Gezondheid alle pijlers

Tandimplantaat

30-09-2014 21:22 10 berichten
Ik heb de eerste stappen gezet naar een tandimplantaat, maar nu toch wel een beetje de bibbers.

Het gaat gelukkig maar om 1. Heb een afgebroken kies in mijn bovenkaak, niet meer te redden helaas...kortom, kies moet eruit en omdat het een van de voorste kiezen is duidelijk te zien bij lachen.

Wie heeft ervaring met een implantaat? bevalt het? Hoe ging de behandeling, viel het mee/tegen? In de bovenkaak of in de onderkaak?

Bij mij wordt kies getrokken en in principe meteen het implantaat geplaatst, dan 3 maanden wachten en dan definitieve kroon erop. (zie ook al tegen het trekken op)

Na wat zoeken op internet lees ik toch wat wisselende ervaringen, heel tevreden of mensen die er pijn aan hebben. Pfff...aan de andere kant, veel andere opties dan een implantaat of met een gat rondlopen zijn er denk ik niet...



Ben heel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.
Op gezondheid staat een topic over implantaten dat vandaag gestart is.



(edit: hieronder dus)
Nou ja...ik ga meteen even kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig, kies is getrokken (viel reuze mee, was zelfs fluitje van een cent bij de kaakchirurg) en nu moet ik een maand wactenen daarna zetten ze er een schroef in. Weer drie maanden later komt dan de nepkies er op. Ik vind de prijs het ergste ;)
Beter een half motto....
Nou inderdaad...het kost nogal wat. aan de andere kant heb ik het er na jaren ellende met de betreffende kies wel voor over. Heb er eigenlijk al heel lang last van, wortelkanaalbehandeling gehad en nu continu eten wat vast gaat zitten in het afgebroken stuk...nou ja, niet ideaal.

Fijn dat het trekken zo meeviel Bim! Bij mij zou ook kunnen dat er toch nog wat botopbouw nodig is, dan komt de schroef ook niet meteen maar iets later, Heb jij nu een soort noodtand? Of gewoon een gat?



@reisa: dank voor de tip, inmiddels veel gelezen in het andere topic, fijn om jouw ervaringen daar te lezen.
Bij mij ging het om de bovenste snijtand.



Viel me 100% mee, trekken was zo gedaan en het plaatsen van het implantaat was hooguit vervelend omdat je lang met je mond open moet liggen.



Weinig napijn gehad, en super blij met het resultaat.



Heb trouwens een jaar van tevoren mijn tandarts verzekering opgeschroefd om een deel van de kosten te kunnen declareren.
Ik kreeg in de tussentijd overigens een tijdelijke kroon.
Dank Penelope! Fijn om wat ervaringen te lezen



Hoop zo dat het mij ook 100% gaat meevallen. Ben gewoon geen tandarts-held. Maar goed, achteraf vind ik veel meestal ook meevallen, dus ga er maar van uit dat het dit keer ook zo gaat zijn.



Ik heb braaf gespaard voor het implantaat, dus het bedrag heb ik gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit toevallig in het traject voor een brug voor mijn voortand.

Die is er ooit gedeeltelijk uit geweest en vervolgens teruggeplaatst. Nu, zo'n 10 jaar later ging hij ontsteken en moest getrokken worden.

Ik kon kiezen tussen implantaat of brug. De brug houdt in dat er eigenlijk een stukje van drie kronen over het gat en de tanden aan beide kanten naast het gat komt.

Vanwege de aanzienlijk lagere kosten en het minder bewerkelijke proces omdat er in mijn geval ook nog te weinig bot aanwezig was om het implantaat in te plaatsen, heb ik voor de brug gekozen.

Bij mij zou er dan ook nog eerst bot uit mijn kaak of heup gehaald moeten worden.
Poeh, ik snap dat je dan kiest voor een brug esthertje. Gelukkig is het bot hoogstwaarschijnlijk prima in orde. Ook al mijn andere tanden zijn goed, bij een brug zouden er bij mij twee gezonde tanden beslepen moeten worden. Op de foto was wel wat botafbraak te zien, dus de tandarts houdt wel een slag om de arm, misschien dat er toch eerst wat bot opgebouwd moet worden, maar dat zou prima kunnen met kunstmateriaal.

Nou goed, ik ga het zien. Om een of andere reden ben ik toch wat gerustgesteld door de ervaringsverhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven