Mijn tuin is een oerwoud!

10-07-2014 13:30 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tuin is een regelrechte ramp. Al een aantal keer heb ik de boel met wortel en al leeg getrokken en het lijkt steeds erger terug te komen.



Gister de buurman aan de deur. Het onkruid heeft zich een weg weten te banen door de afschutting en de doorntakken zegevieren nu in hun tuin.

Schaam me dood.

En ja, ik heb het echt laten verloederen.



Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Sta op het punt om met een zeis door de tuin te gaan..

(wat eerder op de lachzenuwen van straatbewoners zou werken dan op het onkruid)



Hoe red ik mijn tuin?
Alle reacties Link kopieren
Hè hè, moest even zoeken naar mijn eigen topic.



Maar dit nieuws wil ik even delen Mede door jullie schop onder m'n kont en goede tips ben ik zelf aan de slag gegaan. Móórdwerk! Uiteindelijk besloten om toch een tuinman een kijkje te laten nemen.



Gister is 'ie geweest. Ik durfde hem amper binnen te laten. Had me al voorbereid op het ergste (dat hij niet eens wou beginnen aan dit rampenproject, onbegonnen werk en zo). Schaamde me rot!

Dus de beste man neemt een kijkje, en ik schuifel blozend achter hem aan. Hij gniffelt wat, haalt zijn schouders op en zegt: 'Ach. Ik heb erger gezien. Binnen een dagje hebben we het leeg.'

Whut?!

Nou ja! Ik stond perplex!

Hij gaf wel toe dat er voor mij geen beginnen aan was en hier wel degelijk grof geschut bij moest komen kijken.



Enfin. In november heb ik dus een nieuwe tuin (hij zat nu nog vol) Blíj dat ik ben! Op zoek naar tegels en tuinsetjes. Leuk!



Ik zal proberen een voor-en-na-foto te plaatsen! De voor-foto durf ik nu nog niet
Wat goed Diana! Kan hij in november dan nog nieuwe bomen en struiken planten? Ons is gezegd dat het al te laat is voor gras.
Mag ik vragen wat dat ongeveer gaat kosten? Hier was ik ook dapper begonnen maar met die dikke vadsige monsterspinnen durf ik er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook benieuwd naar!

Hier namelijk net zo`n situatie (maar een huurhuis, waarin ik misschien niet meer lang ga wonen)
Wat fijn! Heb je al een beetje een idee van wat je precies wil enzo?
Wat goed! En wat een heerlijk vooruitzicht: een mooie, nette tuin!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, lees het nu pas. Ik hoop dat jullie dit nog lezen.

Wat goed dat je ook het heft in handen hebt genomen GrumpyCat

In mijn tuin werd ik ook belaagd door gemuteerde spinnen.



De beste man vraagt 17,50 per uur. Hij neemt een man extra mee, dus ik denk p.p.?

En in een dag is de tuin dus leeg (incl. afgraven) Hij vraagt een klein extraatje i.v.m. huur machines.

(Tuin is trouwens 91m²)



Wat wél wat kost, zijn tegels etc.

Maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Ik heb laatst de stoute schoenen aangetrokken en een hovenier laten komen om een prijsopgaaf te maken van het leeghalen van de tuin. En nu zit ik met smart te wachten want vandaag gaat het gebeuren!!!



Ik laat niets nieuw aanleggen ik laat de tuin puur leeghalen en alles snoeien (coniferenhaag) ook gaat hij het onkruidvrij maken. Dan kan ik in het voorjaar kijken wat ik verder met de tuin ga doen (ik heb geen geld voor nieuwe tegels enzo maar ben al blij als het onkruidvrij is en ik wat leuke plantjes erin kan zetten).



Heb al ideeen voor het voorjaar wil van die oude wastobbes, teilen e.d. neerzetten met kruiden en in het vaste achtergedeelte een hoop winterhard spul zetten wat ook de bodem gaat bedekken.



Ik hou van een 'georganiseerd rommelige' tuin dus mag best een allegaatje zijn als het maar geen onkruid bos is. Ben benieuwd hoe het gaat worden! Ze zouden er eigenlijk al moeten zijn hahaha. Zal wel foto plaatsen als het leeg is en hoe het in het voorjaar is nadat ik het beetje heb aangekleed.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de hovenier het onkruidvrij voor nu gaat maken. Onkruid heeft namelijk de vervelende eigenschap altijd weer terug te komen. Van het voorjaar zal er ongetwijfeld weer onkruid groeien. Door consequent dit onkruid weg te halen kun je het wel in de hand houden. De tuin volzetten met vaste planten is wat mij betreft de beste remedie tegen onkruid.



Maar ik kan mij wel voorstellen dat je het voor nu erg fijn vindt dat alles verwijderd wordt.
Alle reacties Link kopieren
@grumpycat:

Als de tuin onkruidvrij is zou ik wel maatregelen nemen tegen nieuw onkruid, anders heb je in het voorjaar weer een rimboe.



-regelmatig besproeien met een mengsel van azijn en water (in zo'n sproeidingetje)

- afdekken met zeilen, verzwaren met wat stenen



En dan in het voorjaar van die vaste bodembedekkers planten, die groeien dan ook als een tierelier dan is het snel 'dicht' (in het achterste gedeelte van de tuin)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja hovenier gaat het ook inspuiten tegen onkruid. Ze zijn nu met zijn tweeën bezig en echt I am sooo loving this! Ik ken de tuin niet anders als een oerwoud en nu kan ik het terras al zien. Mijn handen jeuken om er in het voorjaar wat leuks van te maken!!! Kan nu ook straks al wel plantenbakken neerzetten enzo maar lijkt me niet zo handig als er tegen onkruid gespoten is. Maar alleen al het feit dat het in een uur tijd al zo opknapt yeuuy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven