Werk & Studie alle pijlers

Wonen en werken in een andere provincie, geen werk.

30-09-2014 12:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerder in januari heb ik al een topic geopend op de pijler relaties. Betreft de keuze tussen verhuizen naar mijn vriend (200km verder) en onzekerheid qua werk, of blijven waar ik zit met vast contract in zicht.



Kort hierop heb ik besloten om te blijven waar ik zit en het vaste contract aan te nemen. Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn baan. Toch is de behoefte om dichterbij mijn vriend te gaan wonen alleen maar gegroeid. En zo is de zoektocht weer begonnen!



Ik ben ruim een halfjaar weer bezig met wekelijks solliciteren en alles wat daar op lijkt. (Linked-in, netwerken in t echte leven, open sollicitaties, werken aan cv, brief, spelling, noem maar op) Echter heeft het mij nog niks opgeleverd.



De nieuwste stap in mijn zoektocht is dat ik mij ga aan melden op een site, via waar ik in contact kan komen met een werk adviseur. Eerlijk gezegd, heb ik nog geen idee wat die persoon voor mij kan betekenen.



Verder heb ik het idee, dat de afstand tussen waar ik op dit moment woon en de plek waar ik werk zoek niet in mijn voordeel werkt. Daardoor ontstaat een kip/ei dillema. Eerst een woning daar, of eerst werk daar? Ik heb eerder het advies gekregen om zijn adresgegevens in mijn sollicitaties te vermelden. Dat lijkt me niet handig, toch?



Verder heb ik ook gekeken naar omscholing, maar dat zou ik liever doen als ik al daar woon. Als ik dat hier doe, zit ik gevoelsmatig hier voor een bepaalde periode 'vast', terwijl ik de eerste de beste kans wil grijpen om die kant op te kunnen.



Ik ben opzoek naar tips betreffende solliciteren over een grote afstand, werk kunnen vinden in een slinkende sector en allerhande advies wat jullie te binnen schiet.



Dank!
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En vriend verhuizen naar jou??
Alle reacties Link kopieren
Ergens in het midden wonen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat gaat niet gebeuren. Ik ga naar hem toe, daar worden we uiteindelijk beiden erg gelukkig van. Andersom zou voor ons beiden een verschrikking zijn.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben ook voor mijn vriend verhuisd. 300km. Ik vond een baan in de buurt en ik ben gegaan.



Inmiddels ben ik heel erg gelukkig hier, maar met de komst van de kinderen wens ik eerlijk gezegd toch best vaak dat we in míjn omgeving een leven hadden opgebouwd. Onze familie woont erg ver weg en we zien ze weinig. Inmiddels weten we dat we de komende tien jaar ook niet meer terug gaan, omdat dat werktechnisch gewoon niet meer lukt en dat vind ik best jammer. Dus ga daar wonen waar de meeste familie zit. Dat is op de lange termijn fijner voor je gezin - tenzij jullie band niet zo goed is natuurlijk .
Waarom ga je niet bij je vriend wonen? Hoef je geen huis te zoeken en kan je meteen vertrekken zodra je een baan gevonden hebt daar.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Pantax,



Ik heb hier wat familie en een enkele vriendin. Daar woont veel van zijn familie en vrienden waar ik de afgelopen 3 jaar ontzettend naar toe gegroeid ben. Ik heb er lang over nagedacht en weet zeker dat ik daar wil wonen.



Bijkomend probleem, eerste periode zal ik door omstandigheden, waarschijnlijk eerst op mezelf gaan wonen. Zal dus een volwaardig salaris nodig hebben.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zijn adresgegevens op je brief zetten. Als ik jouw brief zou krijgen met een adres 200km verderop zou ik er vanuit gaan dat je gaat verhuizen. Het zou niet van invloed zijn op het wel of niet uitnodigen.



Je vraagt ook naar eerst werk of eerst huis zoeken. Aangezien je vriend daar al woont, heb je in noodgevallen wel een bed, neem ik aan. Ik zou dan zeker eerst een baan zoeken voor je gaat verhuizen. Dat (gezamelijke?) huis komt dan wel.

Behalve natuurlijk als je een behoorlijke spaarpot hebt en je je inkomen van nu een langere tijd kan missen.*mosterd*



Balen dat het solliciteren niet lukt. Ik heb helaas geen tips voor je.
Ik ben eerst verhuisd, was al wel begonnen met solliciteren maar wist dus totaal niet hoe lang dat ging duren....



Uiteindelijk drie maanden lang 250 km per dag gereden (retour) en toen werd ik aangenomen in de buurt. Vooral de laatste weken heen en weer rijden vond ik zwaar omdat je gaat aftellen.



Ik weet niet in welke sector je wil werken maar bedenk dat het lang kan duren voordat je werk hebt....



Achteraf had ik liever samen een huis gezocht, ik trok nu bij hem in. Vond ik niet heel prettig maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies Ka32.



Hoe denk jij er over als ik dus een brief verstuur vanuit mijn woonplaats, moet ik dan expliciet vermelden dat ik wil verhuizen oid? Vraag me iedere keer af, of t vreemd overkomt.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Precies, PlofKipje84.



Ik zou daar heen kunnen verhuizen en mijn baan hier houden. Houdt in; iedere dag 2 1/2U heen en 2 1/2u terug plus cq 30E reiskosten per dag. Volgens mij word ik daar heel snel gestoord en blut van..



Wil inderdaad ook liever niet eerst inwonen, maar samen een start maken.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimberlee schreef op 30 september 2014 @ 12:49:

Bedankt voor het advies Ka32.



Hoe denk jij er over als ik dus een brief verstuur vanuit mijn woonplaats, moet ik dan expliciet vermelden dat ik wil verhuizen oid? Vraag me iedere keer af, of t vreemd overkomt.

Ik zou het niet in de brief vermelden. De lezer zal er wel vanuit gaan dat je gaat verhuizen, aangezien het zo'n grote afstand is.

Als je wordt uitgenodigd wel in het gesprek noemen, natuurlijk.
Ik ken iemand die het niet is geworden puur gebaseerd op afstand.... dus soms kan een ander adres voordeel hebben.
Alle reacties Link kopieren
en als je nou in je cv bij je adres, achter je woonplaats tussenhaakjes zet (bereid te verhuizen)
Alle reacties Link kopieren
Dat zal dan wel iets met de functie te maken hebben, of niet? Dat je snel bij je werk moet kunnen zijn ofzo, zoals bij brandweermannen het geval is?



Als iemand van heel ver weg solliciteert, zou ik er vanuit gaan dat die persoon wil verhuizen. Als iemand van bijv. 50 km weg dat doet, zou ik daar weer niet vanuit gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 30 september 2014 @ 13:24:

en als je nou in je cv bij je adres, achter je woonplaats tussenhaakjes zet (bereid te verhuizen)Dat is wel een mooie oplossing.
Ik zou in je sollicitatiebrief vermelden dat je vergevorderde plannen hebt om te verhuizen naar die streek, en daarom ook daar een baan zoekt. Dan hoeven recruiters je niet af te wijzen op de afstand en je geeft precies zoveel prijs als jij nodig acht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bereid om een uur reistijd (ov) te hebben, zowel van als naar werk. Ik solliciteer niet op brandweervrouw, haha. Ik zoek werk in de sector zorg en welzijn.



Ik vrees dat toekomstige werkgevers het zien als een risico om iemand op zulke afstand aan te nemen. Zeker omdat ik pas ga verhuizen als ik een baan heb, als is t maar een proefperiode.



Geen idee hoe werkgevers hier echt tegen aankijken, het is meer een eigen interpretatie.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben destijds aangenomen op een afstand van 300km. Ik had van mijn nieuwe werkgevers zelfs niet hoeven te verhuizen - wat ik overigens uiteraard wel deed, maar dit was voor de crisis begon. Ik denk dat ik nu het adres van je vriend zou opgeven of inderdaad op je cv achter je adres zou zetten dat je voornemens bent te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel het adres van je vriend vermelden als jouw adres. Bij ons in het bedrijf (groot bedrijf) wordt niemand verder dan 50 km aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een goede tip van jullie, ik zal in mijn cv verwerken dat ik plannen heb om te verhuizen. Iemand tips betreft de verwoording hiervan?
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je heel veel succes met solliciteren in zorg en welzijn. Afhankelijk in welke regio je zoekt kan dat nl nog wel eens een poos duren.



Maar ik zou in je CV idd bij je persoonsgegevens aangeven dat je bereid bent om te verhuizen voor deze functie. Niet geschoten altijd mis toch?
Alle reacties Link kopieren
Tandpasta, is dat dan niet een vorm van liegen?
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hmmm stel dat je de baan krijgt dan ga je toch bij je vriend wonen? Dan is dat toch je adres?
quote:Katherina schreef op 30 september 2014 @ 13:29:

Ik zou in je sollicitatiebrief vermelden dat je vergevorderde plannen hebt om te verhuizen naar die streek, en daarom ook daar een baan zoekt. Dan hoeven recruiters je niet af te wijzen op de afstand en je geeft precies zoveel prijs als jij nodig acht.Dit dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven