Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel 3

09-12-2013 15:29 2940 berichten
Ruim twee jaar geleden opende ik een topic omdat ik maar niet gelukkig kon worden met mezelf. Mijn eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ik kreeg van anderen. In een relatie werd ik afhankelijk en cijferde ik mezelf weg, als vrijgezel was ik altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ik mezelf compleet was verloren wist ik dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar we elkaar advies kunnen geven en kunnen helpen om alleen gelukkig te worden. Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent.



Ik heb van meerdere mensen begrepen dat ze het waardevol vonden om de eerste delen van het topic te lezen, deel 1 vind je hier en deel 2 hier. Mocht je nog meer willen over dit onderwerp dan zijn hier wat boeken waar je misschien wel iets aan hebt:



Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.



Ik hoop dat dit topic weer net zo'n mooi topic wordt als de vorige twee!
Alle reacties Link kopieren
Hope: klinkt goed allemaal! Kan me nog wel wat anders herinneren!



Suzy: ben ook wel benieuwd naar Aponi.. Leuk dat stukje over de keerzijde van gevoel. Daar was ik eigenlijk ook een beetje mee 'bezig'



Tove: heb je de persoon waar je wat 'ruzie' mee had nog gesproken?



Fijn weekend allemaal verder!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar Aponi!!

Ze zal een VF-break nemen.



@ Jeroen: nee, niet meer gesproken, ik laat het maar zo. Zijn vriendin stuurde wel nog bericht dat ze geprobeerd had om met hem te praten, maar dat het onmogelijk was. Tja… Ik zag raar genoeg wel dat hij opeens een FB-profielfoto gemaakt had van één van mijn foto's waar wij samen op stonden, daar had hij mij dan van afgeknipt, maar een stuk van mijn haar is nog te zien. Ook weer zo raar. Maar ik verdiep me er maar niet in. Geen zin in/geen tijd voor drama en gedoe. Hij weet me te vinden als ie ooit zijn excuses wil aanbieden. Er zijn compleet onacceptabele dingen gebeurd, en hoe verdrietig ook, voor mij hoeft deze vriendschap gewoon niet meer, ik kan me toch nooit meer veilig bij zo iemand voelen.
Alle reacties Link kopieren
ik probeer te reageren op jullie posts, maar er is zoveel lopende dat ik niet zo goed weet wat ik bij wie moet reageren...:(

Het is niet bewust negeren of niet reageren hoor...



Hier is een knoop doorgehakt, ik heb besloten de eerste periode geen contact te zoeken met mn vriend. Eerste dagen erg lastig maar tegelijk een enorme overwinning. Moet eerst aan mezelf en mn dochters denken!
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 28 september 2014 @ 15:44: (...), daar had hij mij dan van afgeknipt, maar een stuk van mijn haar is nog te zien..



Hmm.. portretrecht? Ik ken de ins en outs niet van jullie vriendschap maar volgens mij liep het al langer stroef. Wees eens eerlijk: was hij de laatste tijd een meerwaarde voor jou?



Leona: je vriend? Ik snap het even niet. Eerst je relatie verbroken, toen een soort van scharrel en nu een vriend? Of heb ik het mis?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja sorry... Het is niet MIJN vriend, een vriend, de scharrel/fwb Verwarrend, snap ik 😉
Alle reacties Link kopieren
Leona: hmm, dat verduidelijkt de zaak. Maar een scharrel kan ook dienen voor alleen de lusten. Of komt er meer bij kijken?



Ben je 'bang' dat je te afhankelijk van hem gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Al langer stroef? Nee, helemaal niet, integendeel, juist daarom was het zo'n 'verrassing', zijn houding op reis. Denk dat je het verwart met iemand anders...
Alle reacties Link kopieren
Sorry!
Alle reacties Link kopieren
@jeroen ja er kwam meer bij kijken helaas, ik dacht dat hij een goede vriend was. Helaas is me nu pijnlijk duidelijk geworden dat ik me daarin vergist heb. Ik heb een vertrouwens probleem, heb me enorm opengesteld en hij laat me nu keihard vallen. Dat doet enorm veel pijn. We hadden een meer dan bijzondere band, hij is m'n steun geweest toen m'n relatie uitging. Alle dagen contact, veel contact. Overgegaan in fwb. Afspraken gemaakt daarover. Nu blijkt dat als hij eerlijk was geweest over het feit dat hij bang was dat ik meer wilde dan had ik destijds al meer afstand genomen. Ik was in de veronderstelling dat we konden doorgaan zoals we altijd al contact hadden, terwijl nu blijkt dat hij dat als bedreigend voelde. Waardoor hij dus bewust afstand is gaan nemen. Waardoor ik weer onzeker en afhankelijk ben gaan worden, omdat ik zoekende was naar waarom hij dit deed.



Ik ben boos, verdrietig maar vooral enorm teleurgesteld nu...ik ben m'n maatje kwijt, althans zo voelt het. We hebben zondag een verhelderend gesprek gehad en ik heb alles op tafel gegooid, over wat hij voor me betekent en hoe ik over alles denk. Hij ook. En sindsdien niks van m gehoord. Ik ben bang dat alles voorbij is. En dat doet echt pijn.



Het is lastig om zomaar geen contact te hebben, dezelfde vrienden, zelfde dorp, zelfde hobby's....

Op dit moment weet ik dat het beter is zo mss, maar nu mis ik echt m'n maatje...maar m'n maatje was niet eerlijk 😞
Alle reacties Link kopieren
@all: ben even in meeleesmodus. Weekje vakantie gehad en op werkgebied ontwikkelingen die mijn aandacht opeisen.

Voor iedereen die het nodig heeft :
doe iets of doe iets niet. proberen is geen optie
Alle reacties Link kopieren
@suzy: met date gaat het goed! Het is leuk en relaxed. We zien wel wat er gebeurd. Belangrijkste is: plezier hebben en niet te ver vooruit kijken.
doe iets of doe iets niet. proberen is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Was even een tijdje afwezig, druk met van alles. Dacht vanavond: "laat ik weer eens inloggen".... onbegonnen werk om alles terug te lezen, dus alleen laatste pagina gelezen. Zie dat er naar me gevraagd wordt.



Het grootste nieuws wat ik heb is dat ik binnen nu en 3 a 4 dagen oma zal zijn. Mijn dochter is nu 37 weken zwanger...keurig gedaan dus!!



Met mijn zoon gaat het onverminderd slecht. Heb er zelfs een cursus voor gevolgd om beter met hem te kunnen dealen. Verwachtingen liggen laag, probeer hem 1 x per week/2 weken te zien. Het vreet aan mij.



Mannen.. tja, even kort iets gehad met iemand, was het niet. Nu alweer 3 maanden niets anders gedaan dan af en toe wat zoenen. R. blijft komen naar mijn uitgangsplekken. Ik negeer hem.



De vriendinnengroep na een hoop gedoe vaarwel gezegd. Ben nu allerlei nieuwe contacten aan het opbouwen. Wat Moskita zegt, iedereen die mij onderuit haalt, respectloos behandeld, mij manipuleert o.i.d. krijgt geen plek meer in mijn leven. Geen energie meer voor en geen zin meer in. Voor mij is iemands intentie belangrijk. Is die goed, dan kan hij/zij weinig 'fout' doen.



Zo, dat was het... een korte update. Ik probeer wel weer aan te haken, geen doen om alles terug te lezen.



Hebben jullie al een (nieuwe) meeting gehad?
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Hey Aponi!



Goed dat je nog eens terugkomt! Zo te zien heb je aardig wat beslissingen genomen de laatste tijd.



Jammer dat het minder gaat met je zoon. Heeft hij nog wel contact met zijn zus(je)?



Verder geen nieuwe meet gehad. Maar wat niet is kan nog komen
Alle reacties Link kopieren
@aponi.. spannend hoor! De laatste loodjes. . Zo'n mooi vooruitzicht.

Wat een contrast met je zoon. . Moeilijk hoor. .



Knap dat je mensen uit je leven zet die je negatieve energie geven. Op dat punt moet ik echt wat sterker worden. Laat te veel met me spelen.

Wat mezelf uiteindelijk weer nekt..



Bij mij loopt het ook weer anders dan verwacht.

Gisteren heeft mn date het stop gezet.

De rede is drie keer veranderd. Dus weet het nog niet echt wat t nu was. Eerst was het de afstand. .Toen een probleem (ivm herkenbaarheid zeg ik ff niet wat)...toen was hij er niet aan toe en later had hij geen gevoelens voor mij. . Dus jah...

Was er flink ondersteboven van. Voor het eerst sinds ex echt gevoelens gehad voor iemand.



Maar merk nu wel dat ik gegroeid ben. Het doet flink pijn. Maar laat nu niet mn schouders hangen en kruip niet meer onder de dekens.

Maar kan het zien als een mooie ervaring na ex. En ik ben eindelijk definitief van ex af.

Nu de pijn nog weg en ik ben weer happy.
You were born to be real, not to be perfect
Alle reacties Link kopieren
Hee Jeroen, hoe is het met jou en de liefde? Je had toch een (nieuwe) vriendin?



Er is minimaal contact tussen mijn zoon en dochter. Mijn zoon wil wel graag op de hoogte gehouden worden over zijn aanstaande nichtjes.



Een meet zou wel leuk zijn :-)



Hoi Hope, is het voordeel van ouder worden. Veel zekerder en meer rust in jezelf (nou ja, meestal) waardoor "het" minder belangrijk wordt. Mijn tijd is kostbaar, mijn energie ook (slaap nog steeds heel slecht) dus kan ik beide beter investeren in wat mij gelukkig maakt.



Qua date... k*t, maar beter nu dan later. Afwijzing is nooit leuk, maar een man die jou niet echt wilt nog veel minder. Knap dat je niet jezelf uit het veld laat slaan.....
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
quote:hope01 schreef op 05 oktober 2014 @ 12:13:

Maar kan het zien als een mooie ervaring na ex.



Hope: goed dat je het glas als halfvol ziet. Daarmee bedoel ik dat je het positieve eruit haalt. Veel mensen blijven nog wel eens hangen maar nu zie je meer in dat er meer personen zijn waarvoor er gevoelens kunnen zijn.



Aponi: is niks geworden uiteindelijk. Vind het ook niet zo erg. Ze kwam uit dezelfde stad als jij!



Goed dat er geen totale afzondering is voor je zoon. Wellicht kan de geboorte de familiebanden wat versterken. Keep us posted!
Alle reacties Link kopieren
Dan ligt het aan haar Jeroen! aan de stad kan het niet liggen... mooiste stad van de wereld :-)
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik even mag inbreken in dit topic. 1,5 jaar geleden las ik altijd heel veel in dit topic omdat ik toen door een hele zware periode ging.

Ik wil mijn verhaal kwijt maar wil hier niet een apart topic over openen en ik lees hier altijd heel zinnige reacties.



1,5 jaar geleden maakte mijn ex het heel onverwachts uit. Hij woonde toen bij mij maar hadden samen een nieuw huurhuis waar we zouden gaan wonen. 2 weken voordat we de sleutel kregen twijfelde hij ineens uit het niets. Kwam voor mij helemaal uit het niks. Helemaal een punt erachter zetten kon hij niet. Besloten dat hij in dat huis zou gaan wonen en dat we zouden kijken hoe het veder ging. Na 3 maanden kwam ik erachter dat hij een ander had. Ik heb alles met hem toen definitief verbroken.

Daarna ben in depressief geraakt. Ik ben keihard met mezelf aan de slag gegaan en heb ontzettend veel geleerd en ben onwijs gegroeid.

Een maand of 3 geleden zelfs weer verliefd geraakt op een(dacht ik toen) geweldige man. Dat was voor mij een afsluiting met mijn ex en dacht dat ik er helemaal over heen was.

Helaas kwam ik erachter dat mijn nieuwe liefde niet zo eerlijk was als dat hij zei. Hij zat nog in een relatie. Meteen heb ik alles met hem verbroken. Ik was trots op mezelf dat ik dit keer, na al die therapie, zo sterk was om dat te doen.

In die periode dat ik erachter was gekomen dat m'n "nieuwe liefde" een relatie had, is mijn ex weer vrijgezel geraakt.

Hij trok onmiddellijk heel erg naar mij toe. Op dat moment voelde ik me heel sterk. En zijn na een week of 2 met elkaar in bed beland. Daarna voelde ik me nog steeds sterk. Want ik wist nu zeker dat ik hem niet terug wilde. Tot een paar dagen geleden.

Ik begin aan mezelf te merken dat ik me weer wat begin te verliezen en dat ik achteraf toch nog te veel gevoel voor hem heb. Dit is allemaal nog niet zo erg, maar na ons avondje samen kan hij weer niet normaal doen en negeert me bijna als ik hem tegen kom. ( aantal dezelfde vrienden) en weer doet me dat te veel.



Ik vraag me af waarom ik, na alle ellende, na alle zelf inzichten en inzichten over hem tijdens de therapie hij nog steeds zoveel met me doet?



Alles wat ik heb geleerd tijdens de therapie probeer ik nu toe te passen en ik weet dat een relatie met hem nooit gaat werken en dat hij mij nooit gelukkig gaat maken maar waarom doet het me dan ineens weer zoveel?

Het is momenteel een strijd tussen gevoel en verstand en wordt er gek van.



Ben in ieder geval blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven. Misschien kan iemand mij wat inzicht geven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allie... je verwacht iets wat niet reeel is. In therapie gaan, sterk en zelfstandig worden heeft niet automatisch als gevolg dat iemand je niets meer doet. Dat is een verkeerde verwachting, mijn inziens.



Sterk zijn betekent niet dat je dan je gevoelens onder controle hebt. Sterk zijn is weten wat je voelt, dat accepteren en keuzes maken die bij jou en jouw waarden passen.



Het is niet kiezen tussen gevoel en verstand (rare uitdrukking trouwens). Nee, gevoel IS. (verdriet, woede, blijheid... allemaal gevoel). Heel veel van wat wij zeggen dat gevoel is, zijn gewoon gedachtes (verstand).



Kijk wie deze man is en beslis of je wilt dat hij een plek in je leven heeft of niet.
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Hai aponi, wat je zegt is inderdaad waar. Ik heb de verkeerde verwachting gehad.



Ik weet dat je gevoel in verband staat met je gedachtes, daarom vind ik het ook zo raar dat het nu weer zo hard aankomt. Als die tijd was ik ervan overtuigd dat ik nooit iets meer met hem zou willen. Het komt waarschijnlijk ook door het eeuwige aantrekken en afstoten wat hij doet.



Ik weet wat ik voor mezelf moet doen. Ik moet weer meer afstand van hem nemen, mijn gevoelens zijn blijkbaar nog te sterk.



Super. Bedankt voor je antwoord. Het heeft me sws opgelucht om het te schrijven
Alle reacties Link kopieren
@alliehamilton.



Meid welkom hier en allereerst een dikke knuffel.

Het is niet verwonderlijk dat je je ex weer terug nam, je voelt/voelde nog veel voor hem en ondanks al die therapie was je er nog niet overheen.



Ik vind dat niet raar, wat ik gekker vind is het feit dat hij met jou het bed induikt en daarna groet hij je niet eens?

Lieverd vraag je eens af of je zo'n klootzak in je leven wilt hebben.

Want dat is hij in mijn ogen. Eerst je laten zitten en met een ander gaan samenwonen en nu dit?



Maar ondanks dat je hem ws ook een klootzak vind neemt dat de pijn niet weg. Denk dat je beter uit zijn buurt kan blijven als dat mogelijk is. Ik heb ook nog jaren getreurd om iemand die het niet waard is. Ik begrijp je wel. Maar denk om jezelf.



@Aponi, fijn dat je er weer bent. En Spannend dus komende dagen! Hou ons op de hoogte.



@All, lees nog wel mee hoor! Gaat hier erg goed, schrjif binnenkort wat meer hoop ik.



@Suzy, geweldig hoe jij weer zo kan relativeren na je avontuur in Frankrijk. Mag nog steeds graag je stukken lezen, en kom je ook af en toe op andere topics tegen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Nicci: ik denk dat ik de situatie, van dat hij toen met haar was, had geaccepteerd en dat verward heb met er overheen zijn.



Ik herken dit ook van hem in de tijd dat hij met haar was. Toen ging het ook allemaal zo gedoceerd als we elkaar zagen. Ik had hem gedag gezegd maar als ik dat niet gedaan had dan had hij mij denk geen gedag gezegd. Het is het constant aantrekken en afstoten. Ik denk dat we afgelopen 2 weken te close zijn geweest en dat hij nu weer afstand neemt.

De spanning, de jacht of hij mij nog kon krijgen is weg dus afstand. Het is een herhaaldelijk patroon wat hij ook deed toen hij ging twijfelen. Zelfs in het begin dat hij met haar was.

Veder denk ik dat hij misschien alweer iemand anders heeft. Want ook dan is dit bekent gedrag van hem.



Ik weet het, het is een klootzak. En soms voel ik dat ook zo maar begrijp niet dat ik die gedachtes en gevoelens kan vasthouden.



Ik ga nu idd ook proberen om hem voorlopig niet te zien en ik denk dat dat wel gaat lukken.

Het liefste zie ik hem nooit meer maar dat is stomweg niet mogelijk omdat we heel dicht bij elkaar wonen en veel dezelfde vrienden hebben. Maar voorlopig ga ik afstand nemen.



Het stomme is ook dat ik ervan overtuigd was hem zeker niet meer terug te willen. Maar zijn aandacht en ons nachtje samen heeft alles weer veranderd. Maar ik merk nu al dat ik langzaam weer naar die gedachtes en dus dat gevoel ga.



Dank je wel voor je opmerking
Alle reacties Link kopieren
@allie welkom, ik lees hier ook nog maar net mee maar heb al veel steun gehad aan de comments van de medemensen hier. Ik hoop dat jij dat ook hebt.
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal...



Gisteravond oma geworden van 2 prachtige gezonde meisjes. Na 10 uur weeën, uiteindelijk via een keizersnede geboren.



Ik kan geen blijer mens zijn!!
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren




Wat leuk Aponi, gefeliciteerd!

Weet nog goed hoe je het proces toen beschreef en bedenk me daarbij net dat de tijd voorbij vliegt!



Wonen ze ook in die 'mooie stad'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven