Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oké dan, hier is ie:







Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 28 september 2014 @ 17:46:

Oké dan, hier is ie:



[afbeelding]



[afbeelding]Wat een mooi glas. Knap gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh die ziet er heel vrolijk en feestelijk uit Elmervrouw.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben de poncho bijna zat, nog 3,5 toeren haken. Ik hoopte voor morgen klaar te zijn maar dat ga ik niet halen. Die halve toer wel.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je de poncho zat begint te raken, Steph. Succes!



Hier met een nieuw glaasje begonnen, mozaïek net als het vorige. Alleen had ik nu zelf zo'n vierkant theelichtdingetje gemaakt, van gewoon glas. Dat ben ik nu aan het beplakken met bolletjes en stukjes glas. Wordt ook mooi, vind ik. Maar weer anders dus dan dat wat ik hieronder postte.



Verder ook nog steeds met de quilt bezig...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 30 september 2014 @ 10:15:

Kan me voorstellen dat je de poncho zat begint te raken, Steph. Succes!



Hier met een nieuw glaasje begonnen, mozaïek net als het vorige. Alleen had ik nu zelf zo'n vierkant theelichtdingetje gemaakt, van gewoon glas. Dat ben ik nu aan het beplakken met bolletjes en stukjes glas. Wordt ook mooi, vind ik. Maar weer anders dus dan dat wat ik hieronder postte.



Verder ook nog steeds met de quilt bezig...

(ben nu aan toer 8 begonnen met pijn in mijn hand, vanmiddag maar breien in het "cafe")



Als het glas klaar is mag het dan weer hier gepost worden???

Oja, de quilt
Alle reacties Link kopieren
Pijn de hand? Oef, dat is minder



Natuurlijk post ik t.z.t. een foto.

Vandaag het vierkante mozaïekglaasje afgemaakt, foto volgt nog.

En een nieuw (tussendoor)projectje: zo'n zuidwester-hoekje van die oude spijkerbroeken. Heb ik nog nooit gedaan, zoiets. Dus ik ben eerst malletjes gaan tekenen/knippen, in elkaar nieten, passen - toen uit het stof gaan knippen. Bovenkant hoedje is nu klaar. Het wordt ook met van die rafelranden, net als mijn quilt. Nu de rand nog, dat is lastiger.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Een zuidwesterhoedje (of las ik verkeerd) van oude spijkerbroeken? Dat wil ik zien, work in progess, dus foto. Ben heel benieuwd.



Na een dag niet haken kan ik verder, nu aan toer 9 begonnen. Dus ik hoop dat dit weekend de poncho af is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, van oude spijkerbroeken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
(nee nog geen weekend) Ik ben aan de laatste toer begonnen!!
Alle reacties Link kopieren
Haha Steph.

Zet 'm op!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het vierkante mozaïeklichtje. Eerst zelf gemaakt van glas (tiffany), daarna alle kleine stukjes glas erop gelijmd. Nog zonder brandend theelichtje erin (had ik even niet bij de hand).







Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En het hoedje van de oude spijkerbroeken is ook af! Ook met rafelranden, zoals de quilt. Het moet alleen nog meer gaan rafelen, ik ga 'm nog wassen zodat dat vanzelf gebeurt - en anders help ik zelf nog wel een handje.



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg! Wat ben jij goed en veel en veelzijdig bezig EV
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
EV, wat een apart (positief) hoedje.



Nog een halve toer....
Alle reacties Link kopieren
En ik verval in oude gewoontes die hard af te leren zijn.

Momenteel met drie dingen tegelijk bezig en dat kan natuurlijk nooit lang goed gaan. Gevolg is dan vaak dat er dingen half afgemaakt blijven liggen. Vandaar dus ook mijn avatar.

Mijn moeder wilde graag een nieuw "kalebasmannetje". De vorige is schijnbaar kapot gegaan en dat vind ze heel erg.

Ik ben dus heel enthousiast met mijn klei begonnen.

Voor mezelf was ik nog bezig met het vilten, dus dat laat ik nu even liggen. Verder wilde dochter graag een poncho voor de kleine meid. Geen moeite, die haakt oma wel.

Toen moest ik eerst zoeken om mijn doosje haaknaalden. Nergens te vinden natuurlijk. Uit nood maar nieuwe gehaald.

Nu ben ik dan begonnen, maar ik vind het resultaat niet mooi.

Dat wordt dus naar de winkel om nieuw garen.

Soms baal ik toch wel zo van mezelf.......
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND!!!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
@ Steph: wat issie gaaf, je poncho. Knap dat je hem nu helemaal af hebt!

@ Koffieprut, je wil niet weten hoeveel UFO's (UnFinished Objects) hier door het huis zwerven. En nieuwe ideeen heb ik ook in overvloed. Heel herkenbaar dus, je probleem!

@ EV, Wat een gaaf hoedje en een prachtige lichtjes! Mooi, dat kleurrijke. En verder !

@Dreamer, hier zijn de kinderen in de ban van de Minions. Die gehaakte zien er wel echt te gaaf uit!



Ik heb een iets rustiger periode in het vooruitzicht. Energie is nog steeds niet, maar wel weer zin om iets te doen, en zoals gewoonlijk, duizend ideeën. Ik zou ooit nog de koffiekopjes leuk beschilderen met porseleinverf. Ik heb nog dat schilderij van 'Efteling meets Kimmidolls' in de maak. En dat van papier, een sprookjesboom. Oh ja, dat kastje dat ik al jaren heb liggen moet nog een leuk sleutelkastje worden. Of, zal ik toch maar van vilt een Minion fabrieken. Ook leuk, en overzichtelijk. En tot slot hebben mijn hersens ergens het plan opgevat om toch te gaan leren haken. Is zo gezellig en makkelijk te doen op de bank.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En ja, ik denk dan dus ook meteen aan zo'n soort project:





Wat gaaf!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wat een creatieve dingen doen jullie!

Ik haak, probeer te breien, heb een naaimachine in de kast staan die ik te lang niet heb gebruikt, en heb een aantal kaarten gemaakt maar dat beviel niet.

Ik heb er meteen weer nieuwe ideeen bij. Leuk dingen maken met het sprijkerstof, dat glasmozaiek dat vilten met een naald. Nog meer dingen die ik wil gaan doen maar waar haal ik de tijd vandaan.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND:jump:



Er is gewoon te weing tijd om alles te doen.

Akakia, ja hoor gelijk aan zo'n project beginnen Waarom niet?

(oja tijd)

poncho is nog niet af, ben aan de laatste halve toer begonnen.

Vanochtend een begrafenis, vanmiddag poetsen, vanavond een verjaardag en nu ben ik aan het haken en een film aan het kijken dus... Ook ik kom aan tijdnood oid.
Alle reacties Link kopieren
Lekker kleurig zeg, dat hert! Wow. Daar word je vrolijk van.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Schiet ineens te binnen. Ik ga een hobbelpaard opknappen voor mijn zoontje! Hij is pas 5 maanden maar ach... Heb net al mensen gemaild van marktplaats! Nu nog wachten op antwoord
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut, (dacht ik) vele hier hebben Ufo's in huis.



Sasha, wat leuk een hobbelpaard maken. Creatief zeg.



DE PONCHO IS ECHT AF,op draadjes wegwerken na dan.
Alle reacties Link kopieren
Jeej voor poncho



En wat geinig dat hert! Je kunt gewoon al een stapel vierkantjes gaan haken en dan daarna bekijken wat je ermee gaat doen. Dat is, na de minion, tenminste mijn plan
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven