Relatie en schoonfamilie

30-09-2014 16:19 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 2 maanden hebben mijn vriend (21, met goede baan) en ik (20, met goede baan) problemen. Het begon met zijn offshore wens die hij inmiddels heeft laten varen. Toen bleek dat ik zwanger was en na 2 pogingen tot abortus was het kindje weg. Moest van hem voor onze relatie. Zijn moeder zei dat het kindje ziek kon zijn.



Heb er veel spijt en verdriet van achteraf nu ik het volgende weet:



Hij liegt over alles. Veel problemen hiervan gekregen, ook in de familie van beide kanten. Zijn moeder wilt hierin niet bemiddelen. Ze heeft mij nooit gemogen, ze deed 2,5 jaar alsof ik altijd welkom was en zij voor iedereen klaar staat.



Iedereen weet dat het uit is, terwijl hij duidelijk niet wilt dat het over gaat. Veel mensen zeggen dat hij een moordenaar is nu het uitgekomen is in het dorp. Hij zou niet lekker in zijn velletje zitten en heeft tijd nodig.



Hij is ook erg onzeker en dat is ook deels mijn schuld. Zeg hem te willen helpen, maar dat accepteerd hij niet. Hij is 1 met zijn ma en die beslist alles voor hem, terwijl hij 21 is.



Vrijdagochtend kwam hij opeens langs nadat hij dinsdag zeer agressief is geweest. We hebben toen seks gehad en die dag nog ge-appt. Vervolgens hebben we een time-out afgesproken tot vandaag (dinsdag), waar ik mij niet echt aan kon houden op whatsapp. We zouden er wel uitkomen volgens hem, maar dat heeft tijd nodig. Relatie zou er ook nog wel zijn...?



Nou zegt ie dat hij er wel een beetje klaar mee is nu ik hem verteld heb dat hij het aan zijn tirane ouders (bom op je relatie) moet vertellen dat we wel voor elkaar gaan en aan onze relatie gaan werken. Hij is bang voor zijn eigen ouders en doet alles voor hen. Hij schijnt zich van de zomer te hebben gecheckt op Huntington en alleen zijn ma weet het. Ik mocht het blijkbaar al die tijd niet weten en zijn pa heeft er ook recht op vindt ik.



Wat moet ik doen? Ik wil niet dat hij over mij liegt en dat ik hem 1x per week zie met moeite. We wonen niet bij elkaar in de buurt, maar woon wel 5 minuten van zijn werk af met de auto. Ik merk duidelijk dat hij het niet verteld omdat hij bang is. Maar de relatie verbreken wilt ie ook blijkbaar niet. Hij blijft vaag.



Iemand hier een tip voor hoe ik hem zover krijg dat hij wel eerlijk, open en duidelijk is?



BVD! X
Alle reacties Link kopieren
Wat moet hij vertellen aan wie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij liegt, hij is agressief maar je moet wel een relatie met hem houden want hij is bang voor zijn ouders...



Sluit deze deur achter hem om hem nooit meer open te doen. Het respect is weg, je wordt niet volwaardig aangekeken en er wordt zeer minachtend over je gedaan.



Ga op zoek naar een vent die geen moederskindje met allerlei drama en ellende is. Stop met in hem investeren en investeer in JOUW geluk. En dat ligt niet bij hem en de schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je zegt dat je achteraf spijt hebt nu je weet dat.......en dan volgt er een hele opsomming met ellende, drama, vervelende dingen, idioot gedoe. Dan zou je toch opgelucht moeten zijn dat je niet door hebt gezet met de zwangerschap?



Wat is er wel leuk aan je vriend? Zijn grote gouden wokkel?

En van wat precies in/ aan jullie relatie maakt jou de gelukkigste vrouw op aarde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meid, als het nog niet uit is, maak het dan uit. Je bent 20 en hebt met hem geen lot uit de loterij getroffen. Ga eerst eens je eigen leven op de rit krijgen.
Wat een belachelijk warrig verhaal. Verder; wat Doreia zegt.
Alle reacties Link kopieren
tja ik snap er niet zoveel van ??
Wees jezelf....
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie nou Huntington of niet?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Huntington is een erfelijke ziekte. De kans dat een kind, deze ziekte, van een vader of moeder die drager is van Huntington is 50 procent.

Ik snap dat je vriend niet vertelt aan zijn vader dat hij zich heeft laten testen. Waarschijnlijk heeft de grootvader of grootmoeder van je vriend deze afschuwelijke ziekte en wil je vriend dit uitsluiten ( weten of hij drager is en zelf tussen zijn dertigste en veertigste ziek te worden).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een erg warrig verhaal.

Wat heeft Huntington hier mee te maken?

Ik ben het helemaal eens met Doreia.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij heeft Huntington. Het lijkt erop dat hij over niets eerlijk wilt zijn omdat hij graag iemand de schuld geeft dat hij in de knoop zit. Bij hem thuis ben ik not done geworden en ik zit me iedere dag weer op te vreten. Ik wil dat hij eerlijk is/kan zijn bij iedereen en dat lukt hem niet door iedereen, inclusief mijzelf. Hij geeft aan dat hij gekwetst is en zich minder voelt dan anderen. Voelt zich onzeker maar is ook heel boos op alles wat er is gebeurd. Verziekt van beide kanten. Merk wel aan hem dat hoe boos hij ook is, ons niet kwijt wilt.
Waarom ben je niet welkom bij zijn ouders?
Dus jij bent de schuldige van alles. Want alles wat hem overkomt is de schuld van een ander. Zo ook jij.



Lekker dan.



Hou de eer aan jezelf vrouw. Laat hem een andere zondebok zoeken. Hier ben jij te goed voor. Dit ga je in je eentje niet redden. Zoek geen tips dat hij eerlijk kan worden. Hij beslist dat hij het niet wil ZIJN. En dan beslis jij dat jij niet langer zijn vriendin kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Beetje erg dom om überhaupt zwanger te worden met ook maar het kleinste kansje op Huntington.

Dat is werkelijk een van de meest gruwelijke ziektes die er zijn. En heel erg erfelijk dus.

Dat wens je niemand toe, zeker je eigen kind niet.

Heb zelf jaren gewerkt met mensen met Huntington. Wel heel typerend dat er ook bij jouw schoonfamilie zo geheimzinnig over gedaan wordt.

En ja, niet zo gek dat je dan allerlei absurde situaties krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de symptomen bij hem al begonnen?

Agressie, het laten varen van sociaal wenselijke gedrag, daar begint het mee.
Alle reacties Link kopieren
En toch wilde/willen we (altijd) kinderen, ook al bestaat de kans. Als je van iemand houdt, hou je ook van die persoon als blijkt dat hij/zij ziek zou zijn. Hij wilt daarin niet geholpen worden. Ik hou van hem zoals ik hem ken, ook met zijn mankementen. Zijn ma heeft het in de familie zitten en heeft zichzelf toen zij zwanger was laten testen, maar ze wou de uitslag er niet van weten. Ik vindt het daarom kwalijk dat zij tegen mij zegt dat het ziek kan zijn. Wat geeft haar meer het recht op kids dan wij? In mijn familie bestaat ook MS, meerdere familieleden met kanker in het verleden en suikerziekte. Bovendien heeft zijn vader een jaar in het ziekenhuis gelegen ivm herpes in de hersenen en daarna zijn er nog 2 kids gekomen, waarvan de oudste daarvan ook herpes heeft.
Maar je mag ook besluiten om meer van jezelf te houden.

Waarom vrijwillig in deze drama en ellende begeven? Je bent verliefd geworden op de persoon die hij inmiddels niet meer is. Ik denk niet dat hij agressief was 2.5 jaar geleden. Had je geen ruzie met je schoonfamilie. Werd je wel gerespecteerd.



Dat is er nu niet meer. En dus mag jij zeggen: het was leuk, maar de man die jij bent (geworden) is niet de droomman die ik mij voorstel om de komende 70 jaar mee door te brengen. Het ga je goed, maar ik ga nu mezelf weer vrolijk, spontaan, stressvrij en gelukkig maken.
Alle reacties Link kopieren
Even gekeken van de ziekte van Huntington precies inhoudt.



En dat is vreselijk, uiteindelijk eindig je in een verpleeghuis.

Dat hij erg in de knoop zit met de wetenschap dat hij deze ziekte heeft. kan ik heel goed begrijpen.



Het zou een goed idee zijn als hij ondersteuning zou kunnen krijgen wat betreft het psychische, want hier komt hij in zijn eentje waarschijnlijk niet uit.



Diep triest, zo'n doemscenario op je 21ste.
Alle reacties Link kopieren
Onze problemen spelen al voordat hij zich liet testen blijkbaar. Misschien heeft hij zich laten testen vanwege de zwangerschap. Hulp accepteert hij van niemand. Hij kan alleen met zijn ma praten, maar zijn ma praat alleen in haar eigen straatje. Ze is verbitterd met mijn schoonvader en richt zich daarom op mijn vriend. Zij is en zal zijn belangrijkste vrouw zijn.



Huntington is een nare ziekte. Zijn oma (moeders kant) heeft het ook en zie hoe erg zij achteruit gaat. Verder is ze de perfecte oma en kan ik het erg goed met haar vinden. Heb haar inmiddels meer dan 2 maanden niet meer gezien, maar ze mist mij wel heel erg en ik haar natuurlijk ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:hallobambie schreef op 30 september 2014 @ 16:48:

En toch wilde/willen we (altijd) kinderen, ook al bestaat de kans. Als je van iemand houdt, hou je ook van die persoon als blijkt dat hij/zij ziek zou zijn. Hij wilt daarin niet geholpen worden. Ik hou van hem zoals ik hem ken, ook met zijn mankementen. Zijn ma heeft het in de familie zitten en heeft zichzelf toen zij zwanger was laten testen, maar ze wou de uitslag er niet van weten. Ik vindt het daarom kwalijk dat zij tegen mij zegt dat het ziek kan zijn. Wat geeft haar meer het recht op kids dan wij? In mijn familie bestaat ook MS, meerdere familieleden met kanker in het verleden en suikerziekte. Bovendien heeft zijn vader een jaar in het ziekenhuis gelegen ivm herpes in de hersenen en daarna zijn er nog 2 kids gekomen, waarvan de oudste daarvan ook herpes heeft.Aangezien de ziekte niet te genezen is, je vriend uiteindelijk in een verpleeghuis terecht zal komen, en je 50% kans hebt op een kind die ook deze ziekte zal hebben, is het ontzettend dom om met deze man aan kinderen te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 30 september 2014 @ 16:22:

Hij liegt, hij is agressief maar je moet wel een relatie met hem houden want hij is bang voor zijn ouders...



Sluit deze deur achter hem om hem nooit meer open te doen. Het respect is weg, je wordt niet volwaardig aangekeken en er wordt zeer minachtend over je gedaan.



Ga op zoek naar een vent die geen moederskindje met allerlei drama en ellende is. Stop met in hem investeren en investeer in JOUW geluk. En dat ligt niet bij hem en de schoonfamilie.Amen
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar Huntington is echt iets heel anders als MS of kanker in je familie.

Huntington is de garantie voor een jonge, zeer pijnlijke, gruwelijke en heel erg langzame dood.

Dat anderen zo egoïstisch waren om dit te negeren, geeft dat jou het recht om dat jouw eigen kind ook aan te doen?

Dan, daarnaast nog, kun jij het aan om je partner zo'n 10-15 jaar lang langzaam dood te zien gaan? Met een hele grote kans dat dit gebeurt juist als je eigen kinderen nog klein zijn?



Dat is echt weinigen gegeven.



Ik snap dat nooit zo van families waar Huntington in voor komt. Een en al ontkenning, geheimzinnigdoenerij en onverantwoordelijkheid.



In de instelling waar ik werkte zag je generatie op generatie voorbij komen. Vaak kon je aan de (kleine) kinderen al die typerende bewegingen herkennen. Echt nogal gruwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallobambie schreef op 30 september 2014 @ 16:48:

En toch wilde/willen we (altijd) kinderen, ook al bestaat de kans. Als je van iemand houdt, hou je ook van die persoon als blijkt dat hij/zij ziek zou zijn. Hij wilt daarin niet geholpen worden. Ik hou van hem zoals ik hem ken, ook met zijn mankementen. Zijn ma heeft het in de familie zitten en heeft zichzelf toen zij zwanger was laten testen, maar ze wou de uitslag er niet van weten. Ik vindt het daarom kwalijk dat zij tegen mij zegt dat het ziek kan zijn. Wat geeft haar meer het recht op kids dan wij? In mijn familie bestaat ook MS, meerdere familieleden met kanker in het verleden en suikerziekte. Bovendien heeft zijn vader een jaar in het ziekenhuis gelegen ivm herpes in de hersenen en daarna zijn er nog 2 kids gekomen, waarvan de oudste daarvan ook herpes heeft.



Echt je weet niet wat je zegt...



Heb je je ooit wel eens verdiept in de ziekte?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 30 september 2014 @ 17:02:

Sorry hoor, maar Huntington is echt iets heel anders als MS of kanker in je familie.

Huntington is de garantie voor een jonge, zeer pijnlijke, gruwelijke en heel erg langzame dood.

Dat anderen zo egoïstisch waren om dit te negeren, geeft dat jou het recht om dat jouw eigen kind ook aan te doen?

Dan, daarnaast nog, kun jij het aan om je partner zo'n 10-15 jaar lang langzaam dood te zien gaan? Met een hele grote kans dat dit gebeurt juist als je eigen kinderen nog klein zijn?



Dat is echt weinigen gegeven.



Ik snap dat nooit zo van families waar Huntington in voor komt. Een en al ontkenning, geheimzinnigdoenerij en onverantwoordelijkheid.



In de instelling waar ik werkte zag je generatie op generatie voorbij komen. Vaak kon je aan de (kleine) kinderen al die typerende bewegingen herkennen. Echt nogal gruwelijk.Inderdaad. Ik ken een moeder met meerdere kinderen die Huntington hebben, Haar ex partner was geadopteerd. Ziekte kwam pas echt aan het licht toen ze kindje nummer drie had gekregen. Twee van de drie hebben Huntington. Ik zou dat mijn kind nooit aan willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat jij niet genoeg hebt gelezen over Chorea van Huntington TO, wil je ten zeerste aanraden dat eerst te doen voor je zulke beslissingen neemt. Ook lees ik niet in je verhaal terug dat je enig idee hebt van wat die wetenschap doet met je vriend: het is nogal wat als je te horen krijgt als je leven op zo'n manier zal eindigen. Jullie eventuele kind heeft 50 %!!! kans om deze ziekte te krijgen en ik vind het volkomen logisch dat hij besloten heeft geen kind te willen.

Chorea van Huntington.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven