Werk & Studie alle pijlers

Roken tijdens het werk verbieden / verplicht minderen?

30-09-2014 18:58 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat een leidinggevende z'n personeel mag / kan verbieden om te roken tijdens het werk? of bijvoorbeeld een maximum aan te stellen? Of zijn er misschien andere ideeën? Ik bedoel roken buiten de pauzes om, en het gaat om werken in de bouw. Ik rook zelf niet, dus weet niet goed hoe het is als je 'opgelegd' moet minderen.

Ik vraag dit voor iemand anders, die er mee zit dat al het personeel rookt en behoorlijk veel. Ze werken tijdens het roken soms wel gewoon door maar vaak ook niet.

Wat vinden jullie?
Roken hoort gewoon in de pauze. Tegenwoordig moet je helemaal naar buiten of een rookkamer opzoeken dus dat duurt allemaal te lang. Ik ga toch ook niet uitgebreid lunchen tjjdens het werk? Daar zijn de pauzes dus voor.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in een pauze kan men toch doen wat men zelf wil? Gaan er bij jou op het mensen buiten de pauzes om roken dan? Dat is volgens mij in heel veel bedrijfstakken al niet meer zo .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 september 2014 @ 19:01:

Roken hoort gewoon in de pauze. Tegenwoordig moet je helemaal naar buiten of een rookkamer opzoeken dus dat duurt allemaal te lang. Ik ga toch ook niet uitgebreid lunchen tjjdens het werk? Daar zijn de pauzes dus voor.Het gaat om werken in de bouw. Kan me voorstellen dat er extra discussie ontstaat, omdat je al buiten bent.
Alle reacties Link kopieren
degene die er last van heeft , moet het gewoon bespreken met de baas..



maar gewoon in de pauze roken en daarbuiten niet, moet gewoon kunnen hoor..
Wees jezelf....
Ik kan me ook voorstellen dat roken tijdens je werk gevaarlijke situaties op kan leveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat het alleen kan in de pauzes.
Alle reacties Link kopieren
Roken alleen in pauze en anders in eigen tijd. Verbieden zou wat mij betreft zeker mogen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit diegene er mee dat zijn personeel rookt? Kost het hem tijd? Melden ze zich massaal ziek met gezondsheidklachten gerelateerd aan het roken? Krijgt hij klachten van mensen die het geen gezicht vinden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou bouwvakkers vind ik een ander verhaal, die staan buiten met een shaggie an de lip en werken door.

Als jij in bijv een kantoor of winkel werkt, is het gewoon in de pauze, dan kun je niet even achter de kassa of achter een bureau een peukie aansteken.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in de pauzes, als je tijdens het roken niet doorwerkt dan neem je dus een extra pauze? Dat zou ik als werkgever niet toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je buiten werkt en het geen gevaarlijke situaties oplevert (lekkende gasflessen, andere brandbare stoffen) zou ik me er niet druk over maken. Je kunt best metselen en roken tegelijk, soort van multitasken zeg maar. Ik kan ook typen met een peuk en tegelijkertijd telefoneren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmira schreef op 30 september 2014 @ 19:07:

Alleen in de pauzes, als je tijdens het roken niet doorwerkt dan neem je dus een extra pauze? Dat zou ik als werkgever niet toestaan.En al die mensen die om het uur twintig minuten koffiepauze nemen?
verba volant, scripta manent.
Absoluut. Roken gewoon in de pauzes doen. Doe ik ook. Soms kort ik mijn lunchpauze in met 10-15 minuten als ik tussendoor nog een keer een sigaret wil roken. Mijn werkgever betaalt me voor 8 uur werk, dus ik moet die 8 uur gewoon werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 september 2014 @ 19:10:

[...]





En al die mensen die om het uur twintig minuten koffiepauze nemen?

Waar werk jij dan?

Ik doel trouwens op de bedrijfstak niet op het adres

van jouw werkgever.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als het om buitenwerkers gaat zou ik het echt belachelijk vinden. Die gasten staan de hele dag buiten. En werken met een peuk in hun mond net zo hard als zonder. Laat ze dat onderling oplossen. Als de mede bouwvakker er last van heeft kunnen ze daar onderling wel afspraken over maken.



Als je er speciaal voor naar buiten moet, dan moet het lekker in pauze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Roken moet in eigen tijd, vind ik. Dus voor je begint met werken, in de lunchpauze en na werktijd.



Koffiepauze heb ik niet. Rookpauze kan dus in mijn ogen dan ook niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Roken in eigen tijd en dus de pauze. De baas hoeft geen rekening te houden met de verslaving van een ander. En koffiepauzes? Bestaan die nog? Hier wordt gewoon koffie achter het bureau gedronken.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 september 2014 @ 19:10:

[...]





En al die mensen die om het uur twintig minuten koffiepauze nemen?Die moeten langer doorwerken? Waar ik werk (kantoor) nemen we niet echt koffiepauze, soms halen we koffie en dan werken we weer door. We gaan wel lunchen, half uurtje soms iets langer.
Ik weet niet of je met een sigaret in je hand net zo snel kunt metselen, maar op zich vind ik het geen gekke regel om alleen in je pauzes te mogen roken. Zelf ga ik meestal om een uur of 11 en 14.30 even tien minuutjes buiten roken. In onze rooktuin is het ook meestal heel gezellig. Toen ik gestopt was met roken miste ik dat uitwaaien echt, want daarna kun je wel weer beter nadenken. Zou dus eigenlijk iedereen moeten doen, even twee keer 10 minuten buiten staan. Tenzij je bouwvakker bent natuurlijk, dan ben je er toch al
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 september 2014 @ 19:10:

[...]





En al die mensen die om het uur twintig minuten koffiepauze nemen?Bestaat dat??
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rokende collega's die om de 20 minuten staan te socializen in het rookhok best vervelend.

Reken eens uit hoeveel minder ze werken denk echt 2 uur per dag.
Alle reacties Link kopieren
Het zal van de omgeving afhangen.

Ik heb ook collegas die rond tien uur met elkaar een kop koffie drinken. LG vind dat prima is goed voor de sfeer. Zelf heb ik daar geen behoefte aan.



Wel komt het voor dat een collega en ik een bila naar het rookhok verplaatsen en daarna weer doorgaan met elk ons eigen werk. Of ik nou in de kantine ga zitten met een kop koffie voor dat overleg of met een peuk in het rookhok omdat collega ook rookt lijkt me weinig uit maken
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 30 september 2014 @ 19:26:

Roken in eigen tijd en dus de pauze. De baas hoeft geen rekening te houden met de verslaving van een ander. En koffiepauzes? Bestaan die nog? Hier wordt gewoon koffie achter het bureau gedronken.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2014 @ 19:06:

Waarom zit diegene er mee dat zijn personeel rookt? Kost het hem tijd? Melden ze zich massaal ziek met gezondsheidklachten gerelateerd aan het roken? Krijgt hij klachten van mensen die het geen gezicht vinden?Het kost inderdaad tijd omdat ze niet altijd met peuk in de mond doorwerken, ander personeel klaagt (de niet rokers, die vinden dat zij dan ook recht hebben op extra pauzes) en hij vindt het geen goede uitstraling naar de klanten toe. Ze melden zich niet massaal ziek, maar hij maakt zich wel zorgen over hun gezondheid op de lange termijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven