Tips inrichting woonkamer gevraagd

20-09-2014 12:42 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn woonkamer gezelliger maken. Nu is het veel grijs en wit en er mag wat meer gezelligheid en warmte in wat mij betreft. De kamer heeft een redelijk formaat, iets van 45m2. Voor een beeld van de kamer nu: eiken vloer, muren RAL9010, muur openhaard donkergrijs, donkergrijs dressoir, zilvergrijze kast onder televisie, eiken tafel met rvs poten en knalrode stoelen en een knalrode fauteuil. Nu komt het.....ik had een glazen salontafel, die is eruit en daar staan nu(tijdelijk?) drie kleine eiken(eentje met wit blad) tafeltjes in verschillende hoogtes voor in de plaats.



Gordijnen zijn nu gebroken wit, heb voor de winter nog donkergrijze overgordijnen liggen. Andere gordijnen is een optie.



Nu komt het.......verder een zwarte leren bank en een donkergrijs vloerkleed. Zwarte bank gaat eruit en ik heb, mogelijk in een vlaag van verstandsverbijstering , een stoffen paarse bank gekocht. Vind rood met paars prachtig en kon geen andere kleur bedenken, kwam ik weer op grijs of zwart uit en dat wilde ik dus niet.



Vloerkleed wil ik ook vervangen maar voor welke kleur? Zat zelf te denken aan roomwit en anders lichtgrijs. Vind die vintage kleden ook heel mooi maar wil geen Villa Kakelbont worden.



Hebben jullie tips, ideeën, mooie plaatjes?
Alle reacties Link kopieren
En dit is de Tom Dixon lamp



Alle reacties Link kopieren
Rood en paars, spannend! Ik denk persoonlijk dat dat heel mooi wordt. Je ziet de kleurencombinatie als eens in het dessin van een blouse of jasje.



Vraagje, heb je ook een schouw? en zo ja, heeft die schouw dezelfde kleur als de omringende muur, of laat je die er uit springen door hem wit te laten of een andere kleur?



Je zou een pers kunnen neerleggen, of een bochara, zoals deze,

http://www.marktplaats.nl ... pet=horizontalRichSnippet
Alle reacties Link kopieren
Die kelim met die strepen vind ik het mooiste, zit ook wat geel in.



Ik heb een schouw maar zonder randje om iets op te zetten, hij is heel strak gestuced. De muren erom heen zijn ral 9010 maar de schouw is donkergrijs. Hierdoor komt het gat waarin je stookt heel mooi uit, veel beter dan toen de schouw wit was. Ik wil de schouw niet verven, dit vind ik heel mooi staan en een kleur vind ik weer zo gemaakt/bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Iones, die winkel zit bij mij in de buurt! Wist ik niet, kan geen toeval zijn :-) Ik ga er zeker kijken. Bedankt voor de tip.



Weet iemand waar de kelims vandaan komen die Op de eerste foto met kelims van Hiltje staan(17.37 uur). Die vind ik het allermooist maar kan ze niet vinden, of zoek verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Liefde op het eerste gezicht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tom Dixon lamp trouwens in geel koper gesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:contessa70 schreef op 21 september 2014 @ 12:01:

Liefde op het eerste gezicht



Ja, die is echt mooi!! Combineert mooi bij je bank.







Mijn eerste plaatjes komen gewoon van pinterest, zijn meestal buitenlandse foto's.
Alle reacties Link kopieren
quote:contessa70 schreef op 21 september 2014 @ 11:44:

Die kelim met die strepen vind ik het mooiste, zit ook wat geel in.



Ik heb een schouw maar zonder randje om iets op te zetten, hij is heel strak gestuced. De muren erom heen zijn ral 9010 maar de schouw is donkergrijs. Hierdoor komt het gat waarin je stookt heel mooi uit, veel beter dan toen de schouw wit was. Ik wil de schouw niet verven, dit vind ik heel mooi staan en een kleur vind ik weer zo gemaakt/bedacht.

Wat een mazzel dat die winkel in jouw buurt is want ik had die bochara wel willen hebben.



Maar waar het mij om gaat, is dat die schouw niet dezelfde kleur heeft als die muur er om heen maar er juist uit springt. Grof stucwerk is juist heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Stucwerk is fijn qua structuur hoor, haard springt er wel mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2014 19:07
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog even een update want de bank is gekomen :-) Bank is heel donkerpaars en dat staat prachtig bij de rode stoelen. Kleed bleek echter nog best lastig. Rechthoekig was moeilijk want dan zou ik een enorm kleed moeten hebben zodat de hele bank erop kan staan. Bank staat vrij in de woi kamer en een kleiner kleed was niet mooi, zag je het halverwege de bank eindigen, heel raar gezicht. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een rond rood kleed die deels onder de hoek van het loungedeel ligt en okergele kussens met paarse knopen van Hay. Koper dienblad, kleine eiken tafeltjes, ziet er echt heel mooi uit. Veel gezelliger en warmer dan het voormalige zwart en grijs.



Ben nu alleen nog op zoek naar een mooi rond rood kleed van wol. Die er nu ligt is leuk voor tijdelijk maar geen topper. Mijn wens blijkt echter best lastig. Heeft iemand ervaring met die kleden van vilten bolletjes? Blijft het mooi? Of weet iemand een mooi wol rood en rond kleed te googlen? Op maat laten maken is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hie groot moet/mag het zijn? Ikea heeft een rond rood vloerkleed van 1.30 of 1.95m: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/00271261.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een foto van je huis, ben gewoon benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 16 november 2014 @ 11:41:

Hie groot moet/mag het zijn? Ikea heeft een rond rood vloerkleed van 1.30 of 1.95m: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... 271261.Dat kleed heb ik gekocht, 195cm. Staat heel leuk vind ik maar Ik wil uiteindelijk graag een wollen kleed omdat dit synthetische kleed best statisch is merk ik. Heeft geen haast maar merk dat een rond kleed moeilijk te vinden is, laat staan ook nog eens rood en een bepaalde maat.
Alle reacties Link kopieren
Voila
Alle reacties Link kopieren
Warmte en gezelligheid zit in kleuren, en vooral in bepaalde kleuren. Jij hebt het nogal kleurloos ingericht. Je zult het dus in de kleuren moeten zoeken. Een enkele muur dus een kleur geven. Blauw is mooi, maar het is een koude kleur. Rood en dan met name dieprood is weer een warme kleur.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 16 november 2014 @ 20:43:

VoilaDank je wel! Goedegevonden zeg, echt veel keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 november 2014 @ 21:09:

Warmte en gezelligheid zit in kleuren, en vooral in bepaalde kleuren. Jij hebt het nogal kleurloos ingericht. Je zult het dus in de kleuren moeten zoeken. Een enkele muur dus een kleur geven. Blauw is mooi, maar het is een koude kleur. Rood en dan met name dieprood is weer een warme kleur.Misschien heb je er over heen gelezen maar ik had en heb rode eetkamerstoelen en een rode stoel in de zithoek en heb inmiddels een paarse bank, rood kleed en okergele kussens, geelkoperen hanglamp boven de eettafel van Tom Dixon, kunst aan de muur waaronder iets hel kleurrijks.....niet zo kleurloos meer lijkt mij. Hoef nu ook weer geen Villa Kakelbont.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven