januari2015

21-06-2014 10:20 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zelf zijn gegevens aanpassen in de tabel door in te loggen op het account januari2015



Naam Leeftijd + partner Geslacht # Kindje Uitgerekend: Bijzon.heden chocotoetje 35/34 jongen 2e 17-1-2015 20 wkn echo 3 sept Zomerse

vlaflip 30/40 2e 25-1-2015 moet nog vk bellen Pixeltje79 35/36 Meisje 1e 11-1-2015 27-08 20 weken echo Draakjenoah 39/42 jongen 3e 12-1-2015 Mazzel31 32/33 Meisje 1e 22-1-2015 18-11 groeiecho Mani88 26/31 1e 26-1-2015 30-5 intake vk Zoe87 26/31 1e 7-1-2015 30-6 echo Marielle

8484 29/33 1e 15-1-2015 26-6 1e echo Vlinder 27/29 meisje 1e 31-01-2015 Mv38 38/47 Meisje 3e 19-1-20151/9 20wk echo 9.30 Lili 30/34 1e 26-1-201525/6 termijnecho Sealight 25/30 jongen 1e 22-12015 1-07 2e echo en intake vk le-lies 27/30 Blijft verrassing! 1e 20-1-2015 03-09 20 weken echo Isis_83 30/32 Jongen! 3e 29-12-2014 whoaa 36/28 1e 31-1-2015 15-09 20 weken echo naffie 27/33 1e 16-1-2015 Mow1986 27/30 2e 20-1-201510-6 echo/vk Miracle75 38/37 3e 17-6 eerste echo Liene85 28/32 Meisje 2e 25-01-2015 03-09 20 weken echo nici2222 30/31 1e 24-6 echo 27/6 vk Badeend84 29/31 1e 28-1-2015 23-6 1e echo en intake vk Amsterdam

mertjexxx 27/28 1e 4-1-2015 11/8 20weken-echo daddycool77 28(v)/36(m) Jongen 1e 19-01-2015 06-10 pret-echo Marerwin 25/25 2e 28-01-2015 09-07 termijn echo Sharry 30/35 meisje 1e 1-1-2015 29-7-2014 18 weken echo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zo weer wat om af te strepen, waren even bij leenbakker zojuist, ik had al op de site de kroonluchter van Lief gezien, en aangezien ze vandaag 20% korting hebben op alles die nu in bestelling (was helaas niet meer op voorraad)..



verder een wafeldeken van Lief en lakentjes van Lief er gekocht..



deze lamp echter dan niet die kapjes (wil van Pip studio kapjes die zag ik laatst via MP)

http://www.pinterest.com/pin/559079741214380008/



deze twee lakentjes:

http://www.pinterest.com/pin/327144360403690563/



http://www.pinterest.com/pin/327144360403690564/
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Bleghh even een egopost, ik heb sinds vrijdagavond af en aan buikpijn onderin m'n buik, in t midden! Urine is gecontroleerd op blaasontsteking, was schoon, dus dat is t niet! Gisteravond in bad geweest, hielp wel, maar zodra ik eruit was kwam de buikpijn weer. Met paracetamol gaan slapen en gelukkig flink wat goede uren gepakt! Nu maar weer met n kruik op m'n buik op de bank!

Opzich maak ik mij geen zorgen over de baby, die voel ik goed en beweegt lekker door! Maar ik word die zeurderige pijn zat!

Iemand nog tips?
Be kind!
Ik herken het wel naffie, had het een paar weken terug ook. Daarna was mn buik enorm gegroeid en ik kwam ook snel aan. Dus ik denk een groeispurt. Fijn dat je je baby goed voelt en je daar geen zorgen over hoeft te maken. Even rustig aan doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Klopt mv38, zulke dekentjes heb ik.

Leuke lakentjes heb je gekocht! Jammer dat de lamp uitverkocht was.. Kon je die nog nabestellen met korting?



Naffie, wat vervelend! Zou zomaar een groeispurt kunnen zijn inderdaad. Gelukkig voel je de kleine goed en anders advies vragen aan de vk!



Samova, leuke kleuren! Die hebben wij ook op de babykamer
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er weer veel geschreven, leuk!



Welkom Samova! Mintgroen vind ik ook erg mooi voor de babykamer.

Bij mij gaan de kilo's opeens ook hard.. Maar schijnt er bij te horen in deze weken toch?



Naffie fijn dat alles goed was bij de vk. Hier nog geen striemen maar ik heb ook nog best een bescheiden buikje. Ik heb ook 2x snachts buikpijn gehad (niet achter elkaar). Het kwam echt in vlagen en zakte daarna ook weer af. Ik weet nog steeds niet wat het is geweest. Maar op de een of andere manier maakte ik mij geen zorgen. Geen tips helaas..



Hier nog geen kraampakket aangevraagd. Moet dat? Weet iemand hoe dat zit bij anderszorg? Hier is t namelijk niet gratis.



Wat een leuke dingen zijn hier weer voorbij gekomen! Aankomende week beginnen wij ook met shoppen, tot nu toe nog weinig gekocht maar daar gaat nu verandering in komen. Woensdag hebben we personal shopping afspraak bij Prenatal. We gaan dan kinderwagen, maxi cosi, ledikant, commode, box en wipstoeltje kopen/bestellen. Zin in!

Onze vakantie zit er nu helaas op.. Ik ben heel erg benieuwd hoe het werken weer gaat, want ik ben nog steeds ontzettend moe en lig s middags standaard een paar uur languit.



Donderdag moet ik weer naar de vk, ben benieuwd of zij de vermoeidheid kan verklaren. Ik voel de baby nu trouwens wel heel duidelijk en meerdere keren per dag. Zo fijn en geruststellend!
Alle reacties Link kopieren
Naffie hoe gaat het nu? Helaas geen tips behalve rust een kruik warm bad of douche..



Vlinder.. even gegoogld dit staat er over kraampakket bij anderzorg

Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Thanks voor de lieve tips en adviezen! Gaat nu een stuk beter! Gisteren klein stukje gelopen en moest 2 keer stoppen omdat m'n buik zo'n pijn deed, daarna dus echt rustig aangedaan! En vroeg gaan slapen! Nu veel minder pijn, dus wsch een groeispurt! Bijzonder! Ik wist niet dat dat bestond tijdens je zwangerschap! weer wat geleerd!



Samova, welkom hier! Leuk mintgroen voor de babykamer! Dat gaan wij gebruiken als accentkleur! Ik ben verliefd op alle wafelstofjes in mintgroen van Koeka! Er komt dus sowieso een dekentje van koeka!



Volgens mij is het verplicht om een kraampakket in huis te hebben, omdat je nooit weet hoe t loopt! Ik moest iets van 20,- voor mijn pakket betalen.



Leuke dingen allemaal, mv! Heerlijk joh dat samenstellen van t kamertje!



Ik heb van t weekend maar even een lijstje gemaakt met wat ik nog in huis moet hebben, volgens de kraamzorg! Pffieuwww dat is nog n hele waslijst!

Ik ga donderdag met m'n zus en moeder naar de Prenatal in Amersfoort, schijnt heel erg groot te zijn! Grote spullen hebben we allemaal wel al, dus personal shopper lijkt mij niet nodig!



Fijne dag ladies!
Be kind!
Alle reacties Link kopieren
Hmmmzz tijdens m'n werk vandaag kreeg ik een voicemail bericht van Prenatal:

'Tot mijn schrik vind ik briefje van collega over Personal Shopping woensdag. Zou je mij hier morgen over willen bellen, want ik ga nu naar huis...'



Bahh gaat vast niet door... Daar baal ik van ik heb er zo'n zin in en het is nu echt wel tijd om de grote dingen te bestellen. En ik vind het gewoon slecht.. Toch???? Nouja eerst maar eens horen wat ze te zeggen hebben..
Alle reacties Link kopieren
ik zou gewoon nu al bellen vlinder... dan zetten ze maar iemand anders in zou ik zeggen.. idd balen zo.



Naffie gelukkig gaat het nu wat beter met je.. fijn te horen.



Ik denk dat we hier alleen nog wiegbeddegoed (hoeslakens en lakentjes (deken heb ik) nodig hebben en een boxmatras (niet nodig maar wel fijn.. zon soort dikker matrasje voor in de box.. van een cm of 8?? dat leg je onder je boxkleed. Echter weet niet precies de maat van onze box bekijk ik wel als de box staat.



En ooh ja zo easyfix geval voor in de auto de maxi-cosi in te klikken ook nog..



wil hier met het kamertje aan de slag maar schiet nog steeds niet op zucht...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Samva!



Hier weinig nieuws...morgenmiddag het intake gesprek van de kraamzorg - dus dan krijgen we te horen wat we moeten doen/kopen zodat ze haar werk goed kan doen. Komend weekend een "jonge ouders" beurs ben benieuwd.

Voor de rest nog wat kleine dingen in huis doen en proberen mijn hobby auto klaar te krijgen voor de APK. Eind van de maand komt de kinderkamer.

En natuurijk elk dag voelen of de kleine schopt en af en toe een liedje zingen voor hem
Alle reacties Link kopieren
Gaat je shopping night nog door Vlinder?



Wij hebben vorige week het kamertje geschilderd en de commode en bedje in elkaar gezet. Gelijk wat knuffels neergezet en ben erg blij met hoe het geworden is. Nu nog wat dingen voor aan de muur en wat leuke meisjesdingen toevoegen.

Morgen nog lekker een weekje naar de zon en daarna waarschijnlijk erg wennen als ik weer aan het werk moet.
Alle reacties Link kopieren
Jaa shoppen gaat gewoon door vanavond!! Ik heb me weer eens druk gemaakt om niets..
Alle reacties Link kopieren
fijne vakantie Pixeltje... klinkt goed een weekje naar de zon... waar gaan jullie heen?



veel plezier met shoppen vanavond Vlinder... fijn dat het toch doorgaat..



succes vandaag met de intake daddycool.



weinig nieuws hier verder, lijstje met dingentjes wat we moeten aanschaffen toch iets langer dan ik hier vermelde maar meeste hebben we..
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het bij prenatal vlinder? Goed geslaagd?
Alle reacties Link kopieren
Jaa wij zijn zeker goed geslaagd! We hebben kinderwagen besteld (Joolz). En een maxicosi, commode, ledikantje, box. Daarnaast nog wat kleinere dingen uitgekozen: badje, badcape, slaapzak, dekentje en wiegmatrasje! Al met al 20% korting, altijd fijn!



Maar ik ben er wel achter dat we nog heel veel moeten hebben.. Toch wel duur, een kleintje ;)
Alle reacties Link kopieren
Top vlinder.. zit er een lange wachttijd op?

Hier nu eindelijk de kast van zoonlief van de as babykamer af.. maakt weer ruimte.



Er staat nog een bed op die kamer wat op mp moet echter met allemaal spullen erop even kijken of ik daar morgen fut voor heb om dat uit te zoeken.



Weinig energie de laatste week na alles wat ik doe eerst kwartier bijkomen.. niet handig dus ook af en toe last van mijn bekken.. nu was het wel een drukke week vorige week.



Morgen de jongste oefenen op de basisschool.. brr het gaat veel te snel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie geslaagd zijn vlinder! Wanneer wordt alles bezorgd?



Wij krijgen volgende week alle spullen, kinderwagen en box enzo. Ben benieuwd!



Mv38, soms moet je je echt tot dingen zetten he! Hopelijk is het allemaal snel uitgezocht die spullen!

Rot dat je meer last hebt van je bekken.



Ik vind de zwangerschap nu sinds kort wat 'zwaarder' worden. Vooral omdat mn buik in de weg gaat zitten met werken enzo.. Haha. Verder mag ik niet klagen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie veel aangekomen tot nog toe? Weer even gewogen vandaag kleine 4kg nu aangekomen valt me mee met 25 wk zwangerschap..

Als de rest van de zwangerschap ook een beetje zo binnen de perken blijft ))))





Had wel al ruim 10kg overgewicht voor de zwangerschap dus nog genoeg om aan te werken na de bevalling..
Alle reacties Link kopieren
Al naar de basisschool mv. Spannend. Gaat met een tweede meestal makkelijker dan bij nr 1. Balen van bekken. Hier ook nog steeds. Maar blijft stabiel tot nu toe. Hier zelfde. Miet ook bed op mp, maar eerst opruimen en netjes opmaken. Zo mar eens doen

Jeetje vlinder. Dat noem ik goed geslaagd.

Van de week alle kleertjes 50/56 uitgezocht en gewassen. Nu opvouwen en nog even in plastic doen.

Welkom Samova. Fijn dat je na de miskramen nu gezond zwanger bent.

Kiki, hoe gaat het?

Nou, ga mezelf even van de bank rapen 😉
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Vlinder: lekker geshopt dus, best een rustig gevoel als je al wat spullen in huis hebt toch? Ik heb ook al aardig wat spullen in huis. De box koop ik pas op het laatst, omdat wij niet zo groot behuisd zijn. Babykamer gaat man dit weekend verven en dan is dat op wat details na ook klaar.



Mv: ik ben nu 5 kilo aangekomen. Ik vind het veel en hoop dat het binnen de perken blijft. Het is zo iets waar je bijna geen controle over hebt voor mn gevoel.



Draakjenoah: wat balen van je bekken, heb je daar fysio oefeningen voor, of moet je je bekken vooral ontzien? Ik heb er geen last van maar merk dat ik bv bij uit de auto stappen wel dat het niet meer zo soepel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ik ben ook 5 kilo in totaal aangekomen, vind t prima, zit alleen op m'n buik, hoop natuurlijk wel dat t binnen de perken blijft, verder!



Bekkenverhaal is ook herkenbaar, ik had 2 wkn vakantie, nu weer aan t werk en dat is toch weer andere koek! Bekken doen aan t einde van m'n dienst pijn, soort zeurderige pijn, buik zit af en teo in de weg, paar harde buiken gehad.



En ik heb m'n verlof officieel aangevraagd! Vanaf 2e week december ga ik met verlof tot begin april, dan paar weken ouderschapsverlof en vakantie om vervolgens pas in mei weer te gaan werken! 5 maanden thuis! Wow! Goed vooruitzicht!



Hoe hebben de meeste werkende van jullie je verlof gepland?



Leuk alle kamers en aankopen die bij iedereen binnen komen, nu!



En mv, ik zou t ook erg leuk vinden om jullie buikjes, kamers etc te zien! Je kunt plaatjes plak recht aanvragen! Dan kun je foto's enzo plakken!



Ik duik zo onder de douche en daarna m'n bed in! Vandaag een werkdag van 7u tot 16:30 gehad! Pfff ben kaput!
Be kind!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 5 kg aangekomen. Netjes binnen de perken vind ik!

De dag voor kerst wordt mijn laatste werkdag. De week tussen kerst en oud en nieuw had ik al vrij gevraagd (vakantie). Daarna gaat officieel mijn verlof in, 4week voor de uitgerekende datum.



Deze week is een hele rare week voor ons.. Afgelopen weekend is een zeer direct familielid in kritieke toestand opgenomen in het Ziekenhuis. Begin deze week was erg spannend (gaat hij het overleven?) nu gaat het gelukkig iets beter, maar hij wordt nooit meer de oude. Dit doet echt heel veel met mij. We worden geleefd op dit moment, werken, naar ziekenhuis en vervolgens (slecht) slapen. Daarnaast doet het mij heel erg beseffen hoe kwetsbaar we zijn, voor hetzelfde geld was het mijn man geweest.

Ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken, maar dat is nu zo moeilijk. Er is zoveel onrust en spanning in mijn lichaam op dit moment, dat moet de baby wel voelen. Zou dat kwaad kunnen? Ik maak me daar ook best wel veel zorgen over, wat het er natuurlijk ook niet beter op maakt. Gelukkig voel ik de kleine nu heel vaak en fanatiek trappelen, dat voelt nu extra fijn!

Pfff ik moest dit even van me afschrijven..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vandaag zijn we eindelijk begonnen met de kinderkamer sausen en het bedje schilderen. Begint op te schieten.



Vandaag alweer 28 weken zwanger en het eind is in zicht. Ik ben 6,8 kg aangekomen (de afgelopen 2 weken zijn bij mij heel hard gegaan) ik was met 26 weken iets meer dan 5 kg aangekomen dus nu echt een groeispurt op de weegschaal.

@samova 5 kg is echt niet heel veel hoor! Ik hoop ook niet dat ik de komende maanden heel veel aan ga komen.



@Vlinder wat ontzettend vervelend de situatie waar je inzit, stress is nooit goed voor de baby. Of je je meteen zorgen moet maken weet ik niet, misschien kan je contact opnemen met de verloskundige?



Mijn verlof gaat in op 4 december dan ben ik precies 36 weken.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot vlinder! Ik besef vaak maar al te goed hoe kwetsbaar we zijn als mensen (door mijn werk) maar als je zwanger bent komt het extra hard aan he? Fijn dat je de kleine lekker veel voelt schoppen! Sterkte!



Heerlijk naffie, zo lang verlof!

Ik heb plaatsjesplakrecht, zal als ik op de pc zit wel een keer een foto plakken.



Hier krijg ik half december verlof t/m begin april. Misschien dat ik nog wat vakantie op kan nemen erna.

Ik ga wel met 34 weken al met verlof omdat ik het anders niet volhou. Mijn buik zit (nu al) erg in de weg met werken. Ik doe het nu al rustiger aan.



Dames die tot 36 weken doorwerken, knap hoor! Lijkt me wel fijner dat je dan langer met je baby hebt na de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
Plaatjesplakrecht??? Wat ia dat?

Vlinder heel veel sterkte gewenst probeer wel je rust te nemen.



Schrik vandaag twee keer gekleurde afscheiding .. waar dat nu weer vandaan komt? Alleen met afvegen overigens.



Gevloerd hier momenteel druk bezig geweest met opruimen stofzuigen dweilen vanmiddag schijnbaar teveel gedaan voel bekken nu behoorlijk.

Nu op de bank wachten tot mijn man komt en hij kan koken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven