Hoeveel koop je van alles?

26-09-2014 13:08 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 32 weken zwanger en ik heb bijna alles wel in huis, maar nu begin ik te twijfelen of ik overal wel genoeg van heb. Op uitzetlijsten staan vaak geen aantallen, of er staat alleen 'minimaal' bij.



Hoeveel hydrofiele luiers, hydrofiele washandjes, monddoekjes, lakentjes, dekentjes, omslagdoeken etc. hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 september 2014 @ 15:08:

[...]





Dat heb ik van veel mensen gehoord maar viel hier toch erg mee. Kledingsetjes deed ik in het begin 2 dagen mee, kleedde zoon in het begin niet iedere dag uit, en vond het gewoon leuk om hem ook weer eens wat anders aan te doen, anders had hij wel 3 dagen hetzelfde pakje kunnen dragen. Ook de lakentjes en dekentjes, 't werd toch nauwelijks vuil. Een kleine frisse baby, de lakentjes roken na een week nog steeds als vers uit de was.



Nu hij bijna 1 is kom ik veel meer aan 't wassen. Altijd onder de fruit- en koekvlekken Dat heb ik ook hoor. De kraamhulp knalde wel alles meteen in de was, maar ik doe dat veel minder. En die babykleertjes en lakentjes zijn zo klein, daar kun je een hoop van hebben om de machine te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat iedereen die washandjes zo handig vindt, maar ik heb ze, behalve als snel voor de grijp spuugdoekje eigenlijk niet gebruikt tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Hydrofielen hebben wij inderdaad ook nog bij gekocht omdat de 8 die op de lijst stonden toch wel weinig was.

Wij hadden ook een paar van die extra leuke hydrofielen met vrolijke figuurtjes van Jolijn en de Hema. Deze gebruikten we voor op het aankleedkussen. Het is wel handig om een extra aankleedkussenhoes te hebben. Aan het begin heb je veel ongelukjes.

Omslagdoeken is leuk als je er meer dan 2 hebt. Aan het begin zit de baby altijd in zo'n doek. Ik had 2 witte. De baby staat op alle babyfoto's in een witte doek. Was wel leuk geweest als ik er ook 1 in een kleurtje had gehad.

En verder is bol.com je vriend. Vandaag bested, morgen in huis
Oh grappig, heb ik juist andersom. De spuugdoekjes en hydrofiele kleine doekjes heb ik bijna nooit nodig, maar als toevallig alle washandjes in de was zijn, dan gebruik ik die als waslapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu op het aankleedkussen van die onderleggers uit het het kraampakket. Had er heel veel over (en een extra pak van schoonzusje gekregen) en die dingen zijn lekker zacht en kunnen ongelofelijk veel viezigheid hebben, waardoor je ze daarna lekker weg kunt gooien. En dan liggen ze ook niet ongebruikt te verstoffen hier.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, handig om te lezen wat jullie ervaringen zijn
Tja, over dat wassen. Ik heb mijn eigen referentiekader... een tweeling. Dus veel was.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 26 september 2014 @ 13:29:

Je hebt maar 1 kind om in bad te stoppen toch, zelfs 1 is al genoeg... Wat moet je met 4 van die dingen?

Precies, en zit de badcape net in de was, dan wikkel je de baby gewoon in een grote handdoek



Ik zou zeggen, koop het minimum, koop geen overbodige zaken als aerosleepspul enzo



12 hydrofielluiers, 2 sets lakentjes, 8 rompertjes in elke maat, wat spuugdoekjes, maar vaak gebruiken mensen een hydrofiele lueir als spuugdoek, omdat zo'n spuugdoekje zo klein is

En zijn je hydrofiele lueirs net allemaal in de was, pak een theedoek als spuugdoek
Ik heb zeker 20 hydrofiele luiers. Kruidvat heeft extra grote van een meter bij een meter. Ook erg handig om er twee van te hebben.

Ik heb drie lakentjes. 1 in de wieg, 1 in de wagen en 1 in de was.

Spuugdoekje een stuk of 10 (goedkoop van zeeman, net als de rompers) maar dat is eigenlijk te veel.

Voor de wieg gebruik ik waskussenhoezen als onderlaken. Dat past goed en dan heb je er ook na de "wiegtijd" nog wat aan.

Waskussenhoezen gebruik ik ook om om het voedingstijden heen te doen, dan ontstaat er een fijn nestje voor de baby om lekker in te liggen.

Ik heb twee dekentjes en twee badcapes. Dat is wel voldoende. In het geval van de was, wissel ik het dekentje van wieg naar wagen en andersom.

Washandjes heb ik aan drie meer dan genoeg, ze gaat toch niet meer dan drie keer per week in bad.

Ik heb twee kruiken met hoes, meeeer dan genoeg ;)

En inderdaad geen aerosleep enzo. Mijn kraamverzorgster zei dat kinderen daar snel in onderkoelen omdat te tè goed ademt :S

Niet te druk maken! Met je kleintje trots de stad in in de kinderwagen om spulletjes te kopen is helemaal niet erg ;)
Voedingstijden moet voedingskussen zijn
Hydrofiele luiers had ik er een stuk of 12. Ik gebruik ze niet voor alles, meeste nog als snotlap en om af te drogen idd. Badcapes heb ik hier ook gebruikt als omslagdoek idd. Veel goedkoper dan zo'n speciale omslagdoek en doet precies hetzelfde. Hydrofiele washandjes heb ik nooit gebruikt en voor in het ledikantje had ik 2 lakens en 2 dekens. Heel weinig gebruikt ook, want ze ging al snel over op slaapzakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geteld en heb wel meer dan 30 hydrofiele doeken . Had netjes de aantallen gekocht die in het lijstje stonden en daarna kreeg ik van werkelijk iedereen die spullen kwijt wilde grote stapels van die doeken.



Die doeken gebruik ik dan ook voor van alles. Als spuuglap, als kruikenwarmhouder (dan hoef ik niet elke keer een kruik te verwarmen, als afdroogdoek, als omslagdoek, als extra laken in de wieg, als lakentje in de box, zelfs als luier toen ik onderweg te weinig luiers mee had, als extra laken op het aankleedkussen etc. En een groot deel ligt ongebruikt op de stapel;)



Volgens mij valt er trouwens voor alles wel een oplossing te verzinnen, dus als je iets niet in huis hebt en je kunt niet naar de winkel, dan heb je vast wel iets dat je als substituut kunt gebruiken.
Ik had veel hydrofiele luiers, dat was het enige dat echt handig was. Er ligt er 1 in het bedje, die werd een keer of 3 per dag onder gespuugd, er lag er 1 in de kinderwagen en ook die werd regelmatig onder gespuugd. Na het badje gebruikte ik er 2 en als dochter in de box lag ging er ook een hydrofiel onder, anders kon ik het boxkleed steeds wassen. Had ik al gezegd dat mijn oudste een spugertje was?

En aan hydrofiele spuugdoekjes heb je niets, die zijn veel te snel nat. Ik had ook een flinke stapel badstof spuugdoekjes.
Lola

Maak je geen zorgen. Mocht je écht iets te weinig in huis hebben, dan is het zo bij de winkel gehaald.



Ik had voor onze tweeling

hydrofiele luiers: 40 (gebruik je echt voor alles, maar dit was overdreven)

hydrofiele washandjes: 6 (vrijwel ongebruikt)

monddoekjes: 16 (fan van!)

dekentjes: 4 ieder 2 voor in het ledikant (teveel, ze lagen in het begin samen in bed onder 1 deken en daarna ieder ingebakerd onder 1 deken, twee is echt overdreven, ook in de winter)

lakentjes: ieder 3

omslagdoeken: 4 (vond ik prima).



Je gaat straks je eigen routine vinden met je kindje en ontdekken wat je wel en niet handig vindt. Dat geldt overigens ook voor badproducten, billencrème en hoe vaak je iets in de was gooit. Ik vond de was ook erg meevallen, maar mijn twee schatjes zijn nooit spugerts geweest. Nu (22 maanden) was ik me suf aan chocoladepasta-, speeltuin-, gras-, modder-, yoghurt- en jamvlekken.



Wat ikzelf trouwens anders zou doen is de thermometer. Ik kocht twee goedkoper die er een minuut over deden om te meten. Achteraf gezien had ik beter iets meer geld uit kunnen geven voor de 'in 10 seconde klaar'-variant.
Alle reacties Link kopieren
ik lees overal twee dekens voor in het ledikant, echter omdat je het bed toch laag opmaakt sla je de deken toch dubbel en hebt dan in feite twee (lagen) of zie ik het fout?



en moltondoeken, op een of andere manier heb ik daar stapels van echter kan me niet herrineren waarvoor ik die ooit gebruikt heb bij de jongens... waarvoor gebruik je die?
Alle reacties Link kopieren
quote:mv38 schreef op 29 september 2014 @ 19:40:

ik lees overal twee dekens voor in het ledikant, echter omdat je het bed toch laag opmaakt sla je de deken toch dubbel en hebt dan in feite twee (lagen) of zie ik het fout?



en moltondoeken, op een of andere manier heb ik daar stapels van echter kan me niet herrineren waarvoor ik die ooit gebruikt heb bij de jongens... waarvoor gebruik je die?Als onderlaken toch? Net als op je eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
Voor in bed? Daar heb je toch moltonovertrek voor? Dit zijn echt doeken..
Moltondoeken? Die heb ik volgens mij niet.

Dat dubbelslaan deden wij dus ook mv38. In het begin is zo'n deken veels te groot voor zo'n klein kindje.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 september 2014 @ 15:08:

[...]





Dat heb ik van veel mensen gehoord maar viel hier toch erg mee. Kledingsetjes deed ik in het begin 2 dagen mee, kleedde zoon in het begin niet iedere dag uit, en vond het gewoon leuk om hem ook weer eens wat anders aan te doen, anders had hij wel 3 dagen hetzelfde pakje kunnen dragen. Ook de lakentjes en dekentjes, 't werd toch nauwelijks vuil. Een kleine frisse baby, de lakentjes roken na een week nog steeds als vers uit de was.



Nu hij bijna 1 is kom ik veel meer aan 't wassen. Altijd onder de fruit- en koekvlekken



Ja, merk ik ook. Ik heb van de baby helemaal niet zo mega veel was. In het begin wel veel was van mezelf omdat ze alles onder spuugde dus ik elke dag wel minstens één set kleren en pyama gebruikte. Hydrofiele washandjes vind ik wel heel prettig (kan me voorstellen dat een gewoon washandje een beetje stug is voor een babyhuidje) maar voor het afdrogen gebruik ik ook wel gewoon een handdoek van ons hoor.



En wat anderen zeggen, wacht vooral met dingen aanschaffen tot het kind er is. Ik heb bijv. een badje en tummytub gekregen, maar mevrouw wil in beide niet, dus nemen we haar maar mee onder de douche. Zou toch zonde zijn als je die dingen zelf had aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook van die moltondoeken gekregen (idd ook stapels) en geen idee wat ik ermee aan moet.. Zijn ook hele kleine bij dus eigenlijk niet geschikt als onderlaken, volgens mij..
Alle reacties Link kopieren
Als reactie op mijn post hierboven, kan me overigens voorstellen dat je een badje sowieso wel aanschaft :-)
Alle reacties Link kopieren
Hydrofielen, stuk of 15. Ik gebruik ze in de box, in de wandelwagen en in het bedje al standaard. Daarnaast hangt er 1 over de bank op de plek waar ik vaak voed... ook op het aankleedkussen ligt er standaard 1, zodat het echte aankleedkussen minder vaak verschoond hoeft te worden.

Ik heb hydrofiele washandjes: 6 stuks. Gaat 1 x per 2 dagen in bad en dan gebruik ik er zo eentje om hem te wassen en het water over hem heen uit te knijpen

Spuugdoekjes heb ik er 6 maar iets bijgekocht, hij spuugt regelmatig en dan vind ik die makkelijker om even te pakken om zijn mond af te vegen dan een hydrofiel.

kleertjes: stuk of 6 setjes minimaal? als je een spuger hebt ga je sneller door je kleertjes heen dan als je die niet hebt...
Flanellen luiers (dat zijn, denk ik, de beschreven molton doeken) waren bij mij (oudste dochter is alweer 9) nodig als je thuis ging bevallen. Om de baby warm te houden gelijk na de geboorte. Na de bevalling heb ik ze niet meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nee geloof toch niet dat de molton dingen die ik heb daarvoor zijn, sommige zijn echt te klein om een baby in te wikkelen... Het blijft een mysterie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven