Entertainment
alle pijlers
Sylvie vd Vaart 44 kg
donderdag 10 juli 2008 om 10:10
http://starlounge.celebs.nl.msn.com/index.cfm?objectid=29113
Rafael en Sylvie van der Vaart genieten momenteel van een welverdiende vakantie in Marbella meldde Evert Santegoeds dinsdag bij SBS Shownieuws. Ook hier blijft het glamourkoppel niet buiten het oog van de camera. De roddelbladen zochten het stel op in de Spaanse badplaats en fotografeerde Rafael terwijl hij met zoontje Damian voetbalde op het strand.
Ook werd er met Sylvie gesproken over haar huidige figuur, want het kan niemand ontgaan zijn dat de voetbalvrouw wat kilootjes lichter is geworden de afgelopen tijd. Sylvie (30) vertelt openhartig dat zij met een lengte van 1.58 momenteel 44 kg. weegt.
Dat is een bmi van 17,6....te licht dus
Vind haar er niet broodmager uitzien maar met wat kilootjes meer toch wel mooier
Rafael en Sylvie van der Vaart genieten momenteel van een welverdiende vakantie in Marbella meldde Evert Santegoeds dinsdag bij SBS Shownieuws. Ook hier blijft het glamourkoppel niet buiten het oog van de camera. De roddelbladen zochten het stel op in de Spaanse badplaats en fotografeerde Rafael terwijl hij met zoontje Damian voetbalde op het strand.
Ook werd er met Sylvie gesproken over haar huidige figuur, want het kan niemand ontgaan zijn dat de voetbalvrouw wat kilootjes lichter is geworden de afgelopen tijd. Sylvie (30) vertelt openhartig dat zij met een lengte van 1.58 momenteel 44 kg. weegt.
Dat is een bmi van 17,6....te licht dus
Vind haar er niet broodmager uitzien maar met wat kilootjes meer toch wel mooier
vrijdag 18 juli 2008 om 12:17
Dat van die kleding ben ik met je eens, en ik vind 't belachelijk om bij kleine kinderen te zeggen dat ze er 'het lijf niet voor hebben' bijvoorbeeld. Ik heb wel 't idee dat het woord 'dik' voor mij een positievere bijklank heeft dan voor jou, ik vind normale kinderen inderdaad lekker dik, en dat hoort zo bij kinderen van die leeftijd, die zitten nog flink in 't vel en vet en straks groeien ze daar vanzelf in. Als zulke kleine kinderen dun zijn vind ik dat niet gezond.
Ik heb bv. zelf ook 'lekker dikke armen' en vind dat eigenlijk gewoon positief. Mijn benen zijn heel stevig en dat voelt heerlijk als ik bv. aan 't dansen ben. Ik zou dat allemaal best 'dik' kunnen noemen maar ik ben eigenlijk heel slank en mijn bmi is rond de 20 gok ik. Als iemand zou zeggen 'die dikke billen van jou' zou ik dat zeker als een compliment opvatten.
Ik heb 't uiteraard niet over zo extreem obees als een Michael Moore, als ik 't woord 'dik' in de mond neem.
vrijdag 18 juli 2008 om 13:18
Ik vind het erg onverantwoordelijk om kinderen met een normaal postuur dik te noemen zoals de kinderen van Maxima en Willem-Alexander.Ik vind ze totaal niet dik.En iedereen heeft een ander bouw.Maar soms vind ik dat de nadruk op slank te groot is.Kijk maar eens naar de modellen op de catwalk.Er zijn er maar weinig die van natuur 50 kilo bij 1.80 wegen en tenger en fijn gebouwd is iets heel anders en dat ziet er weer anders eruit dan die modellen op de catwalk waar vaak de botten uitsteken.
vrijdag 18 juli 2008 om 14:05
Ik snap heel goed dat jij met lekker dik, en dan vooral in combinatie met gewoon gezonde kinderen, iets positiefs bedoelt. En zo zou het eigenlijk ook moeten zijn. Maar helaas is het zo dat, en dat geldt denk ik niet alleen voor mij, het woord dik vaak als iets negatiefs wordt gezien.
Ik kan me voorstellen dat als je tegen iemand zegt: wat ben je lekker dik, dat diegene als hij totaal geen referentie kader heeft, hopelijk meer de nadruk legt op het woord lekker dan op het word dik. Maar als iemand anders vervolgens zegt: eet die taart maar niet, want dat is niet goed voor je, daar word je dik van. Dan krijgt dik een negatieve klank, want ongezond. Als de eerste persoon een maand later weer zegt: wat ben je toch lekker dik, dan is de kans groot dat de nadruk op het woord dik komt te liggen en de persoon in kwestie zichzelf dus als negatief (want dik was immers ongezond) gaat zien.
Dus dat JIJ lekker dik als positief bedoelt, kan door een ander misschien niet zo opgepakt worden, omdat er zoveel andere negatieve associaties kleven aan het woord dik.
Maar goed lekker dun kan je ook zowel als iets positief als negatiefs zien. Te dun is niet mooi, maar bij veel mensen nog altijd beter dan te dik.
Ik werd wel eens door een concierge op school aangesproken met 'hé, bolle!' Vond ik niet leuk, en ik kon daar met de beste wil van de wereld niks positiefs aan vinden.
vrijdag 18 juli 2008 om 16:10
Ik vind het af en toe ook best lastig om uit te vissen hoe mensen iets bedoelen.Ik had een keer een kort rokje aan toen een oudere man zei dat ik van die ''mooie,dikke benen'' had.Het woord ''mooi'' vond ik leuk om te horen maar niet in combinatie met ''dik''.Maar achteraf gezien denk ik dat hij gewoon bedoelde dat ze mooi stevig of gespierd of in proportie waren want oudere mensen drukken zich soms een beetje anders uit,ook zoals het woord ''hollands welvaren''wat ik tegen ben gekomen in een paar postingen hier en ook evengoed de uitdrukking ''gevuld figuur'' wat ik een keer van een colega te horen krijg.Maar hij zei gelukkig ook gelijk dat hij het niet negatief bedoelde (waarschijnlijk net hetzelfde als bovengenoemd voorbeeld).Ieder mens heeft een ander manier van uitdrukking en iedereen verstaat weer iets anders onder dik of dun etc...
zaterdag 19 juli 2008 om 19:08
zaterdag 19 juli 2008 om 20:13
Eigenlijk vind ik dit heel jammer, het is inderdaad zoals Draaiorgel zegt, dik heeft een heel negatieve bijklank gekregen.
In Brabant zeggen we soms ipv ik zit helemaal vol, na 't eten, ik ben helemaal dik. Ik verhuisde naar de Randstad en zei 't dan soms nog weleens zonder na te denken waarop altijd mijn tafelgenoten als door bijen gestoken in de bres sprongen om mij er toch vooral van te overtuigen dat ik Echt Niet dik ben. Dat geeft goed aan dat dik idd als heel negatief wordt gezien. Erg jammer vind ik.
Misschien moet ik erbij vertellen dat ik sinds een tijdje in Zuid Europa woon, en mijn vriend uit 't Caribisch gebied komt, en ik merk dat hier dik niet persé negatief is. Hé bolle, daar kan ik ook niets positiefs aan bedenken, hoewel ik op de middelbare school ook zelf mensen zo weleens noemde ( overigens absoluut niet om te beledigen, maar begrijp nu dat 't wel zo overkomt). Ik denk dat in geen een gebied echt vadsig Michael Moore dik, mooi gevonden wordt. Maar hier hoor ik bv. elke dag liedjes over hoe mooi dat meisje is met haar ronde billen, hoe lekker vol zij is, hoe heerlijk zacht zij is, hoe voluptueus, etc. Als jongens me willen versieren bij 't uitgaan gaat dat ook met woorden over je lichaam (ik kan 't niet eens vertalen, bedenk nu dat wij in 't Nederlands weinig woorden hebben voor bv tremendo cuerpazo) en het wordt vooral mooi gevonden als je heupen draaien, en je borsten schudden en je een taille hebt die goed afsteekt tegen een paar flinke billen en heupen, bijvoorbeeld. Ik heb absoluut geen Jennifer Lopez billen, maar mijn vriend zegt bv. (als compliment!) wat zijn je billen mooi zo (in die broek bv.): lekker groot!!! Je kan iemand ook best aanduiden als 'dat dikkertje' (la gordita), en dat is absoluut niet negatief. Ik denk dat ik daardoor wel beïnvloed word.
zaterdag 19 juli 2008 om 20:43
Ik vind dat iemand eens een topic moet starten over een celeb die iets te dik is en dus een BMI heeft van 'te zwaar' , net over de grens van normaal gewicht. Ik denk dat veel vrouwen hierin vallen trouwens.
Daar wordt dan niet zoveel over gezeikt als over vrouwen die toevallig net onder het BMI van normaal zitten.
Kijken of daar ook zoveel reacties over komen.
Wat een gedoe met die gewichten.
Daar wordt dan niet zoveel over gezeikt als over vrouwen die toevallig net onder het BMI van normaal zitten.
Kijken of daar ook zoveel reacties over komen.
Wat een gedoe met die gewichten.
zaterdag 19 juli 2008 om 21:12
Een hele hoop foto's, voor de liefhebbers
Misschien moet ze dat haar niet zo blonderen. Ook daarvan gaat ze er niet echt frisser uit zien (het combineert niet met haar gebruinde huid).
Misschien moet ze dat haar niet zo blonderen. Ook daarvan gaat ze er niet echt frisser uit zien (het combineert niet met haar gebruinde huid).
zondag 20 juli 2008 om 13:31
Ik ben helemaal dik....nog nooit gehoord deze uitdrukking.Maar kan me voorstellen dat mensen een beetje raar zullen kijken i.v.m. deze opmerking omdat deze vrij onbekend is.En spreek zelf ook Spaans.Maar als iemand tegen mij ''la gordita'' zou zeggen dan zou ik daar toch niet van gediend zijn eerlijk gezegd.
Ik herinner me trouwens aan iets wat Anna Nicole Smith ooit over haar baby zal hebben gezegd toen ze nog leefte.Ze wilde dat er geen gram vet aan haar baby zou zitten omdat ze ''een sexy baby''wilde hebben.Waarom moet een baby toch sexy zijn?Dat is toch pas vanaf een jaar of 16???Een baby moet toch niet superslank zijn maar juist een beetje vet hebben.Mijn nichtje van 1,5 jaar is tenger gebouwd en was wat slanker dan de gemiddelde baby omdat ze de bouw van haar vader geerft heeft.Nu is ze iets aangekomen.Maar ik snap dus de overdrevene nadruk op slank soms niet.We kunnen niet allemaal maat 34 hebben.
zondag 20 juli 2008 om 13:43
Okay,ff een paar interessante feiten:Was gisteren bij de kapper en heb in het een of andere roddelblad iets over Silvie van der Vaart gelezen.
1)Ze gaat 5 keer per week naar de sportschool.Okay,opzich niets mis met veel sporten want ik zou ook graag 5 keer per week naar de sportschool willen in plaats van 3 keer en die 6 uur per week die ik sport (soms 7)maar wel omdat het leuk is maar heb een fulltimebaan en dan wordt het teveel.Als je zoveel sport als Sylvie zorg dan ervoor dat je voldoende eet en jezelf ook iets lekkers gunt op zijn tijd!
2)Haar personal trainer zegt,of misschien beweert zij dat zelf:Dat haar 44 kilo goed bij haar lichaamsverhoudingen zouden passen.Als haar trainer dat echt heeft gezegd dan vind ik dat niet verantwoordelijk om iemand in een bmi van 17,6 te houden.Ze zou dus 46,5 kilo moeten wegen voor een bmi van 18,5.En zoals al gezegd zou ik haar met 50 kilo en een bmi van 20 er gezonder eruit vinden zien want dan ben je nog steeds mooi slank.
3)Ze zegt dat ze op haar eten let.Dat vind ik opzich prima,al vind ik het een verschil dat je op je eten let of dat jij jezelf uithongert.Ik versta onder ''op je eten letten'' gezond en voldoende eten,sporten en jezelf af en toe verwennen.Sylvie zegt dat ze bewusst een locatie heeft geboekt voor haar vakantie waar ze ook extra kan gaan sporten zodat zij zich niet schuldig hoeft te voelen als ze zich een keer heeft laten gaan.Sporten vind ik prima en ook op vakantie,maar op deze manier vind ik dit toch wel vrij obsessief overkomen of heb ik het aan het foute eind?Dat ze slank wil blijven dat begrijp ik wel maar moet jij jezelf dan alles ontzeggen?En nogmals,als ik haar huidige fotos bekijk dan vind ik dat er best 4-6 kilos erbij mogen.Op het foto van Costa vind ik haar nog geen eens stevig,hooguit maat 36 en nu heeft ze nog geen eens maat 34.Maar goed,ze zoeken het maar verder zelf uit.
Genieten hoort ook bij het leven(bedoel daarmee niet dat je een hele koekjestrommel leeg moet eten ha ha ) en ik heb lekker gisteren genoten van het uit eten gaan en mezelf niet schuldig gevoeld achteraf.
1)Ze gaat 5 keer per week naar de sportschool.Okay,opzich niets mis met veel sporten want ik zou ook graag 5 keer per week naar de sportschool willen in plaats van 3 keer en die 6 uur per week die ik sport (soms 7)maar wel omdat het leuk is maar heb een fulltimebaan en dan wordt het teveel.Als je zoveel sport als Sylvie zorg dan ervoor dat je voldoende eet en jezelf ook iets lekkers gunt op zijn tijd!
2)Haar personal trainer zegt,of misschien beweert zij dat zelf:Dat haar 44 kilo goed bij haar lichaamsverhoudingen zouden passen.Als haar trainer dat echt heeft gezegd dan vind ik dat niet verantwoordelijk om iemand in een bmi van 17,6 te houden.Ze zou dus 46,5 kilo moeten wegen voor een bmi van 18,5.En zoals al gezegd zou ik haar met 50 kilo en een bmi van 20 er gezonder eruit vinden zien want dan ben je nog steeds mooi slank.
3)Ze zegt dat ze op haar eten let.Dat vind ik opzich prima,al vind ik het een verschil dat je op je eten let of dat jij jezelf uithongert.Ik versta onder ''op je eten letten'' gezond en voldoende eten,sporten en jezelf af en toe verwennen.Sylvie zegt dat ze bewusst een locatie heeft geboekt voor haar vakantie waar ze ook extra kan gaan sporten zodat zij zich niet schuldig hoeft te voelen als ze zich een keer heeft laten gaan.Sporten vind ik prima en ook op vakantie,maar op deze manier vind ik dit toch wel vrij obsessief overkomen of heb ik het aan het foute eind?Dat ze slank wil blijven dat begrijp ik wel maar moet jij jezelf dan alles ontzeggen?En nogmals,als ik haar huidige fotos bekijk dan vind ik dat er best 4-6 kilos erbij mogen.Op het foto van Costa vind ik haar nog geen eens stevig,hooguit maat 36 en nu heeft ze nog geen eens maat 34.Maar goed,ze zoeken het maar verder zelf uit.
Genieten hoort ook bij het leven(bedoel daarmee niet dat je een hele koekjestrommel leeg moet eten ha ha ) en ik heb lekker gisteren genoten van het uit eten gaan en mezelf niet schuldig gevoeld achteraf.
zondag 20 juli 2008 om 21:49
Dat je Spaans spreekt, wil natuurlijk niet zeggen dat je de cultuur kent of weet hoe bepaalde woorden of uitdrukkingen bedoeld zijn. Dat jij er niet van gediend zou zijn zegt dat al. Ik vond 't in 't begin ook niet leuk om geroepen te worden met tssk tssk zoals wij een hond wegjagen, maar het is hier nu eenmaal niet beledigend bedoeld (en in Latijns Amerika nog minder). Hetzelfde met gorda of gordita, ik heb er nog nooit iemand stennis om horen maken en niemand ziet 't ook als beledigend.
(overigens: kijk eens op youtube 't liedje 'miss fatty' van million stylez: http://www.youtube.com/watch?v=ivMa1B3cRdw die meiden zijn helemáál niet vet, een beetje hetzelfde idee: miss fatty is absoluut niet negatief, juist positief, maar als jij engels spreekt en er niet van gediend zou zijn, geeft dat alleen maar aan dat je wel kan vertalen maar niet écht weet wat er met woorden bedoeld wordt).
Ik dacht gister nog even na over dit topic en herinnerde mij toen een grappig compliment van een paar weken geleden. Ik ben erg slank, en heb bv. kleine borsten en billen. Ik sport wel veel en heb daardoor een stevig en gespierd lichaam, flinke benen, een duidelijk gemarkeerde taille etc. Ik ben dus niet dun (of: een spaghetti zoals hier wel gezegd wordt ), ik heb eigenlijk zo ongeveer het lichaam van die meiden uit de clip die ik hiervoor noemde (miss fatty). Een tijdje terug zeiden twee jongens tegen mij: 'jij bent wel slank, maar je hebt toch een heel mooi lichaam'. Zie jij 't voor je in Nederland .
Een baby moet inderdaad een beetje vet hebben, he-le-maal mee eens, een teken van gezondheid! Maar ik snap dan niet die ophef over 'een lekker dikke baby' want dat mag je dan weer niet zeggen? Terwijl je zelf onderkent dat een baby vet moet hebben????
zondag 20 juli 2008 om 22:59
Ik ken de cultuur wel een beetje,maar weet zeker niet alles en dat geef ik ook toe.Kan daar ook veel van leren.Maar kijk,het zit zo:Ik heb in mijn verleden af en toe lelijke opmerkingen i.v.m.figuur te horen gekregen(onder andere van mijn ex en hij kneep geregeld in mijn buik)en ben er af en toe nogal gevoelig voor,alleen tijdens baalmomenten.Als iemand ''dikke'' of ''dikke kont'' tegen mij zou zeggen dan hoor ik mezelf niet dankjewel zeggen,niet lullig bedoeld hoor.Ik ben het nou eenmaal niet gewend,wordt daar onzeker van en dan ben ik zeker niet de enige.En dat met die dikke baby ging toch over de kinderen van Maxima en Willem-Alexander.Ik heb het ff niet goed onthouden.
Bedankt voor die tip met die clip!Zal het eens gaan kijken als ik tijd heb.En leuk dat je een compliment hebt gekregen.Geniet daarvan!Het is niet zo dat ik nooit complimenten krijg hoor.Deze onthou ik ook altijd en denk daar gewoon aan want dat helpt me door baalmomenten heen.
Was mijn uitleg helder genoeg?Heb lang over deze posting gedaan.
Zo en nu wil ik weer ontopic gaan.
Bedankt voor die tip met die clip!Zal het eens gaan kijken als ik tijd heb.En leuk dat je een compliment hebt gekregen.Geniet daarvan!Het is niet zo dat ik nooit complimenten krijg hoor.Deze onthou ik ook altijd en denk daar gewoon aan want dat helpt me door baalmomenten heen.
Was mijn uitleg helder genoeg?Heb lang over deze posting gedaan.
Zo en nu wil ik weer ontopic gaan.
donderdag 24 juli 2008 om 22:05
Heb vandaag op mijn werk de beau monde gelezen waar sylvia voor een keer hoofdredactrice was gelezen.
Mijn haren stonden recht over eind van ergernis.
Had eigenlijk nooit een (voor)oordeel over haar,was vrij blanco.
Nou,nu niet meer,wat een zelfingenomen verwaand nest.
Alleen maar duur duur duur.
nou ja,voor wie geld over heeft voor dat stomme blad:
Lees zelf maar...........
Licht 1 tipje van de sluier op;
Syl neemt af en toe een softijsje en eet dan ZELFS het hoorntje van koek op
Boy oh boy,wie weet kom je er wel een microgram van aan....
Mijn haren stonden recht over eind van ergernis.
Had eigenlijk nooit een (voor)oordeel over haar,was vrij blanco.
Nou,nu niet meer,wat een zelfingenomen verwaand nest.
Alleen maar duur duur duur.
nou ja,voor wie geld over heeft voor dat stomme blad:
Lees zelf maar...........
Licht 1 tipje van de sluier op;
Syl neemt af en toe een softijsje en eet dan ZELFS het hoorntje van koek op
Boy oh boy,wie weet kom je er wel een microgram van aan....
vrijdag 25 juli 2008 om 08:11
vrijdag 25 juli 2008 om 08:52
Ik gooi het hoorntje altijd weg. Niet omdat daar calorieen in zitten, maar omdat ik het niet te vreten vind. Die lichte hoorntjes dan, die iets donkere (die wafelachtige) die vind ik dan weer wél lekker. Tegenwoordig neem ik ook vaak een bakje, ipv een hoorntje, wel zo makkelijk. Twee lepeltjes erbij: een voor mij en een voor mijn dochter. Dochter en ik zijn niet bang om aan te komen.
Hoorntjes van Cornetto vind ik ook lekker, want daar zit chocola onderin.
Goh, wat een interessant verhaal.
Hoorntjes van Cornetto vind ik ook lekker, want daar zit chocola onderin.
Goh, wat een interessant verhaal.
vrijdag 25 juli 2008 om 10:41
Lekker zijn die hoorntjes van cornetto he. Wat wel vreselijk irritant is: als het hoorntje precies op dat chocoladepunt al gebroken is in de verpakking.
Kreeg er vorige week een serieuze driftbui van.
On-topic. Ik vind op die foto-site die iemand net postte veel vreemde uitspraken van sylvie staan. Wel mooie foto: die helemaal onderaan waar ze haar zoontje omhelst.