Meer genieten van mijn dochter

26-09-2014 14:46 30 berichten
Hoi dames,



Ik ben op zoek naar wat advies. Voor, tijdens en na mijn zwangerschap heb ik nogal wat dingen voor mijn kiezen gehad, o.a. een IVF behandeling, mijn moeder die ongeneeslijk ziek is, mijn man die na de geboorte van onze dochter het moeilijk heeft gehad en de rest van mijn verlof heb ik met moeite uitgezeten, had veel moeite met het altijd thuis zijn. Kortom, al een goed jaar is er eigenlijk altijd wel wat. Ondanks dat heb ik wel genoten van mijn zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd.



Momenteel verkeer ik in iets rustiger vaarwater, ik werk weer en heb een goede balans gevonden. Het is nog niet helemaal zoals het hoort te zijn, maar ik neem mijn tijd. Maar omdat ik nog vaak zoek naar ontspanning om te kunnen ontladen, merk ik dat ik niet zo geniet van dochter zoals ik het zou willen.



Zijn er activiteiten die ik zou kunnen doen met haar, of leuke spelletjes, leuke plekken om te bezoeken? Ik zou niet over een jaar terug willen kijken op deze tijd en er spijt van hebben dat ik zo hard bezig was er weer bovenop te krabbelen. Ik merk toch als ik speel met mijn dochter dat ik vlinders krijg, geniet van haar lach en haar liefde voor mij. Toch als ze huilt merk ik dat ik het er nog zwaar mee heb dus daarom zoek ik nog wat meer geniet momentjes.



Ik hoop op goed advies, bedankt in ieder geval.
Bedankt voor het hart onder de riem dames, dat doet wel goed. Een kleine baby entertainen vind ik inderdaad best lastig merk ik, gelukkig vermaakt ze zichzelf ook goed onder haar baby gym en kan ze zich wel even vermaken op haar buik. En verschonen en in bad doen zijn leuke momenten, we maken het zo leuk mogelijk voor haar. In ieder geval fijn dat ik niet de enige ben die af en toe denkt: wat moet ik nu met haar doen? En dat ik niet de enige ben die zich best wel uitgeblust voelt.



Elein: bedankt voor de bakfiets tip. Ik was mij wel aan het oriënteren op een fiets, maar nu zou ik dan al eens naar mijn moeder kunnen fietsen of naar mijn schoonfamilie. Of naar een café of kinderboerderij in de buurt. Ben direct verliefd geworden op de Johnny Loco fiets...



Vlak bij mijn werk geeft een vrouw les in het binden van de draagdoek. Ik denk dat ik mij daar eens in ga verdiepen en eens langs ga. Bedankt voor de goede tips!
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mogelijk naar haar kijken, met haar kletsen en haar mooie lachjes vastleggen in je geheugen en op foto's.

Dat is toch het meest genieten. Echt activiteiten...ze is nog zo jong. Volgens mij geniet je toch het meest van die basale dingen.

En natuurlijk is het lastig als je haar hoort huilen, maar echt die momenten ben je (mits t niet extreem is tenminste) over n jaar zo goed als vergeten terwijl alle mooie momenten vastgelegd zijn in je hoofd. (Zo werkt dat hier tenminste...ben net een paar weekjes geleden bevallen van de 2e, en ècht ik was vergeten hoe intens rot het voelt als je kleintje huilt).
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
het is werkelijk nooit bij me opgekomen dat ik mijn baby moest vermaken.

het is een baby. De hele wereld is nieuw voor haar, alles is nog interessant. In de box liggen en naar de lucht kijken of naar de eigen handjes en voetjes is interessant.

Mijn baby wilde wel altijd graag bij mij in de buurt zijn, dus als ik aan het koken was zat hij in de keuken in een wippertje enz. en later gewoon op de grond, inde box,of op de bank naast me.

Verder deed ik alles wat ik voorheen ook deed kind mee in de wagen. Ik heb eindeloos gewinkeld met hem, hij sliep gewoon in de wagen en als hij wakker werd ging ik even ergens zitten om hem te voeden.

toen hij wat groter werd ging ik ook veel naar de kinderboerderij, eendjes water geven, fietsen ed. maar kleine kindjes vinden de hele wereld nog interessant zonder dat je iets bijzonders hoeft te doen.



en verder....give yourself a break.... je bent net moeder na een lang voortraject wat ook emotioneel zwaar was, en dan je moeder nog. neem je rust en doe waar jij zin in hebt, je kindje vindt veel ok als jij er maar bij bent.

Frutje schreef wat ik dacht: laat het los! En niet zo streng voor jezelf zijn! Ook zonder allerlei zware dingen vind ik een baby hard werken en emotioneel pittig! En ik gok zo'n 99% met ons



Winkelen etc is leuk als je baby ook rustig en zoet in de wagen ligt. Ik had altijd een soort luchtalarm bij me in de Hema .



Hier ook samen in bad gaan. Zoon is 2,5 en wil of steeds graag samen in bad. Elke zondagavond, echt een ritueel waar ik erg van geniet. Nu met babydochter zijn het idd de 'kleine momentjes'. Op haar buik blazen bij het verschonen, samen haar teentjes en vingertjes tellen, samen mamma's handen en vingers onderzoeken....ik ben me daar meer bewust van.



Ga eens onderzoeken wat voor jullie beiden werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 27 september 2014 @ 09:25:

eendjes water geven,de eendjes in jullie park zwemmen in het brood?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven