Gezondheid alle pijlers

Bezoek mondhygienist en gebruik tandenstoker!

30-09-2014 12:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs naar de mondhygienist gegaan en wordt dan altijd aangemoedigd om iedere dag de tandenstoker te gebruiken (geen cocktailprikker!). Ik heb me voorgenomen om de tandenstoker iedere dag te gebruiken en heb dat inmiddels goed volgehouden! Het geeft ook een prettig gevoel. Nu vroeg ik me het volgende af:



1) Bezoeken jullie ook de mondhygienist (naast de tandarts) en zo ja hoe vaak? Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en 2x per jaar naar de mondhygienist.



2) Hoe vaak reinigen jullie de tanden met een tandenstoker/floss? Ik probeer dit inmiddels iedere dag en dat lukt op zich prima zo voor de televisie ;)



3) Wat is de conditie van jullie gebit? Iedereen zegt altijd dat ik een prachtig gebit heb, heb ook het geluk dat ik nooit een beugel heb hoeven dragen. M'n tandvlees bloedt wel als de tandarts/mondhygienist de conditie hiervan beoordeelt. Dat vind ik ook best vies om te zien (het zou duiden op een minder goede conditie van het tandvlees), maar het gebruik van de tandenstoker zou dit probleem ook tevens moeten verhelpen, begreep ik van de mondhygienist.
Ben 1 x nr mondhygiënist geweest, nog geen kwartier in die stoel gezeten en een rekening van 99 euro.

Wat een geldklopperij.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een verkapt onderzoekje?



Ik ga eens per jaar om tandsteen te verwijderen. Verder gebruik ik interdentale ragertjes en dat doe ik als ik in de auto zit of voor de tv. Inprincipe dagelijks, maar in ieder geval vijf dagen per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb parodontitis of zo, dus ik lijd pijn als ik ga. Ben ondertussen doodsbang geworden voor de tandarts en de mondhygiëniste. Het liefste zou ik een gebit willen zodat ik nooit meer naar de tandarts hoef, maar dat willen ze niet doen omdat ik nog jong ben.
quote:wbwb schreef op 30 september 2014 @ 12:29:

Is dit een verkapt onderzoekje?



.De vraagstelling lijkt verdacht veel op het topic over kindertractaties
Mondhygiënist ben ik nog nooit geweest, tandenstokers en/of floss gebruik ik niet.

Conditie van mijn gebit is redelijk goed, nog nooit gaatjes gehad, alleen een beetje tandsteen en een lichte gele verkleuring (dus niet spierwitte tanden).
Alle reacties Link kopieren
K kan de mondhygieniste missen als kiespijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, en 1x per jaar naar de mondhygiënist. Ik heb nooit wat dus vaker vind ik niet nodig.



Om geen gezeur te krijgen begin ik een week van tevoren met stokeren, eenmaal daar ziet mijn tandvlees er piekfijn uit en dan stop ik er weer mee. Heb er het geduld niet voor.
Ik heb nooit wat bij de tandarts ik ben zelf parttime preventie assistent dus zorg goed voor me tanden
Ik ben verslaafd aan tandenstokers. Na het eten ben ik altijd in de weer met mijn stokjes.

En volgens mijn tandarts is dat te zien ook; heel gezond tandvlees en geen tandsteen. Mijn tandarts stuurt graag mensen door naar de mondhygiëniste maar aan mij valt niets te verdienen.

Ik ga wel twee keer per jaar naar de tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een keer per twee jaar naar de tandarts en twee of drie keer per week flos ik een heel klein beetje. Meer doe ik er niet aan.



Ik heb een perfect gebit zonder gaatjes en tandsteen en gezond tandvlees.



Een tandartsverzekering heb ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts, samen met de kinderen, en nooit naar de mondhygienist. Ik heb een goed gebit en geen tandvleesproblemen. Ik stoker en floss niet, zou wel graag met enige regelmaat willen flossen maar het komt er slecht van.

Wel poets ik altijd heel bewust niet alleen mijn tanden, maar ook een stuk tandvlees mee. Ik heb de indruk dat dat ook een positief effect heeft op tandvlees.
Wat maakt jou het uit hoe mijn gebit eruit ziet? Wat heb je aan die informatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 2x per jaar naar de tandarts, (heb geen problemen, maar geef kinderen het juiste voorbeeld) mijn gebit wordt dan wel even lekker helemaal gereinigd. Dat is lekker hoor, 2x per jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:manoislief schreef op 30 september 2014 @ 12:42:

Ik heb nooit wat bij de tandarts ik ben zelf parttime preventie assistent dus zorg goed voor me tanden Mag ik dan vragen wat je doet om je tandvlees gezond te houden aangezien mijn tandvlees niet optimaal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tandenstoken vergelijkbaar met je oren schoonmaken met een wattenstaafje. Geen activiteit die je in gezelschap kunt doen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Geldklopperij.



Ik ga hooguit 1x per jaar en vermeld al vooraf dat ik niet ook nog eens de extra poetsinstructie hoef te hebben die ze dan ook nog eens declareren. Ik poets met de gewone tandenborstel en niet electrisch. Ik heb met 40+ jaar slechts 4 vullingen en al jaren geen klachten. Dus ze moeten niet zeuren.



Ik gebruik Prodent Anti-tandsteen, en heb nagenoeg geen tandsteen, dus daar hebben ze eigenlijk ook amper werk aan.



Krijg ook altijd weer te horen dat ik moet flossen en tandenstokers moet gaan gebruiken. Ook die worden dan even gedemonstreerd, waardoor ik bloedend de deur uit loop en de dag erna altijd een hele zere mond heb door geirriteerd tandvlees.



Zoals je hoort: ik heb een bloedhekel aan het fenomeen 'mondhygiëniste'...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
ik heb helaas een zeer slecht gebit.

ik poets me een ongeluk, flos een paar keer per week en gebruik dagelijks een tandenstoker. mijn tanden zien er wel mooi en recht uit (dankzij een beugel) en ik krijg er wel eens complimenten over. dat is toch echt uiterlijke schijn want ik heb altijd wat, gaatjes, stukjes die afbreken, ontstoken tandvlees en dat soort dingen.



ga zo'n 3x per jaar naar de tandarts (soms eerder als ik last krijg) en nooit naar de mondhygienist. Heb ook nooit tandsteen. Ik ben pas 25, dus ik maak me er soms wel zorgen over hoe mijn tanden er over 20 jaar aan toe zijn!
Alle reacties Link kopieren
2 keer per jaar! De mondhygieniste haalt tandsteen weg en reinig en polijst mijn gebit en de tandarts controleert. Ben dik tevreden en ga graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 30 september 2014 @ 12:38:

Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, en 1x per jaar naar de mondhygiënist. Ik heb nooit wat dus vaker vind ik niet nodig.



Om geen gezeur te krijgen begin ik een week van tevoren met stokeren, eenmaal daar ziet mijn tandvlees er piekfijn uit en dan stop ik er weer mee. Heb er het geduld niet voor.



Hahaha, geweldig!



Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en vind haar fantastisch. Ze kijkt 3 seconden; zegt alles ziet er prima uit en ik kan weer gaan.



De mondhygieniste daarentegen... ik ben gewoon bang geworden van die mensen! De laatste keer werd ze heel boos omdat ik niet dagelijks stoker en dat m'n tandvlees ontstoken was. EN ALS IK ZO DOORGA DAN BREEKT M'N KAAKGEWRICHT AF EN VALLEN AL MIJN TANDEN ERUIT. (haar commentaar)



.......Sindsdien stoker ik wel wat meer, nog steeds niet dagelijks maar ik durf er eigenlijk niet meer naartoe
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weinig naar de tandarts (gevoelige tanden en hij piert altijd zo met dat haakje), maar ik mankeer ook nooit wat. Hij heeft het nog nooit over een mondhygieniste gehad en daar ben ik dus ook nog nooit geweest.



Gaan jullie op eigen initiatief naar de mondhygienist? En wordt dat dan vergoed als het gewoon een vrijwillige onderhoudsbeurt zou zijn? Ik zie dat ik er wel voor verzekerd ben, maar kan zo snel niet terugvinden of er alleen wordt uitgekeerd als behandeling op indicatie van tandarts of op basis van klachten is.
2x per jaar naar beide.

Ben zeer tevreden over beiden.

Ze doen wat nodig is en verder geen poespas.
Ik ga 2x per jaar naar de tandarts met de kinderen mee. Hij verwijst mij 1x per 2 jaar naar de mondhygienist die dan wat tandsteen verwijderd, gelukkig heb ik niet veel. heb nooit tandvleesproblemen. Ik gebruik af en toe tandenstokers en af en toe floss.
Alle reacties Link kopieren
quote:paradijspoes schreef op 01 oktober 2014 @ 14:01:

Ik ga weinig naar de tandarts (gevoelige tanden en hij piert altijd zo met dat haakje), maar ik mankeer ook nooit wat. Hij heeft het nog nooit over een mondhygieniste gehad en daar ben ik dus ook nog nooit geweest.



Gaan jullie op eigen initiatief naar de mondhygienist? En wordt dat dan vergoed als het gewoon een vrijwillige onderhoudsbeurt zou zijn? Ik zie dat ik er wel voor verzekerd ben, maar kan zo snel niet terugvinden of er alleen wordt uitgekeerd als behandeling op indicatie van tandarts of op basis van klachten is.Ik werd eigenlijk een soort van gedwongen door de tandarts. Mijn verzekering vergoedt alles dus ik vond het wel best. Ik heb echt nul klachten verder (maar blijkbaar wel ontstoken tandvlees). Maar die chicks die dat doen bij mijn tandartspraktijk zijn ZO streng dat ik er alweer helemaal klaar mee ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven