Eerste WAP-date

02-02-2010 19:14 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allen,



Binnenkort hebben wij onze eerste wap-date, bij ons thuis. Graag wil ik nog wat tips en must have om er een geweldige avond van te maken.



Lec en....
Alle reacties Link kopieren
Lec ik heb een eerder topic over wappen omhoog gehaald, buiten de altijd en eeuwige zelfde discussie lees je hier daar tussen door ook wel wat ervaringen en tips.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Kan allemaal zo zijn, maar wij willen er verre van blijven.



Wanneer jij voor het eerst naar een bepaald land op vakantie gaat en het valt zwaar tegen, zal je ook niet zo snel nog een keer naar datzelfde land gaan. Dan heb je ook een beeld van dat land. Ook al hebben anderen nog zo'n prettige ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat, je zoekt toch gelijkgestemde en ik snap ook helemaal dat het soms niet klikt tussen wappers en niet wappers, maar ik ben zelf bv nuchter juist weer liever tussen wappers omdat ik de sfeer veel intiemer en warmer vind.



Dat komt overigens ook door de stellen die je daarbij benaderd want uiteraard ligt het ook aan de mensen met wie je afspreekt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Naja, je moet er gewoon niet te licht over denken. Toen we laatst onze verplichte prikjes en tests als swingers gingen halen/doen bij de GGD schrok de arts nogal dat er GHB gebruikt wordt in dat wereldje. Schijnt echt puur vergif te zijn. Gootsteenontstopper zit erin. En hoe word je een ervaren gebruiker? Door het vaak te nemen.

Laatst hadden we een date hier met een koppel wat heel ervaren in het swingen was. Deden dat echt al jaaaaaren. Hadden 1 keer gewapt en dat beviel goed. De 2e keer heeft zij een half jaar aan de anti-depressiva gezeten door de xtc. Wilden ook nooit meer iets met wappen te maken hebben.

Was de 2e zeer negatieve ervaring die we meemaakten/hoorden in ons relatief korte swingersbestaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor de commentaren en of reacties, duidelijk een andere kijk erop.

@ BGB nee hoor ik was niet geintereseerd in de tips voor de drugs..

@ Doddie liefst zou ik je een PB-tje sturen, en we zitten allebei goed in ons vel, me beide beentjes op de grond...en bevalt of valt het tegen dan is het een leermoment.



Lec
Alle reacties Link kopieren
gaston in gbl zit gootsteen ontstopper (verfafbijt) en dat is zeer slecht om in te nemen, ik denk dat je daarmee in de war bent, ghb is op basis van 2 compenten, van bazen en zuren (dus oa die gootsteen ontstopper) maar door die bij elkaar te mengen wordt het ph neutraal (daarom is ghb ook verboden en gbl dat ook voor schoonmaak wordt gebruikt niet) ghb is een lichaamseigen stof, het lichaam maakt het dus zelf ook aan. Het is korte tijd nadat je het hebt ingenomen ook niet meer terug te vinden in het lichaam



ghb is dus geprepareerd om in te nemen, en daarom ook verboden. Maar om die reden minder schadelijk dan gbl. Ghb is verslavend als je het te vaak gebruikt, maar niet bij 1 x per week gebruik (zoals alcohol ook verslavend kan worden als je het dagelijks gaat gebruiken)





Ik zeg niet dat het gezond is maar dat is roken ook niet, het is een ander middel dat men neemt en er kleven risico's aan.



Maar het anti verhaal is voldoende belicht in het ander waptopic, het lijkt me zinvoller de vragen van TO te beantwoorden en die vraagt niet of mensen wel of niet niet willen daten met wappers, niet naar de gevaren en ook niet naar anti gevoelens over drugs van anderen.

Hij wil het met gelijkgestemde doen en vraagt waar hij op moet letten.



Ik neem aan dat hij zich zelf ook wel bewust is van de keerzijde van drugs, en zoals met veel dingen in het leven zal iemand die iets wil ervaren de risico's afwegen tegen de ervaring.



In voorbeeld van gaston zie je dat iemand het probeerd en dat het niet bevalt of zelf nadelen heeft en dat die dan ook stopt. Het kan voor andere reden zijn er niet aan te willen beginnen en die afweging moet je ook zorgvuldig nemen.



Maar ik kan ook genoeg mensen die al jaren zonder problemen gebruiken en die de ervaring niet hadden willen missen.



Lec op internet kun je ook het boek "uitjebol" downloaden of je kunt het in de bibliotheek halen, daar vind je vooral wat de middelen doen en ook wat vooral niet.



Delen uit dat boek zijn ook wel geciteerd in het andere waptopic.



Voor risico's , werking en hoe je risico's kunt beperken door middel van tips lees hier wat betreft ghb:



http://www.drugsinfoteam.nl/ drugsinfo: ghb
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Lec begrijp ik uit je verhaal dat je nooit eerder hebt gebruikt?



Of ga je voor het eerst met een stel iets gebruiken?



Ik raad je aan zelf je informatie te zoeken, in de wandelwegen hoor je veel onzin van zowel tegenstanders als voorstanders.



Google en zoek op drugs infosite's, bel de drugsinfolijn, lees het boek uit je bol, laat je drugs testen en wees zelf de wijste als het hierom gaat.



Ik heb zelf wel drie maanden me ingelezen voor ik wat probeerde en zeker met de nodige twijfels,



Maar met beleid hoeft het niet dramatisch af te lopen mits je inderdaad die dingen vermeid die risico's verhogen.



Gebruik het met mate (3 a 4 x per jaar wordt aanbevolen) en houd je aan de tips.



Ik denk dat ik elke vraag wel beantwoord heb in diverse topics hierover en met het pb gebeuren hier heb ik niet veel ervaring. Maar je mag het proberen.



Ik wil je vragen echt wel beantwoorden en ik denk dat je je moet realiseren dat je tegenstanders hebt en dat het ook goed de risico's te beseffen, maar iemand die al zover is dat hij het wil proberen is de verhalen over de risico's allang tegen gekomen. Dan is het alleen nog zaak het zo te gaan proberen dat je die zo veel mogelijk beperkt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wappen kan leuk zijn, en nee, je hoeft je er niet dagen erna nog down te voelen. Ook daar is een tegenmiddeltje voor, wat je trouwens gewoon bij o.a. 'deTuinen' kunt kopen. Kom effe niet op de naam.

Maar...... wappen is alleen leuk met mensen die echt leuk zijn en die je echt vertrouwt. En dan bedoel ik ook echt. Mensen, die ook met je willen daten als je niet gebruikt.

Geen mensen die je als beginner willen overhalen door het te doen. Geen mensen die wel weten wat jij nodig hebt.

Ja, heb wat dat aan gaat een beetje een 'wap-kater' aan mijn eerste ervaring overgehouden. Want je weet niet hoe je erop reageert. Diegene, die het je geeft kan het ook moeilijk inschatten, of weet juist wel wat ie doet....

Het is dus niet zonder risico, maar dan een ander risico dan 'het snoepje'.

Ikzelf zou je aanraden om eerst eens zelf, met je eigen partner thuis te wappen, zonder iemand anders erbij.

En laat je niet te makkelijk iets aanpraten.

Maar zolang 'bewust' gebruikt, best lekker.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft die middelen erna nodig, men raad zelfs aan het alleen te gebruiken als je echt die dip ervaard, dan kun je L tryptofaan (wat de serotenine aan maakt ) of 5htp (wat het gelijk aanvult en daardoor meer omstreden is) gebruiken, ervaar je die dip niet dan is gezond eten en rusten voldoende om serontinie weer aan te maken.



Voel je op een gegeven moment niets meer van de werking van een xtc pil dan moet je langere tijd niet meer gebruiken, meer of bij slikken heeft geen zin (maar deze info vind je dus allemaal op de info site's) De serotinine is dan opverbruikt en je zal een langere pauze moeten nemen tussen gebruik wil je weer effect ervaren.



wat libby aangeeft vind ik een goede tip, doe het alleen met mensen die je goed kent en die je kunt vertrouwen. Je veilig voelen is belangrijk, toch vind ik eerst met elkaar gebruiken niet altijd een goede tip, het is vaak fijn als er iemand bij is die weet wat je hoort te voelen en die je kan begeleiden, Wij zijn vaak (nuchter) erbij gebleven als stellen het eens wilde proberen en het werd vaak fijn gevonden omdat het anders wel eens te overweldigend kan zijn en je dan kan schrikken of het te heftig kan aankomen, (andersom dat je niets merkt omdat je heel voorzichtig bent gebeurd uiteraard ook)



als je samen gebruikt en het komt te heftig aan kan het heel prettig zijn dat er iemand bij is die je kan geruststellen en evt weet wat die moet doen.



Maar ik lees dat lec al met een halve wil beginnen, nu is de ene halve de andere halve niet, je zou moeten weten hoe zwaar je xtc pil gedoseerd is, een "matig normale " xtc pil ligt rond de 70 mg, maar heek wat oudere pillen die in de omloop zijn liggen veel hoger en kunnen wel 140 tot 180 mg bevatten,, als men dan beginners aanraad een halve van een xtc pil van rond de 70 te proberen dan kun je wel zelf bedenken wat het effect kan zijn als je zo'n zelfde halve van een 140 of 180 mg pil had genomen. En veel mensen weten dus echt niet hoe hun pillen gedoseerd zijn, wat een ervaren stel een licht pilletje vind kan wel een enorm heftig aankomen bij een beginner als ze niet aan die normale dosering zitten. Dan zou je bv maar een kwart ervan moeten nemen.



het is dus eigenlijk wel belangrijk dat je weet wat je slikt.



Komt het te heftig aan drink dan jus de orange of eet zoetigheid, dat kan het effect afzwakken, blijf rustig en weet dat het minder wordt, over gaat, het is dan belangrijk dat er iemand bij je is die je kalmeert en gerust steld.



Raak je in paniek door externe factoren dan voel je je vaak in 1 klap nuchter en is het effect weg.



Thee, douchen, chocola ed versterken juist het effect van xtc ga dus zeker niet iemand onder de douche zetten waar een pil wat heftig bij uitpakt.



Deze tips kun je dus vaak terug vinden op interenet,maar je kunt ook adviezen krijgen bij drugstest centra's.



De positieve ervaringen en wat het doet kun je ook in het andere topic terug vinden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
@ Doddie, ik ben ook niet bekend hoe pb hier werkt hahhaha, maar goed je hebt heel duidelijk uitgelegd hoe en wat...risico's voors en tegens...

We hebben er ook goed overnagedacht en ons zeker niet laten opdringen..



Bedankt voor alles
Alle reacties Link kopieren
nou de voors zijn niet echt aan bod gekomen . Misschien vind je eens tijd om het andere topic door te lezen, daar zie je veel gebruikers over hun ervaringen vertellen en zal je weer heel wat nadelen en waarschuwingen krijgen,



Maar wat doet het nu en wat voegt het dan toe?



xtc in het boek "uit je bol" staat het eigenlijk heel mooi beschreven in het hoofdstuk dat gaat over sex en gebruik. (het gaat dan voornamelijk over xtc)



citaat:



Het verhoogt je vermogen andere mensen aan te voelen en gevoelsmatig te begrijpen. Het geeft je emoties meer ruimte, maakt je warm en ontvankelijk voor anderen. New age-adepten zeggen dat het je 'hartchakra' opent,. In het directe contact met je partner vloei je over van gevoelens van begrip, liefde en geluk,



even verder staat:



Een ander middel waarmee veel jonge mensen in aanraking komen, is ecstasy, bekend en populair van de house-party’s waar het de favoriete party-drug is. Ecstasy maakt een gebruiker zo zacht als boter. Zelfs de ruigste, agressieve macho wordt er een softy van. In het dagelijks leven dragen wij een onzichtbaar pantser om ons heen waarmee we ons afschermen tegen alles wta ons niet zint. Ecstasy werkt als een oplosmiddel dat dit pantser tijdelijk laat verdwijnen. Je gaat er niet van hallucineren, maar het heeft wel entheogene eigenschappen. Het middel confronteerd de gebruiker niet met een andere werkelijkheid, maar kan bijdragen tot het inzicht dat er "meer" is dan het leven van alledag. Er zijn argeloze gebruikers die dankzij ecstasy voor het eerst ontdekken dat ook zij gevoelens van liefde en verbroedering kennen die zo diep waren weggestopt dat ze vergeten waren.



Kort nadat je het middel - meestal in de vorm van een pil, soms als een poeder - hebt ingenomen, ga je je prettig en "zacht" voelen. Agressie en andere spanningen verdwijnen. Er ontstaan gevoelens van liefde voor alles en iedereen en je wordt je bewust van de schoonheid van muziek, de natuur of een gelief



persoonlijk:



iemand zei me ooit eens "normaal denk je, met xtc op voel je" en dat vond ik ook wel een mooie omschrijving.



Wat ik je al aanraadde probeer zelf veel info te vinden, want veel wat je hoort (van zowel voor als tegenstanders) klopt niet, en je komt ook wel eens tegenstrijdigheden tegen, je zal dan op je eigen gevoel en ideeen moeten afgaandie je weer naast de dingen legt die je al hebt gelezen.



Besef dat men alle risico's bespreekt, maar dat niet iedereen tegen elk risico aan loopt, maar je zal maar net de gene zijn die er wel mee te maken heeft, als je echter de folders leest over bv alcohol en tabac dan schrik je je ook te pletter.



Dat was bv voor mij bv een afweging om me te realisren dat ook niet iedereen die problemen met alcohol/tabac ondervind. Ondanks de gevaren toch het te gaan proberen, maar dat was MIJN overweging, het kan zijn dat een ander er juist wel voor terug deinst.



Je kan echter niet zeggen " dat heb ik nooit geweten" als je er wel de dupe van wordt.



Het is dus je persoonlijke afweging een bepaald risico te lopen tegen een ervaring die je wil hebben.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
hmm lekker, al vaker gedaan maar wis niet dat het wappen hete,

weer iets bijgeleerd
als het maar lekker is
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou het toch met doddie zijn.....?
Alle reacties Link kopieren
1 keer gedaan.. En van sex kwam er weinig gezien ik 4 uur een plafond heb bewonderd.. Best sneu
Plafond staren...o ja dat is sexy!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 26 september 2014 @ 09:35:

Plafond staren...o ja dat is sexy! Dat hangt misschien van het plafond af.... even nadenken... nee, waarschijnlijk toch niet:-)
Al 5 jaar naar het plafond staren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven