Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk 2012

03-06-2012 15:37 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vierde serie alweer en weer terug van een seizoen weggeweest als presentator PATRICK LODIERS

Van de vorige 3 series leeft alleen Wiebe nog



Je bent jong, in de kracht van je leven, maar je hebt te horen gekregen dat je niet lang meer te leven hebt. Wat dan?



In Over Mijn Lijk worden 5 jonge mensen gevolgd die ongeneeslijk ziek zijn, maar toch alles uit het leven proberen te halen. Inmiddels zijn er al drie series van het programma op TV uitgezonden. Ook het vierde seizoen wordt gepresenteerd door Patrick Lodiers.



Over Mijn Lijk zie je vanaf 16 augustus iedere donderdag 22:20 uur bij BNN op 1! #overmijnlijk





Dit seizoen volgen we Marieke, Ronald, Amber, Mehtap en Jip.



Marieke:



"Mijn naam is Marieke en ik ben 37 jaar. In 2009 werd er eierstokkanker bij mij geconstateerd. Na enkele chemo’s en een zware operatie leek de kanker te zijn verdwenen. Helaas… in november 2010 was de kanker terug. ‘Als je het positief benadert, heb je nog 2 jaar’, zeiden de doktoren. Dat was natuurlijk schrikken. Ik heb er meer vertrouwen in. En wat zegt ’t eigenlijk zo’n prognose? Er is uiteindelijk maar één iemand die bepaalt of mijn leven klaar is en dat ben ik. Maar goed, het is ook een beetje naïef te denken dat ik de tachtig nog haal. En dus bereid ik me langzamerhand voor op wat onvermijdelijk is. Het ‘ooit’ wat ik had, is er niet meer en als het er nog wel is, dan is het naar voren geschoven. En dus focus ik me op alle dingen die ik nog zou willen doen en plan ik die nu op korte termijn. Daarom heb ik een ‘bucketlist’ gemaakt. Zo wil ik nog een keer op een brommer rijden, bridgen met bejaarden, op safari gaan en een zeehond vrijlaten. Iets wat hoog bovenaan de lijst staat is dat ik nog wil trouwen. En dat ga ik doen met mijn liefde Lukas!"





Ronald:



"Ik ben Ronald, 32 jaar en erg gelukkig met mijn vrouw Daniëlle. In februari 2010, twee weken nadat we erachter kwamen dat we in verwachting waren van ons dochtertje Evi, kreeg ik te horen dat ik darmkanker had, met uitzaaiingen in de lever. Zonder kans op genezing. Ik zei meteen: vanaf nu gaan we alleen nog maar leuke dingen doen. Ik ben meteen gestopt met werken en vanaf dat moment hebben Daniëlle en ik, en later met Evi, zoveel mogelijk geleefd, en daar gaan we, als het aan mij ligt, nog zo lang mogelijk mee door! Mijn passies zijn ijshockey en muziek. Ik bekijk veel ijshockeywedstrijden in binnen- en buitenland, en ik bezoek veel concerten. Met mijn band ‘The Liszt’ heb ik ook twee platen gemaakt en zelf veel opgetreden. Mijn humor is de zwarte, dus fijngevoelige mensen, wees gewaarschuwd…"





Amber:



"Ik ben Amber en ik ben 18 jaar. Zonder ooit met asbest in aanraking te zijn geweest, kreeg ik in maart 2010 te horen dat ik asbestkanker heb. Het was zo onwerkelijk. Eerst sta je elke dag in de turnzaal, want ik was fanatiek turnster, en dan ben je opeens ziek en kun je bijna niets meer. Dan blijkt het ook nog eens niet te genezen te zijn. Leuke activiteiten houden me op de been. Zoals winkelen met mijn moeder of het bezoeken van Nick & Simon concerten. Dat zijn mijn helden. Ik heb ze al een aantal keer ontmoet. Ik slaap zelfs onder een dekbed van ze!"





Mehtap:



"Mijn naam is Mehtap, ik ben 14 jaar en van oorsprong Turkse. Toen ik 9 jaar was kreeg ik heel erge pijn aan mijn nek. Een ruggenmergtumor was de veroorzaker en ik moest hieraan zo snel mogelijk geopereerd worden. Daar heb ik een dwarslaesie aan overgehouden. Maar ik wil het liefst zo normaal mogelijk leven. Ondanks mijn beperkingen. Het is nou eenmaal zo; ik kan er verder niets aan doen. Zo hou ik enorm van ‘hangen’ met vriendinnen op straat of thuis, lekker kletsen over van alles en nog wat. De islam is onze godsdienst. Mijn moeder vindt het belachelijk dat kanker taboe is onder de meeste moslims. Wij vinden dat je daar gewoon over moet kunnen praten hoor! Dat lucht ook lekker op soms!"





Jip:



"Ik ben Jip en ik ben 23 jaar. Op 23 juni 2008 kreeg ik te horen dat er botkanker in mijn pols zat. Vanaf het begin putte ik kracht uit de gedachte dat het leven je gebeurt terwijl je andere plannen maakt (quote John Lennon). Maar ja, oké, ik heb dus kanker. Daar heb ik geen invloed op. Het ergste wat er in mijn ogen kon gebeuren was mijn hand verliezen. Nou, weg is ie!"
Van wat ik begrepen heb zijn ze allemaal overleden

3 in 2013 en 2 dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Zie het net ook.



Wiebe heeft een kunsthart gekregen waarmee hij nu 10 a 15 jaar weer vooruit kan las ik.Methap leeft nog en de overigen zijn allemaal overleden.



Pieter Jan staat me nog het meest bij,15 jaar oud geworden.

En Job zo levenslustig nog tot het einde.
Alle reacties Link kopieren
Maar er zijn van de vorige serie nog mensen die nog leven toch? Dat turkse meisje, Mehmet geloof ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 28 september 2014 @ 17:31:

Zie het net ook.



Wiebe heeft een kunsthart gekregen waarmee hij nu 10 a 15 jaar weer vooruit kan las ik.Methap leeft nog en de overigen zijn allemaal overleden.



Pieter Jan staat me nog het meest bij,15 jaar oud geworden.

En Job zo levenslustig nog tot het einde.



Je bedoelt denk ik Jip. Bijzondere jongen.

Pieter Jan heeft op mij ook diepe indruk gemaakt. Maar bijvoorbeeld ook Marieke uit het laatste seizoen en een vrouw met baarmoederhalskanker toen Yvon het presenteerde. Ik ben haar naam kwijt. Ze was danseres.



Ik twijfel of ik ga kijken.

Ik vind het een prachtig programma maar het maakt me altijd zo verdrietig.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die foto's nu al erg confronterend/verdrietig.

Ga denk ik wel kijken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer kijken.

Prachtig maar erg verdrietig programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de foto's en levenslijn gekeken, ik ga de serie niet kijken, te confronterend...
Ik kan dit ook echt niet kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 28 september 2014 @ 02:44:

Donderdag begint er een nieuwe serie.



http://oml.bnn.nl/





En ik ben blij dat Patrick Lodiers het gaat doen dit seizoen, hij kan dit het best.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer kijken. Fijn dat Patrick Lodiers het weer doet, hij is zo ontzettend integer. Yvon Jaspers was wel echt een misser namelijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer kijken..



Prachtig programma en inderdaad fijn dat Patrick lodiers het weer gaat doen:)
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 september 2014 @ 11:41:

Ik ga weer kijken. Fijn dat Patrick Lodiers het weer doet, hij is zo ontzettend integer. Yvon Jaspers was wel echt een misser namelijk.



Vond ik niet. Ik vond Yvon het erg goed doen. Heel warm en betrokken en eerlijk. Patrick Lodiers maakte soms grappen die ik net niet grappig vond, maar waar je dan wel als een boer met kiespijn om moest lachen.

Yvon kon ook luchtigheid of humor brengen, maar wel zonder gemaakt grappig te doen. Zij kwam dieper met haar interviews en volgens mij raakte zij nog meer de mensen en familie om de zieke heen.
Ik ga ook weer kijken, het is wel heftig, maar vind het ook 'mooi' om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet kijken, vorige seizoenen wel gezien maar vind het te heftig.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 29 september 2014 @ 17:03:

[...]





Vond ik niet. Ik vond Yvon het erg goed doen. Heel warm en betrokken en eerlijk. Patrick Lodiers maakte soms grappen die ik net niet grappig vond, maar waar je dan wel als een boer met kiespijn om moest lachen.

Yvon kon ook luchtigheid of humor brengen, maar wel zonder gemaakt grappig te doen. Zij kwam dieper met haar interviews en volgens mij raakte zij nog meer de mensen en familie om de zieke heen.



Mee eens, maar deze discussie is al zo vaak gevoerd.



Yvon deed het op haar manier fantastisch
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven