Gezondheid alle pijlers

Clomid? Kan iemand me het uitleggen?

30-09-2014 14:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hi dames, wij willen graag een kindje. Ik heb pcos en ga morgen naar de HA om clomid te vragen. Maar hoe werkt dit precies..? Ik las ergens dat je clomid op je derde dag van je menstruatie moet beginnen in te nemen? Maar als "pcos-er" ben je onregelmatig ongesteld dus kan ik miss wel een half jaar wachten..??



Of..? Wat is jullie ervaring..? Erg jammer dat zowel HA als gyneacoloog erg weinig info geven (er niet genoeg van weten..?)



Tnx voor de reacties alvast!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Qaa,



Ik heb dit ook gebruikt na een hele onregelmatige menstruatie, ik had een miskraam gekregen en daarna was mijn menstruatie echt een drama. Ik heb dit ook van de ha gekregen ( ook vanwege mijn wens ) en had direct na gebruik een gelijkmatige cylus! bij mij werkte het echt heel goed. Dus ik zou gewoon even overleggen met je huisarts, het ligt er ook wel een beetje aan in wat voor situatie je zit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik denk en hoop de huisarts je niet zomaar clomid geeft.

Ik gebruik het ook en ben hierbij ondercontrole bij polifertiliteiten.

Ook ik heb pcos en geen cyclus. Hiervoor heb ik medicatie gekregen om het eerst op te wekelkeb

Clomid slik ik op de 5de dag van menstruatie voor 5 dagen.

Dag 9 krijg ik dan een inwendige echo om te kijken of er eitjes groeien. En hoe hard ze groeien. Ik ben begonnen met 50mg en zit nu op 100mg.

Maar het is belangrijk ze je in gaten houden tijdens gebruik omdat je ook te goed kan reageren(teveel eitjes) of ze reageren juist niet.

Het voelt denk ik ook veel prettiger via ziekenhuis want ze houden alles in aten ook je ovulatie..

Ik raadt je echt aan doorverwijzing te vragen!

Ik wens je veel succes !
Alle reacties Link kopieren
Lees net Nomiwel zomaar kreeg. Mijn fout. Maar had jij ook pcos?

Vind apart wantij moet minimaal 3xper maand naar het ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
quote:kiwiwi schreef op 30 september 2014 @ 15:14:

Lees net Nomiwel zomaar kreeg. Mijn fout. Maar had jij ook pcos?

Vind apart wantij moet minimaal 3xper maand naar het ziekenhuis

Ja ik kreeg ze zomaar, maar ik had namelijk 3 x in de maand menstruatie van voor tot eind. Ik was er ook gelijk vanaf na het gebruik. Inmiddels is dit al wel 1,5 jaar geleden, maar ik heb of had geen pcos!

Ik hou vond het sowieso niets, maar het hielp wel.......
Alle reacties Link kopieren
Ik had na het stoppen met de pil geen cyclus. Een beetje als PCOS, alleen volgens de gynaecoloog kon ik dat niet hebben want ik had niets van de andere symptomen.

Onder begeleiding van de gynaecoloog kreeg ik eerst een medicijn (Prevalin) wat de menstruatie opwekte waarna ik aan de Clomid kon. Gevolgd door om de 2 dagen echo's om te zien hoe de boel er van binnen op reageerde.

Het leek eerst niets te doen bij 50 mg, maar uiteindelijk toch een ei gesprongen, en gelijk zwanger.



Hou er wel rekening mee dat je aardig lijp kan worden van deze medicatie. Ik werd heel emotioneel om de meest achterlijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, bedankt voor jullie reactie!!! Ik werd sinds twee jaar elke drie maanden ongesteld. Ik ben nu 12 kilo afgevallen en de laatste cyclus was een maand. Ik loop al bij de gyn. Alleen frustrerend genoeg heeft zij het druk, mijn afspraak bij de HA is dus morgen en bij de gyn 13 okt.. Ik hoop dan meer duidelijkheid te krijgen.. Fijn dat er gelijkgestemden zijn die elkaar kunnen steunen..!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:qaa schreef op 30 september 2014 @ 15:26:

Hi dames, bedankt voor jullie reactie!!! Ik werd sinds twee jaar elke drie maanden ongesteld. Ik ben nu 12 kilo afgevallen en de laatste cyclus was een maand. Ik loop al bij de gyn. Alleen frustrerend genoeg heeft zij het druk, mijn afspraak bij de HA is dus morgen en bij de gyn 13 okt.. Ik hoop dan meer duidelijkheid te krijgen.. Fijn dat er gelijkgestemden zijn die elkaar kunnen steunen..!!!



Qaa,



Ik zal je mijn verhaal kort vertellen: zwanger begin 2012 ( spontaan ) miskraam, hele erge buikpijnen , onregelmatig ongesteld. Nou 100 x bij de huisarts geweest, totdat ik een keer clomid had gekregen, toen was ik ook tegen de 8 kilo afgevallen. Maar bij mijn bleek 1,5 jaar later dat ik dus tussentijds ook ontstekingen ontwikkelde ( waarschijnlijk van de miskraam ) eileiders afgesloten en geen kans op natuurlijke zwangerschap. Ik heb nu afgelopen week mijn eerste ivf behandeling gehad. Maar ik wil helemaal niet zielig klinken, maar laat je niet wegsturen door wie of wat.( DAT HEB IK OOK GELEERD ) Je hebt een wens en daarbij wil je serieus genomen worden. En aangezien je nu al een tijdje probeert zou ik hier zeker werk van maken. En laat je vooral niet wegsturen. Zorg desnoods dat je een gyn krijgt die wel tijd voor je hebt.



Succes ermee!!
quote:qaa schreef op 30 september 2014 @ 14:58:



Erg jammer dat zowel HA als gyneacoloog erg weinig info geven (er niet genoeg van weten..?)



Als het goed is weten zij er wel alles vanaf, zeker een gyn. Soms moet je ook brutaal zijn en doorvragen. Verder staat het internet vol met info. Kijk o.a. eens op de website van Freya:

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php



Kom je trouwens bij een 'gewone' gyn of ga je naar een fertiliteitspoli? Laat je anders doorverwijzen naar zo'n poli.
Als je onregelmatige cyclus hebt krijg je als het goed is eerst een medicijn om je menstruatie op te wekken. Zodra je ongesteld wordt begin je met tellen. Van dag 5 tot en met dag 9 slik je Clomid. Die stimulleerd je eierstokken zodat je een mooi ei kunt krijgen.

Als je geen eisprong krijgt dan mag je een spuit zetten, maar das nog niet in de eerste cyclus gok ik.



Hier al 1.5 jaar bezig voor een tweede, ervaring genoeg met Clomid en alle andere rompslomp rondom de MMM. Heb ook PCOS trouwens. Eerste kind is gekomen met Clomid, Pregnyl en IUI.



succes!
Ik lees nu dat je het aan je HA gaat vragen. Ik denk niet dat je het krijgt van hem/haar. Laat je doorverwijzen naar de fertiliteitspoli, daar hebben ze alle kennis en kunde in huis.

Als je Clomid slikt moet je echo's om te kijken hoe je eierstokken reageren. Soms kun je overstimulatie krijgen en ontwikkel je veel te veel eitjes, dat moet in de gaten worden gehouden om erger te voorkomen.

Het is dus niet zo van: even clomid slikken en hoppa
Alle reacties Link kopieren
nog even aanvulling op biebeltje,

Niet alleen emotioneel maar ook zweetaanvallen, pukkels, buikpijn , deprissief en misselijk. En misschien wel meer.

Dus alsjeblieft , blijf onder controle net deze pillen meis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven