Voorjaar 2015 zwanger worden

17-09-2014 14:55 2933 berichten
Voor alle dames die in het brede begrip van voorjaar 2015 zwanger willen worden. Het merendeel van de dames die nu meeschrijven begint namelijk al in december/januari



Mocht je je graag willen aansluiten om mee te schrijven, ben je van harte welkom!



Gebruikersnaam: voorjaar2015

Wachtwoord: zwanger2015
NaamLeeftijd(v/m)GestartKindjeUitgerekendBevallenBijzonderheden
Italiagirl30/31November 2014Tweede08-07-2015 van een dochter!woont in Italië
Zwaluwtje198133/30November 2014Eerste04/10/2015ronde 3
Alfalfalfa35/35December 2014Eerste08/11/201519-11-2015 van een dochter!
Mywickedlife30/31Januari 2015Eerste04/12/2015ronde 3
Rooos8826/32November 2014Eerste08/12/2015??-12-2015 van een dochter!ronde 4
_butter_fly_28/31Januari 2015Eerste18/12/2015??-12-2015 van een zoon!
albalopez26/29December 2014Eerste07/01/2016woont in Spanje
Lilapie29/31December 2014Eerste22/01/201620-01-2016 van een zoon!woont in Zweden
Korfje1328/30Maart 2015Eerste09/07/2016??-07-2016 van een zoon!PCOS, 1e ronde met clomid
Ikbenik4929/33Eerste25/07/2016??-07-2016 van een zoon!PCOS, 1e ronde met clomid
Drika7935/28December 2014Eerste27/09/2016??-09-2016 van een zoon!ronde 11, vroege mk juli en aug
lux.27/31November 2014Eerste10/05/2017??-04-2017 van een zoon!zaad ↓ IVF1/cyclus 23
Missyd, Mvr.Wolle, tanha, AAJJ, Moon_beam we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. afwezigheid. Klopt gerust weer eens aan!
anoniem_207518 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 01:22
38.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@understatement: grofweg zitten we ongeveer op hetzelfde inkomsten/uitgavenpatroon denk ik, dus dat moet bij beiden vast lukken Ik ben wel blij met ons goedkope huis, we keken eerst naar 900E kale huur per maand en dat was toch wel tegengevallen denk ik



@sparen: qua spaarpotje heb ik nu nog voldoende, ik vind het vooral een fijn idee dat móchten we nou enorm krap komen te zitten, dat ik dan kan lenen. Maar mocht man zonder baan komen te zitten en ik nog niet afgestudeerd zijn heb je alweer recht op extra stufi omdat je moeder bent etc., en dan met lenen erbij kunnen we zelfs het worst case scenario overleven denk ik, en zal mijn schuld nooit mega hoog worden aangezien die nu nog 0.00 euro is.



@IACK: ik weet ook niet precies wat het is, zal het man wel eens vragen, die weet dat soort dingen.



@sog: hier is het heeeeeel moeilijk omdat ik dus alleen nog een paar tentamens heb waar ik nog op moet herkansen maar helemaal geen les meer en dan raak je er helemaal uit en denk je: ach da's nog zooooo ver weg, maar voor je het weet komt het opeens heeeeeel dichtbij. Nou ja, volgende week begin ik ECHT haha



@koffie: lijkt me gezellig, maar dan het liefst ergens in november, want mijn eerste tentamen komt eraan en heb nu dus even mijn avonden en weekenden nodig voor mijn tentamen
Alle reacties Link kopieren
@ understatement als ik mijn diploma heb beginnen we. Tot die tijd gebruiken we condooms.



@sparen wij houden ongeveer 700 euro over na aftrek van alle vaste lasten en boodschappen. Wel huren we nu en willen we over een aantal jaren kopen als we een mooi bedrag hebben gespaard. Dus we sparen gemiddeld 600 euro per maand.



Vriend en ik hebben in december een weekendje weg naar her buitenland geboekt. Nu kan het nog.
Alle reacties Link kopieren
@koffie: Leuk! Dan kijken we in november wel even



@budget: eigenlijk best prettig om dat zo even te vergelijken!



@buitenland: Leuk ikbenik! Wij hadden het er gisteren ook over om in de kerstvakantie misschien even weg te gaan, wel duur natuurlijk. Maar dan hebben vriend en ik wel beide vrij en ik vind ook dat we dat nog wel hebben verdiend.

En dan gaan we denk ik binnenkort ook maar eens beginnen met uitzoeken hoe we in de zomer op vakantie gaan, want als we met de auto door Scandinavië willen gaan, moet er wel wat gepland worden

En hopelijk ben ik dan al zwanger, maar dat zien we dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buddy op de universiteit hier is vader geworden! Ik wist niet eens dat hij een vriendin/vrouw had en dat ze hier plannen voor hadden. Op zich niet zo vreemd natuurlijk, maar aangezien hij het er vaak over had dat hij thuis nog veel werkte, ging ik er vanuit dat hij hier single was. De baby is een heel lief en mooi jongetje, heb ik op de foto gezien. En nu wil ik alleen nog maar meer ook een kindje



Ik vermoed overigens dat mijn buddy de kostwinner is en heb geen idee of zijn vrouw ook werkt. Hij is niet Nederlands en ik vermoed zij ook niet, dus zo makkelijk is het niet om werk te vinden. Ik ben erg nieuwsgierig hoe zij dit gaan regelen, zal het eens vragen als hij weer op de universiteit is
Alle reacties Link kopieren
@buitenland: leuk! Wij willen misschien toch maar kerst met z'n tweetjes gaan vieren, want hopelijk is dat de laatste kerst met z'n tweetjes for a looooong time



@nieuwe vader: wat leuk! Een oud huisgenootje van mij staat ook op het punt om te bevallen maar heb nooit zoveel contact met haar, zag het op facebook! Zo leuk he, newborns pfff ik hoop zo dat ik snel zwanger ben
@buitenland: leuk, ikbenik! Ik ga nog een weekendje naar Griekenland en de kerstvakantie in costa rica (mogelijks ben ik dan al zwanger: spannend!)

Waar ga je naar toe, als ik vragen mag?



@zaterdag: nou dat was een verloren dag, zeg. Ongeveer de hele dag geslapen / op de bank gelegen. Heb de film "what to expect while you´re expecting" gezien. Hmmm, niet de beste film voor nu, het begint nog meer te rammelen!



@geld: Nja, ik kan dus helemaal niet klagen. Ik spaar ongeveer 1000 euro per maand. Geen idee wat mijn man spaart, ik vermoed ongeveer 500 euro. Elke maand hebben we ook wat geld over op de gezamenlijke rekening, maar dat proberen we te gebruiken om reizen en uitstapjes te betalen.



Als ik m´n ouderschapsverlof neem, ga ik wel wat omlaag in inkomen. Maar dat is mijn keuze, zodat ik die 480 dagen betaald ouderschapsverlof zo lang mogelijk kan spreiden. Ik neem dan wellicht 5 dagen per week ouderschapsverlof (zaterdag en zondag niet) en word dan 5/7 van m´n loon uitbetaald.



@ongeduld: Inderdaad, het wordt enkel maar erger naarmate die begindatum dichterbij komt. Nog 2 maandjes! Dat voelt zo oneindig lang! Ben ook altijd erg ongeduldig.



@vriendinnen: Ik heb 2 vriendinnen die nu of in de nabije toekomst proberen zwanger te worden. We behoren tot een groepje van 5 goede vriendinnen, waarvan eentje net bevallen is en een andere in november is uitgerekend. Dus eigenlijk kan ik hier gerust over praten met hen, maar ik wil het gewoon echt wel voor mij houden die eerste 12-16 weken dat ik zwanger ben en dat gaat gemakkelijker als niet iedereen weet dat ik probeer.



één van de vriendinnen uit dat groepje had in week 4 aan iedereen gezegd dat ze zwanger was. Echt, foto van de zwangerschapstest naar 20 mensen gewhatsappt, vanaf dat moment moest ook elk gesprek gaan over die zwangerschap van haar ("ooh nu eet ik wel voor twee, hoor", "Ik heb enkel nog maar zin in zout, de baby wil enkel zout, geef me de chips" ), in de gym ging ze eerst naar de instructor "nou, ik ben wel zwanger, dus kan je de oefeningen wat aanpassen voor mij".

Op 10 weken heeft ze een miskraam gehad en toen moest ik aan iedereen gaan zeggen wat er gebeurd is, omdat ze er zelf niet wou over praten.



Zij is dus ook het voorbeeld van hoe ik NIET wil zijn. Dat klinkt gemeen, want het is echt wel een vriendin van me. Maar ik vond haar zo onuitstaanbaar in die periode. Vind het heel erg dat het is misgegaan, had natuurlijk liever gehad dat alles goed ging. Maar dat is voor mij toch een extra reden om het netjes voor mij te houden tot week 12-14, dan eerst m´n familie in te lichten (in real life, geen whatsappjes van zwangerschapstesten) en wanneer ik terug in Zweden ben eerst enkel m´n goede vriendinnen het nieuws vertellen.
Alle reacties Link kopieren
@lilapie: wat prettig dat jullie zo veel kunnen sparen! Biedt een hoop mogelijkheden met zo'n spaarpotje achter de hand.



@vriendinnen: Wat vervelend voor die ene vriendin.. Maar ik snap wat je bedoelt, zo wil ik ook absoluut niet zijn. Ik weet dat ik soms door kan schieten in m'n enthousiasme, maar dit is wel echt een stap verder.
@ vertellen. Bij zoon hebben wij mijn ouders en broer en zus en mijn schoonouders en schoonzus wel snel ingelicht. Na 5 weken. Ik wilde het voor de rest tot 12 weken stil houden, maar vriend knalde het er na 8,5 weken en na een tweede echo eruit. Tja.... Komende zwangerschap wil ik het ook wat langer stil houden voor de naaste familie. In ieder geval tot een eerste goede echo tussen de 7 en 8 weken. Mijn familie bel ik net zoals de vorige keer en schoonfamilie IRL.



@ geld. Nu kunnen wij nog een flink bedrag sparen. Tijdens het ouderschapsverlof sparen wij bijna niets, want dan krijg ik maar 30% van mijn laatstverdiende loon, en zodra ik weer ga werken, denk ik dat wij na aftrek van alle kosten zo'n 400 euro per maand nog sparen. LIgt er een beetje aan hoeveel het kdv van de tweede gaat kosten.



@ startdatum. Ik wil na mijn menstruatie in januari starten. Stel dat ik gelijk zwanger raak, dan ben ik ergens half/eind oktober uitgerekend. Maar vriend heeft zaterdag gedroomd dat ik in december zwanger raakte. Niet handig, want dan zou dat wel eens gelijk kunnen vallen met de start van de kleuterschool voor zoon. En dat wil ik niet, want dan wil ik er voor hem zijn.



@ vakantie. Wij willen na de jaarwisseling een paar dagen naar NL. Ben alleen nog in afwachting van mijn vakantie goedkeuring op het werk. Ga ze vandaag of morgen maar even herinneren daaraan.
@vriendinnen: ja, ik denk dat ik heel hard op m´n lip ga moeten bijten om het niet aan iedereen te verklappen in de eerste weken. De kans is ook groot dat ik op hetzelfde moment als haar zwanger ga zijn en dat ik netjes 3 maanden ga wachten, terwijl zij het weer zal vertellen aan week 4. Dan zal ik vast de hele tijd met m´n ogen rollen als ze zoveel drama maakt.



Ze was dus maar heel kort zwanger en had haar appartement al ingericht voor als de baby kwam, de naam al beslist (ook al wist ze het geslacht niet... want ze ging zo teleurgesteld zijn als het een jongen was, dus het moest een meisje zijn), elk gesprek moest gaan over baby´s en over "hoe heerlijk het wel is om zwanger te zijn". Als we met vriendinnen weg gingen, dan zat ze roze babysokjes te breien.



@sparen: ja, financieel staan we er goed voor. Een extra reden waarom het frustrerend is dat we nu nog moeten wachten tot in december. Ik kan heus wel overleven met m´n spaargeld zonder de ouderschapsvergoeding, maar het lijkt me zo stom om 1500 euro per maand uit het venster te gooien omdat ik te ongeduldig ben om te wachten.



Ongeduld: Mijn man lacht er soms wat mee, zegt dat het een goede les in geduldigheid is. Hij heeft vast gelijk!

Het helpt ook niet dat het nu herfst is. Zweden is echt ongelooflijk saai in de herfst! Dan heb je enkel maar donker, regen en sneeuw die telkens weer wegsmelt. In de zomer en winter heb je zoveel leuke dingen om te doen, dat de tijd voorbij vliegt.
Als ik hier toch even niet kijk, zijn we gelijk een pagina verder. lekker bezig dames! Ik heb ook vreselijk last van soggen, of ik mijn geval: woggen (ik moest wel even diep nadenken waar de afkorting voor stond hoor hihi).



@Bruiloft Volgens mij heb ik er inderdaad nog niet zo veel over verteld. Ik probeer ook niet al te specifiek te zijn ivm herkenbaarheid, maar dat is erg lastig omdat ik ook wel veel wil delen! We trouwen eind november, niet al te groot (ongeveer 50 gasten) en lekker relaxed. Het is in een mooie oude boerderij en we doen alles op 1 plek, met 1 groep gasten, zodat we niet hoeven te verkassen. Begin er echt zin in te krijgen, hoewel ik ook nog wel veel moet voorbereiden, maar dat hoort erbij. Ook extra spannend omdat ik tegen die tijd niet meer aan de pil ben (niet vergeten de condooms in te pakken voor de huwelijksnacht dus )



@Twijfels Ik vind het wel lastig om ermee om te gaan, omdat het heel erg aan zijn bui ligt. Het ene moment is hij heel onzeker en dan kan het allemaal niet en dan wil hij het niet en dan is er echt niet met m te praten, maar op andere momenten kunnen we er juist goed over praten. Ik probeer nu maar niet te veel te pushen en het even allemaal te laten liggen tot na de bruiloft. Het is hier druk genoeg qua emoties en dingen te doen, dus ik was van plan in de huwelijksreis een goed gesprek erover te gaan beginnen...



@ovulatie Nou, ik denk dat ik 'm dat tegen die tijd maar niet vertel... Ik denk dat hij er alleen maar zenuwachtig van wordt. Ik wil proberen om me daar in het begin ook niet al te veel mee bezig te gaan houden. Probleem is dat ik er al zo veel over gelezen heb en dergelijke dat ik het wel zo'n beetje weet, zonder er veel moeite voor te doen. Ik wil op zich na een tijdje misschien wel gaan uitrekenen wanneer ik precies manlief aan zn haren naar de slaapkamer moet trekken, maar het hele temperaturen enzo zie ik nu niet zo zitten. Maar goed, mezelf kennende ben ik tegen die tijd zo ongeduldig dat ik toch alle toeters en bellen erbij ga betrekken



@Vader voor dummies Dat lijkt me een goed idee inderdaad. Ik vrees dat 'de mijne' ook niet weet wat een placenta is. Misschien dat zoiets hem wel een beetje helpt. Ik kan eens denken om het als huwelijkscadeautje te geven (tijdens de huwelijksreis), maar twijfel of ik hem daarmee niet voor het blok zet...



@voetjes Wat spannend! En grappig dat jij nu op de rem moet trappen. Ik ben benieuwd...



@netflix Wij kijken de Scandinavische series die Understatement noemde (Broen staat btw gewoon op netflix), maar we kijken van the Killing nu wel de Amerikaanse versie. Hoewel ik het 'gevoel' van het Scandinavische heel fijn vindt, kijkt engelsgesproken toch lekkerder weg. Ik hoef me dan niet op de ondertiteling te concrentreren en dat is toch fijner vind ik. Verder kijk ik mn eigen dingetjes (lekkere vrouwenseries zoals Gossip Girl & New Girl) en hij ook zijn dingen. Ik kan ook geen 3 series door elkaar kijken, ik concentreer me liever op 1 en dan lekker 3 afleveringen achter elkaar!



@vriendinnen Ik denk dat ik met 1 of 2 vriendinnetjes waarvan ik weet dat ze een beetje in dezelfde fase zitten wel wat zou delen, maar ik weet niet hoe concreet. Ik vind mn mond houden verschrikkelijk, maar het lijkt me ook lastig als je allebei bezig bent en het lukt bij de een wel en bij de ander niet. Bovendien vrees ik dat ik een spreekverbod opgelegd krijg van mn lief. Als ik eenmaal zwanger ben, zal ik wel snel wat delen met de mensen die dicht bij me staan, want ik zie de logica van 3 maanden mn mond houden niet zo. Vooral omdat je je verdriet ook kwijt wilt bij die mensen, mocht het misgaan.



@financieel Ik heb ooit wel eens wat uitgerekend, maar dat is inmiddels wel weer achterhaald. Ik denk dat we dat moeten uitzoeken als hij aangeeft er klaar voor te zijn. Ik ben overigens ook een voorstander van dat je veel kunt overnemen of tweedehands kopen. Sterker nog, ik vind zelf 'samengeraapte' kinderkamers vaak leuker dan die hele steriele, strakke kamers uit de boekjes. Maar goed, je hebt ook nog 9 maanden om te sparen, dus daar maak ik me niet zo druk over. Wij verdienen samen ongeveer 3250 netto en ik zie in mijn omgeving mensen die veel minder te besteden hebben het ook doen. Het enige is dat we wel een hypotheek hebben die (flink) wat hoger is dan een gemiddelde huurwoning.



@hier Rustig weekend gehad en nu heerlijk thuis aan het werk, hoewel de kat en het viva-forum me afleiden... Ik heb het druk, maar kan me er juist daarom niet toe zetten, kennen jullie dat? en dan de spreekwoordelijke vijf voor twaalf opeens vol in de stress...
Alle reacties Link kopieren


Dus ik reageer later, maar lees wel alles
@woggen: Ik heb helemaal nix te doen vandaag, dus kan net zo goed maar wat op het forum zitten en weer reageren. Vorige week had ik een grote deadline voor een project. Ongeveer 100 pagina´s lang neergepend over een idee dat ik heb, een soort grote samenwerking tussen drie grote universiteiten over verschillende aspecten van mijn onderzoek. Met ikzelf dan als coordinator.

Anyhow, die 100 pagina´s gingen de deur uit en nu heb ik weer even niets te doen. Of niets dringend.



Maar ik ken je gevoel wel Korfje. Soms heb je zoveel werk dat je niet weet waar te beginnen, en dan maar uitstelt, blijft nadenken over wat je nu eerst zou moeten doen... Zo gaat het bij mij ook. Ik werk nochtans beter onder stress.



@logica van 3 maanden: Ik zou het misschien ook niet zo erg geheim willen houden als ik niet in het buitenland zou wonen. Thuis heb ik wel 1 of 2 vriendinnen aan wie ik het onmiddellijk zou vertellen, omdat ik hun steun zou willen als het nodig is. Maar zulk nieuws wil ik niet gewoon via sms of email vertellen, en als ik dan toch een vliegtuigticket moet kopen om het Grote Nieuws te verkondigen, kan ik het maar meteen doen als ik al vrij zeker ben dat alles ok is (na de echo).



Verder weten best wel veel mensen dat wij volgend jaar hoogstwaarschijnlijk aan kinderen beginnen. Niemand weet dat het zo concreet is dat er al een datum op staat wanneer we zonder condooms gaan beginnen enzo. Behalve dan die ene vriendin waar ik alles tegen verteld had toen ik dronken was.



@scandinavische series: ik vind het altijd grappig dat zoveel mensen naar scandinavische series kijken en ik dat dus zelden doe, ook al woon ik hier. Ik houd helemaal niet van misdaad / detective achtige dingen, en dat is helaas het onderwerp van de meeste scandinavische boeken/series.



@vader voor dummies: dit weekend gedownload en op m´n man´s computer gezet. Maar ja, die leest bijna nooit.



@bruiloft: dat klinkt echt leuk! Op een boerderij, niet te veel stress. Geniet er van! Wanneer stop je nu weer met de pil?



@startdatum: Voorlopig, als ik m´n regelmatige cyclus van 26 dagen blijf aanhouden, start mijn menstruatie op 2 december en vanaf dan begin ik. Nog 64 dagen (welja, technisch gezien 13 dagen daarna)!



@twijfels: wat jammer dat je vriend nog twijfelt. Maar ik zou inderdaad wat afwachten na het huwelijk. Eens die stress en emoties daaromtrent wegvallen, kan er nog zoveel veranderen.



@vakantie in scandinavië: laat zeker iets weten als je met de auto naar hier rijdt. Zweden is groot, maar als je in de buurt van Stockholm bent, dan zit je niet ver van waar ik woon.
Even een ego-post:



Ik weet niet of het waanideeen door dit forum zijn, de stress/emotie van de afgelopen tijd of gewoon een buikgriepje, maar ik ben dus de hele dag al misselijk. Dusdanig dat ik al een paar keer boven de wc heb gehangen, maar behalve kokken, gebeurt er niks (sorry voor de nasty details voor de mensen die visueel zijn ingesteld).

Nu is het enige wat er door m'n hoofd speelt: stel dat ik zwanger ben.... Ik heb toevallig deze keer de pil doorgeslikt, dus wordt ook deze week niet ongesteld en ik maak mezelf nu helemaal gek....



Wat zal ik doen? Vriendlief vertellen of niet? Test (laten) halen of niet? Of gewoon even afwachten of een eventuele buikgriep doorzet? Pfff... ik ken mezelf niet terug zo hoor...
Als je zwanger zou zijn, hoe ver ben je dan al? Denk je dat je het kan zien op een zwangerschapstest? Zoja, koop er eentje en doen!



Ik krijg de laatste tijd ook waanideeën dat ik zwanger ben en mijn man gaat dan lief een clearblue stick halen, zodat ik het van me af kan zetten/plassen.



Ik zeg het dus altijd aan m´n man en hij vindt dat helemaal niet erg (hij lacht er achteraf altijd mee). Ik weet niet hoe jouw vriend er mee zou omgaan, natuurlijk. Je kan altijd testen en dan bij negatief resultaat zelf nog beslissen of je het zegt of niet. En als je het zegt kan je er altijd wat lacherig over doen. Of je kan hem om een stick sturen.



Maar maak je geen zorgen. Misselijkheid kan honderd-en-één dingen zijn, en zwangerschap is er maar eentje van. Zo´n zwangerschapstest is niet duur in NL (itt hier in Zweden f**** 8 euro), dus je kan er beter ééntje kopen voor een betere gemoedstoestand
Alle reacties Link kopieren
Even snel @alleen korfje (srry drukdruk): kans op zwangerschap is vrij klein denk ik, tenzij je pillen vergeten bent, maar doe gewoon even een test... En ik ben zelfs zo erg dat ik dat wel tegen vriend (in jouw geval) zou zeggen, want ik zou daarmee gaan peilen hoe hij erin staat!



Oke ben weer weg, kom vanavond aandacht aan jullie besteden
Thanks lilapie en voetjes... ik weet dat het eigenlijk heel niet-rationeel is, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd.

Net m'n vriend gebeld en verteld over misselijkheid. Hij maakte meteen de grap 'oh. zwanger.', dus toen heb ik inderdaad maar gezegd dat dat ook door mijn hoofd spookte en of hij straks een test mee wil nemen (ondanks dat ik weet dat ik gewoon de pil heb geslikt). Toen schrok hij geloof ik wel een beetje, maar niet zo erg als verwacht.

Ik ga nu ook malen of ik misschien een keer een pil vergeten ben, wanneer we seks hebben gehad en hoe m'n vorige menstruatie was. Aangezien ik morgen ongesteld zou moeten worden als ik niet de pil had doorgeslikt, zou ik dan nu volgens mij wel positief moeten testen als het zo is... zeker als ik er nu al misselijk van ben. Maar goed, ik maak me dus waarschijnlijk druk om niks. Hoop dat hij snel thuiskomt met de test (waarschijnlijk pas rond half zes), dan kan ik stoppen met flippen.
Alle reacties Link kopieren
Ook even snel @korfje: waarom haal je niet even zelf een test dan?
Alle reacties Link kopieren
Overigens denk ik dat iedere vrouw die zwanger wil worden alle eventuele klachten van een zwangerschap op willekeurig moment wel tegenkomt

In ieder geval gewoon die test doen inderdaad! Biedt je in ieder geval zekerheid
Net getest en niks aan het handje natuurlijk. Heb ik daar de hele middag voor in de stress gezeten. Moet je nagaan hoe ik word als we echt gaan beginnen

Gelukkig maar, want het had met de bruiloft, financien en twijfelende vriend niet super uitgekomen, hoewel ik toch ergens ook wel een beetje teleurgesteld ben (stom, ik weet t).

Hopelijk snel testen als we allebei hopen dat er een plusje komt...



@vertellen Snap in jouw geval het drie maanden verhaal wel. Is toch ook anders. Ik zou het liegen bv heel vervelend vinden, maar bij jou is dat niet nodig.



@pil Nog iets minder dan drie weken, stopweek en dan de laatste pilstrip Ga dan ook meteen foliumzuur slikken. Benieuwd hoe lang het duurt voor de condooms het raam uitgaan



@bruiloft Ja, daar hopen wij ook op, kan niet wachten!



@startdatum Superspannend hoor lilapie! Dagen afstrepen nu;) Bovendien zijn de donkere dagen voor kerst een goed moment om eens extra dicht tegen elkaar aan te kruipen ;)
Alle reacties Link kopieren
@lilapie: we gaan nu dan waarschijnlijk gelijk beginnen! Leuk!



@Korfje: dat klinkt heel leuk je bruiloft! Volgens mij is het een beetje op z'n retraite, zo'n gigantisch feest, maar het is - vind ik - dan ook veel fijner om met de mensen te zijn waar je écht om geeft!



@test: ik ken dat mengelmoesje van gevoelens nog heel erg goed van toen ik nog op man wachtte: we hadden wel de afspraak dat abortus geen optie was, maar ik ben heel blij dat we toen toch secuur zijn gebleven, want het is zooo fijn dat hij nu ook wil en dat het kindje straks zo gewenst is. Ook al vond ik negatief toen moeilijk, positief was ook moeilijk geweest, en nu ben ik er helemaal klaar voor, voor een baby. Omdat hij dat ook is.



@hier: lange lange werkdag gehad! 10.5 uur maar wordt nu gelukkig opgehaald door man want was gevallen met de fiets en ben nu helemaal blauw en beurs.
Alle reacties Link kopieren
@december: Ja, leuk voetjes en lilapie! Lekker in het voorjaar beginnen Ik hoop voor jullie dat jullie ook wel van die periode kunnen genieten.



@vertellen: ik heb echt geen idee hoe ik dat zou doen. Waarschijnlijk alleen m'n beste vriendinnen en familie zou ik het al eerder vertellen, de rest kan er dan later achter komen.



@beginnen: Even een 'zeur'-stukje. Ik zie het waarschijnlijk allemaal wat somberder in omdat ik bar slecht heb geslapen, maar wil het toch even typen. Misschien dat korfje er wat in herkent, in de zin van dat zij/jij er al wel klaar voor bent en je vriend nog twijfelt.



Ik heb het er net met m'n vriend weer even over gehad, over wanneer we zouden willen beginnen met proberen. Ik heb namelijk het gevoel dat ik het er meer over wil hebben dan hij en hem daardoor juist onzeker maak. Hij geeft vooral aan er nu nog niet klaar voor te zijn ivm studie, maar weet natuurlijk ook niet wanneer hij er wel klaar voor voelt te zijn. Gaf in eerste instantie aan na de zomervakantie en toen schrok ik eigenlijk wel, want dat duurt nog zo lang. Tegelijkertijd wil ik natuurlijk niet dat hij zich gepusht voelt door mij, dus dat geef ik - heel tegenstrijdig - wel aan. Dat het voor hem ook echt goed moet voelen.

Ik wou eigenlijk dat ik dit gevoel van 'ik wil nu een kind' even kon uitzetten.



Eigenlijk denk ik dat voetjes hier dus ook wel ervaring mee heeft, en andere misschien ook wel. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier mee om zijn gegaan. Gewoon negeren dat gevoel?
Alle reacties Link kopieren
@voetjes: Wat vervelend dat je bent gevallen! En het is nog niet eens winter. Wel lief van je vriend dat hij je even komt halen



@lilapie: Leuk dat je dat project hebt ingediend! Enig idee wanneer je er meer over hoort?



@korfje: Ergens maar goed dat je dus niet zwanger bent nu, en dat er inderdaad een keer een positieve zwangerschapstest mag komen wanneer jullie er allebei klaar voor zijn!
Alle reacties Link kopieren
@wachten: ik schrijf inmiddels al anderhalf jaar in het wachtentopic of beter gezegd; in de wachtenfacebook, want de 'harde kern' is er allang weg en zit alleen nog op fb

Eerst wilde man er niks van weten, anderhalf jaar geleden hadden we het over 2016/2017 beginnen, toen werd het 'over 2 jaar' (in 2014 dus dat was nog 2016, maar dan meer begin), maar man wilde echt ab-so-luut nog niet. Hoe beter werkomstandigheden worden hoe harder hij gaat 'rammelen' trouwens.



Mijn rammels zijn dus anderhalf jaar geleden echt Erg Aanwezig geworden, ik heb het nog een halfjaar voor me kunnen houden en toen ben ik aan z'n kop gaan zeuren. En pas op huwelijksreis was hij murw mijn kinderwens was gewoon zo heftig, soms had ik er echt verdriet van en moest ik ervan huilen (ja dat wordt wat met zwangerschapshormonen ), mijn lichaam schreeuwde er gewoon om. En nu doet het dat nog, maar hoewel ik veel ongeduldiger ben, ben ik wel rustiger. Dat hij nu ook wil (en gráág wil), maakt het allemaal veel makkelijker en dus voelt de wens nu ook minder heftig gewoon omdat het nu wel bereikbaar is.



Ik heb dus wel ge'zeurd', maar denk ook dat man er anders de komende jaren totaal nog niet over na had gedacht eerlijk gezegd maar ben dus heel blij dat hij opeens 'omsloeg' en dat hij nu nog meer zin heeft om te beginnen dan ik; dat geeft me wel een veilig gevoel, dat ik hem niet heb overgehaald. Dan had het toch niet goed gevoeld.



@val: ja echt stom, ik zit helemaal onder de blauwe plekken maar ik word goed verzorgd en lig lekker op de bank met thee en een dekentje



@december: hahaaaa ja het is niet echt het voorjaar



@project: klinkt goed lilapie! Ga je dat dan naast die cursus doen?
Alle reacties Link kopieren
@voetjes: goed om even te lezen hoe dat bij jullie ging. Misschien dat het voor mannen dan toch heel anders gaat. Zij hebben sowieso geen baarmoeder die schreeuwt om een kind ;)

Wat meer zekerheid qua werk speelt bij ons natuurlijk wel een rol. Wie weet als we die basis eenmaal hebben dat vriendlief dan ook zegt: laten we er gewoon voor gaan. Ik hoop het
@project: geen idee wanneer ik weet of we het geld (2 mil ¤) krijgen. Dit project is sowieso wat ik doe (voor de wetenschappers hier: verschillende aspecten van de tumor - stroma interacties), maar ik zou graag wat meer de rol van "group leader" op mij nemen en eigen PhD studenten aannemen. Daarom doe ik ook die cursus in jan-maart, die zal me de mogelijkheid geven om les te geven aan de uni, dus een stapje dichter bij een functie als docent/prof



@december: idd geen voorjaar. Sorry! Al ga ik er de laatste tijd meer en meer van uit dat het toch niet de eerste keer raak kan zijn. Ik ben 4 dagen in het buitenland voor m'n werk en voorlopig ziet het er naar uit dat mij ei in die periode gaat springen.

Idem voor ronde 2: veel kans dat ik op het vliegtuig (12u + 24h lay over) zit als we eigenlijk in bed zouden moeten rollen. Natuurlijk is het best wel cool als die baby in het vliegtuig gemaakt wordt ;) maar minder aangenaam voor m'n medepassagiers



@ man: bij mij was het omgekeerd. Mijn man was er al lang klaar voor. Hij wachtte gewoon tot ik iets meer zekerheid had op m'n werk. Nu kunnen we alletwee niet wachten!

Jullie situatie lijkt me moeilijker, want jullie moeten al zo lang wachten. Korfje, hoop heel hard voor je dat ie meteen na de bruiloft klaar is!

Gek trouwens dat onze lichamen zo beïnvloed zijn door die kinderwens. Ik kan je al waarschuwen, het wordt niet beter als je van de pil af bent. Dan hebben je hormonen vrij spel, zeg maar.



@voetjes: haha wat stom dat je gevallen bent. Ik heb ook blauwe knieën, maar dat is m'n eigen schuld. Op het feestje vrijdag kregen we het idee om op de kasten te klimmen met champagneflessen... Dat was toen ons podium, maar binnen de kortste keren was alles nat en glad van de champagne, dus ik ben er van gevallen. Ja, het was dus een goed feestje, maar we waren allemaal enorm dronken.

Heb al een uitnodiging voor het volgende phd feest, half januari. Dat ga ik skippen, ik ken die persoon niet zo heel goed en dan ben ik al vol op aan het proberen of heel misschien zwanger. Zo'n hoeveelheden alcohol kan ik maar best vermijden tss ovulatie en nod, want je weet nooit.



@test: die gevoelens had ik ook vorige maand toen de test negatief was. Enerzijds wel rationeel blij omdat de omstandigheden niet ideaal zijn. Anderzijds ook teleurgesteld, want een kindje is sowieso erg welkom.



@rammelen: gisteren heb ik de hele Zweedse website over ouderschapsverlof afgespeurd. Ik hoopte zo hard dat ik ergens iets gemist had, waardoor ik er nu al zou kunnen aan beginnen. Maar neen, moet op de uitgerekende datum minstens 240 dagen met contract gewerkt hebben. De uitgerekende datum wordt op de 20ste week bepaald, is dat niet erg laat? Ik veronderstel dat ze eigenlijk de datum van op de 10w echo gebruiken maar het document van zwangerschap pas dan opstellen. Dacht dat de embryonale ontwikkeling de eerste 10 weken erg gelijk loopt, maar daarna sterk kan verschillen tss vrouwen (oa afhankelijk van omgevingsfactoren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven