Hoe een USB-stick beveiligen

29-09-2014 13:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet een (eenvoudige) manier om een USB-stick te beveiligen.

Ik heb best veel informatie op mijn stick staan, die ik liever niet met iedereen deel.

Wie hoe de stick te beveiligen of een goede stick met een beveiliging erop?



Alvast bedankt, Kimm
Alle reacties Link kopieren
De meeste beveiligingen zijn zo te kraken.
http://usb-safeguard.findmysoft.com/
Alle reacties Link kopieren
De mens is de zwakke schakel in elke vorm van computerbeveiliging. Elke vorm van elektronische beveiliging is uiteindelijk ook weer te kraken. Dat kluisje hierboven is dus echt de beste tip.



Als je jezelf niet vertrouwd met het verbergen en bewaren van een usb-stick is dat gewoon dus niet het goede medium voor je om dingen op te bewaren die je niet wil delen. Dan kun je misschien nog beter een (cryptografisch) beveiligde oplossing in the cloud zoeken dan op een stickje.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon een programma als folder lock gebruiken om individuele mappen en bestanden op de usb stick met een wachtwoord te beveiligen? Draait zelfs in stealth mode.



Edit: ik bedoelde dat in de zin van, dat draait toch ook op een usb stick? Zolang je het programma maar op de stick zet?
Gone to find myself. I went that way ---->
Als je enkel Windows gebruikt: Bitlocker To Go.



Tot voor kort was er een zeer valabel open source alternatief: TrueCrypt, maar de ontwikkeling daarvan is als gevolg van het NSA debacle gestopt.
USB is geen medium om dingen permanent op te slaan. Zeker geen belangrijke informatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven