Zwanger worden na een miskraam vanaf mei/juni 2014

23-06-2014 10:16 2930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuwe topic met tabel. Hopelijk mogen we snel allemaal lieve kindjes krijgen!



Inloggegevens:




Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBevallen Enya29 30/37 ? ? Theia 29/29April 2015 Divarg 29/28Mei 2015 Plukkie 36/36Mei 2015 MissMystique 29/34Juni 2015 Oreos 33/34Juni 2015Sara28/312e kindjeJuni 2015 Valentina82 32/431e & 2e kindjeJuli 2015 Bloes 30/30 1e kindjeAugustus 2015Sophietje3840/35 1e kindjeApril 2017





Lieve Clifford, hopelijk snel terug!

Stoere Sophie, goed herstellen en kom snel weer in de tabel!

Lucia en Feline, als je in de tabel wil, welkom! Jullie horen bij de groep!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:11
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ben een hele tijd niet geweest, omdat ik erg met de zwangerschap bezig was. Ik ben inmiddels 12 weken zwanger (termijn is iets teruggezet). Ik ben ongelooflijk blij, al blijft het heel erg spannend vanwege de eerdere miskraam. Ik merk dat ik bang blijf dat het misgaat. Hebben jullie dat ook?



Voor alle zwangeren: blijf vooral genieten van de zwangerschap. Het is zo'n prachtige periode waar zo'n mooi wondertje uit voort komt.



Voor alle anderen: ik leef erg met jullie mee. De angst van de miskraam is iets wat blijft en wat erg begrijpelijk is. Toch is het wonder ook voor jullie weggelegd. Hopelijk gaat het snel goed en mogen jullie dit geluk ook snel weer ervaren. Voor alle vrouwen die net een miskraam hebben gehad wil ik zeggen dat het gevoel echt goed komt. Probeer jezelf echt de tijd en ruimte te geven die je zelf nodig hebt. Laat anderen dat niet beslissen. Het heeft mij echt geholpen om gewoon te voelen wat ik voelde.
Alle reacties Link kopieren
Oh...euh...duh! Ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd Valentina.



Viva: ook jij hebt de kritieke drie maanden al bijna achter de rug. Fijn hoor!
Alle reacties Link kopieren
Clifford: ja gelukkig wel. Al voelt het niet zo hoor. Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:divarg schreef op 28 september 2014 @ 12:23:

@Theia, dat biedt wel hoop, thanks! Morgen al de termijnecho, spannend! Is 9 weken niet te vroeg? Ik lees verschillende verhalen, alles tussen de 9 en 11 lijkt normaal te zijn of niet? Ik wil ook wel weer een echo met 9 weken, als ik het zelf moet betalen dan is dat maar zo, als mij dat rust geeft in deze periode is dat een hoop waard (gelukkig denkt mijn man er ook zo over)..



De termijnecho moet tussen de 8 en 12 weken. Ideaal gezien rond week 10. Dus daar zit ik morgen met de schatting van 9w+5d eigenlijk heel keurig dichtbij. Raar idee eigenlijk, dat ik alweer naar de tien weken toe ga



Ben ook van mening dat geruststelling wel heel belangrijk is. Fijn dat jullie er hetzelfde over denken! Ik heb zelf om die reden al een keer extra de vk gebeld en mocht toen langs komen. Zij zei eigenlijk hetzelfde: liever extra langs komen dan al die stress voor de baby.



Ben zo benieuwd naar morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar wilde wel vast zeggen; congratulations Vivaforum! Ben blij voor je! 12 wkn. Thats wonderful.
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel ok hoor Viva. Af en toe ben ik nog wel verdrietig en mis ik het zwanger zijn, maar mijn blik is vooral op het nu en de toekomst gericht. We hebben het op het moment zo druk met klussen, werken en kind dat de tijd voorbij vliegt. We blijven positief.



Net vroeg opgestaan om mijn man uit te zwaaien. Ik wilde zeggen: dochter ligt nog heerlijk te slapen, maar die kwam net op dat moment naar beneden en zit nu aan haar ontbijt. Zometeen dochter naar school brengen en door naar ons nieuwe huis om te klussen. We hebben gisteravond nog wel even een leuk afscheid gehad, maar of het nut gaat hebben... Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Viva: gefeliciteerd! Geniet er van

@Clifford: hahaha! Jij bent ook lekker wakker! Je zal ook wel met je hoofd af en toe ergens anders zitten waarschijnlijk. Nou, nu mag je nog even klussen en schilderen, hopelijk snel niet meer!

@Oreos: ben je nog rustig? Ik wel. Heeel relaxed...
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, bedankt voor de lieve berichtjes! Ik voel me al een stuk minder labiel. Ik moet zeggen; die curettage is me ook behoorlijk tegen gevallen hoor. Het is vandaag voor het eerst dat ik niet om 12 uur 's middags weer in slaap val. Ook veel hoofdpijn gehad. Het bloedverlies is gelukkig weer minder al begrijp ik uit jullie verhalen dat het de komende weken toch weer kan beginnen. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en tot mijn verbazing was die al bijna negatief (een heel licht streepje). Dus dat is fijn om te weten.

Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer zwanger worden maar vrijwel iedereen om mij heen zegt 'je moet wel een paar maanden de tijd nemen om dit te verwerken en om je lichaam te laten herstellen'. Hoe is dat voor de dames die snel weer zwanger zijn geworden? Hebben jullie het idee dat je lichamelijk of emotioneel nog niet voldoende hersteld was? Kost het nu extra energie om zwanger te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lucia. Er is niets op tegen om meteen zwanger te worden. Dit heeft mijn gyn bevestigd. Het is alleen makkelijker qua rekenen als je een menstruatie hebt gehad. Natuurlijk zal je iets meer moe zijn: mijn energie is net pas terug. Maar als jij het aan kan, mag je het gewoon proberen. Luister naar jezelf.



Mij helpt het om niet te zwaar aan de MK te tillen. Natuurlijk is het verdrietig, maar 10% vd zwangerschappen gaat mis. We hebben 'gewoon' pech gehad. Ik wil graag een kind, dus ga er weer positief voor!



Praat erover en ga op je gevoel af!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook erg heftig Lucia Neem je tijd. Ik heb er ook niet te zwaar aan getild, ik was pas 7 weken, het was nog niet veel meer dan een uit de kluiten gewassen klomp cellen. Wel heb ik nu meer affectie met het frummeltje in mn buik dan de vorige keer merk ik, ondanks dat ik pas 8 weken ben. Hopelijk is dat het teken dat het goed gaat



Wat betreft het opnieuw zwanger worden, als je lijf eraan toe is kun je weer zwanger worden. De één zegt dit, de ander dat. Ik vond het wel fijn om tenminste 1 gewone menstruatie ertussen te hebben zitten (het werden er 2), nadat ik een controle echo had gehad en schoon verklaard was.
Alle reacties Link kopieren
@Valentina & Divarg Dat klinkt als een hele goede instelling. Ik probeer er zelf ook zo over te denken. Het is op dit moment alleen een nare afsluiting van een nare manier om zwanger te worden. Ik heb wel het idee dat ik nu met minder hoge verwachtingen en minder twijfels het medische traject in kan stappen. Misschien dat dat helpt.

Divarg; fijn dat je nu meer gevoel hebt met je zwangerschap. Dat is vast een goed teken.
Ik had het liever niet gedaan natuurlijk, maar ik ga alvast met jullie meelezen. Op dit moment zit ik nog midden in een miskraam, die inmiddels al meer dan 2 weken duurt. Je zou zeggen dat het bloeden toch een keer moet stoppen. Donderdag hebben we een echo, daarna weten we het definitief. Maar hoop hebben we allang niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Jee! Dit weekend zo druk aan de gang geweest dat ik dit forum even heb 'gemist', maar voldoende bezoek geweest zo te zien ;)



Leuk je weer te lezen Serendipity, en welkom bloes. Al is de aanleiding naar. Hou je taai!



@hier, nog geen bloeding na die 2e curretage, dus misschien hebben ze dit keer het echt goed schoon gekregen?? Maar ook nog geen menstruatie. Aaarghh....

Heb dus geen controle echo dit keer, heb over 1,5 week belafspraak met gyn. Maar als ik over een week nog niet ongesteld ben, ga ik zelf bellen voor een face-to-face gesprek. Vertrouw mijn lijf voor geen meter meer.



Vanavond flink sporten. Heb weinig energie, maar heb het idee dat het komt van dat lamlendige. Dus effe flink los vanavond, en als ik dan echt echt helemaal op ben morgen, dan weet ik direct dat het lamlendige nog van het hele traject komt.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Lucia: wat Divarg zegt: als je lijf er weer aan toe is kun je weer zwanger worden. Neem verder de tijddie je nodig hebt om het te verwerken. Mijn ervaring is dat het de eerste twee weken na de miskraam heftig is, maar dat het daarna ook snel weer wegzakt. Dan ga ne je weer op de toekomst en eventuele nieuwe zwangerschappen richten.



Succes vandaag Theia!!
Alle reacties Link kopieren
Ach Lucia en Bloes, wat verdrietig dat jullie je hier bij moeten voegen :(

Ik hoop dat jullie hier herkenning vinden en voldoende moed, puf en hoop om toch weer voor jullie droom te gaan straks. Maar misschien ook wel even bevestiging voor de kl*te situatie waar je nu in zit.



Ik heb dezelfde instelling gehad als Valentina. Even enorm verdrietig geweest, maar daarna ook weer dóór. Niet teveel bezig blijven met dat wat er was, want je krijgt het er niet mee terug. Maar ik moet zeggen dat er natuurlijk ook momenten waren waarop dat lastig was, want ergens in je hoofd knaagt het idee dat het ook anders had kunnen zijn.



@sophie: hopelijk kom je schoon uit de controle en laat je lichaam weten dat het heus nog wel werkt. Lijkt me heel onzeker dan voor nu.

Succes vanavond



@hier:

Vanmorgen mijn termijnecho gehad en alles was goed!

Men, ik ben zo verliefd op dat hummeltje dat daar spartelde

Oh en nog 3 dagen vooruit gezet, dus ik ben nu officieel 10w1d.

@divarg: je bleek toch gelijk te hebben dat 9 weken wat vroeg is. Hoewel ze dat daar wel gerust doen, vertelde ze dat als ik onder de 10 weken was uitgekomen, dat ik dan later nog eens terug moest omdat ze de echo dan te onbetrouwbaar vinden.

Waarom ze dan een termijnecho niet standaard een weekje later zetten weet ik ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Theia! Goed nieuws zeg!



@Bloes: wat naar! Helaas welkom bij de club. Lees maar terug als je tijd hebt. Hopelijk haal je er wat steun uit. We hebben allemaal verdriet maar gaan toch door! Sterkte voor nu.



@Sophie: klinkt als goed nieuws. En over dat vertrouwen... Dat heeft gewoon tijd nodig meisje. Je cyclus kan zomaar 3,4 maanden van slag zijn. Het komt echt goed.
Alle reacties Link kopieren
@ bloes, jammer dat je je hier moet bijvoegen. Balen dat het al twee weken duurt. Je bent welkom hoor. Hoop wel dat ik van iedereen beetje kan bijhouden



@ Theia wat fijn dat je echo goed was en je iets verder bent. Maar mooi weer paar extra dagen te pakken. Beter!



@ Sophie, wat gek dat je niet gevloeid heb nog. Men zegt dat vaak na 20 dgn eisprong is. Dus dan zou t kunnen dat je nog niet gevloeid heb. Ik zou bij twijfel toch echo willen.



@ hier, vandaag op werk vertelt en t ging zoals ik dacht. Mijn collega's heel lief en leuk. Mijn collega/teamleider begon gelijk over mijn uren, verlof ed. Zelfs toen ik verteld had tijdens de lunch aan de rest, begon ze er gelijk weer over. IK heb haar er op aangesproken. Tot de 20 wk echo wil ik t er niet over hebben. Het lijkt mij al heel wat om het in nov te bespreken. Ik ben pas eind maart uitgerekend. Ipv begrip, schoot ze in de weerstand. Waarom??? Sorry, frustratie
Alle reacties Link kopieren
Sophie: ik snap dat je hier niet blij van wordt. Ook ik zou in jouw geval aandringen op een echo. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Overigens weet ik niet of het normaal is om geen bloedverlies te hebben na een curretage? Hoe is het sporten overigens gegaan?



@Theia: hoe gaat het eigenlijk met je nieuwe huis? Hebben jullie veel verbouwd?



Bij ons gaat de verbouwing goed. Ieder vrij uurtje dat ik heb ga ik heen en ik leer van alles bij. We hebben nog zes weken, dan moet alles af zijn. De dakisolatie is nu bijna klaar en we zijn nu begonnen met het schilderwerk. Ook hebben we vorige week een muur doorgebroken en alle electra vernieuwd. Van de week ga ik samen met mijn dochter de muren van haar kamer schilderen. Wat ik wel gek blijf vinden is dat de 'babykamer' nu ineens onbestemd blijft. Toen we dit huis kochten was ik zwanger, nu weet ik niet zo goed wat ik met die kamer moet.
Alle reacties Link kopieren
@enya: wat stom! Ik begrijp best dat zij zo snel mogelijk duidelijkheid wil, omdat ze dan wat kan rgelen. Maar als jij aan geeft dat je het nog niet weet of nog niet over wil hebben, heeft ze dat toch maar te respecteren lijkt me.



@clifford: tussen oplevering en verhuizing zat iets van twintig dagen, dus we zitten er al weer dik een maand in. In die tijd hebben we vooral veel laten doen, we hebben allebei twee linkerhanden. Alle muren zijn opnieuw gedaan, de benedenvloer en alle plinten boven en beneden. Verder nog wat kleinere klusjes en binnenkort gaan we een nieuwe badkamer uitkiezen.

Eigenlijk is alles, op die badkamer na, wel aardig gedaan nu. Heerlijk nu, voelt echt zo goed aan! Echt al mijn thuis en dat in zo'n korte tijd! We hebben trouwens nog niet gekozen wat de babykamer wordt, nog niet eens over gehad. Voor mijn gevoel moet ik dat tot na de twaalf weken laten rusten.



Ik kan me voorstellen dat dat voor jou wel heel dubbel is. Herken het wel hoor, want op de dag dat we het huis kochten (als in: we hoorden die dag dat de deal rond was) kreeg ik 's avonds ook mijn miskraam. Dus heel even was die miskraam gelinkt aan het huis. Maar ik heb dat binnen een paar dagen los kunnen laten gelukkig, dat waren twee afzonderlijke gebeurtenissen. Hoop dat jij het ook los lan laten straks en echt oprecht kan genieten van je woning. Dat kamertje wordt echt een keer gevuld! Maar eerst nog wel flink werken begrijp ik. Dapper dat jullie zo veel zelf doen!
Alle reacties Link kopieren
@enya: wat gevoelloos. Laat het van je afglijden. Wie weet vind ze het een gevoelig onderwerp.

@verhuismeisjes: jullie hebben straks weer een frisse start. Ook wel heel fijn. En dat babykamertje... Dat komt nog wel. Bij ons hangt daar het wasgoed ;)
Alle reacties Link kopieren
@theia, jaaaa! Wat geweldig dat het zo goed gaat en dat je alweer 10 weken bent! Je bent exact 2 weken verder dan ik! En ik ben jaloers op je :P



@Enya, wat een raar gedrag! Het is helemaal aan jou om het erover te hebben wanneer jij dat wil dus laat het inderdaad van je afglijden (al is dat moelijk, dat snap ik wel)
Alle reacties Link kopieren
@zwangere dames: fijn dat het nu zo goed gaat! Dat geeft goede hoop!

@Bloes: wat een tegenslag ineens he. Ik loop ongeveer met jou op. Ik had de 17e een miskraam en de 24e nog een curettage. Ik had ook geen idee dat dat zo'n langdurig proces zou zijn maar je leert zo (helaas) weer van alles bij. Was het een spontane miskraam en was je al ver op weg? Ik merk dat het helpt om het af en toe van je af te schrijven en met mensen te praten over wat je dwars zit.

Hier: ik had vanochtend ook iets raars. Ik dacht ik begin weer eens met de ovulatietesten. Met het idee dat het nu nog wel negarief zou zijn. Heb ik ineens 2 even donkere streepjes. Ik kan nu toch nog geen ovulatie hebben? Of komt dit doordat je hormonen nog van slag zijn?
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies! Ik lees op m'n phone altijd bij, maar reageren lukt niet altijd. Die app mogen ze wel een keer updaten ;)



@theia, wat geweldig dat je termijn echo zo goed ging. Congratz meid! *jealous*



@sophietje, klinkt zo herkenbaar wat je nu meemaakt. Ik was een tijdje zo kwaad op mn lichaam. Vertrouwde het niet (mk bij 13 wkn, terwijl vruchtje bij 7wkn al gestopt was met groeien, en 2x cytotec heeft ook niet geholpen). Maar houd vol meid, Geef je lichaam tijd om te herstellen. Hoe ging het sporten?



@bloes, wat naar dat het niet goed is gegaan. Had in het andere topic gelezen hoe blij je was dat het zo snel raak was. Sterkte meid!



@valentina, blijf zitten hè! Hoe gaat het bij jou?



@hier, donderdag is mijn NOD. Het is nog maar paar dagen, maar duurt wel lang. Soms denk ik te voelen dat m'n borsten gevoelig zijn (zijn ze helemaal niet!), krampen heb ik af en toe (maar zijn volgens mij m'n darmen, ben aan het testen of ik tegen lactose kan). En afgelopen dagen ben ik s'avonds wat eerder moe, ergens wel fijn (ben echt een avondmens). Alhoewel, ik ook een zwaar wknd achter de rug hebt met weinig slaap.

Dus hahaha, niks aan de hand hier!
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Alle reacties Link kopieren
@oreos: tja, je kan overal wat achter zoeken... Ik ben licht misselijk en voel geplop en steekjes bij mn baarmoeder. Kan van alles zijn. We wachten 'gewoon' rustig af. Wanneer ga jij testen? Mijn NOD is zaterdag trouwens. Ik test zondag pas (tenzij het dan niet meer hoeft natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Oh en Oreos: laatste keer dat ik misselijk was voor NoD was ik niet zwanger. Maar toen ik niets voelde wel. Dusss... Op de handen zitten wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven