Gewone kinderen, bestaan ze nog?

23-09-2014 09:21 501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even iets wat ik me in alle oprechtheid afvraag: gewone doorsnee kinderen, bestaan die nog?



Als ik hier op het forum kijk bijvoorbeeld, dan vliegen de termen me om de oren. ADHD, PD-NOS, autisme, hoogbegaafd of hypersensitief, kortom, ieder kind lijkt wel iéts te hebben. En anders is er in elk gezin toch wel minstens één zo'n kind aanwezig.



Zijn gewone doorsnee kinderen dan uitgestorven? Gewone kinderen, die zoals het een kind betaamt, wel eens druk, wel eens lastig, wel eens erg slim of wel eens erg verlegen zijn, zonder dat daar meteen een etiket aan vasthangt?



Ik heb altijd gedacht dat het een kleine minderheid van de kinderen betrof die zo'n "etiket" hebben, maar de laatste tijd lijkt het wel bijna ieder kind te zijn dat wel iéts heeft.



Ligt het aan mij, verbeeld ik het me, of plakken we gewoon te snel een etiket? Wie het weet, mag het zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een stap vooruit is dat er meer kennis is van "etiketjes" tegenwoordig



Een etiketje betekend ook vaak dat er betere en specifiekere hulp geboden kan worden, dat je kind maar jij zelf ook betere handvaten krijgt etc.



Een modeverschijnsel ik denk het niet. Ik ken echt niet zoveel kinderen met eem etiketje in mijn omgeving maar ik ken er wel een paar. Hier lopen twee dames rond die met grote waarschijnlijkheid een etiketje zullen krijgen. Twee ouders met ADHD. Mij heeft het etiketje niet veranderd maar het liet me wel zien dat mijn gedrag verklaarbaar is en dat ik dus met handvaten gewoon een prima leven heb
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven