Ko Phi Phi, Ko Samui of andere Ko?

03-09-2014 03:48 122 berichten
Ben me 'n beetje aan 't orienteren op 'n goedkope zonbestemming begin volgend jaar en het zou wel 'ns Thailand kunnen worden. Nu ben ik daar nog nooit op de eilanden geweest en ben benieuwd welk eiland door ervaringsdeskundigen het mooist gevonden wordt.



Voor mij gaat 't om meest fotogeniek, wel wat leven qua marktjes/resto's en mogelijk nog wat bezienswaardigheden qua natuur enzo, maar niet teveel partygericht. Of ik wil in elk geval 'n hotel wat niet in 'n party-buurt ligt.



Qua hotel/b&b zoek ik comfort (wel ensuite, airco en wifi dus) en sfeer, maar niet uberluxe en duur. Iemand misschien 'n goede suggestie? Aan het strand en met zwembad.
http://www.angkorcars.com/
Alle reacties Link kopieren
Bij aankomst in Thailand krijg je een stempel in je paspoort, een entry stamp, daar heb je geen pasfoto voor nodig. Visum Cambodja heb je 2 pasfoto's voor nodig.



Als je niet van overvolle minibusjes houdt, zit je in Cambodja niet goed. Daar proppen ze zo 15 man in een busje voor 9. Wij losten dat op door 2 plaatsen pp te kopen in zo'n busje. Dat werkte prima.



Had Yuan is heerlijk! Wanneer was jij daar Spaatje 25?
Met die link die ik hierboven plaatste kun je 'n privéauto nemen van Poipet naar Siem Reap voor 30 dollar (en deze zelfs van te voren reserveren dus dan staan ze je al op te wachten). Dus heel praktisch en betaalbaar.



Van Cambodja zag ik dat je 'n e-visa kunt aanvragen voor iets van 27 dollar, dus dan heb je aan de grens ook minder gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Op een strand op het populaire Thaise toeristeneiland Koh Tao hebben onbekenden twee westerse toeristen vermoord. De man en de vrouw werden maandagochtend vroeg met ingeslagen schedel gevonden door de lokale bevolking.



De autoriteiten hebben de identiteit van de slachtoffers nog niet bekendgemaakt, weet het ANP.



Daily Mail weet echter dat het gaat om een Engelse vrouw en een Ierse man. De slachtoffers waren vermoedelijk op een strandfeestje geweest waar vooral buitenlandse gasten waren. De politie denkt dat de vrouw verkracht is, bericht Bangkok Post.
Gelukkig begeef ik me nooit in het nacht- en uitgaansleven. Denk dat zulke uitwassen toch vooral 's nachts en met 'n hoop drank op, plaats vinden.
Heb trouwens toch maar bij Bangkok Airways m'n retourvlucht Koh Samui geboekt. Air Asia kost veel te veel tijd, ondanks spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Leuk El, dat je naar Thailand gaat! Ik heb echt Heimwee naar Thailand en hoop er ooit weer eens naar toe te kunnen. En wat die moorden betreft, kan overal gebeuren... Ze lagen ws op het strand te vrijen en het zou best kunnen dat er een jaloerse derde in het spel was. De immigranten die zijn opgepakt, zijn inmiddels weer vrijgelaten..
Heb ook goede herinneringen aan Thailand. Verheug me op de sfeer, de natuur, de cultuur en het lekkere eten!
Alle reacties Link kopieren
Ik was er de laatste keer in 1994! Ko Tao was toen nog heel rustig, geen electriciteit en zo.. Ko Samui was toen al druk.



Phuket vond ik prachtig qua natuur en ook Phang Na bay en Ko Phi Phi!



Het noorden was helemaal geweldig, ooh, ik wil weer terug!
Ik denk dat ik er in 93 was (give or take a year) Maar toen deed ik 'n rondreis noord Thailand. Op de eilanden ben ik nog nooit geweest!
Alle reacties Link kopieren
Oef Elninjoo, ik hoop niet dat je spijt krijg van Koh Samui, een jaar of 10 geleden viel het daar nog mee maar het is nu echt het Ibiza van Thailand geworden, zelf de airport is nu volledig gerestaureerd en verbouwd, het was altijd zo'n leuk houten vliegveldje.



Misschien zijn er in het noorden bij de Big Buddha nog rustige stukjes. Chaweng Beach is echt compleet "verrot" geen enkele Thaise cultuur meer te bekennen....
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug, nog voor de tsunami ben ik op phi phi geweest. Ik kreeg er echt een bounty gevoel, prachtig blauwe zee en mooie stranden.

Heb wel begrepen dat het er nu een stuk touristischer is.
quote:singletraveler schreef op 30 september 2014 @ 07:33:

Oef Elninjoo, ik hoop niet dat je spijt krijg van Koh Samui, een jaar of 10 geleden viel het daar nog mee maar het is nu echt het Ibiza van Thailand geworden, zelf de airport is nu volledig gerestaureerd en verbouwd, het was altijd zo'n leuk houten vliegveldje.



Misschien zijn er in het noorden bij de Big Buddha nog rustige stukjes. Chaweng Beach is echt compleet "verrot" geen enkele Thaise cultuur meer te bekennen....Ik heb in elk geval 'n relaxt spa-hotel geboekt niet te dicht bij het uitgaansgebied en met 'n zwembad wat uitkijkt over het strand. En echt cultuur was ik niet van plan op te zoeken (dat doe ik in Siem Reap dit keer) Mijn enige echt serieuze excursieplan op Ko Samui is dat eilandjes natuurpark bezoeken. En verder vooral lekker relaxen aan zwembad/strand met 'n boekje en af en toe 'ns ergens shoppen en uit eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 september 2014 @ 16:28:

[...]



Ik heb in elk geval 'n relaxt spa-hotel geboekt niet te dicht bij het uitgaansgebied en met 'n zwembad wat uitkijkt over het strand. En echt cultuur was ik niet van plan op te zoeken (dat doe ik in Siem Reap dit keer) Mijn enige echt serieuze excursieplan op Ko Samui is dat eilandjes natuurpark bezoeken. En verder vooral lekker relaxen aan zwembad/strand met 'n boekje en af en toe 'ns ergens shoppen en uit eten.



Hoi Hoi...



Sounds good! Als het je daarom te doen is dan is Koh Samui echt wel leuk. Alleen het centrum is zooo druk. And...lots off scam! Om gek van te worden. Zorg dat je aan het raampje zit met je vlucht, je kunt de Big Buddha al veraf zien. Met een beetje mazzel vlieg je erover heen. Trouwens ook best leuk om even naar toe te gaan. Ik ga van 26-12 t.m 13-01 Verblijf een paar dagen in Bangkok en dan verder naar Koh Lanta, beetje duiken en Manta's en Whalesharks proberen te spotten, maar ik heb begrepen dat jij dat niet zoveel aan vindt. By the way al met de locale boat over de chao phraya river in Bangkok geweest, top leuk. Ik stap bij elke halte uit, ff kijken wat er te doen is.... Anyway have lots off fun! Ik persoonlijk vindt het echt een geweldig land, kan er maar niet weg blijven.
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Gedoken heb ik nog nooit, maar snorkelen wil ik zeker wel doen hoor! Dat vind ik geweldig! Heb vooral 'n superervaring bij het Great Barrier Reef.
Heb voor de binnenlandse vlucht idd raamplaatsen geboekt aan de tegenovergestelde kant van waar de zon op staat op het tijdstip dat ik vlieg. Op lange vluchten zit ik altijd gangpad, maar korte scenic-flights vind ik wel leuk om bij het raam te zitten en 'ns een foto naar beneden te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 02 oktober 2014 @ 18:20:

Heb voor de binnenlandse vlucht idd raamplaatsen geboekt aan de tegenovergestelde kant van waar de zon op staat op het tijdstip dat ik vlieg. Op lange vluchten zit ik altijd gangpad, maar korte scenic-flights vind ik wel leuk om bij het raam te zitten en 'ns een foto naar beneden te maken.



Ik zou een foto van het vliegtuig maken voordat je instapt. Vaak zijn ze helemaal beschilderd met allerlei leuke dingen. Zon, palmboom, zee enz...



Euh snokelen op Koh Samui, ik zou mij er niks bij voorstellen als ik jou was.
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
Snorkelen op Samui is niks.



Das beter in het zuiden, bij Lanta en Phi Phi.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Koh Tao ook erg mooi snorkelen, maar Samui is inderdaad niets onderwater.
yasmijn schreef:
03-09-2014 06:36
Zou de vluchten overigens ook niet hier boeken maar daar. Kan op elke straathoek, je struikelt erover.



Wij komen op de een of andere manier altijd op vluchten van Thai Airways terecht.
Is dat ook een goed plan om gelijkna aankomst BKK door te hoppen naar Chiang Mai?
Alle reacties Link kopieren
Huh?!?!?! Zomaar weer een topiv van drie jaar terug oppakken?! Elninjoo, waar heb je gezeten?!
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef:
22-12-2017 22:25
Is dat ook een goed plan om gelijkna aankomst BKK door te hoppen naar Chiang Mai?
Dat kan, je moet dan alleen wel (hoogstwaarschijnlijk) van de ene kant van het vliegveld naar de andere, en dat is een teringeind! En als je met een andere maatschappij vliegt, moet je ook je koffer halen en opnieuw inchecken etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven