Vakantie - Kat alleen thuis

30-09-2014 10:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan donderdag voor 10 dagen op vakantie. Ik heb geregeld dat vrijdag de buurvrouw de kat eten geeft en in het weekend mijn zus 1 of 2 hele dagen in huis is.



De week daarna komt mijn zus (als ze klaar is met werken) woensdag óf dinsdag en donderdag, ze blijft dan ook slapen. De dagen dat mijn zus niet komt dan komt de buurvrouw weer voor eten en wat aandacht te geven.



De kat kan ook naar buiten (kattenluikje dus kan naar binnen en buiten wanneer hij wil) en met goed weer zien we hem niet zoveel omdat hij dan lekker aan de wandel gaat. Hij staat ons wel altijd 's ochtends en als we thuis komen van het werk op te wachten.



Denken jullie dat ik het zo goed heb geregeld? Krijgt de kat zo voldoende aandacht? Pff, maak me er zo druk over dat ik er bij wijze van spreken nog zelfs voor thuis zou blijven.
Alle reacties Link kopieren
Prima geregeld! Je zus is er een aantal nachten en de buurvrouw zorgt ook nog voor aandacht. Niet druk om maken en lekker van je vakantie genieten :-)
Ja joh! Onze katten krijgen niet eens zolang 24uurs oppas en komen die vakantie ook altijd door hoor.



Je hebt het prima geregeld hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed geregeld is dat zus en buurvrouw van elkaar weten wanneer ze er moeten zijn lijkt het me goed geregeld.



Maar dat je je zorgen maakt begrijp ik dat doe ik ook alle keren dat de vakantie en de kattenoppas weer aan de orde zijn. Kan het maar niet afleren.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed zo, toch? Het grootste deel van de tijd is er gewoon iemand in huis, zo luxe hebben mijn katten het niet hoor, als wij weg zijn komt er alleen elke dag iemand eten geven.

En je kat kan ook nog naar buiten wanneer hij wil, dus geen zorgen maken.

Maar ik snap je gevoel wel hoor, heb er ook altijd last van vlak voor ik op vakantie ga. Die eeuwige schuldgevoelens; het zijn toch een beetje je kinderen he...
Nothing happens for a reason
Ik bel of app regelmatig met de vakantieoppas om te vragen hoe het met de katten is
Alle reacties Link kopieren
Op zich prima geregeld.



Je schrijft alleen dat de buurvrouw komt wanneer je zus niet komt maar dat het nog onduidelijk is wanneer je zus precies blijft slapen.

Je buurvrouw weet dat dus ook niet dus weet ook niet wanneer ze moet komen.



Je zus zal dus nog wel even helder met de buurvrouw moeten communiceren over wanneer ze nou wel of niet komt zodat de buurvrouw ook weet wat ze moet doen. Anders komt zowel je zus als de buurvrouw straks niet en zit je kat zonder eten.
Prima geregeld! Is je kat gechipped? Dan even de chipgegevens aan de buurvrouw en familie mailen. Naam dierenarts op ijskast hangen is ook altijd handig (al ga je die natuurlijk niet nodig hebben) en dan lekker genieten van je vakantie
Prima geregeld hoor!

Ik had het ook voor onze kat prima geregeld, maar mevrouw was zo diep beledigd dat wij weg waren dat ze zich een week niet heeft laten zien. Een kat kan ook heel goed voor zichzelf zorgen.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Dat is toch weer een opluchting.



Ja de kat is gechipped, staat in zijn paspoort en die ligt klaar zodat ze niet hoeven te zoeken.



Sugarmiss, ze hebben elkaars telefoonnummer en appen elkaar wanneer wie komt of als er iets tussenkomt. Mochten ze geen van beide kunnen (wat ik me haast niet voor kan stellen), dan hebben ze ook nog het nummer van schoonmoeder die er vanaf weet.



Nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat iedereen het zo goed regelde.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Prima geregeld hoor, jouw kat krijgt meer aandacht dan die van ons in de vakantie

We hebben een kattenluikje dus de katten kunnen er in en er uit wanneer ze willen. Verder komt het buurmeisje elke avond langs om eten te geven, maar meer aandacht krijgen ze niet. Zo gaat het al jaren en ik heb niet het idee dat mijn katten er onder lijden.
Alle reacties Link kopieren
Goed geregeld! Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt het heel goed geregeld. Ook fijn dat er iemand wat langer in huis is dan alleen het etengeefmomentje. Zou je er absoluut niet druk om maken!
Alle reacties Link kopieren
Goed geregeld. Onze twee katten moeten het met minder doen. Als wij op vakantie gaan dan komt onze oppas een keer per dag om ze eten te geven, ze te knuffelen en de kattenbak te verschonen. Katten vinden dat prima. Ze zien er altijd goed uit als wij weer thuis komen.
T'is goed genoeg, maar ik begrijp je gevoel wel.



Wij gingen 3 weken op vakantie en ik heb een vriendin gevraagd fulltime in mijn huis te wonen . Was voor haar ook geen straf, ff het studentenhuis uit haha.
Alle reacties Link kopieren
...
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal!~



Hamerhaai, ik kan jouw reactie niet lezen, ik zie alleen; ...
Alle reacties Link kopieren
Heel goed geregeld. Mijn kat krijgt zoveel aandacht niet hoor, zelfs als ik niet op vakantie ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven