November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Schaap, dat mag je wel zeggen hoor. Dat zeggen wij ook wel eens. Overigens niet over het kind zelf, maar over het gedrag.

Maar waarom zou je een kasteel in je woonkamer plaatsen met de mededeling dat hij daar de baas mag zijn? Mag hij daar op de muren kleuren en wel zijn broertje duwen?

Niet als kritiek bedoelt, maar eerder oprechte verbazing. Want hier is de woonkamer echt een gezamelijke leefruimte. Voor de kinderen zijn hun slaapkamers hun terugtrekhonken (ook voor Leliepeuter, al is die ook liever bij ons). Ik trek mij terug in mijn atelier en lelieman in de kas . Alleen Bebelis heeft een vierkante meter in de woonkamer waar alleen hij mag liggen: de box. In de woonkamer houden we dan ook echt rekening met elkaar; met geluid, tv-wensen etc.



Ik zou, denk ik, toch eerder zijn kamer aantrekkelijker maken. (Wel zonder pennen, potloden, stiften, scharen etc.) zodat hij daar echt zijn eigen plek heeft. (Al is het alleen maar vanwege de achterlijke hoeveelheid ruimte die je dan kwijt bent... maar daarin ben ik misschien een gek)
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het verschil niet zie tussen 2 vierkante meter achter de eethoek in de kamer en een eigen slaapkamer boven. Anders dan dat het ons hier ruimte kost en schaap niet alleen is. Want dat wil hij dus echt niet. Ook niet als zijn favoriete speelgoed er staat. En ik ben precies zo dus ik snap dat helemaal (ik maakte vroeger zelfs geen huiswerk op mijn eigen kamer, spelen ook niet). Wel behoefte hebben aan een eigen plekje, niet alleen willen zijn. De zithoek blijft wel bewust van iedereen. En geslagen en geduwd mag hier nergens, dat is helemaal geen discussie
Jaaah dat concert was erg leuk, al waren onze rondkruipende peuters te zien op het Museumplein (daarom viel het mij op dat werkelijk iedereen om hen heen liep en niet gezien dat mensen aan hen ergerden).



Lelie, spannend bij de arts. Ik zal aan je denken!

Bedoel je de meet in dierentuin houden? Ja dat zou leuk plan zijn, al vraag ik mij af of dan nog veel mensen kunnen komen? Ik dacht te hebben vernomen dat bij de vorige meets de afstand naar het zuidwesten als een drempel werd ervaren (vond het echt jammer dat de meet in Dordt niet doorging) vandaar dat ik het als minimeet tussen heb gepropt. Gewoon geen verplichting, maar wel leuk om in (klein) groepsverband te doen.



Schaap, vervelend dat Schaapie niet zo lekker in zijn vel zit. Verder begrijp ik je overwegingen om een eigen hoek te creëren voor Schaapie. Beetje Montessori-achtig met spelen op een eigen speelkleedje en daardoor eigen ruimte creëren. Alleen vraag ik mij af of je niet te snel naar symptoombestrijding grijpt? Wat ga je doen als Schaapie straks naar school gaat of nu al met de psz? Telkens een eigen hoekje creëren is niet altijd mogelijk. Of denk je dat hij hier overheen gaat groeien of zolang hij een eigen hoek thuis heeft dat hij met andere situaties vrede heeft? Ik hoop dat dit de oplossing voor jullie en vooral voor Schaapie is!



Hani, eens met de rest. Gefeliciteerd met de op handen promotie. Ook best wel 'eng' om succesvol te zijn als je daar nog geen rekening mee had gehouden. Ik zou er voor gaan en mijzelf voor de ogen houden dat als men geen vertrouwen in je had, dat ze dit niet aan je zouden aanbieden. Behalve de financiele meevaller, denk je dat je het thuis kan combineren? Dat zou voor mij enige leidraad zijn. In hoeverre zou Minipom zijn moeder missen, want desondanks dat ik best ambitieus ben heb ik mij in mijn hoofd geprent dat nu de jeugd van Minipom centraal staat. Deze periode wil ik dat hij zich herinnert als warm en beide ouders die voor hem waren als hij ons nodig had.

Natuurlijk kan ik niet 24/7 voor hem zijn en geldt de lol die ik uit werk haal als zeer belangrijk, maar ik zoek wel de flexibiliteit in mijn werk op om op vaste momenten er sowieso te zijn (avondeten, naar bed brengen, de mamadag dat hij helemaal centraal staat en in de weekenden (muv een paar uur in de middagen waar ik nog wat laatste administratieve dingenoe en sta ik weer klaar rond avondeten)) en dat ik indien nodig ook ad hoc iets kan regelen (al zal hij hierin wel iets moeten wachten, want ik kan niet zomaar mijn werkzaamheden ineens uit mijn handen laten vallen of genoegen moeten nemen om eerst even opgevangen te worden door opa en oma of kdv). Maar misschien is dat ook makkelijker te combineren als eigen baas zijnde. Anyway ik zou de baan aannemen en alvast gaan nadenken hoe je de flexibiliteit kan opzoeken icm je gezin. Vind het echt heel leuk voor je!!
Oke ik verwacht geen lootjesaanmeldingen meer, dus heb de lootjes getrokken! BInnen een uur ontvangen jullie (Trui, Chrissy, Schaap, Rouge, Zeph, Lelie, Modus, Romo en ik) een lootje!! Veel plezier met bedenken en maken!!



En ik vergeet Biboek even, wat supergaaf dat je een stoere opdracht naar binnen hebt gehengeld!! Echt dat CV van jou blinkt straks van pareltjes van opdrachten!!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd Pom!! Wie ik dit jaar getrokken heb



Lelie, succes bij de arts. Zal ongetwijfeld niets zijn, maar snap je bezorgdheid. Hopelijk snel gerustgesteld dus!



Hani, hier ook veel denken. Zo schattig



Ik zie het niet als symptoombestrijding eigenlijk. Daarnaast, thuis moet toch juist een veilige haven zijn? Een plek waar hij ongestoord kan spelen, zonder continu op zijn hoede moeten zijn dan zijn 19 uitgestalde autootjes overhoop gegooid worden terwijl hij met nr 20 rijdt. Dat dat op de psz niet kan leert hij nu ook wel en ik ben er van overtuigd dat hij slim genoeg is om dat ook te snappen.



Overigens, na lelie dr post toch weer zo'n vlaag van twijfel. Maar MrSchaap had die al snel weer weggenomen. Precies waarom we zo goed bij elkaar passen, omdat we van elkaar intuitief altijd al snapten dat we heel graag in elkaars bijzijn ons eigen ding doen. Een kas vs. atelier a la Lelie zou ons hier dus ook helemaal niet gelukkig maken. En mn moeder even gevraagd, zonder al te veel woorden. Die reageerde meteen met; "eigenlijk zou je 3 tenten moeten hebben. 1 voor lam, 1 voor schaap en 1 voor samen.". Ik had het kasteel nog niet genoemd Dus.... ik val best mee, en duidelijk ook niet ver van de boom We zijn kennelijk anders dan doorsnee met ieder een eigen kamer om zich af te zonderen. Geeft niet.
Maar is je huis nu niet dan een veilige haven? Tenminste zo lees ik je antwoord dat dat de reden is dat je een 'eigen kasteel' wilt hebben voor hem.

Ik bedoel meer of je misschien niet ook wilt nadenken hoe je Schaapie kan helpen zich veilig te voelen in elke situatie. Wat vind je van zijn zelfvertrouwen? Wat maakt dat hij de behoefte heeft om af te zonderen, misschien zich nu niet veilig voelt en behoefte heeft aan een eigen plek? Helemaal eens dat iedereen zijn eigen plek of ruimte mag hebben. Lijkt mij ook gezond, maar ik vraag mij af of het bieden van alleen een eigen ruimte voldoende is en of je misschien de oplossing niet breder kan trekken.

Maar wild guess hoor, jij kent Schaapie het best en weet wat hij nodig heeft. Misschien is hij gewoon zo, ook niets mis mee.



Hier overigens geen specifieke eigen hoek. Wel meerdere hoekjes in het huis met een thema zoals treinhoek, handvaardigheidshoek, tekenhoek, leeshoek, speelhoek en boven ga ik op de overloop een verkleedhoek maken, denk ik, al is het uitbreiden van de leeshoek met een lekkere hangbankje ook heel aantrekkelijk.
Poeh he, lootje is binnen. Deze is voor mij nog moeilijker dan die van vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel gewoon omdat ik niet weet hoe het breder te trekken? En daarnaast is veilig een ruim begrip in deze. Schaap voelt zich niet onveilig. Maar is wel altijd bezig met verdedigen. En dat kost heel veel energie. Lam kan ik nog niet goed uitleggen dat hij eventjes moet wachten voor hij ergens mee kan spelen dat schaap heeft. Dat doe ik wel, en dat moet hij ook. Maar ik sta er niet naast als politieagent. En dus wordt er regelmatig gemept. Dat is heel normaal, en ook een leerproces. Ik wil dat ook helemaal niet wegnemen. Maar schaap wel de optie bieden er van weg te lopen.
Ja daar zit ook wel in. Bij montessori leren kinderen ook heel vroeg al dat ze niet met het kleedje van een ander mogen bemoeien en dat ze ook het vertrouwen mogen hebben dat hun kleedje niet bezoedeld wordt door anderen. Dat zou ook op kunnen gaan voor de oplossing waar jullie voor kiezen. Lam zou dit ook al snel kunnen oppikken. Vanaf 1 jaar (al werkte het principe bij Minipom pas met 18 maanden ofzo en vaak moest ik hem wel nog aan hen herinneren. Het was dan niet eigen kleedje, maar wel dat hij niet zomaar in de persoonlijke ruimte van mensen mag komen. Maar het werkte en werkt wel)
Alle reacties Link kopieren
Reageer later uitgebreider maar even kort:



Pom- wilde biboek niet alsnog meedoen?? Of heeft die ook lootje gehad?
Ik heb niets meer gehoord van Biboek, dus ging vanuit van niet. Tja achteraf een beetje stom van mij. Sorry, Biboek. Als je mee wilt doen, geef het dan even door, dan voeg ik je erbij en trekken we opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Poeh nou, zeker een pittig lootje ook hier , maar komt goed!



Schaap, ik vind het helemaal geen gek idee, als dat Schaapje en daarmee jullie allemaal helpt om weer wat rust te vinden. Ik snap dat in bijzijn van de rest willen zijn en spelen ook erg goed. Ik vraag me alleen wel echt af hoe dat in de praktijk gaat werken. Wil je Lam dan echt dat hoekje verbieden? Krijgt hij ook een eigen hoekje? Wat denk je er uiteindelijk mee te bereiken? Hoe ga je het Schaap uitleggen? Ben je niet bang dat hij hierdoor overal een eigen plek gaat verlangen? Oprechte vragen, ik ben gewoon heel benieuwd hoe je dat voor je ziet.



Hani, wow dat is nogal wat. Ik kan me zeker je twijfel voorstellen, je hebt ook nog een thuis, een man, twee kinderen. Is dit een 'once in a lifetime' kans denk je? Zo klinkt het wel namelijk. En zou je spijt krijgen als je het niet ten minste probeert? Ik weet eigenlijk niet goed of je wel twijfelt hoor, maar dat zou ik mezelf afvragen. Oh ja, billen afvegen gaat prima als je haar vraagt op te staan en even naar voren te buigen, neusje op dr knietjes, dan veeg je het zo af.



Knap hoor, al die zindelijke kinderen!



Lelie, ik duim dat het allemaal in orde is en dat er niks geks gevonden wordt. Snap dat je toch even schrikt.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te lezen hoe anders mensen dan weer in elkaar steken. De behoefte om samen alleen te zijn...



Ik ben weer thuis van de dokter en heb een doorverwijzing te pakken. Hij voelde wel meerdere plekken, maar niet alarmerend gek. Maar onder de noemer: better safe than sorry toch de doorverwijzing.

Maar gelijk gebeld voor een afspraak en over 2 weken heb ik een afspraak in het ziekenhuis van rougestad.



Gelukkig wel voldoende afleiding, want ook mijn lootje is binnen! En het is een leukerd, maar legt ook direct de lat lekker hoog! Ik heb wel echt al onwijs leuke ideetjes, dus ik hoop dat het goed komt. Gelukkig tijd zat :-)
Alle reacties Link kopieren
Een snel want net vluchtig gelezen:

Pom ik had je gemaild maar kreeg vanmiddag pas een bericht dat de mail niet is aangekomen (ik was een letter in je adres vergeten) en had je (net te laat) opnieuw gemaild.... Sorry, ik twijfelde wat lang maar kan ik nog meedoen?



Lelie, ik had het zelfde net voor de zomer en na een echo bleek het gelukkig niets te zijn!

hani, wauw, gaaff! en spannend, en eng, en gaaf, en... gaaf! succes met beslissen!



Hopelijk morgen meer, dan heb ik in de avond wat uurtjes vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gezien alle uitdagende lootjes men niet rouwig is als je toegevoegd wordt Biboek dan wordt er opnieuw geloot namelijk.



(Of kunnen we hierbij concluderen dat bij forumcontacten - toch anders dan familie of oude vrienden) lootjes áltijd uitdagend zijn? ;) )
Alle reacties Link kopieren
Als dat uitdagend betekent, dan wil ik niet weten wie mij getrokken heeft... Ik zou het zelf zonde vinden als ik mijn lootje moest inleveren. Maar ik zou het nog meer zonde vinden als biboek nu niet mee kan doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met mijn lootje. Een beetje uitdagend, maar hier kan ik wel wat van maken. Spannend wat ik straks dan krijg



Modusje zet de lijn gewoon door. Hij trok zich nu niet op in de box, maar staat nu op door eerst op z'n knieën en dan zijn voeten te gaan staan en een beetje steunend met zijn handen op de bank. Ondertussen huilend want het lukt allemaal niet Hij is er bijna dus. Bij zijn doel: lopen. Hij is volgens de leidsters van de crèche op een ontwikkelingsniveau van een kind van 12 maanden. Hij doet gewoon vrolijk mee met de dreumesen. Geen knuffelig baby'tje dus meer. Gelukkig ben ik niet zo'n baby-fan

Morgen de 6 maanden check. Ik ben benieuwd, want ik vind hem nu weer erg stevig. Misschien is hij wel 10 kilo....
Alle reacties Link kopieren
En Hani: gaaf! Ik zou het denk ik doen, want ik zou dat niet aan mij voorbij willen laten gaan. Voorwaarde is dan wel (voor mij) dat het niet meer uren en/ of reistijd betekent. En het liefst juist meer flexibiliteit.
Alle reacties Link kopieren
Zwaai zwaai, even bijgelezen maar reactie wordt kort.



Lelie niet leuk, maar hopelijk is het een better safe than sorry.



Lootje was uitdagend maar leuk, ben benieuwd wie het nu wordt!



Schaap op Smurfs kdv hebben afhankelijk van de groepssamenstelling de baby's of peuters een kleedje/zo'n hekwerk. Soms is het dus zo dat de baby's een kleed hebben en de 1+ets moeten leren dat dat van de baby's is. Dan kan Schaapje ook gewoon een kleedje hebben waar Lammetje alleen op zijn uitnodiging welkom is. En het kan ook opgerold worden. Is niet duur. En is ook niet zo heel apart in m'n ogen als zo'n boxding. Nadeel van een tent (hier een circustent) is dat hij heeeeet wordt.



Overigens wil ik mijn peuter soms ook achtt het behang plakken. Maar merk dat ik wel weer de ruimte heb om me in hem te verplaatsen en dan zijn gedrag begrijp (maar er nog niet blij mee ben) Met man goed gesprek gehad over hoe erop reageren en gelukkig zitten we op dezfde lijn.



Time timer heeft effect, moet nu aan de slag met picto's met name uitdenken hoe gedetailleerd ik het wil. Ook weer niet te, wil niet vastleggen iedere vrijdag van 9:15-9:48 speeltuin bij de x-straat. Maar meer vrijdag geen wekker, ontbijt, activiteit gekozen door Smurf&mama



Vandaag voor het eerst zonder Pietje weg geweest. Een hele dag naar een cursus. Na mijn eerdere blije berichten over flesdrinken was dat toch wat anders :( maar het is gelukkig goed gegaan!



Zo nu toch stoppen met reageren, morgen meer hoop ik.



Oh ja wij hebben een jaarkaart voor die dierentuin. Parkeerterrein is aanwezig kost ¤8 en met onze kaart ¤5 kan geloof ik ook mensen met korting meenemen, prima idee voor de 26 vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de lokatie ook prima voor de grote meet. Kanik meteen even langs bij familie die naast die dierentuin wonen :-)
Grappig ik woonde vroeger op loopafstand van die dierentuin.



Ik heb Bieboek toegevoed, iedereen moet wel even opnieuw gegevens invullen, want moest nw groep aanmaken. Zodra iedereen een nw lootje heeft ingeleverd, wordt automatisch getrokken. Geen idee dus wanneer je je lootje kan verwachten, dat is dus nu afhankelijk hoe snel jullie je lootje inleveren
Zo he, net mijn linkedin opgeschoond, heb ruim 150 contacten eruit gegooid. Zit nu aan een schamele 200, maar zoveel beter behapbaar! Doen jullie dat regelmatig? Even social media opschonen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren fb maar eens gecheckt Niet heel veel mensen/pagina's eruit geknikkerd, maar het is iets. Ik zou selectiever moeten zijn vind ik, maar is toch nog knap lastig.



Wij gaan vandaag naar 'onze' dierentuin. Nog even een gezinsactiviteit voor de vakantie weer over is. Al ben ik er dit keer niet eens rouwig om dat ik weer moet werken (en dat zegt iemand die zijn werk niet leuk vind). Ik kan wel weer wat regelmaat in kindloze dagen gebruiken...



Lelie, ik heb er maar eens wat boeken bij gepakt. En ik herken wel heel veel, maar ook heel veel niet. Indigo of niet, ik weet niet of het me veel nieuwe inzichten gaat geven. Hoedanook wel een leuk onderwerpje.



Nu eerst mijn lootje maar weer inleveren
Alle reacties Link kopieren
Social Media schoon ik heel regelmatig op. Ik doe op facebook ook niet aan mensen die ik van vroeger ken, maar nu niks te melden heb. Iedereen die ik niet spreek of iets te melden heb, of gewoon niet leuk genoeg vind om inzicht in mijn profiel of foto's te geven, die accepteer ik niet of kiep ik eraf. Heerlijk verhelderend.

Ik ben daar dus niet moeilijk in.

Op LinkedIn heb ik wel contacten die ik niet persoonlijk ken, maar dat heeft me al verschillende aanbiedingen in banen opgeleverd. Daar ben ik dus soepeler, maar dat profiel geeft verder niks persoonlijks weer met betrekking tot ons gezin.

En verder geen social media.



Eerlijk gezegd heb ik gewoon geen tips mbt Schaapje, Schaap. Mede door onze verschillen in aanpak van opvoeding. Ik pak dat zo anders op als jullie zouden doen, dat ik weinig bijdrage kan leveren denk ik.

Het lijkt me een heel naar gevoel om te zien dat hij zoekende is.

Overigens heeft Broekje pas ook een sprong gehad. Zelfs op het kdv viel het de juffen op dat hij anders als anders was. En sinds een week is hij weer een stuk rustiger.

Wat wel jammer is, hij is weer gewoon om 6 uur wakker. Want tijdens de sprong sliep hij met gemak tot een uur of 8. Daar kon ik wel aan wennen

En dat kasteel is wel heel gaaf, ook al is ie erg groot. Zou ik hier wel in de kamer van de jongens willen! Als ie een tikkie goedkoper is dan...



Mijn kleine peuter-angsthaas kan en durft dan weer wel te schommelen. Maar alleen als ik erbij ben



Toch spannend Lelie, ook al voelt het niet alarmerend raar.



Fijn dat de timer werkt Chrissie!



En die Modusje, kleine rauwdouwer! Knap zeg! En geen 10 kilo zag ik. Net niet



Hani, gefeliciteerd met het aanbod! Wat een eer van je werk dus duidelijk! Maar wel een moeilijke beslissing.



En Biboek gefeliciteerd met je opdracht! Drukke tijden!



Lootje is weer ingeleverd!

Zo even met de jongens naar dorp wandelen. Korte Broek is weer / nog verkouden. Hij hoest, piept en niest. Zit niet zo lekker in z'n vel daardoor. En ook nog een sprong, arm kind. Maar lekker even kroelen in de doek
Oke heb even gecheckt. Biboek moet alleen nog inleveren en dan worden de lootjes automatisch getrokken.



Achterblijvers als jullie mee willen doen, pak dan nu je kans. Nu kan het nog!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven