Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Dit. Ik oefen eerst in de ringen, wanneer dat lukt dan ga ik het aan de stang (bar) proberen

Toes to rings
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, s ook met een zwaaitje. 'Kipping' noemen ze dat in crossfit.

Vroeger kon ik dat niet hoor, ik was t dikke, lompe, harkerige meisje
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, een KT topic, mag ik meedoen? Ben op mijn 15de een gym ingelopen en er nooit meer weggegaan. Train 6 dagen per week, en overweeg (als mijn kop nog mee wil werken hehe) volgend jaar een wedstrijd te gaan doen. Toes to bar doe ik meestal 3 sets van 5, maar man, wat is dat zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Josjaa! Wat voor wedstrijd ga je doen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik heb een vraagje. Naast 2 keer per week zumba en een keer zwemmen heb ik een trainingsschema gekregen van de sportschool. Nu denk ik wel dat het een goed schema is maar is er hier iemand die even mee kan kijken met mij?



Zo ja, dan schrijf ik het op!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 september 2014 @ 17:00:

Leuk Josjaa! Wat voor wedstrijd ga je doen?Enercup of de Flex, bedoeling was dit jaar al maar door allerlei omstandigheden ga ik dat niet halen. Pak ik mooi nog even een bulkje mee deze winter ;)
Alle reacties Link kopieren
Isd at bodybuilding?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:53
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:inglein schreef op 28 september 2014 @ 15:16:

Ik las overigens ergens dat spieren niet meer zo makkelijk in volume toenemen na de derde maand. Daarna moet je er veel meer voor doen. En daar bevind ik me ook ongeveer: drie maanden en verder is het voor mij nu een kwestie van onderhoud.bij jou zijn ze dan tenminste nog in volume toegenomen: bij mij is er echt niks te zien. Heb wel het idee dat mijn billen dikker geworden zijn, maar verder.. ho maar. Ik begin langzaam af te haken geloof ik, maar ik vind het niet zo erg. Ik doe gewoon allerlei andere sporten die ik leuk vind en wissel zo veel mogelijk af.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 september 2014 @ 17:09:

Isd at bodybuilding?Ik ga voor een klasse lager, body fitness. Zou liefst de physique klasse willen doen maar ik denk dat ik daar massa voor tekort kom. Oh well we hebben nog even ;)
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ff op gegoogled! Mooi hoor!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 28 september 2014 @ 17:06:

Tuurlijk!!



Fijn. Ik doe dit schema minimaal 1 keer per week en heb overgewicht.



Cardio warming up



- 10 min. fiets, level 6, snelheid 60 met heuvel



Kracht (2 sets van 20)



- adductor 1

- adductor 2

- chest press

- lunge L + biceps

- lunge R + side raise



Cardio:



- 10 min. loopband. level 6, snelheid 6



Kracht:



- cable row

- triceps extension

- decline bench

- leg raise (maar die kan ik echt niet 40 keer)

- side bend (helaas ook deze kan ik bijna niet)



Cardio:



- crosstrainer, 20 min level 5 snelheid 6. Verrassings programma



Ik vind het er prima uit zien maar heb er verder de ballen verstand van. In december heb ik een vervolg afspraak bij de sportschool om te kijken hoe het schema bevalt en of die aangepast moet worden.

Hopelijk ben je bekend met de termen, dat zal denk ik wel per sportschool verschillen.
Ieb, is dat 1 of 2 trainingen?



Ik snap niet waarom je steeds tussendoor cardio doet. Verder denk ik dat het prima is om mee te starten. Maar het lijkt me dat je heel lang bezig bent. Ik doe een wup dan mijn KT ronde en soms cardio aan het einde, maar niet tussendoor
Dit is 1 training. Dus dit is mijn eerste programma. Ja ik ben incl, de coolingdowns op de cardio ruim anderhalf uur bezig. Vind het ook lang. Ze zei wel dat ik het op kon delen in 2 dagen maar ja dan zou ik 4 dagen naar de sportschool gaan en 1 dag zwemmen en dat vind ik dan weer wat veel of valt dat wel mee?



Ja waarom de cardio tussendoor weet ik eigenlijk niet, zal ik dat eens navragen in de sportschool.
anderhalf uur trainen heeft niet zoveel zin. Beter deel je het dan op in twee keer een uur als je daar tijd voor hebt tenminste



Als je 1 training doet zou ik WUP 10 min. cardio en dan je krachtronde en daarna nog 20 min. cardio
bedoel je dat je adductor en abductor doet? waarom twee keer de adductor?

Zelf ben ik geen fan van die oefening, het kost veel tijd en het zijn maar kleine spiertjes die je met een squat ook pakt, maar dan wel beide in 1 oefening plus de hams en quads. Liever dan squats met bijv. biceps of een barbell en dan kan je de add. de abd. en de leg raise laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dumbell snatch met 20 kg!!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
netjes tats, ik krijg daar schouderproblemen van
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het ook wel cool! Krachtlesje. Vijf korte rondes, relatief veel rust, wel roeien tussendoor om de hartslag hoog te houden.

Deadlift ging lekker met 75kg, knees to elbows ging goed (snap nu eindelijk hoe je 'actief' aan zo'n bar hangt) en die snatches... Ik begon met 15, want dat is mijn max. Maar ja, toen wilden die andere meiden niet voor mij onder doen, dus pakte ik 17.5. En in ronde drie kreeg ik de 20kg in mijn handen geduwd van de trainer. Dus ik zeg 'jij bent niet goed zeker?'.

'Niet zeiken Tats', was het antwoord. Nou dan doe je het maar LOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hatsetats, jij doet allemaal dingen waarvan ik denk ow dat kan ik (nog) niet.



Afgelopen 2x de squat met de Smith machine gedaan en dat is een heel stuk prettiger.

Ik merk steeds meer dat oefeningen me beter af gaan en dat ik het in gewicht kan verhogen.

Vroeger moest ik mezelf naar de sportschool slepen en nu zit het er gewoon al ingebakken qua tijd en doen. Ik vind het heerlijk! Ik had jaren geleden met krachttraining moeten beginnen.



De deadlift vind ik altijd even lastig om te doen, moet steeds even denken hoe het moet. Afgelopen weken deed iemand op de sportschool het ook en kon ik even afkijken. Wanneer ik vanavond weer moet nadenken dan ga ik het toch maar even vragen bij de instructeur.
Alle reacties Link kopieren
Moment, komt vanzelf. Lukte mij ook niet meteen hoor.

Voor wb het juist uitvoeren van de oefeningen, ik heb jaren terug drie keer per week bodypower lessen gedaan (soort bodypump) Bij een goede docent, die goed je houding corrigeerde. En ook aan poweryoga heb ik wat dat betreft veel gehad.

Ben nu oefenen met dippen (tussen twee stangen, dus niet met je voeten op de vloer) en toes to bar. Lukt nog voor geen meter hahaha
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu iets langer dan een jaar aan het sporten. Zit nu op 2x per week hardlopen (3-5km) en 2x naar de sportschool voor krachttraining.

Ik merk ook dat ik wel sterker word, en mijn armen voelen ook gespierder, net als dat ik een wasbordje kan voelen onder mijn speklaag. Maar ik word niet 'groter' en ik geloof niet dat het echt te zien is dat ik veel sport. Ik word er niet minder gemotiveerd van maar ik vraag me wel af wat ik kan verbeteren zodat het wel zichtbaarder wordt.

Of is het zo dat het voor vrouwen heel normaal is dat het zo langzaam gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven