De noodpil/pil vraag

30-09-2014 17:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiedag



Ik ben woensdag voor het eerst met de pil begonnen.

Zaterdag heb ik betrekkingen gehad, maar aangezien ik nog niet 7 dagen aan de pil zat heb ik nu moeten een noodpil nemen.



Mag ik gewoon blijven verdergaan met de gewone pil?

Ben ik dan beschermd vanaf na die eerste donderdag, de 7e dag nadien?
Je had ook een condoom kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn betrekkingen?
Neuken
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 september 2014 @ 17:17:

Je had ook een condoom kunnen gebruiken.



Als hadden komt, is hebben te laat.



TO, bel je huisarts.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Betrekkingen. Bijna net zo erg als "klussen".



Even langs apotheek of HA
Alle reacties Link kopieren
interessante antwoorden, ben ik niets mee...



betrekkingen = seks!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nou horen? Wij zijn geen artsen. Degene die jou die pil heeft voorgeschreven kan je hier van alles over vertellen. Hadden ze trouwens al moeten doen toen jij de noodpil kwam halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempjenrzoveel schreef op 30 september 2014 @ 18:16:

interessante antwoorden, ben ik niets mee...



betrekkingen = seks!



Interessant woordgebruik



Zoals hier al een paar keer is aangegeven: ga naar de huisarts of apotheek. Ik zou voor dat bezoek niet stoppen met de pil (zeker niet als er een kans is dat je opnieuw seks hebt, wat ik maar opmaak uit de vraag wanneer je beschermd bent) maar de huisarts kan je een beter advies geven, ook kijkend naar je specifieke pil, wanneer je de morning after hebt genomen etc. Sowieso verstandig om een zwangerschap of SOA's uit te sluiten.
TO is Vlaams.
Alle reacties Link kopieren
Staat in de bijsluiter van de noodpil niet wat je moet doen? Ik zou sowieso even het condoom gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 30 september 2014 @ 18:35:

TO is Vlaams.

Poepen is toch ook neuken daar?



Betrekkingen is iig compleet nieuw voor mij, best leerzaam zo'n forum!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
goh sorry dat ik erook over begin, maar wat een grappig woord !



Betrekkingen....



volgens mij kan je gewoon verder met de pil gaan, maar bel anders even naar de huisarts voor advies ?
Wees jezelf....
Als je zaterdag seks hebt gehad, is NU een map nemen niet heel zinvol meer. Na 72 uur na de seks doet hij niks meer. Binnen 12 uur na de seks werkt hij het best.
quote:anoniempjenrzoveel schreef op 30 september 2014 @ 17:11:

Goeiedag



Ik ben woensdag voor het eerst met de pil begonnen.

Zaterdag heb ik betrekkingen gehad, maar aangezien ik nog niet 7 dagen aan de pil zat heb ik nu moeten een noodpil nemen.



Mag ik gewoon blijven verdergaan met de gewone pil?

Ben ik dan beschermd vanaf na die eerste donderdag, de 7e dag nadien?Op welk punt in je cyclus ben je begonnen met de pil, eerste dag van je menstruatie of ergens willekeurig?
Alle reacties Link kopieren
Mental note:

Beter opletten als het op het journaal over internationale betrekkingen gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Op welk punt in je cyclus ben je begonnen met de pil, eerste dag van je menstruatie of ergens willekeurig?Willekeurig, ruim na de eerste helft in mijn cyclus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 30 september 2014 @ 18:35:

TO is Vlaams.Ik denk eerder aan google translate...
Wanneer je voor het eerst begint met de pil, kun je deze het beste beginnen te slikken op de eerste dag van je menstruatie. Je kunt dan meteen veilig vrijen. Begin je niet op de eerste dag met de pil? Begin dan op de vijfde dag van je menstruatie. Je moet dan wel de eerste veertien dagen een condoom gebruiken als je vrijt.



En geen bijsluiter gelezen of meer informatie van je huisarts gehad? Ik vind het toch altijd bijzonder dat een heleboel jonge mensen wel kunnen neuken maar niet kunnen luisteren of zich voor kunnen bereiden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, klinkt alsof je maar een beetje aanmoddert. Je bent nu al op een random moment gestart en je hebt al te vroeg seks gehad, maar weet wel dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Het vaakst gaat het mis omdat mensen de pil niet goed gebruiken. Dus lees de bijsluiter voortaan voor je begint, houd je goed aan het inneemritme en denk na voor je iets doet. En bij vragen de apotheken bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven