziet die er erg lang schoon uit. Als hij schoongemaakt wordt dan doe ik dat supergoed, met superheet sop en aparte doekjes voor het toilet en de rest, en een dweil. Alle randjes worden gesopt etc. Vervolgens gaan alle doekjes op 60 of 90 graden de was in. Zo'n blokje dat schoonmaakmiddel vrijlaat in de wc tijdens het doortrekken is ideaal . Laat de boel lang schoon. Mijn vriend spettert ook niet, dat scheelt heel veel.



Verder hebben wij ondervonden dat de kat borstelen een stuk effectiever is dan vaak stofzuigen.



Maar wat het allermeeste helpt is gewoon veel van huis weg zijn. We hebben allebei een (meer dan) fulltime baan, sporten 3 keer per week (er wordt dan ook op de sportschool gedoucht!) en ik ben vaak 's avonds nog weg met mijn werk. Oh ja, en geen kinderen!
Brr als ik het zo lees zijn sommigen echt viespeuken..
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 13 september 2014 @ 23:23:

[...]





Ga jij maar 3 keer per dag nar toilet dan?



Ik was mijn handen zeker 15 keer per dag, maar heb geen smetvrees.



Was jij je handen ook niet voordat je gaat koken?



Ja, ik ga ongeveer 3 keer per dag naar het toilet. Soms wat vaker, soms wat minder vaak.

Meestal 's morgens als ik wakker word en 's avonds voor ik ga slapen en dan tussendoor 1 of 2 keer.



Eerlijk gezegd was ik mijn handen niet altijd voordat ik ga koken nee, naderhand wel. Ik raak geen vieze dingen aan en als ik dus naar het toilet geweest ben dan was ik mijn handen dus wel. Bovendien eet ik wel redelijk vaak gemakkelijk omdat ik wisselende diensten heb. Dan trek ik dus gewoon een blik soep open of ik zet iets uit de diepvries in de magnetron. Dat vind ik iets anders dan wanneer ik verse groente ga snijden enzo.
Handen niet wassen voordat je eten gaat maken, vind ik dan weer echt vies. Ik was mijn handen altijd voor ik ga koken, en maak dan ook mijn nagels even goed schoon. Als ik eten moet snijden, maak ik ook eerst het aanrecht nog even schoon. En tijdens het bereiden was ik mijn handen ook heel vaak. Bijv als ik net het vlees gedaan heb en voordat ik met de groenten verder ga, nadat ik knoflook/ui/paprika heb gesneden, enz.



Ik was mijn handen denk ik wel een keer of 30 per dag, als het niet nog vaker is. Na toiletbezoek, na het wandelen met de hond, voordat ik iets te eten pak (ook bij koekjes ed omdat ik dan meestal wel met de hond of kat gekroeld heb), tijdens het koken, bij het klaarmaken van het eten voor de beestjes, en dan tussendoor nog een paar keer omdat ik bij iets over mijn handen heb gemorst, iets heb schoongemaakt, mijn schoenen aan heb getrokken, enz. En ik zie mijzelf absoluut niet als smetvrees-patiënt.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een viespeuk...



Handdoek wissel ik als ik eraan denk. Scheelt misschien dat ik niet in m'n bilnaad kom met m'n handdoek... Ik douche elke dag en was elke dag m'n haar, dat dan weer wel.



Het huis wordt schoongemaakt door de schoonmaakster. Ik stofzuig alleen tussendoor als er echt veel zooi ligt. Dat is eigenlijk nauwelijks. Geen huisdieren en grotere kinderen die weten dat ze niet met hun zandschoenen door het huis moeten banjeren. Wc doe ik wel altijd even extra als er bezoek komt.



Bed verschoon ik als mijn neus zegt dat het tijd is. Meestal 1x in de 2 weken.



Ik was m'n handen bijna nooit, ik krijg ontzettende uitslag als ik ze echt was. M'n vingertoppen/vingers was ik wel regelmatig, maar niet met zeep. Ik doe dat trouwens nooit voor het eten koken, maar dat komt meer omdat ik bijna nooit eten aanraak. Ik trek een zak voorgesneden groente open, kieper voorgesneden vlees in een pan. Aanrecht maak ik leeg en schoon nadat we gegeten hebben.



Ik heb eigenlijk nooit eten dat over de datum is, maar als het voorkomt, vertrouw ik op m'n enorm goedwerkende neus.
De badkamer ziet er hier ook erg lang best schoon uit. Ik probeer het elke 3 weken te doen, maar soms gebeurt het ook pas na 6 weken ofzo ik vind het gewoon zo'n kutklus. Als ik hem schoonmaak, doe ik het wel grondig. Cif door het bad, de wastafel en douchebak, tegels afnemen, voegen schoonmaken, alles van z'n plek en overal onderdoor. Douchedeur met Ajax insprayen en dan nog eens met schuurmiddel, afspoelen en met de trekker er overheen en de vloer dweil ik op mijn knieën (2x1 meter ongeveer). Ben er dan ook wel een uur mee bezig, daarom vind ik het ook zo'n rotwerk haha!
[quote]NummerZoveel schreef op 14 september 2014 @ 08:55:

Handen niet wassen voordat je eten gaat maken, vind ik dan weer echt vies. Ik was mijn handen altijd voor ik ga koken, en maak dan ook mijn nagels even goed schoon. Als ik eten moet snijden, maak ik ook eerst het aanrecht nog even schoon. En tijdens het bereiden was ik mijn handen ook heel vaak. Bijv als ik net het vlees gedaan heb en voordat ik met de groenten verder ga, nadat ik knoflook/ui/paprika heb gesneden, enz.



Ik was mijn handen denk ik wel een keer of 30 per dag, als het niet nog vaker is. Na toiletbezoek, na het wandelen met de hond, voordat ik iets te eten pak (ook bij koekjes ed omdat ik dan meestal wel met de hond of kat gekroeld heb), tijdens het koken, bij het klaarmaken van het eten voor de beestjes, en dan tussendoor nog een paar keer omdat ik bij iets over mijn handen heb gemorst, iets heb schoongemaakt, mijn schoenen aan heb getrokken, enz. En ik zie mijzelf absoluut niet als smetvrees-patiënt.[/quote]



Dan heb je dus echt wel smetvrees... Je handen wassen als je je schoenen hebt aangetrokken? Als je een koekje pakt?

Wist je dat het juist heel goed is voor je weerstand om met een dier te knuffelen. 30 keer je handen wassen is echt veel hoor
@pipootje



Ik knuffel mijn hond de hele dag door. Maar ik was daarna idd wel mijn handen. Het beestje wil nog wel eens kwijlen, verharen, en/of door de aarde rollen. Als ik met hem knuffel, kijk ik echt niet naar schoon of niet schoon, maar daarna was ik dus wel mijn handen even.



En met die schoenen loop ik o.a. dagelijks door de paardenstront en de modder, en regelmatig door nog smerigere substanties. Ik vind het dan echt niet fris om daarna niet even mijn handen te wassen. Overigens doe ik dat wel alleen bij mijn wandelschoenen en niet bij mijn nette pumps en laarzen.



En waarom dat smetvreserig zou zijn, snap ik echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Eens met nummerzoveel.

Ben eens gaan tellen hoe vaak ik vandaag mijn handen gewassen heb. Ik kom wel op een 15 waarschijnlijk omdat ik vanmiddag een paar uur heb zitten lezen en niet meegeteld heb dat ik vanmorgen met mijn handen in het sop was omdat ik schoongemaakt heb.

Als ik werk komt daar per cliënt nog eens 2keer wassen bij. Voor ik begin en na afloop handen alcohol kan ik niet tegen, dan was ik liever goed.

Overigens zijn je handen pas schoon na 15 seconden wassen.

Doekjes, keuken handdoek en theedoeken gaan hier elke dag in de was.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest ben ik gemiddeld schoon denk ik.

Keuken en toilet doe ik dagelijks, stofzuigen ook. (Kat)

Bed verschonen en badkamer sla ik gerust een week over.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik gemiddeld hygiënisch ben.



Stofzuigen 2x per week

Dweilen 1x per 2 weken (dit mag wel vaker!)

Bed verschonen 1x per 1.5 week

Badkamer 1x per week

Wc 1x per week grondig, 1x per week vlug

Keuken 1x per week grondig, na het koken even altijd even vlug

Wassen doe ik wanneer het moet, dus wanneer de trommel vol is (ongeveer 1 witte was, 1 zwarte was, 1 gekleurde was per week)

Handen wassen doe ik thuis maar zelfden, maar bij iemand anders altijd

Douchen doe ik om de dag (ivm mijn huid met exceem)

Mezelf wassen elke dag.



Voor de rest heb ik ook verschillende doekjes voor het schoonmaken. Badkamer, keuken en wc doekjes.



Doekjes voor de keuken, keukenhanddoeken en theedoeken gaan om de 2 a 3 dagen in de was.
30 keer je handen wassen betekent ongeveer elk half uur je handen wassen.... (16 uur wakker, 8 uur slaap) dat lijkt me erg overdreven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gemiddeld schoon, denk ik. Stofzuigen iedere dag, wc zeker om de 2 dagen, badkamer iedere week. Iedere dag douchen.

Maar ik heb niet iedere dag een schone handdoek hoor.

En als er iets op de grond valt kan ik het gerust nog in mijn mond stoppen ( in me eigen huis dan).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf schoon....zover het met 4 honden en 5 kinderen gaat. Maar ik dweil en stofzuig iedere dag, doe de keuken na het eten, badkamers iedere dag en wc^s iedere dag. De rest doen we met zijn allen op zaterdag...... ieder zijn eigen hok, en ja , de wasmachine draait hier 2 keer per dag, en de bedden iedere 14 dagen.

Maar er slingert hier wel eens wat rond,aan ipod kabeltjes, boeken, lippenstiften. Maar dat hoort er gewoon toch bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 15 september 2014 @ 14:27:

30 keer je handen wassen betekent ongeveer elk half uur je handen wassen.... (16 uur wakker, 8 uur slaap) dat lijkt me erg overdreven

Neehoor, ik volg NummerZoveel wel hierin.

Als ik bij mijn moeder de hond heb geaaid, was ik daarna ook mijn handen. Zodat als ik daarna een koekje of wat dan ook pak, niet meer hoef te denken 'zijn mijn handen schoon'. Honden vind ik ook vies.

Als ik mijn kat heb geknuffeld vind ik dat weer niet nodig.

Voor het eten koken was ik mijn handen ook altijd. En tussendoor tijdens het koken ook vaak. Bijv. na snijden kip, maar ook vaak als ik iets van rauw ei heb aangeraakt (even snel afspoelen) of blikje tonijn heb opengemaakt. Bij dat laatste zijn mijn handen vettig en ik wil niet dat vervolgens alles dat ik aanraak vettig wordt. Het kan maar zo gebeuren dat ik dan 5 keer kort/of met zeep mijn handen was per kookbeurt.

Tel daar het handen wassen na toilet bij op (ik heb een kleine blaas) en dan loopt het aantal snel op.

Ik kan met hand op hart zweren dat ik geen smetvrees heb.

Alleen de combi handen + eten vind ik belangrijk, dus daar let ik op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me bij dit soort topics altijd afvraag is hoe mensen hun broek optrekken na wc-bezoek als ze de kraan, deurklink en lichtknopje met een doekje aanraken. Een broek/rok meerdere dagen dragen wordt normaal gevonden, maar daar zitten dan na een dag toch ook poepbacterien op?



Qua hygiene zit ik in het midden denk ik. Ik was mijn handen redelijk vaak omdat ik vaak plas. Sowieso na wc-bezoek, luier verschonen, voor en tijdens het koken. Aan de 15 keer per dag kom ik wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bed verschonen zou wel wat vaker kunnen. Die van dochter wordt elke week verschoond (bij veel kwijl, lekkende luier of snot soms wel dagelijks). Een keer in de week komt de hulp en die stoft, zuigt en dweilt. Ook doet ze de wc en badkamer. Keuken elke dag na het eten. Koelkast als de hulp tijd over heeft en de ramen ook. Sinds de hulp komt is het een stuk schoner in huis .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje van de Franse slag, en niet mega georganiseerd. Ik maak schoon wanneer dat me uitkomt, niet op een vast moment ofzo. Op het oog is het bij mij meestal schoon maar de douche en de koelkast enzo, die maak ik eigenlijk veel te weinig schoon. Gewoon vaak geen zin in, en heb er ook niet echt last van eigenlijk.



Bed verschoon ik elke week, vind ik een lekker gevoel. Ben dol op het draaien van wassen maar heb wel een enorme hekel aan was opvouwen. m'n klerenkast is meestal een zooitje maar ook zo weer opgeruimd. Stofzuigen doe ik denk ik twee à drie keer per week, heb gelukkig een vloer waar je niet heel veel op ziet. Dweilen eens in de twee weken, maar soms ook minder als ik er even niet veel tijd voor heb.



Ik denk eigenlijk nooit aan bacteriën ofzo. Behalve die keer dat ik op vakantie was bij oude vrienden. Ze deden de afwas met het doekje waar het aanrecht mee werd schoongemaakt, en ik denk werkelijk waar dat dat doekje nooit verschoond werd . Ik lag onder een dekbed waar ik onpasselijk van werd, zo vettig en vies. Van ellende ben ik onder m'n eigen badhanddoek gaan liggen. Ik kon alleen maar denken aan de beestjes die over me heen liepen. Huilend heb ik de volgende dag een ander appartement gezocht. Er is een grens....
Alle reacties Link kopieren
ik ben zo schoon, dat als er bezoek is geweest die mijn wc heeft gebruikt, zwaai ik uit ,gooi ik de deur dicht en maak ik de wc schoon en neem ik de deur mee met de handvat, en ook het lichtknopje op de wc.



in onze cultuur hoor je niet met schoenen naar binnen te gaan. dus als we naar kennissen of vrienden gaan die een vies huis hebben. moet mijn man en ik de sokken uit doen in de hal. omdat ik niet met die vieze sokken in mijn eigen huis wil lopen.
Alle reacties Link kopieren
ow ja en ik vind het super vies als mensen op mijn bed gaan zitten met kleren met die ze in de trein zijn gaan zitten of op het werk etc.. bahh
Alle reacties Link kopieren
3 kleine kids

Elke week : bedden verschonen, badkamer grondig, aanrecht uitgebreid

Elke maand: koelkast, oven,magnetron schoonmaken

Elke dag: stofzuigen woonkamer en keuken ( dyson kruimeldief) en dweilen. Aanrecht en fornuis.



Ik was mijn handen erg veel en vind het prima. Ik hou van een schoon huis en goede hygiëne. Tevens schud ik zelden handen omdat ik dit vies vind ( vraag me dan altijd af of die persoon zijn handen heeft gewassen)
Alle reacties Link kopieren
Iwww sommige hier zijn echte viespeuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelsien27 schreef op 15 september 2014 @ 23:05:

Iwww sommige hier zijn echte viespeuken.Sommige hier zijn echte smetvrezers.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort hebben wij een overzicht gemaakt van wat we hoe vaak willen doen. Ik studeer nu voltijds en het afgelopen jaar ben ik bijna iedere dag thuis geweest (geen werk). Dus er moest nu wel iets veranderen, dus vandaar het schema. Mijn vriend zei heel lief: 'Ik wil best schoonmaken hoor, maar jij moet me echt vertellen wat ik dan moet doen'. Andersom geldt dat trouwens voor opruimen, ik kan héél slecht opruimen, terwijl mijn vriend daar dan weer super goed in is :P.



Anyway, dit is wat wij doen:



Boven:

Badkamer om de 2 weken grondig (na het douchen wel nadrogen met een trekker en handdoek)

Wastafel iedere dag een doekje overheen ('s ochtends)

Afstoffen 1 keer per week

Stofzuigen 2 x per week inclusief trap

Slaapkamer 1 keer per week dweilen (de rest is allemaal tapijt :D)

Beddengoed 1 keer per week verschonen



Beneden:

Toilet 2 keer per week helemaal (inclusief tegeltjes en vloer)

Afstoffen iedere dag

Stofzuigen iedere dag (twee katten die binnen blijven) 1 keer per week alle banken verschuiven en grondig stofzuigen

Dweilen 1 keer per week

Keuken grondig 1 keer per week, inclusief de hele koelkast



Ramen zemen binnen- en buitenkant 1 keer per maand. Dat doe ik. Mijn vriend werkt minstens 1 keer per week in de tuin, ongeveer drie kwartier .



Was draaien doen wij in het weekend en strijken doe ik op zondag terwijl we naar het voetbal kijken om 19:00 uur .



Stofzuigen heb ik lang niet altijd zin in trouwens, maar dat merk ik dan ook meteen. Zitten onze stoffen banken helemaal onder de witte haren (donkergrijze stof...). Dus dat moet eigenlijk wel iedere dag even snel . Nu ik dat zo opschrijf, zal ik maar eens even de stofzuiger erbij pakken, hihi :P.
Alle reacties Link kopieren
Ben cold turkey gegaan.

Zette me toch wel aan het denken, ben meer aan het poetsen dan aan het leven.



Doe alleen nog op woensdag middag wat bijhouden en grote schoonmaak op zondag. 10,5 uur per week. Sloeg nergens op!!



Is zo'n forum toch nog ergens goed voor ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven