opdringerige schoonmoeder

30-09-2014 17:11 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, sinds ik zwanger ben en samen woon in mijn schoonmoeder heel opdringerig geworden. Ze appt/belt elke week om af te spreken. Ik heb hier geen belang bij, tuurlijk af en toe eens afspreken hoort er bij maar van mij hoeft dit niet elke week. Straks als de kleine er is heb ik hier ook geen belang bij. Maar ze lijkt het niet te snappen, als ik terug stuur dat ik niet kan is het van: en morgen dan? Hoe kan ik dit duidelijk maken? Ik vind het erg moeilijk om te zeggen, wil haar niet kwetsen ofzo. Iemand tips hoe ik dit op kan lossen? X
Kan het niet zo zijn dat ze heel erg blij is dat er een (nieuw? eerste?) kleinkind bij komt?



je kan zeggen: lieve schoonma, wat fijn dat je zo belangstellend bent! Zullen we afspreken dat je elke dinsdagochtend op de koffie komt? En als ik naar controle of naar een echo ben geweest, vertel ik je er alles over!



En verder kun je haar eens meenemen op een controle en misschien samen shoppen voor baby kleertjes. Maar zij krijgt ook een andere / nieuwe rol en is daar super enthousiast over. Dat kun je haar niet afnemen, maar wel in goede banen leiden.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk je alleen maar dat je er geen belang bij hebt. Als de baby er is, kom je handen te kort en is het heel fijn als je een schoonmoeder hebt die jullie een handje helpt. Geloof me.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, één keer per week een kopje koffie. Laat je haar meteen ff strijken ofzo. Hormonaal dat je daar zo'n last van hebt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het niet?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij er belang bij moeten hebben? Het feit dat jouw man en kind er straks wél belang bij hebben moet toch voldoende zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dat wij ons eigen leven en gezin hebben, en niet elke keer veplicht moet voelen. Tuurlijk snap ik dat ze enthousiast is over haar kleinkind en die ook graag wil zien, en dat gebeurt ook heus wel maar hoe het nu gaat is het heel opdringerig en een verplichting
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat we nooit willen dat ze er is ofzo maar verplicht elke week hoeft van mij gewoon niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat we nooit willen dat ze er is ofzo maar verplicht elke week hoeft van mij gewoon niet
Je hebt er straks als het kind er is ook geen belang bij?

Tja dan straks ook niet miepen dat ze geen belangstelling voor jullie kind heeft natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie zien jullie schoonmoeder elke week?
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je dat toch gewoon? Of denk je dat ze dit niet kan handelen?



Wat vind je partner ervan?
quote:roma8 schreef op 30 september 2014 @ 17:23:

Ik zeg niet dat we nooit willen dat ze er is ofzo maar verplicht elke week hoeft van mij gewoon nietWe? Vooral jij gok ik?
Alle reacties Link kopieren
Je partner en haar kleinkind hebben er wél belang bij, bedoel het draait toch niet alleen maar om de dingen waar jij belang bij hebt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch niet dat ik haar 'nooit' wil zien, maar hoeft van mij niet elke week daar gaat het over.
Alle reacties Link kopieren
quote:roma8 schreef op 30 september 2014 @ 17:25:

Dus jullie zien jullie schoonmoeder elke week?



Was het maar zo'n feest. Schoonmoeder woon 45 minuten verderop. Ontzettend lief mens en nóg belangrijker, ons zoontje is dol op haar.

Alleen daarom al zou ik haar het liefst om de hoek willen hebben zodat hij haar kan zien wanneer hij wil en andersom.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 6 dagen per week aan het werk en gaat zondagochtend naar zijn ouders. En dat hoeft van hem ook niet vaker
En je eigen moeder is die wel elke week welkom of ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:roma8 schreef op 30 september 2014 @ 17:28:

Mijn vriend is 6 dagen per week aan het werk en gaat zondagochtend naar zijn ouders. En dat hoeft van hem ook niet vakerGa jij dan niet met hem mee?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
En mijn ex schoonmoeder was ook al zo'n schat. Ik ken geloof ik alleen maar lieve schoonmoeders die je er heel goed bij kunt hebben .



Denk je niet dat wanneer je haar meer toelaat het dan vanzelf afzwakt naar normale proporties?

Je creëert hierdoor misschien een betere band met haar waardoor je voortaan gewoon eerlijk kunt zijn ipv je in allerlei bochten te wringen wanneer je iets liever niet wilt.
Waarom ga je dan niet mee op zondagochtend?
Alle reacties Link kopieren
quote:roma8 schreef op 30 september 2014 @ 17:27:

Ik zeg toch niet dat ik haar 'nooit' wil zien, maar hoeft van mij niet elke week daar gaat het over.Kun je niet zo goed met haar overweg?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Die is niet opdringerig en dwingend. Dan heb ik zelf ook nog is de kans om te vragen of ze wil afspreken, maar krijg nu nieteens de kans om haar zelf is uit te nnodigen. En nogmaals ik vind afspreken niet erg maar deze manier is erg dwingend, en
Het is jullie huis en jullie leven. Ik zou er ook niet om staan te springen mijn mijn schoonmoeder (schat van een mens maar net zo eigenwijs als dat ze oud is).



Maar ze kan het niet snappen als je niet eerlijk tegen haar bent . Neem zelf het initiatief om af te spreken, dat scheelt je al de helft.
quote:roma8 schreef op 30 september 2014 @ 17:25:

Dus jullie zien jullie schoonmoeder elke week?Aangezien haar enige kleinkind hier woont, zie ik haar minstens 2x per week. Zij komt ons kind ophalen om op te passen, of ik nu werk te doen heb of niet Als ik een keertje op een andere dag haar vraag voor oppas zegt ze: dit is toch wel EXTRA he? En niet in de plaats van dinsdag of vrijdag? En toen Dorian een buil op zijn hoofd had en ik haar belde zei ze: mag ik als-je-blieft langs komen? Want ze wilde met eigen ogen vaststellen dat hij inderdaad geen hersenschudding had. Ik heb een hele lieve fijne schoonmoeder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven