Werk & Studie alle pijlers

Indruk maken met halve tand

30-09-2014 11:18 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik heb een dilemma. Ik ben een maand geleden aangenomen bij een traineeship. Nu zou er een introductieavond (met het hoe & wat, dus inhoud en salaris etc.) al twee weken geleden plaatsvinden, toen is dat uitgesteld naar vorige week en uiteindelijk vindt dat pas morgen plaats. Bij deze introductie ontmoet ik mijn medetrainees, mijn nieuwe manager etc. Voor de duidelijkheid, ik ben al aangenomen maar heb nog niets getekend.



NU heb ik een vervelend ongelukje gehad en loop nu met twee halve voortanden. Ik kreeg gisteren de uitnodiging dat die introductiedag deze week is: 1 dag VOORDAT de tandarts mijn voortanden gaat restaureren.



Kijk ik wil natuurlijk een goede indruk maken en ik vind het vervelend dat ik nu van die gekke tanden heb. Ik baal ook dat die stomme introductiedag door het bedrijf al 2x is uitgesteld, als het vorige week was geweest was er niets aan de hand geweest.

Wat zouden jullie doen? Ik word er wel onzeker door. Mijn moeder zei al dat ik kan zeggen dat ik naar de kaakchirurg ga die dag en dat ik ik niet in staat ben om 's avonds deel te nemen. Ik krijg de informatie sowieso toch wel en ontmoet mijn collega's/managers etc dan wel een andere keer.



Ik twijfel echt, dus ben benieuwd wat anderen zouden doen.

Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet liegen maar lef en inzet tonen en dus gaan. Of hoort er een heel bezopen verhaal bij dat ongelukje?
Wil je een eerste indruk achterlaten op inzet, betrouwbaarheid en doorzettingsvermogen dan ga je wel.



Wil je een eerste indruk achterlaten op uiterlijk dan ga je niet!



Jij mag kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Stoer als je wel zou gaan, ik zou daar - als nieuwe collega - veel bewondering voor hebben!

Maar ik zelf zou waarschijnlijk niet gaan... ik zou me te ongemakkelijk voelen, ik denk dat ik zelf een rare eerste indruk zou maken met een geforceerd dichtgeklemd mondje en gekke korte ongemakkelijke antwoorden tijdens stilvallende gesprekjes....

Maar als je er de persoon naar bent die er vol vertrouwen een luchtige draai aan weet te geven zal het zeker voor je pleiten als je wél gaat (maar aangezien je er een topic over opent is dat misschien niet het geval...?)
Alle reacties Link kopieren
Als ik wat te zeggen had in het bedrijf en je zou om deze reden niet komen was het wel direct klaar met de traineeship. Je kan het toch gewoon uitleggen en duidelijk maken dat het volgende keer weer okee is? Als het voor een modellenbureau ofzo is willen ze misschien wel zeker weten dat het mooi wordt :P.
Nu zou ik wel gaan, ik ben inmiddels 35 en zou gewoon uitleggen dat ik een ongeluk gehad heb. Maar toen ik 19 was heb ik een tijdje zonder voortand moeten rondlopen en zonder plaatje met neptand ging ik echt de deur niet uit. Dat zelfvertrouwen had ik toen niet.
Ik heb ooit een introductiedag gehad van mijn nieuwe studie op jouw leeftijd. Met blauw oog en gebroken neus. Ongelukje.



Ik voelde me er ontzettend onzeker over, maar gewoon uitgelegd wat er gebeurd is en iedereen reageerde gewoon normaal



Gaan dus en uitleggen wat er gebeurd is. Zonde om te missen!
Ik zou wel gaan maar zo min mogelijk praten en lachen. Vooral de informatie aanhoren en veel hand op mijn mond houden. Ik zal wel te ijdel zijn maar zo open en bloot met mijn halve tanden rondlopen, zou ik erg ongemakkelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan.

Volgens mij is het ook enorm lastig een juiste, verzekerde indruk te maken wanneer je je vreselijk ongemakkelijk voelt met twee halve voortanden .



No way trouwens dat mijn tandarts mij de deur uit kreeg voordat hij eerst mijn tanden toonbaar had gemaakt .
quote:sandt2.0 schreef op 30 september 2014 @ 12:08:

Wil je een eerste indruk achterlaten op inzet, betrouwbaarheid en doorzettingsvermogen dan ga je wel.



Wil je een eerste indruk achterlaten op uiterlijk dan ga je niet!



Jij mag kiezen!



Eens! Een vriend van mij moest een keer een belangrijke presentatie voor onbekenden doen terwijl 2 uur daarvoor een kat zijn gezicht had open gekrabd omdat dat beest ergens van schrok.



Hij was er heel onzeker over, maar uiteindelijk kon iedereen er enorm om lachen en is het heel goed gegaan. Hij heeft het als ijsbreker gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar aan wat voor baan het is. Heb je een leidinggevende functie, moet je mensen ergens van overtuigen of dingen uitleggen zou ik het niet doen. Het leid dan echt teveel af. Sta je in een winkel, achter de balie of in een andere wat ondergeschikte functie zou ik wel gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 30 september 2014 @ 12:34:

[...]





Eens! Een vriend van mij moest een keer een belangrijke presentatie voor onbekenden doen terwijl 2 uur daarvoor een kat zijn gezicht had open gekrabd omdat dat beest ergens van schrok.



Hij was er heel onzeker over, maar uiteindelijk kon iedereen er enorm om lachen en is het heel goed gegaan. Hij heeft het als ijsbreker gebruikt.Ik vind een krab, blauw oog oid toch wat anders dan 2 stukkende voortanden. Ten eerste praat je niet normaal en je komt als een halfwit over (weet ff geen nederlands woord) Een blauw oog of krab kun je idd een grapje van maken en leid verder niet af. Maar zonder tanden een presentatie... eh nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 30 september 2014 @ 12:38:

[...]



2 stukkende voortanden.??????
Alle reacties Link kopieren
Nou, een blauw oog maakt ook een rare indruk. Denken ze dat je man je in elkaar slaat. Ik had eens een blauw oog doordat de deksel van de kliko omhoog was gewaaid bij het buiten zetten, precies tegen mijn oog. Maar ik merkte aan de reacties dat die uitleg niet altijd geloofd werd en dat men dacht dat het een smoesje was.



Ik zou ook zeggen dat ik die dag naar de tandarts moet en daarom niet kan komen.
.
quote:nina1966 schreef op 30 september 2014 @ 12:35:

Het ligt er maar aan wat voor baan het is. Heb je een leidinggevende functie, moet je mensen ergens van overtuigen of dingen uitleggen zou ik het niet doen. Het leid dan echt teveel af. Sta je in een winkel, achter de balie of in een andere wat ondergeschikte functie zou ik wel gaan.





Ik zou dat nu net andersom adviseren. Als je als leidinggevende niet genoeg zelfvertrouwen hebt om met halve tanden leiding te geven, hoe moet het dan als het echt moeilijk wordt? Juist in een winkel of achter een balie, draait het vaak om een verzorgd uiterlijk. Al die eenmalige klanten ga je niet uitleggen dat je tanden morgen worden opgeknapt.



Met twee onooglijk ontstoken ogen, kon ik best werken, maar van mijn leidinggevende mocht ik niet aan de balie. Geen gezicht, ik heb dus drie dagen vervangend werk gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om in ieder geval je nieuwe manager nu alvast te informeren over het ongelukje en de gevolgen daarvan? Dan weet hij/zij het alvast en kan je dan wellicht adviseren?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is er een soort klei op de markt die harder wordt waarmee je voortanden kan creëren. Een kennis van me had dat ooit, ook voor zijn voortand.



Anders voor de Dennis the Menace / mr. Wilson oplossing gaan:

http://4.bp.blogspot.com/_MHAtKHz9P0I/T ... hiclet.jpg
quote:nina1966 schreef op 30 september 2014 @ 12:38:

[...]



Ik vind een krab, blauw oog oid toch wat anders dan 2 stukkende voortanden. Ten eerste praat je niet normaal en je komt als een halfwit over (weet ff geen nederlands woord) Een blauw oog of krab kun je idd een grapje van maken en leid verder niet af. Maar zonder tanden een presentatie... eh nee.Het was niet "een krab", hij zag er echt niet uit. Ik weet zeker dat het enige waar TO last van krijgt op die dag haar eigen zelfvertrouwen is. De rest zal haar alleen bewonderen en hooguit een geintje maken. Ik weet niet wat een halfwit is, maar als je bent aangenomen voor een traineeship zullen ze in ieder geval zeker weten dat je geen halve zool bent.
Alle reacties Link kopieren
Op mij zou je juist een goede indruk maken als je toch gaat. Je laat dan zien gemotiveerd te zijn.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan, een ongelukje is menselijk toch. Je kan het van te voren even telefonisch aangeven. Maak er gewoon een geintje van. Ik zou het in ieder geval stoer vinden! ( en ik zou er om lachen, moet toch best een komisch gezicht zijn ) maak er gewoon het beste van, beetje ballen tonen hoor! Als je die baan al zou hebben kan je ook niet thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
Goh en die tandarts heeft ook niet alles meteen klaar op de eerste afspraak, tenzij hij het met composiet doet.



Je geeft kennis van je krachtige persoonlijkheid als je gewoon gaat.



Een romantisch afspraakje is wat anders, hier heb je kans dat je date niet met je voor schut wil lopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:granny71 schreef op 30 september 2014 @ 12:42:

[...]



??????

Stukkene = Friesisme

Har tosken binne stikken. Sy hat stikkene tosken.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel reacties! Dank jullie wel!



Het ongeluk, ja dat was iets heel lomps in een zwembad. Zonder alcohol op. Gelukkig alleen mijn tanden beschadigd en geen wonden.



Nee de tandarts kan echt niet eerder. Er worden nu facings gemaakt bij de tandtechnicus, hij heeft het al beetje bijgeslepen en ik krijg al een speciale spoedprocedure. Normaal duurt het veel langer. Dus ik ben echt al blij hiermee.



Mijn keuze is nog niet helemaal gemaakt. Ik ga even hardlopen voor meer inzicht ;) Ik denk dat ik wel het meest trots op mijzelf ben als ik wel ga.
Ik zou niet gaan. Ze hebben al twee keer dat evenement verplaatst (zonder goede reden?) dus zo belangrijk is het blijkbaar nu ook weer niet. Helaas, de vorige twee keer kon je je agenda vrijmaken maar nu ben je verhinderd.
Ik vind het raar als je niet zou gaan, je kan toch zeggen dat je een ongelukje hebt gehad?

aanstelleritus
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bedacht dat het ook in je voordeel kan werken? Jij valt tenminste op tussen alle mensen. En als je je die dag ook nog positief weet te presenteren zullen ze jou makkelijker onthouden dan de anderen die die dag aanwezig zijn. Je bent dan ineens die persoon die ondanks de tand zakelijk genoeg was om toch aanwezig te zijn en zich nog goed wist te profileren ook.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven